Skocz do zawartości

[Hamulce] Tarczowe, mechaniczne Avid BB7, Hayes 9, Magura Louise? Może jakieś inne?


bandziorekalus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Chcę zakupić hamulce tarczowe, komplet.

 

Wybrałam w sumie 3 modele:

 

Mechaniczne:

- Avid BB7

 

Hydrauliczne:

- Hayes 9

- Magura Louise

 

Szukam, raczej używanych w idealnym stanie, w przedziale cenowym do 350 zł.

 

Czy może coś innego lepszego ? Ewentualnie dlaczego te, a nie inne?

Jestem w sumie zdecydowana na Magura Louise albo BB7, bo dużo się naczytałam i mają dobre opinie.

Te Hayes 9 też w sumie spoko, ale mało opinii i nie znalazłam żadnych testów tych hebli.

 

czekam na jakieś podpowiedzi :) i rady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam lekko odmienne zdanie. Jeśli masz możliwość przed zakupem sprawdzenia hamulca i po sprawdzeniu wszystko jest OK, śmiało kupuj.

Gwarancja gwarancją ale sam wiem, że często można kupić hamulce z małym przebiegiem za dość śmieszne pieniądze.

 

Wynik tego jest taki, że za te same pieniądze możesz kupić lepszy sprzęt. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również zgadam się z przedmówcami co nowe to nowe i basta. Ze swojej strony dodam, że może warto też zwrócić uwagę na Avidy Juicy 3 (http://allegro.pl/komplet-hamulców-avid-juicy-3-tyl-przod-tarcze-i2016611977.html) cenowo wypadają b. dobrze, a znam sporą grupę ludzi która je sobie chwali, z resztą sam kiedyś jeździłem na Juicy 5 i pozytywnie wspominam tą przygodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz sprawdzić hamulec przed zakupem kupując na alleprowizji? Kolejna kwestia: żeby naprawdę przetestować hamulce to powinno się je wziąć w góry i porządnie dać w palnik żeby sprawdzić czy w czasie obciążenia też jest ok.

 

Z mojego doświadczenia wynika tyle, że naprawdę nie ma tak iż ktoś sprzedaje dobre, mało używane rzeczy za małe pieniądze komuś obcemu. W takich sytuacjach sprzedaje się po znajomych a nie na alleprowizji.

 

Nie twierdzę, że to jest niemożliwe aby kupić dobrze i w dobrej cenie, ale uważam że jest to bardzo trudne i trzeba mieć dużo szczęścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HELLo-:

 

BB7 są niełatwe do pierwszego ustawienia ale potem odwdzięczają się znakomitą pracą, lekką i łatwą regulacją(w zasadzie bez jakichkolwiek narzędzi) i wytrzymają duuużo - wiem bo kiedyś miałem na góralu(ja ok. setki plus rower z 15) i nie było problemu z zatrzymaniem, znajomy ma na turystycznym tandemie i też sobie bardzo je chwali. Jak Ci sie spsują w terenie to jest duża szansa że będzie je łatwiej naprawić niż hydraulikę.

 

Hayes'y zawsze wydawały mi się jakieś takie matowe, nie było takiej modulacji jak w np. Shimano Deore choć działały, nie powiem.

 

Shimano ma bardzo udane hamulce, Deore mają według mnie świetny stosunek ceny do jakości!

 

Co do używek - jeśli masz możliwośc przetestowania to jak najbardziej, w innym wypadku może być różnie...ale ja nabyłem kilka używanych hebli z cieczą w środku i nigdy się nie zawiodłem(za to raz zawiodłem się na seryjnych Tektro z nowego roweru).

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jeśli chcesz mieć mocne i prawie bezobsługowe hmulce, to najlepszym wyborem będą Avid'y BB7. Jeźdźiłem na tarczach 160/160 z klamkomanetkami shimano alivio i siła hamowania była bardzo duża. Po zmianie klamkomanetek na manetki + klami Avid SD7 przyrost siły był ogromny, modulacja też się poprawiła i to w bardzo dużym stopniu. Do tego zestawu miałem

z przodu pancerz Clark's a z tyłu jakiś pancerz "no name". Po zmianie tego 'no name" na Clark"s zauważyłem duże polepszenie modulacji więc do mechanicznych dobre pancerze i klamki to podstawa.

Nie prawdą jest, że Avidy BB7 są trudne w montażu/regulacji - dla mnie, to banalna czynność :)

Od ponad miesiąca jeżdżę na Elixirach 5 z tarczami 185/160 i w porównaniu z BB7 z przodu siła hamowania jest wyraźnie większa, z tyłu nie zauważyłem zmian. Jeśli chodzi o modulację, to wygrywają elixir'y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jestem ciekaw jak wymiana tarcz poprawiła hamowanie tym bardziej, ze nie napisałeś nić o zmianie wielkości. Oglądałem tarcze tektro i według mnie one się nie wyróżniają ani na plus ani na minus pośród innych tarcz w tym przedziale cenowym wobec czego nie wiem czemu miały by być złe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też tego do końca nie rozumiem

Tarcze Tektro 160 --> na Roundagony tez 160

Ewidętnie większa siła hamowania, modulacja wsumie bez zmian. Dodam że obie tarcze były wcześniej używane i nie były zatłuszczone/brudne

wszystko testowane w tych samych warunkach, na tym samym rowerze, przez tą samą osobę.

Na tektro hamulec wciśniety do końca zwalniał bardzo szybko rower, z tarczą Avida momentalnie podniosło mi tył o czym przy tektro nie bylo mowy.

Dalszych testów nie robiłem, została tarcza avida.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem do czynienia ze wszystkimi wymienionymi hamulcami. Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem będzie wybranie Avidów BB7. Pamiętaj tylko, aby kupić wersję MTB, a nie ROAD. Hydrauliczne hamulce sprawiają dużo więcej problemów niż mechaniki. Problemy z za długimi lub za krótkimi przewodami, odpowietrzanie, wycieki. Z mechanikami tego nie ma, a siła hamowania Avidów BB7 jest porównywalna z hydraulicznymi tarczówkami średniej klasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje jeszcze taka mozliwosc: Tektro byly stare i wyjezdzone, nowe Avid'y byly lekko "grubsze" wiec szybciej lapaly...na pewno Avid'y beda sie lepiej wychladzac - sa mocniej ponacinane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nominalna grubość dla tarczy to od 1,8mm do ok 2mm więc żeby poczuć różnicę to tarcza musiałaby być zarżnięta na wzór tarczy samochodowej a do tej pory nie widziałem czegoś takiego :) W każdym razie jest to ciekawa uwaga i miejmy nadzieję, że jej autor napisze coś więcej w temacie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...