montell81 Napisano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 Witam zacznę od tego, że tej zimy zamierzam zmodernizować rower. Obecnie prezentuje się on w następujący sposób: Author Context '09 | rower Górski - Author | Opis roweru, montell81 Zakupiłem już ramę Author Master oraz mam plan wymienić napęd. Wymiana dotyczy manetek na XTR M970 3x9 tylnej przerzutki na XTR RD-M972 SGS przedniej przerzutki na XT FD-M771 Down Swing Moje rozterki tyczą się doboru kasety oraz łańcucha. Obecna kaseta XT 11-32T ma przebieg około 5000km i jej żywot powoli dobiega końca. Jako, że nie korzystam z koronki 32T przymierzam się do kupna kasety o liczbie zębów 11-28T. Niestety kasety o takim rozstawie jakie znalazłem to tylko SLX. Moje pytanie jest więc następujące: czy różnica jakościowa między kasetą XT a kasetą SLX jest znaczącą (jeśli w ogóle występuje) czy warto zejść klasę niżej z kasetą do SLX przy wyższej klasie przerzutek, manetek i korb? Jeśli natomiast chodzi o łańcuch który lepiej pasuje do powyższej konfiguracji (przy założeniu, że wybór padnie na kasetę SLX) CN-HG93 czy CN-7701 Bardzo proszę o pomoc oraz wszelkie sugestie, ewentualne wskazanie innej konfiguracji niż powyżej podałem lub komponentów innych producentów. Mile widziane uzasadnienie odpowiedzi Dodam, że dobierając łańcuch i kasetę nie sugeruję się ich ceną. Z góry dziękuję za każdy wpis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 Moim zdaneim nie będzie różnicy w trwałości między kasetą SLX a XT i ja osobiście bym wybrał SLX, aczkolwiek niech się wypowiedzą inni. Co do łańcucha, to kolejny raz będę polecał C9. Niezawiedziesz się, gwarantuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasskulainen Napisano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 zwroc uwage ze kaseta 11-28 to nie tylko brak koronki 32 jest inaczej zestopniowana, ciasniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 4 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 Wiem wiem, na to również zwracałem uwagę i to stopniowanie również przechyla szale w stronę SLX ale cały czas się waham i liczę na podpowiedzi bardziej doświadczonych bikerów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 Różnica jest podstawowa, SLX nie ma pająka(bo ciężko nazwać zespolenie 3 zębatek pająkiem) a XT ma. Jeżeli masz piastę z aluminiowym bębenkiem to pozostaje tylko XT i XTR. Jeżeli chodzi o wytrzymałość to podejrzewam, że jest taka sama. Łańcucha Shimano nigdy bym nie kupił. Mogę polecić Campę C9 albo Wippermanna 900/904/908. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 4 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 Piastę mam XTR m970 szczerze powiem, że nie mam pojęcia jaki jest tam bębenek Jeśli ktoś mógłby mi podpowiedzieć, czy SLX będzie nadawał się do tej piasty byłbym wdzięczny bo jeśli pasował nie będzie to całe moje rozważania przestaną mieć sens. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 No to masz tytanowy bębenek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 4 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 Czyli rozumiem, że SLX będzie odpowiednia pod piasty XTR Mógłbyś mi jeszcze w kilku słowach napisać czym różnią się trzy rodzaje łańcuchów Wippermanna, które podałeś i który z nich byłby najodpowiedniejszy do mojego zestawu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 Różnią się powłokami (zabezpieczeniem przed korozją). Najtańszy nie ma żadnej powłoki, 804 ma pokryte zewnętrzne ogniwa a najdroższy jest całkowicie pokryty niklem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 6 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Witam ponownie dzięki Waszym radom, decyzja padła na zakup kasety SLX tera zastanawiam się nad najodpowiedniejszym łańcuchem wybór między: CAMPAGNOLO RECORD C9 http://allegro.pl/nowy-lancuch-campagnolo-record-c9-super-cena-i2016306500.html CONNEX 920 http://www.karbonowy.pl/lancuchy/199-lancuch-wippermann-connex-920.html CONNEX 908 http://www.karbonowy.pl/38-lancuch-wippermann-connex-908.html CONNEX 9sG http://www.karbonowy.pl/lancuchy/37-lancuch-wippermann-connex-9sg.html Cenowo wszystkie prezentują się podobnie wizualnie najbardziej pasowałby mi niebieski connex920 Najważniejsza jest jednak funkcjonalność i trwałość więc proszę o Wasze rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 6 Stycznia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Bezapelacyjnie C9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Poprzednio miałem kasetę XT 770 11-32 z łańcuchem XTR. Teraz przeszedłem na SLX 11-28 i Campagnolo C9. Cóż mogę powiedzieć - to był strzał w dziesiątkę. SLX jest tak samo dokładnie wykonana jak XT, jedynie 6 zębatek jest pokrytych inną, nie satynową lecz błyszczącą powłoką. Łańcuch C9 - o wiele lepiej pracuje od XTR. Lepsza zmiana biegów pod obciążeniem nie pozostała niezauważona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Łańcuch C9 - o wiele lepiej pracuje od XTR. Lepsza zmiana biegów pod obciążeniem nie pozostała niezauważona. Pewnie bzdurne pytanie, ale czy da sie ten C9 spiac 9speedowa spinka srama??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Da się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Oki, dzieki ...zatem dolaczy do listy zakupow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 6 Stycznia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Zamiast spinki SRAMa proponuję zakupić spinkę Connexa- łatwiejsza w obsłudze. http://velo.com.pl/produkty/?m=19&pk=%&id=527 Sprawdzone organoleptycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Nigdy nie mialem zadnych problemow ze spinka srama a zrobilem na niej ponad 4kkm, mam jeszcze jedna zapasowa(nowa), takze raczej zmienial nie bede...no chyba, ze z C9 beda jakies problemy przy rozpinaniu np. to wtedy rozwaze Twoja propozycje ...niemniej dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Spinka Wippermanna jest bajecznie prosta w rozpinaniu, nie ma porównania do Srama. Obecnie mam założony 908 na kasecie XT, wcześniej miałem C9 i nie widzę żadnych różnic w ich pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 6 Stycznia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Dla mnie C9 w połączeniu z kasetą SLX jest nieznośnie głośny. Natomiast jeśli chodzi o płynność i szybkość zmiany przełożeń to nie mam najmniejszych uwag. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 kurcze, chyba ogłuchłem. Albo i nie. Pamiętam jak głośno turkotał mi XTR. Może dlatego, że po 1000km nadawał się już tylko do śmieci... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Im głośniej pracuje tym dłużej pojeździ, tak wynika z moich doświadczeń. Najgłośniejszy był Rohloff SLT99 i też najdłużej pojeździł, dalej był C9, który zrobił ~1000km więcej niż 908, średni był XT a najcichszy Sram PC-69 który zrobił marne 7000km z kasetą PG970. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cuberider Napisano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2012 A ja tu dodam moje trzy grosze bo zapewne nie wiecie że kaseta slx w rozpiętości koronek 11-28 jest nie kompatybilna z przerzutkami typu shadow Jest to kaseta hg80 z grupy lx ma inny współczynnik przełożenia w stosunku do kaset 11-32 czy 11-34 w praktyce skutkuje to nieprecyzyjnym przerzucaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2012 ooo, to jakaś nowość. U mnie działa idealnie SLX 11-28 z przerzutką XT RD-772 GS. Czyżbym po raz kolejny oszukał Shimano ? Pochwal się, gdzie to wyczytałeś. Co ciekawe, dla grupy Saint przeznaczone są kasety od 11-34 do 11-28. A obsługuje je jedna przerzutka - RD810. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MonoVan Napisano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2012 @Kuberider może to był sen ? mi to się takie rzeczy śnią... jezu! jak pomyślę to aż mi wstyd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cuberider Napisano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2012 Zapewne oszukałeś bo z tego co napisali japońscy konstruktorzy w specyfikacji technicznej nie powinno to idealnie pracować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.