Skocz do zawartości

[Przerzutka-tył] Shimano SLX zamiast XT ?


Adrianox360

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

jestem zmuszony wymienić najprawdopodobniej swoją XT rd-m761. Nie da się jej wyregulować. Wygląda jak nowa, wydaje się być bez wad technicznych a jednak nie mogę jej wyregulować. Byłem w serwisie gdzie wymieniono linki, pancerze i niby wyregulowano. Ok jeżdżę fajnie, a na drugi dzień to samo tzn aby wbić bieg wyżej trzeba dwa, czasami 3 razy wcisnąć manetkę, na wyższych przełożeniach na kasecie raz. Przy redukcji czekam aż nagle pyk i zmienia bieg, nie od razu.

 

Macie pomysł czego to może być wina, może niekoniecznie przerzutki? Manetek?

 

Jeżeli się nie dowiem to planuje zakup SLX GS albo SGS, jeszcze nie wiem. Moja korba deore 44;32;22t , a kaseta hg 50, 11;34t.

  • Mod Team
Napisano

Odkręć linkę od przerzutki i poruszaj pantografem "na sucho" w całym zakresie jego ruchu. Jeśli chodzi płynnie i bez oporów przerzutka raczej ok. Aby upewnić się czy to przypadkiem nie wina manetek pożycz od kogoś jakaś przerzutkę i pojeździj kilka dni, wtedy wyjdzie co jest winowajcą.

  • Mod Team
Napisano

Jeżeli w obie strony kiepsko działa to raczej sprężyna odpada, stawiał bym na linki/pancerze ale skoro wymienione to pozostaje manetka.

A jak już się poddasz i będziesz kupował to może xt m-771 GS, jak dla mnie powala po poprzedniej slx shadow sgs.

Napisano

Dziwna sprawa, jest jeszcze jedna opcja jeżeli zaraz po wymianie wszystko było ok, zobacz czy masz wszędzie założone końcówki do pancerza. Ponieważ instnieje taka możwliość, że pierwszego dnia wszystko ładnie działało jednak jak pojeździłeś i ktoś nie założył którejś końcówki na pancerz ten po prostu się rozwarstwił (wyszły z niego druty) i ot cała historyja.

Trzeba jak już powyżej pisano sprawdzić wszystko na sucho jak chodzi, może rozkrecić manetkę przesmarować zobaczyć czy nic nie jest pękniete etc ??, po wymiane linek i pancerzy na pewno tzreba jeszcze raz dokonać regulacji poniewaz linka się wyciagą i to też może być przyczyną pogorszenia się działania.

Zobacz jeszcze czy przypadkem nie puszcza Ci linka przy śrubie która trzyma linkę przy przerzutkce bo być może jakimś cudem nie masz tam tego "trzymadełka" od linki.

Tyle pomysłów na razie...

Napisano

Jakie masz manetki? Prawdopodobnie jest to wina manetki zrób tak jak radził paweloko odkręć linkę od przerzutki albo w ogóle ją wyjmij i sprawdź na "sucho" czy wszystkie biegi klikają w obie strony.

Napisano

Odkręć linkę od przerzutki i poruszaj pantografem "na sucho" w całym zakresie jego ruchu. Jeśli chodzi płynnie i bez oporów przerzutka raczej ok

 

a więc przerzutka na ''sucho'' dobrze zmienia biegi na kasecie. Gdy poruszam pantografem na zewnątrz i z powrotem to łańcuch wchodzi na każdy z trybów kasety.

 

Z tym pożyczeniem przerzutki nie za bardzo mam jak.

Co do manetki na sucho, to przy wyciągniętej lince z przerzutki, manetka niby przesuwa linkę w obie strony. Nie przeczę, że to może być jej wina. Ale biegi wskakują od 1 do 9 bez problemu, bardzo lekko ale to dlatego, że nie ma linki. O to chodzi?

Manetki Shimano deore.

 

Aha, wczoraj od nowa spróbowałem wyregulować ją. Naciągnąłem linkę z całej siły i zakręciłem. Ok wrzucam biegi od najniższej zębatki, dochodzi do 3 biegu i już nie chce wbić wyżej(na te lżejsze); Na manetce się nie da wbić. Gdy popuszczę linkę mocno to wbije ale znowu potem od tych najniższych zębatek nie wchodzi. I jak według Was ta sprawa wygląda? Czy to wskazuje na winę manetek?

 

ps. Końcówki są na pancerze, takie srebrne w każdym miejscu gdzie jest tz. wylot linki :)

 

Zobacz jeszcze czy przypadkem nie puszcza Ci linka przy śrubie która trzyma linkę przy przerzutkce bo być może jakimś cudem nie masz tam tego "trzymadełka" od linki.
Ta, którą również możesz kontrolować napięcie linki, śruba przy przerzutce? Tak, jest w porządku bo jest stałe napięcie, da się ''regulować''.
  • Mod Team
Napisano

Jakoś dziwnie regulujesz przerzutkę.

1. Wykręć prawie na max. śruby regulacyjne H i L na przerzutce

2. Kręcąc korbą (rower oczywiście na stojaku) wkręcaj śrubę H aby łańcuch wskoczył na bieg 8, następnie pół obrotu z powrotem, aby wrócił na 9. Celem tej operacji jest ustawienie wózka przerzutki idealnie pod najmniejszą zębatką.

3. Odkręć tak do połowy śrubę regulacyjna przy manetce. Przykręć linkę do przerzutki dobrze ją naciągąjąc.

4. Kręcąc korbą wrzuć na manetce 8, jak nie wejdzie szybko naciągnij linkę wykręcając trochę śrubę regulacyjną przy manetce.

5. Wrzucaj biegi kolejno aż do 1, jak będzie na 1 wkręcaj powoli śrubę L na przerzutce, aby łańcuch spadł na 2, potem z powrotem pół obrotu aby wrócił na 1. Tym samym ustawiamy maksymalne wychylenie wózka, dzięki czemu łańcuch nie wpadnie pomiędzy kasetę i szprychy.

 

Tyle. Podczas jazdy można doregulować sobie idealnie śrubą przy manetce. Jak ten sposób nie pomoże to znaczy ze coś sprzętowego.

Napisano

Dziwnie to wszystko wygląda... zwłaszcza jak wynika z tego co piszesz ze wszystko na sucho działa... jeszcze tak się zastanawiam, że być może masz krzywy hak przerzutki i stąd to kiepskie jej działanie, chyba jedyne co pozostaje to poprosić jakiegoś kumpla o pożyczenie innej manetki / przerzutki i zrobić testy innego rozwiązanie nie widzę. Możesz jeszcze poszukać jakiegoś łebskiego serwisanta i może on coś wymyśli...

Napisano

Więc zrobiłem tak jak to opisał w punktach sznib. W 5 punkcie musiałem sporo naciągać linkę aby wrzucić na sam szczyt. Na 9,8,7ok, ale żeby już z 7 na 6 muszę kliknąć dwa razy na manetce. Tak samo gdy zaczynam z samego dołu. Z 9 na 8 muszę dwa razy, potem po razie. Zaraz powiecie: naciągnij bardziej linkę, ok ale jak to zrobiłem to znowu w dół nie chciało lecieć. Więc póki co przy 7, lub niżej muszę dwa razy wbić bieg wyżej na manetce i leci o bieg wyżej na kasecie(np. z 7 na 6 lub 8 na 7), potem lekko zgrzyta ale zmienia na raz na 5,4,3,2,1. I tutaj regulacja śruby L. Była prawie MAX odkręcona, kręciłem korbą i powoli ją wkręcałem ale łańcuch nie spadł na 2 bieg, nic się nie stało. Jak zostało na 1 tak zostało, zakręciłem ją na ''oko'' mw. tak jak śrubę H prawie do końca. Drogą od 1 do dołu normalnie po jednym biegu w dół, tylko zgrzyta. Jak poluźnię to fajnie w dół leci ale potem znowu trzeba naciągać aby w górę.

 

Wiem, że trochę namieszane ale mam nadzieję, że zrozumiecie o co biega.

 

Pytanie: co z tą ostatnią śrubą wystającą, która służy prawdopodobnie do regulacji wysokości kółka górnego?

Napisano

No właśnie, nareszcie doszliśmy do kwestii trzeciej śruby regulacyjnej w przerzutce i z pewnością jej nieprawidłowe ustawienie jest przyczyną Twojego problemu.

 

Wykręć tą śrubę na max i sprawdź działanie przerzutki. Prawdopodobnie będzie problem z wbiciem 1 i 2 biegu(największe tryby). Górne kółko przerzutki powinno znajdować się około 5-6mm od największego trybu kasety. W tym celu musisz wbić pierwszy bieg i zmierzyć odległość między czubkami ząbków obu trybów.

 

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=shimano%20xt%20rd-772%20setting&source=web&cd=1&ved=0CCAQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.shimano.com%2Fpublish%2Fcontent%2Fglobal_cycle%2Fen%2Fus%2Findex%2Ftech_suport%2Ftech_tips.download.-Par50rparsys-0020-downloadFile.html%2F14)%2520Shadow%2520RD%2520Tips.pdf&ei=EbcAT9XtMM-Qswamr-AO&usg=AFQjCNG30TqnP1P33N4ebTXtdMk04z3vxQ&cad=rja

 

W tym dokumencie masy wszystko opisane

Napisano

Sprawdź czy hak w ramie jest idealnie prosty

Sprawdź czy wózek w przerzutce jest prosty

Kup dobrą szlifowaną, nierdzewną linkę - nie wyciągnie się tak szybko

Powiedz jaką masz ramę i ile ważysz.

 

W książce Zinna było chyba napisane, że regulacja przerzutek na stojaku a ich działanie podczas jazdy to dwie różne sprawy. Musisz sam pokombinować ze śrubami regulującymi przy manetce.

Generalnie z Shimano jest tak, że co jakiś czas należy je poprawiać, no ale nie powinno to nastąpić tak szybko.

 

A w przyszłości polecam przerzucić się na przerzutki i manetki Srama. Raz regulujesz i zapominasz :D

Napisano

 

 

A w przyszłości polecam przerzucić się na przerzutki i manetki Srama. Raz regulujesz i zapominasz :D

Co jest takiego w przerzutce sram czego nie ma w shimano dzięku czemu raz regulujesz i zapominasz. ?

Napisano

Nowe, tanie linki czasami potrafią sporo się rozciągnąć, raz jak kupiłem taką to wyciągnęła się w ciągu 2 dni z 2cm! I najbardziej do tej wersji bym się skłaniał.

Napisano

Co jest takiego w przerzutce sram czego nie ma w shimano dzięku czemu raz regulujesz i zapominasz. ?

 

System 1:1 w przeciwieństwie do 2:1 Shimano.

Napisano

No chyba, że nowe shimano pod dynasys to już mamy też 1:1 :)

w każdym razie jak linka kiepska i się wyciąga to nawet 1:1 nie pomoże.... :)

Napisano
ps. Końcówki są na pancerze, takie srebrne w każdym miejscu gdzie jest tz. wylot linki :)

 

Może w serwisie jakiś bara założył ci złe pancerze. Srebrne końcówki zakłada się na pancerze hamulcowe które to są bardziej elastyczne, szersze w środku i tym samym cienka linka przerzutki ma za duży luz i stąd problem z regulacją.

Napisano

U mnie pancerze wyglądają w ten sposób, idzie linka w pancerzu, w miejscu gdzie wychodzi na zewnątrz jest zakończenie w takiej srebrnej powłoce. Wiecie o co chodzi.

 

136_201201021115_tn.jpg

136_201201021115.jpg - Darmowy hosting obrazków, zdjęć

 

Linka w nich chodzi normalnie, przynajmniej jak wyciągnę z przerzutki to nie ma oporów w przesuwaniu się.

 

Co do górnego kółka to nie licząc łańcucha znajduję się ok 5mm nad kasetą. Problem nadal twki. Wszystko wyregulowane dokładnie tak jak opisane, a i tak muszę wbijać po dwa razy na manetce aby wskoczyło raz do góry z niektórych biegów, z niektórych raz ale tak czy tak łańcuch nie wchodzi idealnie gładko, ma opory, nie ma tego takiego ''pyk i wchodzi''. Pisałem wcześniej, że jak za bardzo naciągnę linkę to wchodzi idealnie ale znowu zejść nie chcę.

 

Może doradzicie jakieś pancerze z alleg.ro jeżeli moje są złe?? Bo do tej pałki z serwisu już nie pójdę...

Napisano

A sprawdziłeś hak przerzutki ? Już o to pytałem ale nie dałeś odpowiedzi.

Napisano
Srebrne końcówki zakłada się na pancerze hamulcowe

Eeee... Jakbym nie szukał w pamięci to mam wrażenie, że i dla pancerzy przerzutkowych, i hamulcowych można dostać zarówno srebrne jak i czarne oraz kilka innych kolorów.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...