Skocz do zawartości

[opony] MTB 26" do 200 zł za komplet


Youleck

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Szukam opon do mojego Krossa. Niestety oryginały poszły w pół roku, więc chce kupić coś trwalszego.

Z funduszy.. mam do 200 zł. Moja jazda to ok. 60% miasto 40% teren (nie zbyt mocno wymagający). Szerokość jaka mnie interesuje to najlepiej 2.0-2.1.

Na oku mam Michelin XC AT 2.0. Waga opon byleby była niższa niż oryginałów (a o to nie trudno, oryginał - 800g). Interesuje mnie wiadomo, wytrzymałość, przyczepność, odporność na ścieranie.. jak każdego. Chcę opony opony zwijane. Mój styl jazdy jest dość agresywny (ścinanie zakrętów, zdarzają się ostre hamowania).

 

Pozdrawiam i czekam na opinie o oponkach :)

  • Mod Team
Napisano

Zapewne zauważyłeś,ze Panaracer waży ok 1 tony i jest nieznacznie lzejszy od Twoich obecnych? Poza tym zakładając ,ze będziesz jeździł 60% po mieście zakup Panaracera troche mija się z celem. Tutaj Micheliny lub Smart Samy wypadają znacznie lepiej.

Napisano

Znalazłem jeszcze Geax Saguaro. Interesuje mnie rozmiar 2.0. Czytałem że dobrze sobie radzą na asfalcie, ale i leśne ścieżki są bdb. Gorzej podobno z błotem i w deszczu. Nie znalazłem tylko jeden informacji. Jaki one mają oplot TPI? Oczywiście wersja zwijana.

I czym różni się Geax kevlarowy od Geaxa TNT (oprócz wagi) ?

Może zastosować jakąś mieszankę, typu na tył Michelin, na przód Geax itd. ?

Napisano

Ja od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem drutówek Schwalbe Smart Sam w wersji 2.25 i jestem zadowolony - przez błoto i piach jadę jak Kamazem 8x8 :icon_cool: Na asfalcie przy większym ciśnieniu też można śmiało śmigać, opony wtedy (choć na ubitym szutrze też) delikatnie "huczą", coś jak autobus na luzie, z tym że cicho :thumbsup: No i wygląd - konkretny bieżnik, balon 57mm, białe napisy. Poza tym te opony uchodzą za trwałe, czego Wam i sobie życzę ;)

  • Mod Team
Napisano
I czym różni się Geax kevlarowy od Geaxa TNT (oprócz wagi) ?

TNT to opona odchudzona opona bezdętkowa stosowana razem z uszczelniaczem.

Jaki one mają oplot TPI?

Wg strony Geaxa- 120 TPI

Wykorzystując opony Geaxa może pomyśleć o zestawie AKA/Saguaro ( przód/tył) lub Gato/Saguaro. Generalnie panuje zasada,że na przód dajesz oponę o lepszej trakcji ( bardziej uniwersalną)

Napisano

weź pod uwagę racekingi, waza one +/- 500g, strasznie żywotne, mam juz na nich 5000km z czego 400km to teren, reszta asfalt, bieżnika nawet nie ubyło o połowę, naprawdę polecam, do 200 zł mozna wersje kevlar aczkolwiek wagowo nie ma duzej roznicy. Minusem jest zachowanie opony na mokrym asfalcie, łatwo odjeżdza rower, tzw szlify których doświadczyłem 2x :D

Napisano

Jeśli chodzi o Saguaro, to jestem mile zaskoczony, jeśli chodzi o zachowywanie się opony w terenie, w błocie też daje rade. Po 1000km nie widać prawie śladów zużycia, a większość moich tras to asfalt. Było o nich na forum, opinie raczej pozytywne, bardzo uniwersalna oponka.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Ja również polecam SMART SAM, bardzo dobre na mieszane warunki i dość wolno się zużywają (ewentualnie można nawet po śniegu pośmigać). Ja swoje miałem przez prawie 7000km i byłem bardzo zadowolony.

Napisano

W tej cenie to spokkojnie zmieścisz się nawet z ciekawymi Continentalami.....w lepszych wersjach (zwijka, protection)

 

Na mieszaną jazdę może dorwiesz Explorery 2.1 ...poczytać trzeba bo nie każdemu pasuje ich charakter :)

Verticale to już 2.3 (realnie 2,2)

i jest jeszcze MountainKing II ,,,, podobno na maratonach w nich jeżdżą :) ja mam słąbe doświadczenie z oponami poniżej 2.3"

kiedyś jeździłem na IRC Mythos XC - mega zadziorne oponki (pokazywały pazur i na asfalcie i na szlakach)

 

Oponki mają dobrą wytrzymałość i są cienkie jak dętki....powiedziałbym papierowe na prawdziwe góry...ale mój komplet Vertical 2.3 / Survival pro 2.3 przejechał Beskid Śądecki, Enduro Trophy i parę innych ciekawych wypraw i nawet zadziorów nie widać ;) generalnie był to już kolejny zestaw tych właśnie opon

....po mieście w tylnej generalnie szybciej się zużywa środek...ale nie znika w oczach jak to bywa w StickE czy 42a itp.

Teraz zmieniam i tylko dla miękkiej mieszanki...właściwości Conti mi bardzo odpowiadały.......a lekko nie miały :)

Napisano

Podłączę się pod temat, jakie opony 2 tym przedziale cenowym dadzą pewność prowadzenia na mokrym i suchym asfalcie i jednocześnie będą dzielne w terenie? Waga też jest dość istotna, bo obręcze mam już ciężkawe i przydałoby się odchudzić masę rotującą ;) obecnie wybierałbym między Geax Saguaro a Rocket Ronami, ale czy to dobry wybór?

 

qdlaty123, a jak z trakcją verticali i survivali na mokrym asfalcie?

Mam Conti Explorer 2.1 wersja drut i na mokrym asfalcie, to według mnie najlepiej nie jest.

Napisano

Mam Conti Explorer 2.1 wersja drut i na mokrym asfalcie, to według mnie najlepiej nie jest.

 

I wszystko napisałeś ;) ;)

Choć nie jest tragicznie, to ja tym oponom po prostu na mokrym asfalcie mosno pomagałem hamulcami....dla pewności....ale tylko w zakrętach, bo podczas przyspieszania naprawdę nieźle trzymają na prostej ;)

 

Ja nie mam okazji jeździć po mokrym asfalcie szybko....w górach nie ma asfaltu ;) w mieście nie ma gór :) w deszczu na rowerze to jestem tylko w górach ;) a tam asfaltu unikam jeżeli się da....no i na asfalcie szybko w zakrętach to tylko jakaś dojazdówka w dół...a tu jednak wolę planować trasę tak, żeby asfaltu uniknąć ;)

 

W ogóle unikatowe w oponach są zdolności Continentali z otwartym bieżnikiem do samoczyszczenia....nie miałem okazji porównać Conti między sobą....ale widziałem jak wyglądały Ardenty, Miniony, Highrollery i NIBBY NICe ;) po takim samym błocie......... Conti był przezroczysty :laugh:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...