Skocz do zawartości

[Odchudzanie] Specialized P.3 + Pike 351


XxUzixX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałbym odchudzić troszkę swój rower, ale nie mam już pomysłu. Może wy coś doradzicie? Ja osobiście uważam, że zmiany domagają się na pewno dętki, rączki. Waga hamulców, ramy nie jest dokładna ponieważ nie mogłem znaleźć nigdzie na necie, a nie mam teraz czasu aby rozbierać rower do ważenia :)

 

 

Tak wygląda specyfikacja mojego roweru:

 

 

Brakes (Hamulce) Shimano SLX: 700g

Disc brakes (tarcze) Shimano XT: 270g

Cables (pancerz) Shimano: 100g

Cassette: (Kaseta) Shimano SLX: 228g

Chain: (Lancuch) Yaban: 260g

Crankset: (Korby) Shimano Saint: 732g

-Bottom Bracket: (Suport) Shimano Saint: 90g

-Outer Ring: (Blat) Mozartt: 53g

Napinacz: Mozartt Wog Mini: 111g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano Saint: 238g

Fork: (Widelec) Rock Shox Pike 351: 1900g

Frame: (Rama) Specialized P.3 2011: 2200g

Grips: (Gripy) Dartmoor Race: 116g

Handlebar: (Kierownica) Race Face Atlas FR: 340g

Headset: (Stery) FSA: 103g

Pedals: (Pedaly) Echo Urban: 330g

Seat: (Siodlo) Tioga MC S: 295g

Seatpost: (Sztyca) Thomson Elite: 208g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Specialized: 20g

Shifter: (Manetka) Shimano Saint: 121g

Spacers: (Podkladki pod mostek) Carbonowe 1,5cm: 9g

Starnut: (Gwiazdka) FSA: 14g

Stem: (Mostek) Dartmoor Funky: 170g

Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Table Top: 590g

Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Table Top: 590g

Top Cap: (Top cap) FSA: 25g

Tubes: (Detki) Continental: 420g

Wheel Front: (Kolo przednie)

-Hub: (Piasta) NS Primary: 180g

-Rim: (Obrecz) Mavic EN321: 570g

-Spokes: (Szprychy) DT Champion: 150g

-Nipples: (Nyple) CN Spoke: 10g

-Rim tape: (Opaska) Schwalbe: 14g

Wheel Rear: (Kolo tylne)

-Hub: (Piasta)Hope Pro 2 Evo: 388g

-Rim: (Obrecz) Mavic EX729: 675g

-Spokes: (Szprychy)Pillar: 150g

-Nipples: (Nyple) CN Spoke: 10g

-Rim tape: (Opaska) Schwalbe: 14g

 

Waga: 12394g (waga wisząca pokazuje 200g więcej, ale to dlatego że nie policzyłem owijki ramy, i sporej ilości BikeShieldu który swoje waży)

 

 

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam Konrad

Edytowane przez Franio
Zmieniłem rozmiar czcionki na standardowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wszystko zależy od tego, ile chcesz przeznać funduszy. Celowałbym w masę rotującą, bo jej zmniejszenie będzie najbardziej odczuwalne. Najwięcej (ale też największym kosztem) do urwania jest na kołach. Tu spokojnie możesz odchudzić rower o pół kilo. Na dętkach możesz zrzucić ok. 200g, na oponach 200-400g. Swego czasu widziałem gdzieś na necie rower na tej ramie o wadze ~10kg :-) Jednak nie bardzo rozumiem, jaki jest sens lajtowania roweru do fr? Czy przy takiej jeździe nie lepiej jest mieć cięższe, ale mocne, trwałe i solidne części?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że sensu nie ma. No ale z głową można odchudzić. Tak jak mówisz dętki przede wszystkim polecą na wymiane. Kół nie chce zmieniać bo tu akurat zależy mi na wytrzymałości. Ten rower 10kg to był na tej ramie co mam :) Ale tamten gość stawiał bardziej na wagę niż na wytrzymałość. Mi zależy i mam taki cel zejścia tak do 11,5kg. Choc widzę że trudna sprawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przekalkulowałem wszystko i mam już pewien plan. Do wymiany na pewno pójdą:

-dętki na Schwalbe XXLight zysk 220gram

-opony na Schwalbe Rocket Ron zysk 300gram

-obręcz tylna na Mavic En521 zysk 135gram

-obręcz przednia na Mavic XM317 zysk 116gram

 

Co myślicie? Jakieś sugestie co jeszcze mógłbym zmienić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przekalkulowałem wszystko i mam już pewien plan. Do wymiany na pewno pójdą:

-dętki na Schwalbe XXLight zysk 220gram

-opony na Schwalbe Rocket Ron zysk 300gram

-obręcz tylna na Mavic En521 zysk 135gram

-obręcz przednia na Mavic XM317 zysk 116gram

 

Co myślicie? Jakieś sugestie co jeszcze mógłbym zmienić ?

A może obręcze zmień na takie, do których założysz opony bezdętkowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

typek99: siedzenia raczej nie ruszam bo jednak czasami też muszę usiąść :)

Franio: kierownica jest lekka jak na swoją szerokosć, a mostek w swojej klasie jest prawie najlżejszy, a zacisków kół nie ma bo z tyłu mam bolta, a z przodu oś 20mm RockShox'a

slababateria: myślę że dobra była by to opcja, a jakie obręcze polecisz? Żeby były mocne i w miarę lekkie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...