MrDrake92 Napisano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 Witam. Posiadam rower MTB. Rama ma 2 lata. Widelec amortyzowany ma 7 lat. Reszta dokupowana co jakiś czas. Chciałem cię zapytać w jaki sposób można go wyremontować. W piątek planuję kupić nowy wolnobieg (łańcuch mam nowy). Korba też w niezłym stanie. Na remont moge przeznaczyć 150 zł. ( wiem że niezbyt dużo) Od czego zacząć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pytlas Napisano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 Musisz podać dokładniejsze info o rowerze, napisać czy wszystko działa, co tobie odpowiada, a co nie itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrDrake92 Napisano 4 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 To tak: 1. Przedni hamulec (tarczowy) dziwnie ociera. Tak jakby tarcza była krzywa i waliła w klocek. Ale tarcza jest prosta. 2. Siodełko. Po kilkunastu km tak boli tyłek, że nie da się jechać. Co chwilę muszę się podnosić 3. Rower jest z tylnym amortyzatorem. Trochę się bujam jak jadę asfaltem 4. Mój sąsiad wyrzuca gwoździe na drogę TO mi nie odpowiada Sądzę, że za 150 zł nie wiele wyremontuję. Ale na pewno zacznę od umycia. Obok mojego domu nie ma drogi asfaltowej tylko ubita droga ziemna. Jutro podam dokładne fotki, może to coś pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrDrake92 Napisano 5 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 Dzisiaj rozpocząłem prace nam moim rowerem. Zacząłem od zdjęcia rogów i kierownicy. Są one pomalowane na czarno, lecz lakier z nich schodzi. Planuję wypolerować je do czystego metalu i polakierować lakierem bezbarwnym. Rogi są aluminiowe a kiera stalowa. Co o tym sądzicie? Będzie to ładniej wyglądało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KenjiX1G Napisano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 1. Zdjąć hamulec tarczowy, założyć jakis markowy vbrake z niskiej pułki, jeśłi masz mocowania. 2. Kupić jakieś żelowe i tak setek kilometrów na tym sprzęcie na raz nie bedziesz robić. 3. Usunąć amortyzator, wstawić kawałek metalu w jego miejsce, przedni pewnie też jakiś no name, zmienić na stalowy nieamortyzowany. Choć generalnie skłaniałbym się ku kupnie nowego roweru, bo jeśli to jest taki jak sobie wyobrażam, to lepiej zbierać na nowy, szkoda pakować pieniądze, lecz nie oceniam, czekam na fotki. Dorzuć fotki, opisz co tam jest. Czy będzie fajnie wyglądać? Powinieneś wiedzieć to Ty. Może ładnie wyglądać, jeśli to elegancko wyczyścisz, a potem drobnym papierem wytrzesz tak, by nie było widać śladów po "jednakowym tarciu". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lajtspid Napisano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 Choć generalnie skłaniałbym się ku kupnie nowego roweru, bo jeśli to jest taki jak sobie wyobrażam, to lepiej zbierać na nowy, Podpisuję się pod tym. Nowego, ale nie koniecznie fabrycznie nowego. Może być nowo kupiony rower używany. Byleby nie był to makrokesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrDrake92 Napisano 5 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 To tak. Roweru nie mam zamiaru kupować nowego, ponieważ włożyłem w niego trochę kasy. Nie mówię tu o markowych podzespołach, ale nowe zawsze jest lepsze od starego Sądzę, że jak porządnie się za niego wezmę to na pewno coś z tego wyjdzie. Na razie trochę przetarłem papierem 150. Jutro kupie 800 i 1500 i filc. Na razie wziąłem się za kierownicę. Z tego co widać do wymiany jest: - chwyty - klapy do klamko-manetek - śruba mocująca kierownicę do wspornika Poniżej przedstawiam zdjęcia z początku remontu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Airsofter Napisano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 Mam pytanie: od czego masz ten włącznik ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rob96 Napisano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 No chwyty i manetki to jak najbardziej A tak na boku mógłbyś dodać fotkę roweru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrDrake92 Napisano 5 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 Włącznik jest do tylnego światła na 12V. Podaję fote roweru. Co do polerowania to mam zamiar wypolerować : - sztyce siodełka - wspornik kierownicy - widełki - pedały - może tylną część ramy (za przegubem) - nóżkę PLANY: 1. Wszystkie śruby i nakrętki wymienić na nowe. 2. Przednie koło do centrowania bo lekko bije w prawo lub w ogóle wymiana na stożkowa obręcz takie jak z tyłu. 3. Poprawić przedni błotnik bo wyje do góry. 4. Czapeczki na wentylki wymienić na zielone (ładnie się prezentują). Sądzę, że do wiosny zdążę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 Jeżeli chcesz coś z tym rowerem robić, rób. Do jazdy po bułki się przyda. Ale nie inwestuj w niego pieniędzy, bo to wyrzucanie ich w błoto. I nie mówię wcale o ilości brudu na rowerze. Popieram zdanie kilku poprzedników, lepiej kupić inny rower. To zwykła ekonomia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrDrake92 Napisano 6 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Ok. Jak będę miał za co to postaram się kupić. Uważacie że rower za 500zł będzie ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KenjiX1G Napisano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Po pierwsze określ do czego zamierzasz używać tego roweru. Po drugie patrz tu : http://www.forumrowerowe.org/topic/14497-1000zl-rower-mtb/page__st__2000 i generalnie cały tamten dział. Do 500zł szału nie ma, może coś się trafi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrDrake92 Napisano 6 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Roweru używam do przejażdżek. W ciągu roku przejeżdżam na nim 3000 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Polecam lekturę tego tematu http://www.forumrowerowe.org/topic/27903-makrokesz-ostrzezenie-przed-zakupem-zbyt-taniego-roweru/ i zacznij zbierać na nowy rower. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrDrake92 Napisano 13 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 Wypolerowałem wstępnie jeden róg. Mam pytanie. Czym go zabezpieczyć aby nie matowial i cały czas błyszczał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yamaha1 Napisano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 kup sobie farbę w spreju w motoryzacyjnym za 8zł bezbarwną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2012 Wypolerowałem wstępnie jeden róg. Mam pytanie. Czym go zabezpieczyć aby nie matowial i cały czas błyszczał? Rogi i tak się za chwile obiją więc nie widzę sensu ich polerowania i bawienia się z nimi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2012 Na niematowienie i blyszczenie sie stale najlepszym sposobem w tym przypadku jest polerowanie. Mozna rowniez pomalowac (tanio) lub oddac do anodowania (drogo i w tym przypadku bez sensu). Jesli przejezdzasz na tym rowerku 3 tys km to sporo i wg mnie sprzet raczej uposledza przyjemnosc z jazdy. Nie wiem jaka jest twoja sytuacja ekonomiczna i w jaki sposob finansujesz takie przyjemnosci ale wg mnie warto byloby kupic tanszy markowy rower w normalnym sklepie. Jest zima, odlozyc troche pieniedzy i poszukac. Jesli przyjemnosci tego typu sponsoruja twoi rodzice to moze pogadac z nimi o zakupie ratalnym. To cos czego uzywasz do jazdy wazy w granicach pod 20 kilo a nawet tani markowy rower bedzie kilka kilo lzejszy. Mozesz kupic nawet wersje bez amortyzatora przedniego bo to co masz wg mnie nie spelnia swojej funkcji nawet w minimalnym stopniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrDrake92 Napisano 14 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2012 Jaki rower MTB polecacie? Taki do 1000zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 Nowy czy używany? Ile masz wzrostu i czy dalej rośniesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 proponuję jakąś używkę w stanie dobrym, hard tail na początek. Rower 5-3 letni na początek z średniej-wyższej półki. pogrzeb na forum, dopasuj wg. wzorów. Popatrz na allegro. Pochodź po sklepach. Myślę, iż poczujesz różnicę.... w stosunku do ... bez obrazy... traktora ps. poczujesz różnicę w jeździe pomiędzy twoim a nawet np.krossem hexagonem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrDrake92 Napisano 15 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 Upatrzyłem sobie 2 modele. Nowe. Ze sklepu. 1. Merida MATTS 5-V N2 silver black 2012 2. Merida DRAKAR SPEED 5-V black 2012 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 W tej cenie znajdziesz lepsze biki niż te dwa. http://allegro.pl/rower-gorski-romet-rambler-wyprzedaz-kolekcji-i2032485842.html Rower Kross 2011 Hexagon V6 Kross Hexagon X3 - rower do lekkiego MTB - t-bike.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrDrake92 Napisano 15 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 1 primo. Mieszkam koło Wrocławia, czyli sklepy musza być w rejonie 2 primo. Chce kupić na raty (allegro odpada) 3 primo. Chce rower nowy - nie używany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.