Skocz do zawartości

[Amortyzator] Wyciąganie elastomerów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Posiadam amortyzator SR SUNTOUR XCM V3 RL, 100mm, coil / Remote Speed Lockout. W chłodniejsze dni te elastomery zamarzają prawda ? Ja jak jeżdżę to nic a nic nie pracuje Amor.Czy jak wyciągnę te elastomery o będzie ok ? Moja waga to 55 kg. Są w nim dwie sprężyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda mam XCR i wyciągnąłem elastomer. Amortyzator znacznie gorzej pracuje w temp. 5 stopni niż w temp. 20. Nie wiem jakby pracował z elastomerem ale i tak czuć różnicę jeśli temperatura jest niższa.

Kolega mnie wyprzedził dokładnie cudów się nie spodziewaj ale elastomer warto wyciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak w xcm v3 ale w xcm v2 w lewej ladze jest sprężyna z elastomerem, a w drugiej tylko blokada(czyli jest tylko 1 sprężyna). Wyciągnięcie elastomeru niewiele daje, chociaz w chlodzie moze pomóc. Wyjęcie elastomera nie wiąże się z żadnymi negatywami więc polecam (nawet ten kloc waży 60 gramów mniej wtedy ;d). Niestety pod takim piórkiem jak Ty on ledwo co bedzie sie uginal. Ja przy 77-78 kg wagi ugialem podczas jazdy maxymalnie 40-50 mm. Na postoju jak we 3 sie na nim powiesilismy to 60 mm ugielismy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, czyli odkręcam ten korek od golenia.Tylko po prawej stronie mam blokadę.A na dole jest śruba mam ją odkręcić ?. Znajdę na tym forum opis wyciągania elastomerów ? Mój kolega ma XCM V2 i ma blokadę nie przy kierownicy tylko przy amorze. Amor chodzi dużo lepiej, nie wiem czemu V3 jest gorszy od V2. Może dolać oleju ?

Pozdr. Alojz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrysowałem jak jest umieszczony elastomer w sprężynie. :D Odkręcasz TYLKO tam gdzie NIE masz blokady od góry i wyciągasz sprężynę.

 

http://img864.imageshack.us/img864/9779/fork.png

 

Dodaje także zdjęcie samego elastomer, bo sam go wywaliłem z amortyzatora. Takie czarne coś w środku sprężyny. ;)

 

http://img85.imageshack.us/img85/3723/elastomer.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąć elastomer i zalać amor olejem ... Zrobilem tak zaraz po zakupie mojego xcm'a...

 

Różnica w pracy między latem a zimą praktycznie niezauważana...

 

Bezpośrednio po modyfikacji praca amora znacząco się poprawiła.

 

Jest jeszcze problem wagi samego bikera ... Ale na to można poradzić tylko wymiane sprężyny na miększą

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, albo dać olej do dolnych goleni zamiast smaru ( tylko wtedy trzeba uszczelnić dolne śrubki bo będzię przez nie powoli wyciekać olej i może zabrudzić tarcze i klocki jeśli masz hamulec tarczowy) albo często czyścić środek i smarować świeżym smarem. Psikanie brunoxem nic nie da, Lewy89 sprawdź dokładnie do czego to służy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...