XxUzixX Napisano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2011 (edytowane) Witam. Chciałbym odchudzić troszkę swój rower, ale nie mam już pomysłu. Może wy coś doradzicie? Ja osobiście uważam, że zmiany domagają się na pewno dętki, rączki. Waga hamulców, ramy nie jest dokładna ponieważ nie mogłem znaleźć nigdzie na necie, a nie mam teraz czasu aby rozbierać rower do ważenia Tak wygląda specyfikacja mojego roweru: Brakes (Hamulce) Shimano SLX: 700g Disc brakes (tarcze) Shimano XT: 270g Cables (pancerz) Shimano: 100g Cassette: (Kaseta) Shimano SLX: 228g Chain: (Lancuch) Yaban: 260g Crankset: (Korby) Shimano Saint: 732g -Bottom Bracket: (Suport) Shimano Saint: 90g -Outer Ring: (Blat) Mozartt: 53g Napinacz: Mozartt Wog Mini: 111g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano Saint: 238g Fork: (Widelec) Rock Shox Pike 351: 1900g Frame: (Rama) Specialized P.3 2011: 2200g Grips: (Gripy) Dartmoor Race: 116g Handlebar: (Kierownica) Race Face Atlas FR: 340g Headset: (Stery) FSA: 103g Pedals: (Pedaly) Echo Urban: 330g Seat: (Siodlo) Tioga MC S: 295g Seatpost: (Sztyca) Thomson Elite: 208g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Specialized: 20g Shifter: (Manetka) Shimano Saint: 121g Spacers: (Podkladki pod mostek) Carbonowe 1,5cm: 9g Starnut: (Gwiazdka) FSA: 14g Stem: (Mostek) Dartmoor Funky: 170g Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Table Top: 590g Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Table Top: 590g Top Cap: (Top cap) FSA: 25g Tubes: (Detki) Continental: 420g Wheel Front: (Kolo przednie) -Hub: (Piasta) NS Primary: 180g -Rim: (Obrecz) Mavic EN321: 570g -Spokes: (Szprychy) DT Champion: 150g -Nipples: (Nyple) CN Spoke: 10g -Rim tape: (Opaska) Schwalbe: 14g Wheel Rear: (Kolo tylne) -Hub: (Piasta)Hope Pro 2 Evo: 388g -Rim: (Obrecz) Mavic EX729: 675g -Spokes: (Szprychy)Pillar: 150g -Nipples: (Nyple) CN Spoke: 10g -Rim tape: (Opaska) Schwalbe: 14g Waga: 12394g (waga wisząca pokazuje 200g więcej, ale to dlatego że nie policzyłem owijki ramy, i sporej ilości BikeShieldu który swoje waży) Proszę o pomoc. Pozdrawiam Konrad Edytowane 29 Grudnia 2011 przez Franio Zmieniłem rozmiar czcionki na standardowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Franio Napisano 29 Grudnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2011 Wszystko zależy od tego, ile chcesz przeznać funduszy. Celowałbym w masę rotującą, bo jej zmniejszenie będzie najbardziej odczuwalne. Najwięcej (ale też największym kosztem) do urwania jest na kołach. Tu spokojnie możesz odchudzić rower o pół kilo. Na dętkach możesz zrzucić ok. 200g, na oponach 200-400g. Swego czasu widziałem gdzieś na necie rower na tej ramie o wadze ~10kg :-) Jednak nie bardzo rozumiem, jaki jest sens lajtowania roweru do fr? Czy przy takiej jeździe nie lepiej jest mieć cięższe, ale mocne, trwałe i solidne części? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XxUzixX Napisano 29 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2011 Oczywiście, że sensu nie ma. No ale z głową można odchudzić. Tak jak mówisz dętki przede wszystkim polecą na wymiane. Kół nie chce zmieniać bo tu akurat zależy mi na wytrzymałości. Ten rower 10kg to był na tej ramie co mam Ale tamten gość stawiał bardziej na wagę niż na wytrzymałość. Mi zależy i mam taki cel zejścia tak do 11,5kg. Choc widzę że trudna sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XxUzixX Napisano 5 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 Witam Przekalkulowałem wszystko i mam już pewien plan. Do wymiany na pewno pójdą: -dętki na Schwalbe XXLight zysk 220gram -opony na Schwalbe Rocket Ron zysk 300gram -obręcz tylna na Mavic En521 zysk 135gram -obręcz przednia na Mavic XM317 zysk 116gram Co myślicie? Jakieś sugestie co jeszcze mógłbym zmienić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
typek99 Napisano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 (edytowane) możesz jeszcze wymienić siodło na plastikowe zysk 100g Edytowane 5 Stycznia 2012 przez typek99 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Franio Napisano 5 Stycznia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 Kierownica, mostek? Jakie masz zaciski kół? Nie widzę ich w rozpisce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slababateria Napisano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 Witam Przekalkulowałem wszystko i mam już pewien plan. Do wymiany na pewno pójdą: -dętki na Schwalbe XXLight zysk 220gram -opony na Schwalbe Rocket Ron zysk 300gram -obręcz tylna na Mavic En521 zysk 135gram -obręcz przednia na Mavic XM317 zysk 116gram Co myślicie? Jakieś sugestie co jeszcze mógłbym zmienić ? A może obręcze zmień na takie, do których założysz opony bezdętkowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XxUzixX Napisano 5 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 typek99: siedzenia raczej nie ruszam bo jednak czasami też muszę usiąść Franio: kierownica jest lekka jak na swoją szerokosć, a mostek w swojej klasie jest prawie najlżejszy, a zacisków kół nie ma bo z tyłu mam bolta, a z przodu oś 20mm RockShox'a slababateria: myślę że dobra była by to opcja, a jakie obręcze polecisz? Żeby były mocne i w miarę lekkie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McWolf Napisano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Obrecz ust mocna i lekka - mavic xm819 Obrecz ust jeszcze mocniejsza ale ciezsza - mavic xm823 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XxUzixX Napisano 6 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Ok dzięki. Myślę że xm819 dałbym na tył, a na przód coś tańszego bo nie stać mnie na takie dwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasiooo91mtb Napisano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2012 ja bym go więcej nie lajtował,pomyślałbym na siodle + sztyca ty masz 500g a np siodło ze sztycą eclat wazy 180g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
typek99 Napisano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2012 na tarczach hamulcowych możesz troche zyskać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olomaster Napisano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2012 widze tu jedynie siodło - karbonową deske (jakies zajechane selle italia slr mozesz kupic ). A reszte to nie ma co lajtować ;d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XxUzixX Napisano 8 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2012 Dzięki chłopaki za rady, wszystko rozpatrzę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.