Skocz do zawartości

[Rower]Naprawiać stary, czy kupić nowy?


Victuss

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jest to mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich

Mam taki problem: posiadam starego victusa ( http://xarchiwum.pl/rower-gorski-victus-dynamic-26-cali-lodz-okazja-i1590329806.html ) z którym zacząłem mieć problemy:

-opony są już stare i pomimo nowej dętki ucieka powietrze

-koła były krzywe i zaczęły mi pękać szprychy, teraz już trochę je wycentrowałem, ale myślę że reszta starych szprych długo już nie pociągnie

-wolnobieg dziwnie się haczy i przy jeździe z zatrzymanymi pedałami łańcuch zaczyna skakać

-przerzutka przednia pękła i jest bardzo nie precyzyjna

 

Używałem tego roweru głownie do jazdy terenowej, nie cackałem się z nim i nie raz uderzyłem kołem w korzeń czy jakiś pień, jak na swoją cenę to przeżył dość sporo. Rama jest stalowa- niezniszczalna ale ciężka.

 

I teraz moje główne pytanie, czy opłaca się do tego roweru kupić nowe przerzutki + koła i używać dalej, czy jak już wydaje pieniądze to lepiej kupić coś nowego? Mógł bym wydać około 1500, ale ciekawi mnie czy była by zauważalna różnica między nowym rowerem a odnowionym victusem na stalowej ramie? Bo w sumie to różnił by się tylko tym że ma sporo cięższą ramę i sztywny widelec. Dodam jeszcze że przy moich 65kg wagi, dość trudno jest go wnieść na 3 pietro

 

I jeszcze jedno pytanie dotyczące rozmiarów ramy, victus ma ramę chyba 17,5' (później dopiszę wymiary ramy bo teraz już za późno na mierzenie) ale przez tą dziwną kierownicę (mocno wysuniętą do przodu) wydaje mi się za duży przy wzroście 175cm. Po co dali tam taką kierownicę która powoduje że na małej ramie mogą jeździć tylko wysocy ludzie? No chyba że ja mam jakieś za krótkie ręce.

 

Na razie tyle, jeśli victus się nie nada to będę myślał nad nowym rowerem w tym samym wątku.

  • Mod Team
Napisano

Nie polecam inwestować w ten rower. Zaczął sie sypać, naprawisz usterki zacznie się psuć coś innego.

W kwocie ~1500pln nie kupisz zbyt dobrego nowego roweru, owszem różnica na plus w stosunku do Victusa będzie odczuwalna, ale zarówno części jak i amortyzator będą niskiej jakości. Dlatego też proponuję w tej cenie rower używany, np taki Specialized Hardrock:

http://allegro.pl/specialized-hardrock-hr-xc-26-deore-xt-i2005462653.html

tutaj problemem może być rama 16', ale jak by wysunać sztycę do radę :)

Tutaj za 999 pln dobry rowerek, zarówno osprzęt jak i amortyzator dobrej klasy, rama większa:

http://allegro.pl/alu-scott-specialized-deore-lx-i2027018663.html

A jakbyś skołował 1800-1900 to możesz pokusic się o takie cacko:

http://tablica.pl/oferta/specialized-IDvg3Z.html

Tylko musiałbyś przekonać sprzedawcę żeby wysłał :)

 

Co do drugiego pytania, rozmiar ramy rozmiarem, ale po to są różne długości mostków, różne kierownice, sztyce z seatbackiem i bez żeby każdy mógł sobie dopasować rower pod siebie, jak czujesz ze masz za bardzo "wysuniętą" pozycję trzeba by zainwestować w krótszy mostek.

  • Mod Team
Napisano

Ceny Unibike'a i Krossa bardzo zbliżone , jednak Unibike jest dużo lepszym wyborem. Lepszy amortyzator, przerzutka tyna i jeszcze kilka innych części. Levele A2 kiedyś były przebojem cenowym ponieważ oferowały najlepszy stosunek cena/ jakość części, za ok 1300pln można było kupić Levela A2 z XCRem. Obecnie bida jest z A2kami, 1500pln i XCM, który jest kiepskim amortyzatorem.

Napisano

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Nie zdecydowałem się jeszcze na 100%, ale chyba jednak nowy rower będzie lepszy. Victusa zostawię sobie na dojazdy do uczelni, przynajmniej nikt go nie ukradnie.

@sznib Podoba mi się ten scott, ale 999zl to chyba podejrzanie niska cena jak na taki osprzęt, rower może być zajechany bo co dziwne, w aukcji nic nie pisze o jego stanie. Hardrock jest ok ale, czerwony :/ Ten za 1900 za drogi, ukradziono mi już 2 rowery i to makrokesze, tego bym się bał zostawić nawet na 5 sekund

 

Co do krossa A2 i unibike to z wyglądu zdecydowanie bardziej podoba mi się kross, ale unibike wydaje się rozsądniejszy.

 

na razie przeglądam różne aukcje i sklepy, wybieram raczej rowery z v-brakeami bo czytałem że tańsze tarczówki sprawiają trochę kłopotów, a mi bardzo zależy na bezawaryjności.

Na liście rowerów branych pod uwagę mam:

http://allegro.pl/alu-scott-specialized-deore-lx-i2027018663.html

http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-unibike-evolution-2011.html

znalazłem jeszcze coś takiego:

http://allegro.pl/rower-gorski-univega-ht-510-poekspozycyjny-i2011446815.html

 

Piszcie co o nich myślicie

Napisano

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Nie zdecydowałem się jeszcze na 100%, ale chyba jednak nowy rower będzie lepszy. Victusa zostawię sobie na dojazdy do uczelni, przynajmniej nikt go nie ukradnie.

@sznib Podoba mi się ten scott, ale 999zl to chyba podejrzanie niska cena jak na taki osprzęt, rower może być zajechany bo co dziwne, w aukcji nic nie pisze o jego stanie. Hardrock jest ok ale, czerwony :/ Ten za 1900 za drogi, ukradziono mi już 2 rowery i to makrokesze, tego bym się bał zostawić nawet na 5 sekund

 

Co do krossa A2 i unibike to z wyglądu zdecydowanie bardziej podoba mi się kross, ale unibike wydaje się rozsądniejszy.

 

na razie przeglądam różne aukcje i sklepy, wybieram raczej rowery z v-brakeami bo czytałem że tańsze tarczówki sprawiają trochę kłopotów, a mi bardzo zależy na bezawaryjności.

Na liście rowerów branych pod uwagę mam:

http://allegro.pl/al...2027018663.html

http://www.rowerzyst...ution-2011.html

znalazłem jeszcze coś takiego:

http://allegro.pl/ro...2011446815.html

 

Piszcie co o nich myślicie

 

 

Mialem podobny dylemat dwa lata temu - zainwestowalem w takiego starego trupa

w sumie 1000 PLN. Bylo lepiej ale... niestety jak smigalem z kolegami na ich nowych

maszynach to blyskawicznie zaczynalem zuwazac roznice. Pol roku temu jak zaczela

sie sypac pozostala czesc roweru (w sumie niewiele nie wymienionych czesci pozostalo ;-) )

postanowilem kupic nowy rower.

 

Powiem krotko - jakbym nie byl taki glupi i nie wlozyl tego tysiaka wczesniej w trupa

tylko dolozyl do tego co kupilem to bylbym jeszcze bardziej zadowolony - chociaz i tak

jestem mega zadowolony ze kupilem nowy rower. Jak dobrze poszukasz na sieci

to za 1800 dostaniesz Kross Level A6 2011 na V-kach - ja wlasnie taki kupilem

i moge go polecic.

 

Pozdrawiam,

P

Napisano

Właśnie tak to jest z używanymi, można trafić trupa, ale można też kupić prawie nowy za połowę ceny. Znajomemu akurat trafił się używany który wyglądał jak ze sklepu, a zapłacił o 800zł mniej.

Co do tego krossa A6 to za 1800 nie ma go w żadnym sklepie, najniższa cena jaka widziałem w google to chyba 2000. Za 1850 jest używany na allegro, ale nawet zdjęcia nie ma. Ogolnie z tego co czytam w starych watkach na forach to ceny rowerów teraz są sporo wyższe niż te o których ludzie pisali np w 2009. Może okres kryzysu to nie najlepszy moment na kupno roweru? Nie widać nawet żeby sklepy robiły jakieś zimowe wyprzedaże

Napisano

Właśnie tak to jest z używanymi, można trafić trupa, ale można też kupić prawie nowy za połowę ceny. Znajomemu akurat trafił się używany który wyglądał jak ze sklepu, a zapłacił o 800zł mniej.

Co do tego krossa A6 to za 1800 nie ma go w żadnym sklepie, najniższa cena jaka widziałem w google to chyba 2000. Za 1850 jest używany na allegro, ale nawet zdjęcia nie ma. Ogolnie z tego co czytam w starych watkach na forach to ceny rowerów teraz są sporo wyższe niż te o których ludzie pisali np w 2009. Może okres kryzysu to nie najlepszy moment na kupno roweru? Nie widać nawet żeby sklepy robiły jakieś zimowe wyprzedaże

 

Hej,

 

Wyslalem Ci na priva link do sklepu gdzie maja tego Krossa za 1849 PLN. Sam tam kupowalem swojego.

 

Pozdrawiam,

Przemek

Napisano

Już mam trochę mętlik w głowie, naczytałem się opinii o różnych rzeczach że aż mnie głowa boli.

Znalazłem na allegro ciekawą ofertę (http://allegro.pl/extra-mtb-colbik-na-deore-rock-shox-tora-okazja-i2030074256.html), ale rama 21,5' po za tym boję się, że może być kradziony. Dał bym radę jakoś dostosować ten rower do mojego wzrostu(175cm), czy przy tak dużym rozmiarze już nie da rady?

Z nowych mocno biorę pod uwagę tego Krossa A6 którego podesłał pimbarian (amortyzator xcr i większość komponentów deore) gdyby nie to że przekracza sporo moją kwotę już

bym go brał.

 

Gary fisher marlin (forum nie pozwala wkleic linka) - 1799zl, wydaje się oplacalny przerzutki deore, amortyzator rock shox, czytałem, że ma bardzo wygodną geometrię ramy

Gary fisher wahoo - 1500zł, troche gorszy od tego wyżej, amor rock shox dart 1, przerzutki deore i altus

 

Więcej już nie szukam, muszę teraz wybrać coś z tego tematu. Największy problem mam z oceną kół w tych rowerach bo ciężko znaleźć opinie w internecie, a sam się nie znam.

Napisano

Biorę go pod uwagę, jest ok technicznie, ale nie bardzo podoba mi się z wyglądu. Ludzie gdzieś na forum pisali że kross A6 ma agresywną pozycję, a unibike wygodniejszą do spokojnej jazdy.

Napisano

Nie wiem czy ktoś jeszcze czyta ten temat, ale zdecydowałem się na kupno krossa level A6. I teraz znów mam problem, bo mogę kupić 16' z 2009r (lepszy osprzęt), lub 18' z 2011.

Niby wg tabelek 18" jest dla mnie najlepszy, ale znowu jak poszukałem dokładniej to przy wzroscie 175cm wysokość kroku powinna być w okolicach 84cm, a ja mam 77 (ręce też mam krótsze). Czyli wg kroku kwalifikuje się na 17' prawie 16'. Wyczytałem też że kross z 2011 w najniższym miejscu rury poziomej ma wysokość 72cm, victus który był dla mnie za wysoki ma 74cm. Czy jest ktoś kto ma krossa A6 16' i mógł by mi podać dokładne wymiary?

  • Mod Team
Napisano

Tyle tylko że mniejszy rozmiar ramy to nie tylko krótsza rura podsiodłowa, ale i inne rzeczy, jak na przykład to że mniejsza rama jest krótsza. 1,75m i rama 16', hmm... no, nie bardzo, ja przy 1,65m wzrostu jeżdżę na 18tce :)

Napisano

No właśnie, a do tego im wyżej mam siodełko tym dalej od kierownicy

 

Sznib, a jaki masz rower? Też kross?

Rozrysowałem sobie to trochę i porównałem. W victusie siodełko mam oddalone od korby o jakieś 660mm, wychodzi że w krossie musiał bym mieć je wysunięte o 23cm żeby była ta sama odległość od pedałów (odległość razem z siedziskiem, nie sama sztyca), licząc że siedzisko ma jakieś 4cm-5cm musiał bym mieć sztycę wysuniętą o 18-19cm. Odległość od kierownicy wychodzi mi trochę mniej jak w victusie.

Napisano

Najlepiej idź do rowerowego w którym są te krossy i zrób przymiarkę. Geometrie ram są do obczajenia na ich stronie internetowej. Pamiętaj, że dobry rozmiar jest 100 razy ważniejszy niż dobry osprzęt.

Napisano

Szczerze mówiąc to wątpię, żeby któryś sklep w kielcach miał te rowery,a nawet jeśli będzie to pewnie nie 16'. Teoretycznie wychodzi że te rozmiary ram się prawie nie różnią. Główna różnica to długość rury pod siodłowej , którą można skorygować sztycą.

http://www.kross.pl/pl/poradnik/dobor-ramy -wg tableki krossa najlepsza by była 17', ale jest na granicy z 18'. Może wypowie się ktoś kto kupił o rozmiar za małą ramę, czy da się to w ogóle odczuć podczas jazdy?

 

krossa6.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Zrobiłem prosty rysunek w paincie i po dokładniejszej analizie wychodzi, że jednak miejsce siedzenia nie zmienia się w zależności od wielkości ramy, sztyca więcej wystaje ale siodełko zostaje dokładnie w tym samym miejscu (kąt jest ten sam przy 18 i 16 calach). Jedynie widelec będzie bliżej o 2cmi przez to rozstaw kół się zmieni też o 2 cm. Jeśli źle myślę niech ktoś mnie poprawi, bo według tego rysunku to 16 nawet będzie wygodniejsza, niżej rury, łatwiej wsiadać/zsiadać.

 

Nie mogę edytować postów-nie wiem czemu. Tu lepsza wersja rysunku:

czarna rama to 18, czerwona 16, a niebieskie to sztyca

 

krossa6rama.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Napisano

Od siebie powiem, że mam 172 cm, od ziemi do jajek jakieś 75 cm. Jeżdżę na 17" unibiku evo.

Tu masz jego geo http://www.unibike.pl/geom/evo_fl_exp17.jpg

Wrażenia z jazdy są ok, ale czasem czuję, że mógłby być trochę większy. Mniejszy na 100% nie. Stąd wniosek, że jeśli jesteś 3 cm ode mnie wyższy to w mniejszą ramę nie powinieneś się pakować :) Btw, jeśli trzymasz się tych danych z obrazka, to tam S i M odpowiadają 17 i 19".

Napisano

Dobrze, że mnie ostrzegłeś bo sam bym nie zauważył. Ten S z obrazka by mi pasował, ale skoro to jest 17 to chyba niestety będę musiał kupić tego krossa z 2011

 

http://www.mudserwis.com/kross-crime-2009-p-1371.html - Nawet ciekawa cena, tylko waży 16kg

 

Edit:

zamówienie złożone na krossa A6 2011 18". Mam nadzieję, że będzie się jeździło dużo przyjemniej niż na tamtym gracie i rama będzie ok. Dziękuje wszystkim udzielającym się za rady

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...