Skocz do zawartości

[obręcze] Jaka obręcz pod wagę powyżej 115 kg


asked

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

 

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w doborze obręczy pod moje kółka.

Ważę sporo bo dziś rano było to aż 117 kg więc potrzebuję mocnego koła, które nie będzie się krzywiło co 100 km.

 

Piasty kupiłem novatec'a pod tarcze (przód tył) - 32H (słyszałem że więcej nie trzeba).

Początkowo miałem kupić obręcze Sunrims Equalizer 31 ale teraz zebrało mi się na wątpliwości...czy na pewno wytrzymają one mój ciężar?

Szprychy DT Champion

 

Nie katuję roweru chociaż w sumie sama moja waga daje mu wycisk.

 

Jeśli macie jakieś propozycje...piszcie.

 

Łukasz

Napisano

sznib, żaden Mavic nie nadaje się dla niego - HARFA-HARRYSON

 

Ze swojej strony polecam DM24, ważę więcej i zrobiłem na nich ponad 1000km w mieście i w lesie, żadnej centry, żadnego bicia.

Jak wiadomo, w mieście nie jest wcale tak lajtowo, a DM24 mają jeszcze jedną niepodważalną zaletę, są tanie.

  • Mod Team
Napisano

Hmm, myślę że obręcz dla zastosowań ekstremalnych i max. obciążeniu 115kg wytrzyma XC i te ~ 5kg ridera więcej, no ale DM24 sporo tańsze i maja opinię wytrzymałych. Choć myślę że Mavicki lepsze, zwłaszcza EX729, która jest uważana za najwytrzymalszą obręcz.

Napisano

Oficjalnie maksymalne obciążenie dla najbardziej odpornych obręczy Mavica do MTB (z rowerem i ekwipunkiem włącznie) to 115kg, ale nie powinieneś mieć problemów jeśli wybierzesz ich obręcze do cięższych zastosowań, z serii EX, i będziesz je użytkował nieco lżej niż ich przeznaczenie.

 

Niestety, przy 117kg 32 szprychy to za mało, a już z całą pewnością z tyłu - obręcze będą żyły krótko. Jeśli możesz, zwróć piasty i kup na 36 otworów. Bardzo wskazane, żeby piasty były na sztywną oś 15 lub 20mm z przodu, a z tyłu na 12mm lub standardowa piasta z zaciskiem na 10mm.

 

Powinieneś szukać bardzo szerokich obręczy (szerokość wewnętrzna obręczy około 30mm; jak np ten EX729), zapleść je na 36 szprych na 3x przód i tył, na podwójnie cieniowanych szprychach 2.0-1.8 (ze względu na ich większą elastyczność w porównaniu do niecieniowanych 2.0, co posłuży obręczom), z nieluzującymi się nyplami mosiężnymi (np DT Pro Lock).

Napisano

sznib, tak ale nie zapomnij, że Harfa pisze o łącznej wadze, a jeszcze plecak, a ciuchy, więc już około 130kg.

Nie to, żebym jakoś nie lubił Mavic-a, sam chciałem kupić na początku Crossride-y ale po telefonie do Harfy,

gość uświadomił mnie, że żadne koło, żadna obręcz f-my Mavic nie będzie dla mnie odpowiednia.

Na przykładzie jaki podał, dało mi do myślenia, czyli niespodziewana dziura w asfalcie, niewielki dołek,

którego już za późno ominąć jadąc szybciej i obręcz pęknie.

Napisano

Dodam jeszcze od siebie, kiedy zmieniałem hamulce na tarczowe musiałem przepleść koła i zmienić piasty.

Od 700-800km zestaw wygląda tak: (pisałem to w wątku o hamulcach BB7)

Koło przód - obręcz AlexRims DM24, piasta Da Bomb, szprychy DT Swiss Champion

Koło tył - obręcz AlexRims DM24, piasta NS Bikes (4 maszyny), szprychy DT Swiss Champion

Razem z rowerem, plecakiem itd. ważę około 140kg, czasem zdarza się jeździć agresywnie jak adrenalinki

przybędzie i jak do tej pory zero bić, żadnej centry, a kółka same się kręcą.

Koła zaplatane w Robex-ie u Jarka, jeśli to czyta, to pozdrawiam :)

Napisano

Ok dzięki za odpowiedzi.

 

Więc tak, widziałem już temat załączony przez MOD'a ale chciałem się bardziej odnieść do obręczy SunRims Equalizer 31 ponieważ mam kilka opinii od różnych osób muszę powiedzieć że część mówi "kupuj" część mówi "weź inne" - są sprzeczne ze sobą.

 

Tak samo jest z ilością szprych. Słyszałem, że 32 to w zupełności wystarczająca ilość, teraz słyszę, że "mało".

 

Moja jazda wygląda następująco:

1. do pracy (warszawska dżungla)

2. rekreacyjnie (poza warszawę - pola i laski ale bez skoków, raczej delikatnie ale często ponad 100 km dziennie)

 

Nie skaczę na rowerze, nie jeżdżę po korzeniach i innych wybojach (czasem tzw. "kocie łby" w okolicach starego miasta).

 

Ktoś tu na forum polecił mi Legion Serwis z Warszawy, gdzie napisałem maila i odpowiedzieli, że nie ma potrzeby pakować się w 36 szprych. Obręcze Equalizery 31 też wystarczą - mimo, że oni nie mają ich w ofercie więc nie chcieli mnie naciągnąć. Mało jest opinii na ich temat dlatego szukam pomocy.

 

Oczywiście mogę zapłacić za tylną obręcz 500 PLN ale czy warto do takiej jazdy?

Napisano

Z praktyki : (wstyd się przyznać,ale doszedłem po świętach do 95 kilo żywej wagi) jeżdzę aktualnie na 26 cali 24-oro szprychowych kołach

-shimano mt65 - nic się nie dzieje przy 2 calowych oponach.Nie popadajmy w obłęd.

Napisano

Było na ten temat i to całkiem nie dawno :/ Vuelta (Rodi) Air Line DH oraz DM24 to propozycje warte rozważenia bo są mocne, tanie i łatwo dostępne.

 

Nie wiem czy czytałeś ale prosiłem o odniesienie się do Equalizerów 31

Napisano

Cześć,

 

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w doborze obręczy pod moje kółka.

Ważę sporo bo dziś rano było to aż 117 kg więc potrzebuję mocnego koła, które nie będzie się krzywiło co 100 km.

 

Piasty kupiłem novatec'a pod tarcze (przód tył) - 32H (słyszałem że więcej nie trzeba).

Początkowo miałem kupić obręcze Sunrims Equalizer 31 ale teraz zebrało mi się na wątpliwości...czy na pewno wytrzymają one mój ciężar?

Szprychy DT Champion

 

Nie katuję roweru chociaż w sumie sama moja waga daje mu wycisk.

 

Jeśli macie jakieś propozycje...piszcie.

 

Łukasz

 

Z mocnych obręczy można rozważyć DT SWISS F-630 http://ww2.bikekatalog.pl/2011/komponenty/3425/DT.Swiss.F630/

Napisano

Obręcze SunRims Equalizer 31 są wystarczająco szerokie, powinny być ok.

 

32 szprychy to przy Twojej wadze jest błąd, z całą pewnością w tylnym kole. Jeśli zależy Ci na bezawaryjności (w takich warunkach, w jakich napisałeś, że jeździsz), wymień przynajmniej tylną piastę na 36.

Napisano

Ja zostanę przy swoim. Ale rzeczywiście, potrzebujesz naprawdę porządnie wykonanego zaplotu, to ma zdecydowanie większe znaczenie dla Ciebie niż dla kogoś, powiedzmy, 30kg lżejszego.

Napisano

Ja jedynie bym zaproponował szprychy dt alpine III albo sapim force. Tak samo cieniwane do 1.8 jak comp, ale za to przy główce ma 2.2mm, trudniej będzie urwać szpryche ;)

Napisano

^Szprychy cieniowane dlatego, że sprężynując odciążają nypel i główkę szprychy, czyli najbardziej narażone na pęknięcia miejsca.

Napisano

alpine czy force również są cieniowane, tyle że 2.2-1.8-2.0. Tam gdzie trzeba są elastyczne, a przy główce gdzie jest duża szansa że szprycha może strzelić są grubsze

Napisano

Był taki moment gdy byłem skłonny wybulić na Alpiny 3 bo miałem dosyć zabawy z kołami, ale po rozmowie z człowiekiem od kół wziąłem normalne Championy niecieniowane. Od 2005 roku nie urwałem ani jednej a wcześniej rwałem non stop. Jeżeli autor wątku ma € to można brać Alpiny tzn jak bym wziął bo zawsze chciałem je mieć :) jednak to zaplot ma kluczowe znaczenie. Tak wiem, że to w kółko powtarzam, ale sam to przerabiałem i problemy rozwiązał dobry mechanik a nie wysoki model szprych.

Napisano

Dobra... Rozmawiałem z człowiekiem, który będzie zaplatał to koło (jeden z serwisów w Warszawie). Człowiek jednoznacznie powiedział:

1. 36 szprych w mieście mi nie będzie potrzebne. Nawet na moją wagę. ważniejsze jakie to będą szprychy i jak zaplecione.

2. Kupno obręczy DT mija się z celem ponieważ rower traktuję rekreacyjnie nie będę na nim skakał i zjeżdżał z ostrych górek po korzeniach. W tym wypadku Equalizery 31 to aż nad to co mi trzeba.

3. Szprychy (wg niego) championa 2 mm to max ze względów jakie napisałem wyżej.

 

Człowiek raczej nie miał powodu żeby mówić nieprawdę ponieważ nic w ich sklepie i serwisie kupował nie będę (kwestia naciągnięcia mnie na kasę odpada).

Jedyna usługa jaką mają wykonać to zaplecenie kół.

 

Jednoznacznie powiedział że do takiej jazdy jak moja to co mam wystarczy a oni zrobią mi mony splot 3x (czy jakkolwiek się to nazywa).

 

 

Co o tym sądzicie?

 

Łukasz

Napisano

Moim zdaniem gość prawdę Ci powiedział, ja też mam przód, tył na 32h i jest bardzo dobrze,

a jeżdżę agresywnie, nawet po mieście.

Zapleciesz koła i pojeździsz, po około 200-300km pójdziesz do niego, żeby sprawdził czy wszystko gra,

to tak profilaktycznie, z resztą pewnie sam Ci o tym powie. Zaplataj i przyjemności z jazdy życzę.

Napisano

asked trafiłeś na uczciwego człowieka, który nie próbuje Cie kitować :) Uważam, że naprawdę bardzo sensownie Ci powiedział i zaproponował dobre rozwiązanie, które nie zniszczy Cię finansowo a jednocześnie nie spowoduje spadku jakości całego koła. Od lat używam zaplotu na 3 krzyże i jest dobrze.

 

Jako, że jesteś z wAw to proponuję Ci wizytę na Spójni w serwisie - człowiek naprawdę dobrze zaplata koła.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...