Skocz do zawartości

[Rower] Jak go wyremontować.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam rower MTB.

Rama ma 2 lata.

Widelec amortyzowany ma 7 lat.

Reszta dokupowana co jakiś czas.

Chciałem cię zapytać w jaki sposób można go wyremontować.

W piątek planuję kupić nowy wolnobieg (łańcuch mam nowy).

Korba też w niezłym stanie.

Na remont moge przeznaczyć 150 zł. ( wiem że niezbyt dużo)

Od czego zacząć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak:

1. Przedni hamulec (tarczowy) dziwnie ociera. Tak jakby tarcza była krzywa i waliła w klocek. Ale tarcza jest prosta.

2. Siodełko. Po kilkunastu km tak boli tyłek, że nie da się jechać. Co chwilę muszę się podnosić :)

3. Rower jest z tylnym amortyzatorem. Trochę się bujam jak jadę asfaltem :)

4. Mój sąsiad wyrzuca gwoździe na drogę :) TO mi nie odpowiada :D

 

Sądzę, że za 150 zł nie wiele wyremontuję.

Ale na pewno zacznę od umycia. Obok mojego domu nie ma drogi asfaltowej tylko ubita droga ziemna. :)

Jutro podam dokładne fotki, może to coś pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rozpocząłem prace nam moim rowerem.

Zacząłem od zdjęcia rogów i kierownicy.

Są one pomalowane na czarno, lecz lakier z nich schodzi.

Planuję wypolerować je do czystego metalu i polakierować lakierem bezbarwnym.

Rogi są aluminiowe a kiera stalowa.

Co o tym sądzicie?

Będzie to ładniej wyglądało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zdjąć hamulec tarczowy, założyć jakis markowy vbrake z niskiej pułki, jeśłi masz mocowania.

2. Kupić jakieś żelowe i tak setek kilometrów na tym sprzęcie na raz nie bedziesz robić.

3. Usunąć amortyzator, wstawić kawałek metalu w jego miejsce, przedni pewnie też jakiś no name, zmienić na stalowy nieamortyzowany.

Choć generalnie skłaniałbym się ku kupnie nowego roweru, bo jeśli to jest taki jak sobie wyobrażam, to lepiej zbierać na nowy, szkoda pakować pieniądze, lecz nie oceniam, czekam na fotki.

Dorzuć fotki, opisz co tam jest.

 

Czy będzie fajnie wyglądać? Powinieneś wiedzieć to Ty. Może ładnie wyglądać, jeśli to elegancko wyczyścisz, a potem drobnym papierem wytrzesz tak, by nie było widać śladów po "jednakowym tarciu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak.

Roweru nie mam zamiaru kupować nowego, ponieważ włożyłem w niego trochę kasy.

Nie mówię tu o markowych podzespołach, ale nowe zawsze jest lepsze od starego :)

Sądzę, że jak porządnie się za niego wezmę to na pewno coś z tego wyjdzie.

Na razie trochę przetarłem papierem 150.

Jutro kupie 800 i 1500 i filc.

 

Na razie wziąłem się za kierownicę.

Z tego co widać do wymiany jest:

- chwyty

- klapy do klamko-manetek

- śruba mocująca kierownicę do wspornika

 

Poniżej przedstawiam zdjęcia z początku remontu:

 

 

dscf2569kopiowanie.jpg

 

dscf2571kopiowanie.jpg

 

dscf2572kopiowanie.jpg

 

dscf2573kopiowanie.jpg

 

dscf2578kopiowanie.jpg

 

dscf2580kopiowanie.jpg

 

dscf2582kopiowanie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włącznik jest do tylnego światła na 12V.

Podaję fote roweru.

 

dscf2583kopiowanie.jpg

 

Co do polerowania to mam zamiar wypolerować :

- sztyce siodełka

- wspornik kierownicy

- widełki

- pedały

- może tylną część ramy (za przegubem)

- nóżkę

 

PLANY:

1. Wszystkie śruby i nakrętki wymienić na nowe.

2. Przednie koło do centrowania bo lekko bije w prawo lub w ogóle wymiana na stożkowa obręcz takie jak z tyłu.

3. Poprawić przedni błotnik bo wyje do góry.

4. Czapeczki na wentylki wymienić na zielone (ładnie się prezentują).

 

Sądzę, że do wiosny zdążę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz coś z tym rowerem robić, rób. Do jazdy po bułki się przyda. Ale nie inwestuj w niego pieniędzy, bo to wyrzucanie ich w błoto. I nie mówię wcale o ilości brudu na rowerze. Popieram zdanie kilku poprzedników, lepiej kupić inny rower. To zwykła ekonomia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niematowienie i blyszczenie sie stale najlepszym sposobem w tym przypadku jest polerowanie. Mozna rowniez pomalowac (tanio) lub oddac do anodowania (drogo i w tym przypadku bez sensu).

Jesli przejezdzasz na tym rowerku 3 tys km to sporo i wg mnie sprzet raczej uposledza przyjemnosc z jazdy.

 

Nie wiem jaka jest twoja sytuacja ekonomiczna i w jaki sposob finansujesz takie przyjemnosci ale wg mnie warto byloby kupic tanszy markowy rower w normalnym sklepie. Jest zima, odlozyc troche pieniedzy i poszukac. Jesli przyjemnosci tego typu sponsoruja twoi rodzice to moze pogadac z nimi o zakupie ratalnym. To cos czego uzywasz do jazdy wazy w granicach pod 20 kilo a nawet tani markowy rower bedzie kilka kilo lzejszy. Mozesz kupic nawet wersje bez amortyzatora przedniego bo to co masz wg mnie nie spelnia swojej funkcji nawet w minimalnym stopniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuję jakąś używkę w stanie dobrym,

hard tail na początek.

Rower 5-3 letni na początek z średniej-wyższej półki.

pogrzeb na forum, dopasuj wg. wzorów.

Popatrz na allegro.

Pochodź po sklepach.

Myślę, iż poczujesz różnicę....

w stosunku do ... bez obrazy... traktora

 

ps. poczujesz różnicę w jeździe pomiędzy twoim a nawet np.krossem hexagonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...