Skocz do zawartości

[rower] do 3.600zł


Sacra

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam serdeczną prośbę o poradę...

 

Chce kupić rower w miare uniwersalny - ale jednak przeznaczony do jazdy miejskiej - głownie do pracy , do sklepów - ale jednocześnie w miarę lekki i bardzo dobrze zamortyzowany - żeby nie starszny był mu jakiś wyższy krawężnik czy gdyby trzeba było skądś zeskoczyć...

Maxymalnie mogę przeznaczyć 3.600zł i myślałem o jakimś dobry MTB - np Cube Ltd Pro ... on wydaje mi się dość dobry i w miarę uniwersalny , tym bardziej że można byłoby zmienić w nim opony powiedzmy na jakieś bardziej miejskie...

 

Nie wiem czy rower o którym myślę to dobry wybór jesli chodzi o moje oczekiwania i bardzo Was proszę o pomoc w tym temacie (co polecacie).

Uważam , że kwota jaką dysponuje nie jest mała i można coś fajnego już w tej cenie wybrać...

 

Ps. Rozważałem jeszcze ewentualnie jakiegos 29'era ...

 

Generalnie jestem dość zielony w temacie rowerów ale właśnie taką kwotę chce przeznaczyć i kupić coś naprawde dobrego...

 

Dziekuje z góry za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3600 PLN zostawić pod sklepem bez opieki? Musisz bardzo ufać ludziom.

Jeśli masz ochotę jeździć na zakupy to może przydałby ci się bagażnik. W takim wypadku zastanów się na 29er'em od Authora. Ma mocowania w ramie więc obejdzie się bez kombinacji. Co do opon to zmienić można w każdym. Ja w swoim sztywniaku mam 700x35 nie mam problemów z przeszkodami w miejskiej dżungli. Nie wiem czego oczekujesz od roweru ale dla mnie uniwersalny to rower crossowy np. Kross Evado.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też polecałbym raczej crossa zamiast mtb. A co zostawiania pod sklepem to autor nic takiego nie pisał. Ja na swoim też jeżdżę czasami do sklepu, właśnie teraz z jednego pisze. ;) Zasada jest prosta z rowerem wychodzisz do środka jak nie pozwalają olewasz taki sklep. Może Gdynia jest jakąś dziwna ale jeszcze nigdzie problemów nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przymierzasz się do 29'era to fajnie by było jakbyś pochwalił się swoimi wymiarami (wzrost), może się okazać że po prostu taki rower nie jest dla Ciebie najlepszy. Po drugie moim skromnym zdaniem jeżeli roweru będziesz używał wyłącznie do jazdy po mieście (a tak zostało napisane), to na początku trzeba skreślić wszelkie MTB, bo po prostu będziesz się na nim męczył, a jazda nie będzie miała zbyt wiele wspólnego z przyjemnością. Tak jak powiedzieli poprzednicy lepszym wyborem będzie cross ewentualnie treking jeżeli miałbyś ochotę na jakieś weekendowe wypady za miasto. Z własnego doświadczenia wiem, że MTB na dojazdy do pracy, sklepu, znajomych, się nie sprawdzają, pozycja jest daleka od wygodnej, a bagaż wożony na plecach robi straszne plamy :002:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie dziekuje wszystkim za podpowiedzi ... :)

 

Jeśli chodzi o moje wymiary to : 186cm wzrostu (długość nogi od podłoża do krocza 91cm boso) , 88kg wagi (jesli chodzi o moje wymiary lepiej bedzie 29'er czy cross?)

 

Nie zamierzam zostawiac roweru przed sklepem na dłuższy czas , a poza tym zamierzam używać jakiegos dobrego zabezpieczenia typu "U" . Co do bagażnika raczej nie bedzie mi potrzebny (zamierzam jeździć z niewielkim plecakiem - bo generalnie trenuje też na siłowni , do pracy musze miec ciuchy żeby się przebrać, jedzenie itp - plecak będzie wygodniejszy niz bagażnik , tak uważam)

 

No faktycznie sporo osób odradza mi MTB więc chciałbym skupić się albo na Crossie albo na 29'erze . Nie bardzo wiem na czym bedzie polegała różnica w jezdzie (oprocz wielkosci kół) - jakie zalety w porownaniu do drugiego bedzie miał pierwszy i jakie wady . Tak jak wspominałem wczesniej 90% czasu bede nim jezdzil po ulicach, chodnikach, scieżkach rowerowych (ale nie chciałbym żeby rower rozwalil mi się po pierwszym wyższym krawężniku) ale jednocześnie jesli raz na jakis czas pojade z kumplem do lasu/parku i bede chcial pojezdzic również po terenie leśnym (ale raczej rekreacyjnie - jakoś szczegolnie skakać nie zamierzam ;d) - aby się nadawał .

 

Kwota jaką dysponuje to ok. 3.600zł .

Edytowane przez Sacra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem przed chwilą z gościem z obsługi klienta jednego z lepszych (rzekomo) sklepów rowerowych w Warszawie.

Powiedziałem mu o moich oczekiwaniach co do wykorzystywania roweru i polecił mi zdecydowanie bardziej 29'era niz cross'a . Umotywował to mówiąc, że jedyna przewaga cross'a nad 29'erem to bardziej komfortowa pozycja - ale jesli nie zamierzam jezdzic wiele godzin dziennie (a nie zamierzam - do pracy mam jakies 7-8km) to zdecydowanie lepszy - bo bardziej uniwersalny będzie 29'er .

Powiedział rownież, że w lesie już takim crossem za bardzo nie pojeżdże - że jego funkcjonalność jest bardzo ograniczona .

Kurde sam już nie wiem co o tym wszystkim myśleć - jedni radzą to inni tamto - ja jestem jeszcze zielony w temacie (ostatni raz jeździłem na rowerze jako dziecko - jakies 15 lat temu :) ) ale jak już mam wydać tyle kasy to chce kupić coś dobrego (moj zapał nie jest 'słomiany' - bardzo interesuje się tematyką rowerów i wiem że nie rzuce go w kąt po 2 dniach jazdy - ale dłużej niż 2h dziennie nie bede na nim spędzał).

 

Sam nie wiem co robić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , obydwa są w tym samym .

Mało tego - byłem tam kiedyś wcześniej , jakiś rok temu - i powiedziałem sprzedawcy że chce kupic MTB - po czym przymieżyliśmy kilka rowerów i powiedział , żebym nie brał z tych zadnego bo nie są dobre rozmiarowo i żebym wpadł za kilka miechów (mam taką budowę ciała , że jestem wysoki 186cm ale mam dość długie nogi jak na swoj wzrost) jak będzie większy wybór (nie ukrywam troche zaplusował u mnie tym bo widac było że nie chce za wszelką cene sprzedac...)

Wiesz - mi to tak wisi czy bede lans czy nie lans - co kto pomysli itp - bardziej mi zalezy żeby kupic rower którym pojeżdże wrazie czego wszędzie (bez extremów jakichś) ale z GŁÓWNYM nastawieniem na dojazdy do pracy/sklepu/na siłownie/do dziewczyny itp itd .

 

Czy jest jakakolwiek inna zaleta crossa na 29'erem oprócz komfortu jazdy wg Was...?

Edytowane przez Sacra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Powiedział rownież, że w lesie już takim crossem za bardzo nie pojeżdże - że jego funkcjonalność jest bardzo ograniczona .

Powiedział dlaczego?

bo bardziej uniwersalny będzie 29'er .

Pewnie zapomniał Ci powiedzieć,że ( tu narażę się zwolennikom Dużych Kół ) 29er jest mniej zwrotny,cięższy i założone do niego opony będą generowały większe opory toczenia ( czyli będzie się wolniej rozpędzał).

Porównałeś osprzęt crossa i tego 29era? Piasty, napęd, manetki, opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DurnyKot - nie powiedział dlaczego . 29'er który mi zaproponował to Kona Kahuna 2011 - nie porównywałem osprzetu bo tak jak mówie moja wiedza o rowerach nie jest zbyt duża - dlatego liczę na Twoją/Waszą pomoc ;)

 

Kadargo - ok , dziekuje Ci bardzo za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi tylko jeszcze proszę jak to jest z tym cross'em jesli chodzi o jakieś dziury na drodze , krawężniki , niewielkie kamienie (biore wszystko pod uwage co występuje w miejskiej dżungli - oczywiscie bede starał się omijać jakies wieksze przeszkody - ale wiadomo że przy każdym krawężniku/nierówności nie bede schodził z roweru...:) ) .

Czytałem tu na forum już sporo postów - jedni mówią że cross jak najbardziej do miasta na luzie , inni że 29-er , jeszcze inni że MTB bo najbardziej uniwersalny ... dla człowieka zielonego w tych sprawach (tak jak ja ;d ) świat rowerów to naprawde spora zagadka ..

 

A tu jszcze cos co znalazlem o crossach w googlach w jakims opisie :

 

"Rower taki ma nie tylko zalety, ale i wady rozwiązania kompromisowego. Nie jest dobrze przystosowany do żadnych warunków. Opony są za delikatne do jazdy po kamieniach i za wąskie do jazdy po piachu, a wyższa kierownica utrudnia ostre podjazdy. Sylwetka kolarza jest za mało aerodynamiczna, a opony w dalszym ciągu stwarzają za duże opory, by móc jechać bardzo szybko po szosie."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednicy już chyba nakierowali Cię odpowiednio. Tak jak pisze durnykot, przejedź się na obu rowerach, najlepiej weź plecak który masz zamiar wozić podczas jeżdżenia i sprawdź która pozycja odpowiada Ci najlepiej. Tak dla jasności 29'er to w Polskich realiach po prostu MTB na dużych kołach, i jeżeli roweru będziesz używał tak jak piszesz, to naprawdę pozostaje tylko cross. Jeżeli wyskoczysz z kolegą do lasu to nie będziecie latać po krzakach i leśnej ściółce, tylko po ubitych leśnych dróżkach, gdzie są i hopki o których piszesz i cross sobie na nich na pewno poradzi. A kupowanie typowego MTB do takich zastosowań jak mówisz, to naprawdę nie najlepszy pomysł, którego w dłuższej perspektywie będziesz żałował.

A i jeszcze jedna sprawa, rower w tej cenie, ogólnie żaden rower (poza tymi z supermarketu) nie ma raczej prawa rozlecieć się pod wpływem najazdu na krawężnik, kamień czy w dziurę, oczywiście w jeździe miejskiej.

Edytowane przez TomaszB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dziękuje raz jeszcze wszystkim za pomoc i zrobie tak jak mówicie ...przejadę się na tym i na tym , porównam - ale skoro tyle osób mówi że cross to pewnie macie rację .

 

Po prostu jedyne czego sie obawiam to wystepujacych na drodze różnych rzeczy których przy szybszej jezdzie mozna nie zauwazyć (szczegolnie gdy jest ciemno) : jakies małe kamienie , piach , szkło itp itd .

 

No ale ok nie męcze już Was i dziekuje raz jeszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam niezłego chpla rowerowego iposiadam crosa szose mtb i mtb29 każdy z tych rowerów to inny styl jazdy.doradzam Ci 29ponieważ

krawężniki wyrwy wjezdnii chodniku

praktyczniejszy na wycieczki do lasu przejazd po piaszczystej drodze to żaden problem a crosem różnie to bywa

stabilniejszy-co z tego że mniej zwrotny i tak nie ędziesz się ścigał

większy skok amortyzatora niż w crosie

większa baza kół-lepiej podjeżdża

na dalszą wycieczkę asfaltem zawsze możesz dokupić komplet węższych opon

odkąd mam29 cros i mtb poszły w odstawkę duże koło ma swoje zalety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...