Jane Napisano 17 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2006 Witam Jak odchudzać koła, to i opony przydałyby się nie najcięższe Po poszukiwaniach wybór padł na Hutchinson Python Air Light (wszystko cacy - 480 gram sztuka, szerokość 2,0 bieżnik nie za agresywny - na oko dosyć szybka oponka, a i wcześniejsze doświadczenia z innym modelem tej firmy zdecydowanie przemawiały "za"). Ale - o zgrozo - ponoć nie do dostania już, a z tego co mi Poręba odpisał mają cosik podobnego ale już o 50zł droższe/szt. Tak więc pytanie do Was: Jakie opony (mam uraz do Tiogi i Shwalbe) maximum 2.0, waga max 480gr, cena...powiedzmy do 110zł/szt? (zwijane, dętkowe), niezbyt agresywny bieżnik-opona do ścigania się na xc a nie tylko aby "groźnie" wyglądała ale też bez przegięć - na super lekkiej a rozpadającej się jakby była papierowa też daleko nie zajadę Będę wdzięczna za jakiekolwiek sugestie Pzdr -- Jane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paviarotti Napisano 17 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2006 Zlookaj oferte Michelina - powinni mieć oponki odpowiadające Tobie, tylko nie wiem czy lekko nie przekroczą progu cenowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biker_Maras Napisano 17 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2006 Polecam opony Panaracer Trail Blaster 1.85 Compe : 1. Waga 400 g. (szt.) 2. Cena ok. 150 zł (szt.) 3. Są kooosa polecam warto wydać tą kasę !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DENI Napisano 17 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2006 hutchinson blee mam w piwnicy hutchinson scorpion po 200km tyl nie ma juz polowy bieznika po przesiadce na 700gramowe irc mythos poczulem co to jest trakcja i wreszcie nie bylo uslizgow na technicznych podjazdach z lekkiego i dobrego michelin comp s light 2.0 - 89zl okolo 450 gramow maxxis hard drive 2.1 (wygladaja jak 1,95) cena 70zl waga z 470 (nie pamietam) jeszcze sa tanie oponki 550gramowe ale skoro szukasz lzejszych to nie bede wypisywal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 17 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2006 waga max 480gr, cena...powiedzmy do 110zł/szt? (zwijane, dętkowe), niezbyt agresywny bieżnik-opona do ścigania się na xc a nie tylko aby "groźnie" wyglądała ale też bez przegięć - na super lekkiej a rozpadającej się jakby była papierowa też daleko nie zajadę Mój typ - Continental Explorer Supersonic. Rozmiar co prawda 2.1", ale tylko w teorii - po zmierzeniu/porównaniu z innymi oponami wychodzi na to, że to są raczej ~1.9". Cena w granicach 110zł/szt, waga faktyczna 464g czyli całkiem przyjemnie Miałem taką na przodzie w zeszłym sezonie, dętkę musiałem łatać tylko kilka razy. Nie jeździłem na niej cały sezon - przebieg około 4000, i jeszcze kilka tysięcy przejedzie. Godna polecenia PS. Witamy na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sime Napisano 18 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2006 Ja się podepne do tematu. Jakie macie opinie o Maxxisach Larsen TT 1,95 kevlar i Maxxis Fly Weight 330g. Mam opony w teren Michelin Front S i XL S na maratony przeważnie ale chce kupić coś lżejszego na łatwiejszy teren. Głównie piasek ( Jura ), szutr, ubite ścieżki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jane Napisano 19 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2006 Mój typ - Continental Explorer Supersonic. Rozmiar co prawda 2.1", ale tylko w teorii - po zmierzeniu/porównaniu z innymi oponami wychodzi na to, że to są raczej ~1.9". Cena w granicach 110zł/szt, waga faktyczna 464g czyli całkiem przyjemnie Miałem taką na przodzie w zeszłym sezonie, dętkę musiałem łatać tylko kilka razy. Nie jeździłem na niej cały sezon - przebieg około 4000, i jeszcze kilka tysięcy przejedzie. Godna polecenia PS. Witamy na forum Dzięki. No więc właśnie m.in. o tą trwałośc chodzi (prawdopodobnie zbyt wiele wymagam po prostu)...bo ja w ciągu roku robię ok 12 000km i nie za bardzo uśmiecha mi się wydawanie ponad dwóch stów na opony rocznie Niestety podejrzewam że o lekkich i trwałych oponach mogę sobie pomarzyć jedynie;) Ale pooglądam sobie te które polecacie Pzdr -- Jane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Żbik na szybko Napisano 19 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2006 Ja mogę ze swojej strony polecić właśnie Miśki (Micheliny) Comp S Light 2.1. Katalogowe 465 gram jest często w niej zawyżone, rzeczywiście zaczyna się już od 446 gram i rzadko kiedy przekracza dane katalogowe. Jest wprawdzie trochę miękka i ściera się na asfalcie ale to przecież opona na teren (XC), a nie asfalt Cena na allegro ok 95-100zł/sztuka. Drugą ofertą będzie Schwalbe Racing Ralph 2.0 (bodajże). Nie jeździłem na niej ale na "lajtowych" forach często właśnie ona konkuruje z w/w Miśkami. Cena minimalnie wyższa... Ja sam używam na przód Continentala Escape Pro 2.1, który o dziwo waży "tylko" 480 gram (wielu nie chce wierzyć, że tak mało). Na tył na dniach nabywam wspomnianego wyżej Miśka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 19 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2006 Niestety podejrzewam że o lekkich i trwałych oponach mogę sobie pomarzyć jedynie;) Wydaje mi się, że żadna opona o wadze poniżej 500g dystansu rzędu ~12000km nie wytrzyma. Niestety :025: Choć z drugiej strony taki dystans to ładny kawałek drogi - duże wyzwanie dla każdej opony, niekoniecznie lekkiej Na tył na dniach nabywam wspomnianego wyżej Miśka. Tu jest nawet tanio: http://bike-center.home.pl/product_info.ph...products_id=324 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Żbik Napisano 19 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2006 Tu jest nawet tanio: http://bike-center.home.pl/product_info.ph...products_id=324 Wiem wiem Właśnie stamtąd go kupuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ssslawecki Napisano 20 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2006 A ja testuję właśnie Panaracer Fire Mud Pro - i polecam: - najlepsze (moim zdaniem) w testach BB, - rozmiar 1.8 = waga koło 480g oraz małe opory toczenia, - agresywny bieżnik dobry na wszystkich nawierzchniach (wysokie klocki też utrudniaja przebicie), - cena w jakiejś niedawnej promocji w sklepie netowym 110 zł / szt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HubiiDubii Napisano 25 Października 2006 Udostępnij Napisano 25 Października 2006 Ja podobnie jak Skrzynia polecam Explorery SuperSonic na razie przejechalem na niej niecaly tysiaczek ale nie mam do nich zadnych zastrzezen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sixer Napisano 28 Października 2006 Udostępnij Napisano 28 Października 2006 To ja się Was zapytam co sądzicie o tych oponkach http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=1481 Super waga 343 g bądz ta http://www.allegro.pl/item137797657__opona...vlar_420g_.html Wagi są super, a jak z wytrzymalością itp. itd. ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Żbik Napisano 28 Października 2006 Udostępnij Napisano 28 Października 2006 Wg mnie Conti będzie wytrzymalsza na przebicia z racji o wiele gęstszego splotu włókien (Conti TPI 228, Maxxis TPI 60). na pewno Conti nie jest oponą na asfalt, bo szybko się będzie ścierała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sixer Napisano 29 Października 2006 Udostępnij Napisano 29 Października 2006 Chyba jednak wezmę te Maxxisy Larseny TT, bo te 324 g to mogą być mało wytrzymałe i walnąc i 140 zł że tak napisze w (_,_) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paviarotti Napisano 29 Października 2006 Udostępnij Napisano 29 Października 2006 Walnąć? że niby o jaką wytrzymałość Ci chodzi? Continental to wersja supersonic a na takie nie słyszałem żeby ludzie się skarżyli (trzeba wziąć pod uwagę że te 100 g miedzy Lersenami a Conti nie zapewni Ci jakieś dużo większej wytrzymałości, szczególnie, że Conti ma gęstszy oplot przez co trudniej będzie ją przebić) Chociaż mogę zgodzić się co do ceny, bo to sporo jednak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mody Napisano 29 Października 2006 Udostępnij Napisano 29 Października 2006 Ja tez polecam Continentale. Jak dla mnie bardzo dobre oponki i wytrzymale nie moge nic zlego o nich powiedziec. Chociaz ja smigam na Explorerach Pro (katalogowo 515g ,a moje 509g i 507g ) Wiec Supersonic jak najbardziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pati Napisano 30 Października 2006 Udostępnij Napisano 30 Października 2006 Jak dla mnie, to Conti są strasznie śliskie. Szczególnie na zakrętach gdzie znajduję się większa ilość piasku, przyczepność na podjazdach też raczej niska :035: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dayus Napisano 8 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2006 Keidysw troche porownywalismy CONTI EXP-PRO do IRC Mythosów, IRCI lepiej wypadły w zbieraniu i ciagnieciu roweru do gory,elcz mają wiekśza wagę:/ Moja nówka IRC MYTHOS XC 2.1 Rear, wazyła 580g, po przebiegu ok 4kkm juz 559g. A Conti są lżejsze i to dość sporo. Nastepnymi oponkami jakie bede brał, beda chyba SCHWALBE Racing Ralph na tył,oraz lżejszy Schwalbe na przód, badz jakis CONTI Supersonic, ew. Michelinek PS.: gdzie tanio mozna wylookać COMP S Light? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witcher Napisano 9 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2006 Wiem, że pisałeś, iż Tioga odpada, ale może warto przyjrzeć się tej oponce? Według mnie spełnia wszystkie Twoje kryteria. TIOGA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marlonn Napisano 9 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2006 Ja juz od 2 sezonów exploruje Continentale..kilka róznych modeli, nie polece konkretnie jakiegoś pod twoje wymagania bo jeżdze na oponkach teraz 2,1 Explorer przedtem Gravity 2,3 i Vapor 2,1 wiec zupełnie nie to co przypuszczam by cię mogło zainteresowac ..ale marke z czystym sumieniem polecam... pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krolik Napisano 18 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2006 Totalnie nie polecam Cont. Explorerów chyba najgorsza opona na której jeździłem, wielki klocek ktory w żadnym terenie się nie sprawdza, boksuje na lekkim piasku, kamykach prawie na wszystkim. Na zakrętach już przy lekkie wilgotności podłoża można walnąć glebe. Masakra. Przejechalem 200 km na nich i już się będe ich pozbywał i wróce do Panaracerów FireXC a mozliwe ze kupie Razery XC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mody Napisano 18 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2006 Totalnie nie polecam Cont. Explorerów chyba najgorsza opona na której jeździłem, wielki klocek ktory w żadnym terenie się nie sprawdza, boksuje na lekkim piasku, kamykach prawie na wszystkim. Na zakrętach już przy lekkie wilgotności podłoża można walnąć glebe. Masakra. Przejechalem 200 km na nich i już się będe ich pozbywał i wróce do Panaracerów FireXC a mozliwe ze kupie Razery XC. Kazdy ma swoja opinie:) W jakim stanie sa te Explorery? To jest wersja kevlarowa(Pro) czy drutowki? Jesli kevlar a masz 2 szt to moze bym je od Ciebie odkupil o ile sa w dobrym stanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sintesi Napisano 18 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2006 Ja się podepne do tematu. Jakie macie opinie o Maxxisach Larsen TT 1,95 kevlar i Maxxis Fly Weight 330g. Mam opony w teren Michelin Front S i XL S na maratony przeważnie ale chce kupić coś lżejszego na łatwiejszy teren. Głównie piasek ( Jura ), szutr, ubite ścieżki. Mam wersje Fly Weight 490...mysle, ze na warunki podobne do jurajskich sa idealne! Nie polecam ich na asfalt bo sa wtedy strasznie wolne. Schwlbe Fast Fred sa zblizone do Fly Weight...maja troche inny bieznik, ale zachowuja sie podobnie w umiarkowanym terenie. Najlepsze opony jakie kiedykolwiek uzywalem to IRC Mythos Slick! Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marlonn Napisano 20 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2006 dokładnie tak jak piszą Koledzy wyżej... wszytko zależy do czego się ich używa..np jak na moją jazde i moje trasy Continentale sa świetne... prawda ze na asfalcie Explorery sa wolne i ogólnie ciezko sie na nich jezdzi..np Vapor i Gravity (ten sam bieżnik różnica szerokości) których uzywam w innym swoim rowerze na asfalcie spisują sie lepiej, ale w lekkim XC a do tego sa pomyslane (pomimo małej szerokości 2,1") spisują się rewelacyjnie pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.