Skocz do zawartości

[opony] jakie?


Jane

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jak odchudzać koła, to i opony przydałyby się nie najcięższe :D

Po poszukiwaniach wybór padł na Hutchinson Python Air Light (wszystko cacy - 480 gram

sztuka, szerokość 2,0 bieżnik nie za agresywny - na oko dosyć

szybka oponka, a i wcześniejsze doświadczenia z innym modelem tej firmy

zdecydowanie przemawiały "za"). Ale - o zgrozo - ponoć nie do dostania już, a z tego

co mi Poręba odpisał mają cosik podobnego ale już o 50zł droższe/szt.

Tak więc pytanie do Was:

Jakie opony (mam uraz do Tiogi i Shwalbe) maximum 2.0, waga max 480gr,

cena...powiedzmy do 110zł/szt? (zwijane, dętkowe), niezbyt agresywny bieżnik-opona

do ścigania się na xc a nie tylko aby "groźnie" wyglądała ;) ale też bez przegięć -

na super lekkiej a rozpadającej się jakby była papierowa też daleko nie zajadę :D

Będę wdzięczna za jakiekolwiek sugestie :)

Pzdr

--

Jane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hutchinson blee

mam w piwnicy hutchinson scorpion

po 200km tyl nie ma juz polowy bieznika

po przesiadce na 700gramowe irc mythos poczulem co to jest trakcja

i wreszcie nie bylo uslizgow na technicznych podjazdach

 

z lekkiego i dobrego

michelin comp s light 2.0 - 89zl okolo 450 gramow

maxxis hard drive 2.1 (wygladaja jak 1,95) cena 70zl waga z 470 (nie pamietam)

jeszcze sa tanie oponki 550gramowe ale skoro szukasz lzejszych to nie bede wypisywal :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waga max 480gr,

cena...powiedzmy do 110zł/szt? (zwijane, dętkowe), niezbyt agresywny bieżnik-opona

do ścigania się na xc a nie tylko aby "groźnie" wyglądała :) ale też bez przegięć -

na super lekkiej a rozpadającej się jakby była papierowa też daleko nie zajadę :D

 

Mój typ - Continental Explorer Supersonic. Rozmiar co prawda 2.1", ale tylko w teorii - po zmierzeniu/porównaniu z innymi oponami wychodzi na to, że to są raczej ~1.9". Cena w granicach 110zł/szt, waga faktyczna 464g czyli całkiem przyjemnie :) Miałem taką na przodzie w zeszłym sezonie, dętkę musiałem łatać tylko kilka razy. Nie jeździłem na niej cały sezon - przebieg około 4000, i jeszcze kilka tysięcy przejedzie. Godna polecenia :P

 

PS. Witamy na forum :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się podepne do tematu. Jakie macie opinie o Maxxisach Larsen TT 1,95 kevlar i Maxxis Fly Weight 330g. Mam opony w teren Michelin Front S i XL S na maratony przeważnie ale chce kupić coś lżejszego na łatwiejszy teren. Głównie piasek ( Jura ), szutr, ubite ścieżki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój typ - Continental Explorer Supersonic. Rozmiar co prawda 2.1", ale tylko w teorii - po zmierzeniu/porównaniu z innymi oponami wychodzi na to, że to są raczej ~1.9". Cena w granicach 110zł/szt, waga faktyczna 464g czyli całkiem przyjemnie B) Miałem taką na przodzie w zeszłym sezonie, dętkę musiałem łatać tylko kilka razy. Nie jeździłem na niej cały sezon - przebieg około 4000, i jeszcze kilka tysięcy przejedzie. Godna polecenia ;)

 

PS. Witamy na forum :)

 

:) Dzięki.

No więc właśnie m.in. o tą trwałośc chodzi (prawdopodobnie zbyt wiele wymagam po prostu)...bo ja w ciągu roku robię ok 12 000km i nie za bardzo uśmiecha mi się wydawanie ponad dwóch stów na opony rocznie :wub:

Niestety podejrzewam że o lekkich i trwałych oponach mogę sobie pomarzyć jedynie;)

Ale pooglądam sobie te które polecacie :)

Pzdr

--

Jane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Żbik na szybko

Ja mogę ze swojej strony polecić właśnie Miśki (Micheliny) Comp S Light 2.1. Katalogowe 465 gram jest często w niej zawyżone, rzeczywiście zaczyna się już od 446 gram i rzadko kiedy przekracza dane katalogowe. Jest wprawdzie trochę miękka i ściera się na asfalcie ale to przecież opona na teren (XC), a nie asfalt :) Cena na allegro ok 95-100zł/sztuka. Drugą ofertą będzie Schwalbe Racing Ralph 2.0 (bodajże). Nie jeździłem na niej ale na "lajtowych" forach często właśnie ona konkuruje z w/w Miśkami. Cena minimalnie wyższa... Ja sam używam na przód Continentala Escape Pro 2.1, który o dziwo waży "tylko" 480 gram (wielu nie chce wierzyć, że tak mało). Na tył na dniach nabywam wspomnianego wyżej Miśka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Niestety podejrzewam że o lekkich i trwałych oponach mogę sobie pomarzyć jedynie;)

 

 

Wydaje mi się, że żadna opona o wadze poniżej 500g dystansu rzędu ~12000km nie wytrzyma. Niestety :025:

Choć z drugiej strony taki dystans to ładny kawałek drogi - duże wyzwanie dla każdej opony, niekoniecznie lekkiej :)

 

Na tył na dniach nabywam wspomnianego wyżej Miśka.

 

Tu jest nawet tanio: http://bike-center.home.pl/product_info.ph...products_id=324 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja testuję właśnie Panaracer Fire Mud Pro - i polecam:

- najlepsze (moim zdaniem) w testach BB,

- rozmiar 1.8 = waga koło 480g oraz małe opory toczenia,

- agresywny bieżnik dobry na wszystkich nawierzchniach (wysokie klocki też utrudniaja przebicie),

- cena w jakiejś niedawnej promocji w sklepie netowym 110 zł / szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Walnąć? że niby o jaką wytrzymałość Ci chodzi?

Continental to wersja supersonic a na takie nie słyszałem żeby ludzie się skarżyli (trzeba wziąć pod uwagę że te 100 g miedzy Lersenami a Conti nie zapewni Ci jakieś dużo większej wytrzymałości, szczególnie, że Conti ma gęstszy oplot przez co trudniej będzie ją przebić)

Chociaż mogę zgodzić się co do ceny, bo to sporo jednak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Keidysw troche porownywalismy CONTI EXP-PRO do IRC Mythosów, IRCI lepiej wypadły w zbieraniu i ciagnieciu roweru do gory,elcz mają wiekśza wagę:/

 

Moja nówka IRC MYTHOS XC 2.1 Rear, wazyła 580g, po przebiegu ok 4kkm juz 559g. A Conti są lżejsze i to dość sporo.

 

Nastepnymi oponkami jakie bede brał, beda chyba SCHWALBE Racing Ralph na tył,oraz lżejszy Schwalbe na przód, badz jakis CONTI Supersonic, ew. Michelinek

 

PS.: gdzie tanio mozna wylookać COMP S Light?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja juz od 2 sezonów exploruje Continentale..kilka róznych modeli, nie polece konkretnie jakiegoś pod twoje wymagania bo jeżdze na oponkach teraz 2,1 Explorer przedtem Gravity 2,3 i Vapor 2,1 wiec zupełnie nie to co przypuszczam by cię mogło zainteresowac ..ale marke z czystym sumieniem polecam... pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Totalnie nie polecam Cont. Explorerów chyba najgorsza opona na której jeździłem, wielki klocek ktory w żadnym terenie się nie sprawdza, boksuje na lekkim piasku, kamykach prawie na wszystkim. Na zakrętach już przy lekkie wilgotności podłoża można walnąć glebe. Masakra. Przejechalem 200 km na nich i już się będe ich pozbywał i wróce do Panaracerów FireXC a mozliwe ze kupie Razery XC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Totalnie nie polecam Cont. Explorerów chyba najgorsza opona na której jeździłem, wielki klocek ktory w żadnym terenie się nie sprawdza, boksuje na lekkim piasku, kamykach prawie na wszystkim. Na zakrętach już przy lekkie wilgotności podłoża można walnąć glebe. Masakra. Przejechalem 200 km na nich i już się będe ich pozbywał i wróce do Panaracerów FireXC a mozliwe ze kupie Razery XC.

 

Kazdy ma swoja opinie:) W jakim stanie sa te Explorery? To jest wersja kevlarowa(Pro) czy drutowki? Jesli kevlar a masz 2 szt to moze bym je od Ciebie odkupil o ile sa w dobrym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się podepne do tematu. Jakie macie opinie o Maxxisach Larsen TT 1,95 kevlar i Maxxis Fly Weight 330g. Mam opony w teren Michelin Front S i XL S na maratony przeważnie ale chce kupić coś lżejszego na łatwiejszy teren. Głównie piasek ( Jura ), szutr, ubite ścieżki.

 

Mam wersje Fly Weight 490...mysle, ze na warunki podobne do jurajskich sa idealne! Nie polecam ich na asfalt bo sa wtedy strasznie wolne. Schwlbe Fast Fred sa zblizone do Fly Weight...maja troche inny bieznik, ale zachowuja sie podobnie w umiarkowanym terenie.

 

Najlepsze opony jakie kiedykolwiek uzywalem to IRC Mythos Slick!

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jak piszą Koledzy wyżej... wszytko zależy do czego się ich używa..np jak na moją jazde i moje trasy Continentale sa świetne... prawda ze na asfalcie Explorery sa wolne i ogólnie ciezko sie na nich jezdzi..np Vapor i Gravity (ten sam bieżnik różnica szerokości) których uzywam w innym swoim rowerze na asfalcie spisują sie lepiej, ale w lekkim XC a do tego sa pomyslane (pomimo małej szerokości 2,1") spisują się rewelacyjnie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...