Skocz do zawartości

[Koła] Mavic Crossride - warto?


Gość Elk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Zastanawiam się nad nowymi kołami, które miałyby być lekkie, dość wytrzymałe i stawiać niskie opory toczenia (piasty) ;) i natknąłem się na coś takiego:

 

http://www.allegro.pl/item86943886_kola_ma...na_allegro.html

 

Chciałbym je kupić w Niemczech. Czarne z 2-letnią gwarancją za ok. 150 Euro.

 

http://cgi.ebay.de/MAVIC-CROSSRIDE-MTB-LAU...1QQcmdZViewItem

 

Pytanie tylko czy warto? Ogólnie wydaje mi się, że są to po prostu oferowane u nas Crossland'y bez UST. To jedyna różnica jaką udało mi się znaleźć, ale powoduje ona, że zarówno waga (o około 100g) i cena są niższe.

 

Mavic zaleca te koła dla rowerzystów o wadze do 90 kg, ja ważę 75 więc pewien margines wytrzymałośći powinien zostać. Obręcze podobno są takie same jak XC 717. Nie orientuję się w tej tematyce na tyle żeby stwierdzić czy koła są wytrzymałe i lekkie.

 

Jeżeli macie jakieś inne propozycje kół leżejszych i/lub mocniejszych w podobnej cenie to piszcie.

 

I jeszcze jedno jakie opony do nich? Jeżdżę głównie po lesie, ale często również długie odcinki asfaltem i co ważne jeżdżę prawie tylko (85%) gdy jest sucho lub względnie sucho. Zależy mi żeby opony dobrze się trzymały w zakrętach, miały niskie (a najchętniej bardzo niskie) opory toczenia i były lekkie (a najlepiej bardzo lekkie). Rozmiar 2.0-2.1

Myślałem o Conti Explorer, Maxxis Ignitor lub jakiś Panaracerach...

 

I jeszcze jedno: orientuje się może ktoś ile mogą ważyć fabryczne koła z Kelly's Magnus '04? Piasty Deore, obręcze Kelly's Double Combat i do tego opony Kelly's Cobra 2.0 (semislick). Może być w przybliżeniu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

crossride hmm nie slyszalem za duzo

ale ludzie co je maja to chwala (tak jak wiekszosc ludzi na czymkolwiek jezdzi)

ja tez mialem taka kase na kola i jedna poszedlem w grupy wyzej ale uzywane

mozesz wyrwac kolka typu crossmaxy lub cos na hugi uzywane przez sezon

albo zlozyc cos na markowych piastach ale produkowanych dla innych producentow

 

opony - poszukaj w innym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm trochę boję się kupować używanych kół. A co do tych składanych to co proponujesz?

Zainteresowałem się tymi mavicami bo dużo dobrego słyszałem o kołach mavica. Przedewszystkim że łożyska mają super łożyska i się super kręcą, bardzo małe opory. Na bezdętkowych oponach mi nie zależy. Pozostaje kwestia wagi i wytrzymałości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 150euro nic lepszego chyba nie znajdziesz

to jest okolo 550zl

dobre obrecze to 100-150zl x 2 i mamy = 200-300zl

piasty pod v (orientuje sie bardziej w disc) hmm xt za 240 ?

[kiedys na allegro byly nowe dt hugi 240 pod v-ki za 400zl :)]

szprychy po 100zl na kolo - 32x competition po 2,5zl i nyple =200

i masz juz 640-800zl

pewnie sa lepsze kombinacje ale za 800zl to juz mozna niezle uzywki wciagnac :D

trzeba miec dobre pewne zrodlo,wiedziec kto i jak jezdzil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego akurat te koła chcesz kupić? Bo patrząc na Twój styl jazdy, wagę nie bardzo wiem dlaczego akurat taki wybór. No chyba że masz kupę kasy i wszystko jedno dla Ciebie ile wydasz. Przy Twoim stylu jazdy to prawie każde koło będzie spisywało się rewelacyjnie, a Mavic Croosride samo nie pojedzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam sie w mavickach zakochalem :)- bawilem sie jakims starym modelem kółek pod v-ki za ok 800zł, te piasty wymiataja! :P Takie opory toczenia ze puscilem kolko i sie krecilo w nieskonczonosc :). Za 550 bralbym bez zastanowienia[jakbym mial pieniadze :)]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o styl jazdy to nie za bardzo rozumiem. Las oznacza w moim przypadku dużo zjazdów, podjazdów i piaszczyste (o różnym stopniu "luźności") podłoże oraz dużą ilość korzeni i to wszystko przy możliwie wysokiej prędkości. Wydaje mi się, że koła przy takiej jeździe mają znaczenie i dobrze byłoby gdyby były wytrzymałe i w miarę lekkie. Pisząc, że raczej kiedy sucho miałem na myśli to, że jak widzę, że za oknem leje to zajmuję się czymś innym (rower nie jest moim jedynym hobby). Co do pieniędzy to wcale nie jest mi obojętne na co i ile wydam. Chciałbym kupić jak najlepsze koła za jak najmniejsze pieniądze, a jak widać z wyliczeń, które zrobił Deni cena Maviców nie jest bardzo wygórowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Przymierzam się do zakupu kół Mavic crossride i zastanawiam się, czy powinienem zmienić kasetę na taką z pałąkiem (np. XT), czy mogę przełożyć ze starego koła kasetę? Słyszałem, że kasety tradycyjne (pełne) mogą niszczyć aluminiowy trzpień od piasty?

 

Przy okazji pierwszego posta witam wszystkich!

 

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełne kasety naciskają zbyt mocno na bębenek i mogą go przyciąć. Nie widziałem nigdy tego na oczy , może ktoś jeździ na pełnej kasecie z alu bębenkiem i nic się nie dzieje, ale mi również powiedziano, że trzeba założyć kasetę z pająkiem. Nie wiem jak nowe modele crossride, ale mój 2008 miał bębenek po 10 rzędów :icon_mrgreen: I konieczne jest założenie podkładki albo po prostu jednej koronki z kasety pod kasetę od strony szprych. Inaczej nie da rady zakręcić kasety tak, żeby nie latała.

IMHO dobry wybór. Gotowe koła, bardzo sztywne i mocne i nie są zbytnio ciężkie i ładnie wyglądają. Jeżdzę na nich od pół roku i nic złego się z nimi nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na tych kołach z kasetą Alivio 11-30, na bębenku lekkie ślady zostają, ale do przecięcia to jeszcze daleko! Ogólnie, to jak za tą cenę, to rewelacyjne kółeczka. Nie wiem tylko, jak jest z wymianą szprych, ktoś widział do nich jakieś szprychy na wymianę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałam o to niedawno w serwisie i poinformowali mnie, że ponoć nie ma teraz problemu z dostaniem płaskich Mavicowych szprych na wymianę. A że to mój ulubiony serwis, a w dodatku nie rozważałam kupna tych kół - więc myślę, że info jest wiarygodne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem w czym widzicie problem w kwestii kasety na pająku lub nie. Przeciez Crossride`y maja normalny stalowy bebenek. Jakies tam slady zawsze beda, ale to normalne.

 

A w Harfie maja spokojnie czesci zamienne, chociaz nie zawsze dostepne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej cenie trudno o lepsze koła. Sama mam komplet od jakiś 3000 kilometrów. Póki co żadnych wad.

Jedyny mały minusik był przy zakupie, kiedy okazało się, że do kół nie dodają podkładki pod kasetę (zakładanej na bębenek). Do CrossMax'ów ta podkładka jest w standardzie. W każdym lepszym serwisie znajdzie się zamiennik ale warto o nim pamiętać przy zakupie, bo shimanowskiej kasety nie da się bez tego drobiazgu dokręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Mavic'i zakupiłem jakoś w listopadzie 2008 zrobiłem na nich w tamtym roku z 800 km w tym tylko 150 km, kaseta SRAM 9-rzędówka i naprawdę koła pod moją wagę 72 kg są extra, sztywne jak nie powiem, bardzo dobrze się je prowadzi, można ująć są bardzo wyczuwalne, na śniegu najlepiej to widać, jak koło przednie zaczyna lekko uciekać to idzie to wyczuć nawet na łysych oponkach. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Znajomy kurier rowerowy w moim miasteczku śmigał na Crossride przez całą zimę. Czyli w grę wchodzi sól i cała ta breja. Dziś wymieniałem mu połowę szprych w tym kole bo było mocno rozcentrowane, a wszystkie szprychy zapiekły się na nyplach i się nie dało wycentrować :) - więc wszystkie w efekcie musiałem przecinać na pół. Na szczęście jest to o tyle łatwe że szprychy wsuwa się w te tam sloty i nie trzeba zdejmować kasety i tarczy. A pewnie też by się nie dało zdjąć z racji zapieczenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...