alojz12311 Napisano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2011 Witam! Posiadam amortyzator SR SUNTOUR XCM V3 RL, 100mm, coil / Remote Speed Lockout. W chłodniejsze dni te elastomery zamarzają prawda ? Ja jak jeżdżę to nic a nic nie pracuje Amor.Czy jak wyciągnę te elastomery o będzie ok ? Moja waga to 55 kg. Są w nim dwie sprężyny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2011 Ten amortyzator i tak będzie słabo pracował. Przy Twojej wadze to prawie w ogóle. Wyciągnij te elastomery. To powinno poprawić lekko prace tego amortyzatora, ale cudów się nie spodziewaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AXE95 Napisano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2011 Co prawda mam XCR i wyciągnąłem elastomer. Amortyzator znacznie gorzej pracuje w temp. 5 stopni niż w temp. 20. Nie wiem jakby pracował z elastomerem ale i tak czuć różnicę jeśli temperatura jest niższa. Kolega mnie wyprzedził dokładnie cudów się nie spodziewaj ale elastomer warto wyciągnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olomaster Napisano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2011 nie wiem jak w xcm v3 ale w xcm v2 w lewej ladze jest sprężyna z elastomerem, a w drugiej tylko blokada(czyli jest tylko 1 sprężyna). Wyciągnięcie elastomeru niewiele daje, chociaz w chlodzie moze pomóc. Wyjęcie elastomera nie wiąże się z żadnymi negatywami więc polecam (nawet ten kloc waży 60 gramów mniej wtedy ;d). Niestety pod takim piórkiem jak Ty on ledwo co bedzie sie uginal. Ja przy 77-78 kg wagi ugialem podczas jazdy maxymalnie 40-50 mm. Na postoju jak we 3 sie na nim powiesilismy to 60 mm ugielismy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grin Napisano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2011 Witam, Też mam XCM'a v3, elastometr wywaliłem już wieki temu, jednak Tobie z wagą 55kg polecam spróbować wywalić jedna sprężynę i elastometr i może wtedy ten amor coś będzie pracować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alojz12311 Napisano 29 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2011 Koledzy, czyli odkręcam ten korek od golenia.Tylko po prawej stronie mam blokadę.A na dole jest śruba mam ją odkręcić ?. Znajdę na tym forum opis wyciągania elastomerów ? Mój kolega ma XCM V2 i ma blokadę nie przy kierownicy tylko przy amorze. Amor chodzi dużo lepiej, nie wiem czemu V3 jest gorszy od V2. Może dolać oleju ? Pozdr. Alojz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lewy89 Napisano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2011 Spróbuj przesmarować slizgi smarem stałym a po zmontowaniu psiknij Brunoxem na uszczelki (od biedy i jakiś olej może być). Choć przy wadze 55kg, to nie będzie rewelacji. Mój wysłużony V2 przy moich 66 pracował słabo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2011 Rozrysowałem jak jest umieszczony elastomer w sprężynie. Odkręcasz TYLKO tam gdzie NIE masz blokady od góry i wyciągasz sprężynę. http://img864.imageshack.us/img864/9779/fork.png Dodaje także zdjęcie samego elastomer, bo sam go wywaliłem z amortyzatora. Takie czarne coś w środku sprężyny. http://img85.imageshack.us/img85/3723/elastomer.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alojz12311 Napisano 30 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2011 lyndowss Dzięki za zdjęcia Alojz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AXE95 Napisano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2011 W innym temacie napisałem dokładnie jak wyciągnąć elastomer w xcr. Może ci się przydać. Dokładnie tu: http://www.forumrowerowe.org/topic/98144-amortyzator-xcr-lo-zwiekszenie-skoku-zmiekczenie/page__st__20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2011 Wyjąć elastomer i zalać amor olejem ... Zrobilem tak zaraz po zakupie mojego xcm'a... Różnica w pracy między latem a zimą praktycznie niezauważana... Bezpośrednio po modyfikacji praca amora znacząco się poprawiła. Jest jeszcze problem wagi samego bikera ... Ale na to można poradzić tylko wymiane sprężyny na miększą Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegonz Napisano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 Dokładnie tak, albo dać olej do dolnych goleni zamiast smaru ( tylko wtedy trzeba uszczelnić dolne śrubki bo będzię przez nie powoli wyciekać olej i może zabrudzić tarcze i klocki jeśli masz hamulec tarczowy) albo często czyścić środek i smarować świeżym smarem. Psikanie brunoxem nic nie da, Lewy89 sprawdź dokładnie do czego to służy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ponerek Napisano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2012 według mnie to wszystkie amortyzatory sr sauntor xcm źle działają w niższych partiach temperatury tak jakby sprężyny przymarzaly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegonz Napisano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2012 Stalowe sprężyny i zamarzają? Jeśli już to smar tak twardnieje / gęstnieje, że praktycznie blokuje amortyzator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.