AsRocketman3 Napisano 29 Grudnia 2011 Napisano 29 Grudnia 2011 Witam, sprowadziłem rower cały na deore xt, rower mi potrzebny tylko na dojazdy na uczelnie dlatego zastanawiam się nad tym żeby trochę części sprzedać ale jednak chciałbym, żeby był jak najszybszy, które części napędu wpływają na to jak szybko będę jechać (rozumiem, że ważne są zębatki, koła, wytrzymałość dobrego osprzętu). Np. manetki i klamkomanetki chyba nie mają zbytniego na to wpływu?
Piksel Napisano 29 Grudnia 2011 Napisano 29 Grudnia 2011 Na szybkość ma wpływ profil terenu i rowerzysta, nic więcej.Ostatnio odchudziłem koła o 0.5kg i chociaż staram się jak mogę to nie czuję różnicy.Oczywiście gdybyś jeździł na makrokeszu i przesiadł się na xtra byłaby różnica, ale zmieniając xt na slx czy nawet deore na pewno jej nie poczujesz.
AsRocketman3 Napisano 29 Grudnia 2011 Autor Napisano 29 Grudnia 2011 Na szybkość ma wpływ profil terenu i rowerzysta, nic więcej.Ostatnio odchudziłem koła o 0.5kg i chociaż staram się jak mogę to nie czuję różnicy.Oczywiście gdybyś jeździł na makrokeszu i przesiadł się na xtra byłaby różnica, ale zmieniając xt na slx czy nawet deore na pewno jej nie poczujesz. To wpływa na pewno najbardziej ale chociażby to że masz z przodu większą zębatkę niż z tyłu to zwykła fizyka, że będziesz jechać szybciej, poza tym uważam, że waga i opory toczenia czyli koła i opony w największym stopniu poza terenem pozwalają ułatwić rowerzyście osiągać szybsze prędkości, nie wiem jak jest sytuacja z osprzętem, z tego co chyba uważasz to teoretycznie mógłbym wsio sprzedać na acerę i nie odczułbym różnicy?
Mod Team durnykot Napisano 29 Grudnia 2011 Mod Team Napisano 29 Grudnia 2011 z tego co chyba uważasz to teoretycznie mógłbym wsio sprzedać na acerę i nie odczułbym różnicy? W szybkości jazdy - nie. W precyzji działania- tak.
Mod Team Franio Napisano 29 Grudnia 2011 Mod Team Napisano 29 Grudnia 2011 Dokładnie, choć jeśli rower będzie służył tylko i wyłącznie jako dojazdówka na uczelnię, to precyzja działania chyba nie musi być na najwyższym poziomie. Napisz co to za rower, bo jeśli typowy góral, to może lepiej sprzedać całego i kupić coś na niższym osprzęcie, bez amortyzatora, z większymi kołami?
tobo Napisano 29 Grudnia 2011 Napisano 29 Grudnia 2011 1. Waskie opony asfaltowe z wysokim cisnieniem, tzw slicki. 2. Zebatka w korbie, 44 to wg mnie minimum dla duzej. 3. Mozesz okazac sie mimo najlepszego roweru, opon, zebatek, kosmicznych oplywowych ciuchow i tysiaca innych bajerow najwolniejszym rowerzysta swiata - jak ci pod uczelnia to cudo ukradna w czasie zajec.
AsRocketman3 Napisano 29 Grudnia 2011 Autor Napisano 29 Grudnia 2011 Dziękuję za odpowiedzi, rozwiązaliście mój problem, rower to: http://allegro.pl/meski-aluminiowy-slingerland-full-shimano-deore-xt-i1988354874.html Jakbym mu włozył jeszcze ramę gianta to może na wiosnę za sporo by poszedł?
Kosma Napisano 29 Grudnia 2011 Napisano 29 Grudnia 2011 do dojazdow na uczelnie xt to za niska grupa ,conajmniej xtr!
Piksel Napisano 29 Grudnia 2011 Napisano 29 Grudnia 2011 Albo xx a o tej wersji xt mówisz, jak to myślałem, że co najmniej m770
doms Napisano 29 Grudnia 2011 Napisano 29 Grudnia 2011 Rower jak widać ma już parę latek. Oby się nie okazało, że to twoje xt nadaje się tylko na złom (kaseta, łańcuch,korba) i zamiast zamieniać aby zaoszczędzić, będziesz musiał zamieniać z powodu zużytego napędu. Co oznacza, że jeszcze dołożysz parę stówek.
AsRocketman3 Napisano 29 Grudnia 2011 Autor Napisano 29 Grudnia 2011 W takim układzie lepiej kupować na allegro w podobnych pieniądzach używaną acerę albo sisa, przynajmniej mniejszy żal jak się zepsuje? Nie rozumiem po co piszesz takie rzeczy jak nawet nie masz bliskich zdjęć itp. Poza tym bez przesady i tak myślę ze za takie pieniądze dobrze wyszedłem, ważne, że jest wygodny i wszystko płynnie chodzi, nad sprzedażą i zmianami sam się zastanowię i zobaczę ile mnie taka wymiana wyniesie.
Niedzwiedz1 Napisano 29 Grudnia 2011 Napisano 29 Grudnia 2011 A to o takie xt chodzi Skoro wszystko płynnie chodzi i jest wygodny to kup dobrą kłódkę i jeździj nim na uczelnię*, na zamianie ramy raczej sporo nie zarobisz, albo możliwe, że nawet stracisz, wymiana komponentów na niższe grupy i sprzedaż tych też raczej nie jest warta zachodu. Za to jak napęd padnie to lepiej brać komponenty tańsze, bo po co przepłacać za rower miejski. Wolny przy takim napędzie (przełożenia) nie będziesz, a przy normalnej jeździe miejskiej będziesz miał zapas szybkich przełożeń (miękkich również). Jednak moim zdaniem to ten rower jak na razie nie nadaje się na mieszczucha z powodu braku błotników i porządnej osłony łańcucha *Warto jednak pamiętać, że większa szansa jest, że ukradną coś co ma napis xt niż coś co takiego napisu nie ma, w końcu nie każdy złodziej się zna i może nie mieć pojęcia czy to stare xt czy nowe...
tobo Napisano 29 Grudnia 2011 Napisano 29 Grudnia 2011 To stareńkie xt, moim zdaniem niewarte odsprzedawania bo za zarobione pieniądze nabędziesz co najwyżej nowe komponenty z niższych grup. Za to ryzyko kradzieży pozostaje.
cosiestaosie Napisano 29 Grudnia 2011 Napisano 29 Grudnia 2011 do dojazdow na uczelnie xt to za niska grupa ,conajmniej xtr! Albo xx a o tej wersji xt mówisz, jak to myślałem, że co najmniej m770 Haha, pewnie wam teraz głupio co chłopaki? Każdy od razu myślał, że pewnie ma XT już na 2012 a tu Zonk! Co do napędu to jak padnie wymień sobie blaty na stalowe, kasete HG50 i ten sam łańcuch i w warunkach czysto miejskich przejedziesz z 3-4 lata I generalnie to co napisał tobo Kup sobie zapięcie - koniecznie U-Lock, innymi nawet nie warto sobie zawracać gitary. W tej cenie to naprawdę spoko rower trafiłeś - gratulacje nabytku!
AsRocketman3 Napisano 29 Grudnia 2011 Autor Napisano 29 Grudnia 2011 Haha, pewnie wam teraz głupio co chłopaki? Każdy od razu myślał, że pewnie ma XT już na 2012 a tu Zonk! Co do napędu to jak padnie wymień sobie blaty na stalowe, kasete HG50 i ten sam łańcuch i w warunkach czysto miejskich przejedziesz z 3-4 lata I generalnie to co napisał tobo Kup sobie zapięcie - koniecznie U-Lock, innymi nawet nie warto sobie zawracać gitary. W tej cenie to naprawdę spoko rower trafiłeś - gratulacje nabytku! Dziękuję, za dobre pieniądze ale właśnie chciałbym to ryzyko kradzieży zmniejszyć do minimum. Uważacie, że to bardzo zły pomysł żeby może zmienić przerzutki, manetki, klamkomanetki, hamulce na takie z mojego starego komunijnego górala, są to badziewne shimano sisy ale w połączeniu z dosyć skromną czarną ramą nie powinien zwracać na siebie uwagi. Apropo zapięć, bardzo dużo o tym czytałem, oglądałem i jako najbardziej bezpieczne spotykam się z tym, że: "A wystarczy sprawić sobie długi kawał HARTOWANEGO łańcucha ale takiego naprawdę hartowanego - polecam nawęglany jest w środku sprężysty a na zewnątrz twardy jak diabli, takie łańcuch trzeba męczyć porządnym fleksem ładne 2-3 minuty więc w "polowych warunkach " jest nie do przecięcia.Do tego atestowana kłódka przeciwłamaniowa z nawęglanym skoblem który jest sprężysty i na tyle miękki że ciężko jest złamać łomem a na tyle twardy z zewnątrz że cięcie ręczna piłką zajmie wieki.Zresztą ciężko złamać skobel łomikiem gdy jest on na łańcuchu który się gibie na wszystkie strony .Kłódka powinna mieć utwardzane gniazdo zamka z hartowaną kulką stalową w otworze klucza ,mechanizm odporny na uderzenia oraz grzanie palnikiem - taką kłódkę można kupić za jakieś ok 100zł, na dorabianie kluczy trzeba iść z odp. dokumentem, kłódki takie nie występują w wersjach samozatrzaskowych gdyż taki mechanizm to jedna z najsłabszych rzeczy w każdej nawet najprostszej kłódce.Taki solidny kawał łańcucha + atestowana antywłamaniowa kłódka to koszt jakichś niecałych 200zł , nie kupicie za tą cenę żadnego porządnego U-Locka , a linki nawet te w pancerzach są śmieszne w porównaniu z takim łańcuchem.Wrzućcie ten łańcuch w miękki wąż gumowy czy igelitowy i nie pobijacie lakieru w rowerze. Jak przypniecie rower za obydwa koła + ramę i nie macie siodełka na szybkozłączce to macie spokój nikt wam roweru nie ukradnie, chyba że ktoś się zaczai z ciężkim sprzętem , ale w miejscach w miarę uczęszczanych takie zabezpieczenie jest nie do przejścia Oczywiście trzeba przykuć rower do czegoś naprawdę solidnego, co stanowi profil zamknięty!! nie przypinać do latarni czy znaków bo można w razie dłuższego zapięcia zdjąć rower przez taki słup za pomocą tyczki w kilkadziesiąt sekund !! Ps.Myślę że ktoś kto ma naprawdę dobry rower nie poskąpi tych 150-200zł na zabezpieczenie, nie ma nic lepszego w tej cenie !!" wypowiedź użytkownika Many z innego forum
tobo Napisano 29 Grudnia 2011 Napisano 29 Grudnia 2011 Sforsowanie przeciętnego u-locka jest trudniejsze niż najlepszego zapięcia linkowego/łańcuchowego. Watro spenetrować zasoby choćby youtube i zobaczyć.
cosiestaosie Napisano 30 Grudnia 2011 Napisano 30 Grudnia 2011 Łańcuch ok, tylko jego największą wadą jest waga: ok. 4kg i trzeba go wozić w plecaku... Poza tym każdy Ci powie, że jedynym słusznym zapięciem jest U-Lock, nawet niech będzie najtańszy to i tak odstraszy złodzieja bardziej niż najgrubszy łańcuch. Zmienianie twojego obecnego XT na najtańsze Shimano jest głupotą... W warunkach krajowych złodziej prędzej ukradnie rower z marketu bo ma dwa amory, niż rower na starym dobrym XT i sztywnym widelcu Na Twoim miejscu, trochę bym ubrudził ten rower i wyczyścił i nasmarował sam napęd. To też trochę odstrasza złodzieja, bo woli ukraść czysty i pachnący niż takiego śmierdziucha Jak rower ma stać pod uczelnią to może jeszcze warto się pozbyć szybko zamykaczy w piastach na np. Dartmoor Bolt On. I przy okazji waga w dół
AsRocketman3 Napisano 30 Grudnia 2011 Autor Napisano 30 Grudnia 2011 Sforsowanie przeciętnego u-locka jest trudniejsze niż najlepszego zapięcia linkowego/łańcuchowego. Watro spenetrować zasoby choćby youtube i zobaczyć. Podaj mi U-locka którego sposób otworzenia nie będzie na yt. Ktoś napisał, że można by zamalować/zasłonić loga, zastanawiałem się nad tym czy są może jakieś farby suchościeralne, albo w sumie może po prostu taką która by się dobrze rozpuszczała w rozpuszczalniku. Kurcze nie mogę znaleźć opcji edytuj, mam nadzieję że się doda jeszcze do mojego postu. Czy jest coś tańszego niż Dartmoor Bolt On? Na allegro wychodzi koło 50zł :///
Niedzwiedz1 Napisano 30 Grudnia 2011 Napisano 30 Grudnia 2011 Ciężko o coś tańszego, kup w normalnym sklepie, wg strony velo powinny kosztować 32zł.
Mod Team Franio Napisano 31 Grudnia 2011 Mod Team Napisano 31 Grudnia 2011 Nie wiem czy oferta aktualna. Jeśli tak, to komplet powinieneś wyrwać za 21,80zł: www.e-rower.pl - Rowery to nasza pasja: Zacisk piasty Bolt-On Tu za 29,80zł: Dartmoor - Zacisk piasty Bolt-On Ceny dotyczą kompletów w kolorze czarnym. Kolorowe są droższe.
kazafaza Napisano 31 Grudnia 2011 Napisano 31 Grudnia 2011 Zaciski to dobry patent, mam nadzieję niewielu "amatorów cudzyzny" będzie paradować z imbusem, inna opcja, choć droższa to Zefal Lock'n'roll - wygląda jak zwykły zacisk ale odblokowuje sie tylko jak rower wywalimy do góry kołami. Gdzies widziałem filmik jak wystawili rower z takimi zapięciami pod jakąś stacją w Anglii i policjanci mieli ubaw ze złodzieji jak się napinali żeby koło wypiąć, w końcu ich dziabnęli ze śmiechem na ustach. A polecam również czarną taśmę izolacyjną nakleić na manetki, klamki, przerzutki według upodobania żeby trochę bardziej niepozornie rower wyglądał i może jakis kontrolny przejazd przez błoto, wyczyśc potem tylko elemety napędu i heble i po krzyku! ...a na Nowym Rok życzę zdrowia, szczęścia, dużo kilometrów i zero defektów POZDRo-:ver
Siurak Napisano 1 Stycznia 2012 Napisano 1 Stycznia 2012 Bardzo fajny rower sam składam coś takiego na jazdę miejską. Nie ma sensu niczego zmieniać ani wymieniać. Ten osprzęt prawdopodobnie posłuży Ci jeszcze kawał czasu. Można poobklejać taśmą w celu zniechęcenia, lub spróbować zrobić osprzęt na połysk i spolerować znaczki xt. Najlepiej jednak parkować w bezpiecznych miejscach (które czasem się zmienia), lub koło ładniejszych rowerów
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.