Piksel Napisano 4 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 (edytowane) XT waży ok. 250g a SLX 280g rożnica w cenie to jakieś 50zł. No właśnie, a za 50zł mniej od slxa mogę kupić ponownie Srama pg950, który waży 27 gramów więcej od slxa.Znaczenie wagi, no cóż jak to ktoś kiedyś napisał "light bike to suma małych kroczków".Powiedzcie ile można zyskać wymieniając nakrętkę kasety na aluminiową? Edytowane 4 Lutego 2012 przez Piksel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 Oczywiście, można zyskać TAKŻE na czymś innym patrząc na stały postęp wydaje mi się, że zmiany się nie skończą wcale lub zbyt szybko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mody Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 Co do zębatek lasco, to sam stałem przed takim wyborem i po przeczytaniu opinii na ich temat zrezygnowałem, ponoć kiszka straszna, znika w oczach. Jeśli chodzi o lekki napęd, to można wykombinować kompromis pomiędzy wagą, a trwałością. Moja poprzednia kaseta XT CS-M737 (252g) wytrzymała z jednym łańcuchem XTRa 12tyś km i wcale lekko nie miała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Lasco nie tylko znika w oczach. u mnie 32t wygięło się pomiędzy 2 śrubami przy podjeździe na asfalcie (1 ząb się wyłamał a tarcza poszła dobre 5 mm w bok)- to był 1 i ostatni wyjazd na tej tarczy . Nikt nie wie jak to się stało xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Nie kombinuj i weź kasetę SLX. Przy takiej wadze nie warto za dużo płacić za kasetę, którą i tak za rok zmienisz. Gdybyś już koniecznie chciał zmarnować 50zł to lepiej byłoby zainwestować w coś stałego, np. wymienić gdzieś śruby na alu/ti co przy tej masie wciąż uważam za nie do końca potrzebne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 5 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Crazyk, a nie wymieniając ramy oraz na pewno nie teraz kół i amora na czym zyskam jak nie na takich pierdołach.Light bike to suma małych kroczków!Nie sztuką jest złożyć lekki rower na drogich komponentach.Teoretycznie mogę zmienić ramę na np. Krossa level a2 i co odchudzę rower o jakieś 0.5kg, ale co z tego, jak rower będzie brzydki, oklepany i nie będzie dawał mi radości z jazdy.Spojrzałem teraz na cenę Slxa i się przeraziłem 170zł w takim wypadku dalej kupuję Srama i może nakrętkę kasety na alu.Po tym zabiegu będzie jakieś 15g różnicy, między sramem, a slx.Jednak w tym wypadku kupno c9 mija się z celem, więc chyba ponownie wezmę srama pc950 tani i dobry.Mówicie, że nie polecacie Lasco, więc co lepiej kupić w rozsądnej cenie powiedzmy do 50-60zł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 W tej cenie polecam LX'a albo deorkę stalową , co prawda lekkie nie są ale mega wytrzymałe i tanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 5 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 deorka wytrzymała?Moja wytrzymała 5tys. po południu zrobię zdjęcie to zobaczycie w jakim jest stanie, a może kupić slxa?Dobra cena i podobno wytrzymały, niestety nie wiem jak ma się sprawa z wagą no, ale od deorki jest na pewno lżejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Zależy jak kto co używa , u kumpla blat z slx'a po 4 k km wygląda o wiele gorzej niż mój z lx'a (mam tą samą korbę co Ty) po 6 tysiącach . Na blacie ze zwykłej deore też śmigałem i to dopiero jest nie do zajechania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Crazyk, a nie wymieniając ramy oraz na pewno nie teraz kół i amora na czym zyskam jak nie na takich pierdołach.Light bike to suma małych kroczków!Nie sztuką jest złożyć lekki rower na drogich komponentach. Nie mówię, że masz nie wydawać pieniędzy. Jeżeli chcesz je wydać to już lepiej tak jak pisałem. Kup Śruby TI do sztycy, alu do innych miejsc i będzie to rozsądniejsze (jest to inwestycja w rzecz stałą a nie w eksploatacyjną, która przetrwa góra sezon). Chociaż IMO masz ważniejsze wydatki. Ale to tylko moje zdanie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dayus Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 mi zebatki z lx'a m572 wytrzymaly 10-12tys km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 7 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 Zmieniłem skok na 80mm.Nie przypuszczałem, że Raidon jest taki prosty w środku.Oficjalnie ogłaszam także, że raidony z 2011 roku mają rozbieralne tłumiki, w przeciwieństwie do starszych modeli.Poprzez większe ściśnięcie tłumika amor szybciej powraca i jest bardziej płynny co bardzo mi się podoba.W tej chwili nie mogę oprócz wagi narzekać na Raidona.Co do koronek to sam nie wiem.Lasco mogę mieć za 25zł, więc może warto zrobić eksperyment. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 Jak dla mnie nie warto , za trochę więcej kupisz zębatkę z deorki która pociągnie dużo dłużej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mody Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 Ja mogłem kupić wtedy tą zębatkę za kilkanaście złociszy, a zrezygnowałem ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 7 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 no to powiedzcie co kupić oprócz Lasco i deorki, która btw nie jest też super wytrzymała, za to super ciężka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 W tej cenie nie kupisz nic lepszego niz ta deore/lx. Akurat wytrzymała jest, może po prostu szybko wyciągnął Ci się łańcuch, bo na takiej stalowej deore można bez problemu 20 tys km zrobic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 7 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 (edytowane) no może być trochę drożej, ale też bez przesady.Może właśnie lx, albo slx można kupić w dobrej cenie. Edytowane 7 Lutego 2012 przez Piksel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 dobre że odpuściłeś sobie Lasco bo to nie metal to plastelina co do trwałego zamiennika trudno mi coś doradzić. w rowerze do jeżdżenia mam stalówke Alivio czy coś takiego. jest trwała. w rowerze po bułki mam TA Specialites i też wydaje się być trwała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 7 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 marsman na pewno dobrze napisałeś? W rowerze po bułki Specialites, a w flagowym alivo? Ostatecznie zdecyduje się na lx, albo slx w zależności, która będzie dostępna w lokalnym sklepie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marsman Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 źle się zrozumieliśmy. roweru do jeżdżenia używam do jeżdżenia na co dzień a tego po bułki tylko do mało obciążających zadań.czyli np. jazdy po bułki. te najlżejsze a na poważnie. miałem kiedyś blat Stronglighta taki stary jeszcze w złotym kolorze i był trwały. Stronglighta Comp znam tylko z dotyku ale wydają się być solidne. trudno tak naprawdę porównać trwałość zębatek. używane w dobrych warunkach w zadbanym napędzie będą działać i działać ale przeciorane kilka razy w błocie w krótkim czasie mogą mieć dość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 7 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 Jestem już zdecydowany na napęd koronka jakaś stalowa będzie 60g nic nie zmieni, a trochę pojeździ(oby dłużej niż deore).Kaseta Sram pg950 i łańcuch pc970.Tani, sprawdzony nieprzekraczający normy wagowej zestaw. trudno tak naprawdę porównać trwałość zębatek. używane w dobrych warunkach w zadbanym napędzie będą działać i działać ale przeciorane kilka razy w błocie w krótkim czasie mogą mieć dość. przypuszczam, że dlatego moja deorka tak szybko się skończyła, poprzedni sezon obfitował w błoto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 (edytowane) Ale wtopa dopiero teraz zauważyłem temat powinien się nazywać "Merida matts 980 elite", a nie matss.Co do samego roweru kupiłem stalową koronkę waży co prawda 97g, ale myślę, że wytrzymała.Kasetę i łańcuch na 90% biorę srama z grupy x7.Jeśli ktoś ma ochotę zobaczyć rower w stanie seryjnym to proszę czego się dokopałem w czeluściach internetu http://archiwumalleg...1252466773.html P.S. uprzejmie proszę moda o poprawienie tematu Edytowane 12 Lutego 2012 przez Piksel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Franio Napisano 13 Lutego 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 Poprawiłem tytuł tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 19 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 Odświeżę trochę temat.Znacie jakieś lekki i w miarę tanie kasety 11-30 na 9s?Znalazłem tylko shimano cs-hg70 które jest ciężkie i dosyć drogie.Fajnie by było jakby kaseta ważyła poniżej 300g max. to 310g.Ew. może wiecie gdzie można kupić największą koronkę do kasety srama 30zębów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dayus Napisano 19 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 Zadzwon do Harfy Haryson albo do Cykloturu - moze beda mieli takie zebatki, ale chyba watpie. Wymienne,które widziałem,to raczej te mniejsze w kasecie. Fajny osprzet mial ten oryginal Mialem naped SRAMa i powrocilem do Shimano. Ujeźdzałem kasete PG-970 R (szosową),ale niestety ze słabym łancuchem (PC-59). Może to był właśnie mój bląd,że ten łańcuch był za słaby i tak szybko wszystko zniknęło w oczach. Teraz powrociłem do LXa (starego LXa,nie SLX, bo tanio wyrwalem) i 2 łańcuchy HG-53. ALe gdybym mógł wtedy więcej przeznaczyc na naped,wybrałbym łanćuchy Connexa - może zastanów się nad nim, są drogie,ale ponoć wytrzymałe. Nie jedna opinie słyszałem o Connexie,ze sa mocne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi