Skocz do zawartości
  • 0

Wymiana podzespołów (kompatybilnośc=?)


Gość Krzysiek

Pytanie

Gość Krzysiek
Napisano

Rower w który zamierzam zainwestować mam od dawna ponad 8 lat. Środki jakimi dysponuję to 600zł. Do zakupu przymierzam się teraz (w najbliższym miesiącu). Chyba że się pozmieniało i sezon zimowy nie jest dobrym na tanie zakupy?. Interesują mnie części nowe(zakładam, że dłużej wytrzymają).

 

Eksploatacja roweru: w sezonie wiosenno-jesiennym 35km dziennie po asfalcie i bruku. Do tego wypady rowerowe w teren leśny nawet po 80km dziennie. W obu przypadkach występują górki (okolice podmiejskie Krakowa).

 

Części które zostają:

  • rama: merida matts kalahari 575 (ponad 8 lat) (miliony rys, kilka drobnych wgnieceń)
  • hamulce typu V-brake (seryjny układ, wkłady wymieniane kiedy potrzeba)
  • obręcz tylna 2 komorowa + szprychy(36) (całość 1 sezon)

Części które mam a chce wymienić:

  • wolnobieg 7 rzędowy.
  • piasta tylna
  • oś tylna
  • przerzutka tylna (Shimano Acera 5 letnia)
  • przerzutka przednia (seryjna)
  • korba (Truvativ X-FLOW 4 letnia)
  • suport (zmieniany razem z korbą – nie wiem jaki)
  • łańcuch (seryjny KMC)
  • pedały (aluminiowe – połamane seryjne)
  • klamko manetki (seryjne rozklekotane)

Części na które chciałbym wymienić:

  • kaseta SRAM - PG-820 rozmiar 11-28 8rzędowa (45zł)
  • piasta tylna Shimano FH-RM30 (60zł)
  • oś tylna (nie wiem jaka przyjmuję koszta 25zł)
  • przerzutka tylna SRAM X5 (99zł)
  • przerzutka przednia SRAM - X-5 (87zł)
  • korba Truativ Blaze koronki 48-36-26z (odkręcane) (82zł)
  • suport (nie wiem jaki zakładam 40zł)
  • pedały aluminiowe platformy (15zł)
  • łańcuch SRAM PC-850 (55zł)
  • klamki i manetki (osobno nie w jednym, nie wiem jakie zakładam 50zł za wszystko)

 

Podsumowując 558zł (trochę zostało, w co warto zainwestować – lepsza korba?).

 

Czemu takie części. Myślałem o rowerze głównie na miasto stąd zębatka tylna 11, a przednia 48. Dodatkowo teren górski stąd na tył 8 rzędów. Do podjazdów wystarczy 26 nawet. Na te bardzo strome szybciej wchodzę niż wjeżdżam.

 

Części elementów nie opisałem ze względu na to iż wydają się być nieistotne. Jeśli jestem w błędzie dajcie znać uzupełnię opis. Liczę na wasze opinie, porady sugestie. Do czego dołożyć, na czym mogę przyoszczędzić? Nurtującym mnie pytaniem jest kompatybilność dobranych podzespołów. Za oczywistość uznałem wymianę wszystkich linek i pancerzy.

2 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Na tak, tylko, że zapewne nowa i stara piasta różnią się również kołnierzami, przez co jesteś zmuszony kupić również nowe szprychy, zapleść to co kosztuje raczej sporo, do tego klamki i manetki nowe za 50 zł to raczej sobie odpuść, same klamki na przyzwoitym poziomie to pewnie z 30 zł.

Do tego manetki: albo najtańsze gripshifty: http://allegro.pl/manetki-obrotowe-gripy-sram-3-0-esp-1-1-3x8sp-i2027359413.html

Albo nieco droższe triggery: http://allegro.pl/manetki-przod-tyl-sram-trigger-x-4-3x8-i2023375752.html

 

W każdym razie chyba lepiej zrobisz zbierając jeszcze trochę kasy, sprzedając stary rower i kupując coś nowego.

Gość Krzysiek
Napisano

To już widzę do czego trzeba dołożyć. Do nowego roweru dozbierać trzeba by było drugie tyle, o co nie jest łatwo. To co teraz jest rowerem no nie za bardzo nadaje się do użytku. Zęby z wolnobiegu są ścięte, cały jest skrzywiony, przerzutka tylna pokrzywiona ma problemy z zmiana biegów. Prawa klamkomaetka uszkodzona i prowizorycznie naprawiona (razem z linką wciągała do środka pancerz). Sprzedaż jest dla mnie nieopłacalna.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...