Skocz do zawartości

[Amortyzator]800 zł z osią 15mm


lina

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

W przerwie zimowej chciałbym rozpocząć modernizację roweru (Kellys Quartz z 2008r).

Na pierwszy ogień pójdzie amortyzator aktualnie posiadam RST Gilia Tnl, chciałbym zmienić go na Epicona model 2011 (z piwotami). Nieco później planuję zmienić piasty (może też obręcze) i na koniec hamulce, zmiana z v-ek na tarcze.

 

W ostatnim czasie zacząłem się zastanawiać nad amortyzator z osią 15mm? Niestety będzie się to wiązało z wykonaniem całej modernizacji jednocześnie, ale biorę to pod uwagę.

 

Czy możecie polecić amorki do XC w cenie 750-800pln z osią 15mm (tyle chcę max przeznaczyć na widelec), interesują mnie tylko nowe amortyzatory.

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślałem i skoro chcesz kupić nowy amor w tej cenie to może dobrze uderzyć w sr suntour np EPICON

http://www.srsuntour-cycling.com/dstore/products/Suspension+Fork/3169/EPICON.html

Są to nowe modele na rok 2012 wiec trudno powiedzieć tak naprawdę coś na temat ich trwałości jak również działania ale mój znajomy ma zwykłego epicona i jest bardzo zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety muszę się zgodzić, Polscy dystrybutorzy nie mają w ofercie całego asortymentu. Boję się, że te amorki na przyszły rok nie będą dostępne. Epicony z 15mm ośką na 2012 bardziej chyba są dedykowane do AM (120-150mm), ja szukam czegoś ze skokiem 100mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jeżdzisz, ile ważysz, czy dotychczas miewałeś problemy ze sztywnością widelca - z publikowanych testów wynika że oś 15 mm usztywnia widelec symbolicznie, inaczej niż jest to z osią 20 mm. Nie wiem więc czy ma to znaczenie przy zakupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę typowo amatorsko, czy brakuje mi sztywności to nie odpowiem, bo dotychczas jeździłem na sprzecie RST Gilia czy Suntour XCM, a więc sprzęt niskiej klasy - nie mam porównania z lepszymi amorkami. O ośce 15mm pomyślałem dlatego, że i tak będę zmieniał widelec i piastę, a ostatnio sporo się mówi, że 15mm zastąpi 9mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oś 15mm została wypromowana przez Foxa, który nie mógł znieść tego, ze RockShox wprowadzając oś 20mm w systemie Maxxle, zrobił rewolucję ponieważ masz sztywność osi 20mm a łatwość wyjmowania koła tak jak w piaście z szybkozamykaczem. Osobiście stawiam na to, że oś 20mm zawsze będzie dawać najlepszą sztywność i dla siebie kupiłbym 15mm wyłącznie w ostateczności przyparty do muru jakimiś dziwnymi okolicznościami.

 

Jeżeli i tak będziesz zmieniał koło to pomyśl o 20mm - różnica w sztywności jest OGROMNA na korzyść grubej ośki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro teraz na Gili czy XCM nie czujesz, żeby widelec pod Tobą pływał, nie odczujesz tego tym bardziej na Epiconie, ma golenie o większej średnicy. Mówisz też, że jeździsz typowo amatorsko, a widelec ma mieć skok 100mm. Dla mnie w takim przypadku jedyną zaletą osi 15mm będzie możliwość pochwalenia się nią wśród znajomych.

 

W ogóle 15mm to taki dziwny wynalazek, dopiero zmianę na 20mm rozumiem. Ale nie przy takim zastosowaniu.

 

I jeszcze jedno. Jeśli Epicon to tylko ze złotymi goleniami. Stare, z czarnymi... ścierają się w zastraszającym tempie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomecz9 zależy jaki system kupisz, ale Maxxle RockShox'a oraz QLC SR Suntoura wyjmuje się cudownie prosto i nie ma z tym żadnego problemu. W tej chwili tylko RST ma oś na śruby oraz widelce stricte zjazdowe. Uwierz mi, że koło przednie z osią 20mm, wyposażone w jeden z w/w systemów, wyjmuje się szybciej i łatwiej niż klasyczne 9mm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Chciałbym odświeżyć temat ponieważ nie zdążyłem kupić Epicona z piwotami (na polskim rynku już praktycznie ich nie ma).

W tym momencie zastanawiam się nad dwiema drogami modernizacji:

 

Wariant I - kupić Epicona na tarcze i zmienić wszystkie nie pasujące elementy jak piasty, hamulce, manetki - wariant dosyć drogi.

 

Wariant II - kupić inny amor z piwotami, znalazłem kilka typów:

- RST First AIR - 849pln,

- RST First Platinum - 999pln,

- ROCK SHOX TORA 318 AIR - 799pln, w podobnych pieniądzach można wyrwać recona ale bez piwotów

- MARZOCCHI 44 RLO RC - 799pln + koszt piwotów

- MARZOCCHI XC600 TST2 2008 - 830pln + koszt piwotów

- sa jeszcze Raidony ale czytałem sporo kiepskich opinii.

 

Zwracam się do użytkowników w/w amorków podrzucie swoje opinię i spostrzeżenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym odświeżyć temat ponieważ nie zdążyłem kupić Epicona z piwotami (na polskim rynku już praktycznie ich nie ma).

W tym momencie zastanawiam się nad dwiema drogami modernizacji:

 

Wariant I - kupić Epicona na tarcze i zmienić wszystkie nie pasujące elementy jak piasty, hamulce, manetki - wariant dosyć drogi.

 

Wariant II - kupić inny amor z piwotami, znalazłem kilka typów:

- RST First AIR - 849pln,

- RST First Platinum - 999pln,

- ROCK SHOX TORA 318 AIR - 799pln, w podobnych pieniądzach można wyrwać recona ale bez piwotów

- MARZOCCHI 44 RLO RC - 799pln + koszt piwotów

- MARZOCCHI XC600 TST2 2008 - 830pln + koszt piwotów

- sa jeszcze Raidony ale czytałem sporo kiepskich opinii.

 

Zwracam się do użytkowników w/w amorków podrzucie swoje opinię i spostrzeżenia.

 

 

Pomyśl, co chcesz robić. Jeśli możesz wydać kasę to kupuj wersję na tarcze - nie będziesz miał brzydkich pivotów :) i zmieni się hamowanko. Co do Epicona - ja mam wersję XC TAD 110-150mm. Jest między nim a Raidonem kosmiczna różnica pod każdym względem, zupełnie inne wykonanie. Złote golenie (twarda anoda) - nie powinno to zejść w przeciwieństwie do tego, co dzieje się na Raidonach. Jeśli chodzi o oś 15mm z QLC - wyciąganie to poezja, genialny patent. Co zaś tyczy się usztywnienia to akurat tutaj z kolegami wyżej się nie zgodze - różnica jest odczuwalna. Na Raidonie przód "pływał", na Epiconie problem zniknął. Na pewno jest to też kwestia grubszych goleni, ale 15mm to fajna sprawa. Mówicie, że 15mm to kosmetyka w stosunku do 9mm, a dopiero 20mm to szał :). Tyle, że między 15 a 20 to 5mm różnicy, natomiast między 9mm a 15mm 6mm i uwierzcie, że to czuć :). Nie chcę tu oczywiście mówić, że 20tka to lipa, ale podkreślam, że na 15tce czuć już różnicę :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...