Skocz do zawartości

[11243g] Merida matts 980 elite, Piksel


Piksel

Rekomendowane odpowiedzi

marsman fajne to San Marco, ale komfortem pewnie nie grzeszy.Nakrętki całkiem fajne i w sumie z szufladkami nie ma to znaczenia, bo rzadko kiedy się to odkręca, zastanowię się

kadargo bardzo możliwe, że bomber wróci, a raidon pójdzie na sprzedaż, kwestia zrobienie na nim większej ilości km w suchych warunkach

Mody zaciski bez sprężynek, ale nie jestem pewien, czy przypadkiem nie były ważone razem z nimi

Do tego koszyczka w ogóle nie planowałem wracać, ale przez tylko 4 śruby alu na 6 potrzebnych zdecydowałem się go założyć, aby nie psuć wyglądu śrubek.Już myślę na czymś lżejszym, przynajmniej o połowę.Dzisiaj kolejne km na siodełku i muszę napisać, że z moim tyłkiem idealnie współgra, po prostu strzał w dziesiątkę.

P.S. trochę się zastanawiam czy nie przesadziłem z alu śrubkami w hamulcach z przodu, ale z drugiej strony jestem lekki.Mam znajomego, który na alu śrubach w v-kach przejechał bodajże 15tys.km zero problemów, a waży 20kg więcej niż ja.

Edytowane przez Piksel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie teraz też założyłem alu śruby do hampli, ale jeszcze nie jeździłem, wierze, że będzie ok.

Co do zacisków, jeśli ważone bez sprężynek, to lekkie Ci się trafiły. Moje 68g i nic mniej :P

Co do siodełka, to fajnie, że Ci pasuje, przynajmniej kolejna osoba, która może to potwierdzić :)

Edytowane przez Mody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mody zważę i wstawię zdjęcie.Teraz trochę o amortyzatorze raczej zostanie raidon, z tego względu, że jest powietrzny, a jestem lekki(55kg), jedynie zmienię mu skok na 80mm.Nie planuję na razie większych zmian, po za napędem, który niedługo trzeba będzie zmienić i dokupieniem opon na gorsze warunki.Ogólnie powiem tyle, że na tej ramie więcej się raczej nie zmieni, a przez ten sezon zbieram na nową ramę, ale nie idę raczej w stronę lekkiego ht, a bardziej w fulla ze skokiem 120-130mm.Widelec będzie jeździł do dnia kiedy wyzionie duch, koła tak samo.Ale że to by było za proste kupić nową pospolitą ramę raczej będzie musiała ona mieć piwoty, wiem będzie ciężko, ale może się uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dziwo tak, rower na xtrze ważył około 11kg.Rower kupiłem na pełnym m950 z wyjątkiem tylnej przerzutki po czym cześć części zostało sprzedanych, a cześć została wykorzystana do czegoś innego.W efekcie z tamtego roweru została mi rama i przednia przerzutka.

P.S. mam kolegę, który posiadał najwyższy model 990 i też była ciężka, nie pamięta ile dokładnie, ale ponad 2kg, za to jest super sztywna i trwała.Moja wielkiego przebiegu nie ma około 6tys., ale wspomniany wyżej kolega przejechał na niej niemal 50tys. km i jeździłby dalej, ale kilka lat na tej samej ramie to lekka przesada.Takie ramy robiono około 10lat temu, a dzisiaj po prostu masakra alu rama o wadze 1500g i od byle kamienia robią się wgnioty, a przecież są do dostania ramy alu 1300g!

Edytowane przez Piksel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałem o każdych ramach tylko o jednym znanym mi przypadku Poison Znykali rama 1610g i mój znajomy miał sporą wgniotę od kamienia na dolnej rurze.A nie trzeba szukać daleko, aby znaleźć zlaleźć zdjęcia połamanych ram alu o wadze poniżej 1500g.Dla mnie to tak granica jako takiej wytrzymałości, czego nie można powiedzieć o wylightowanym aluminium.

Edytowane przez Franio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Twojego posta nie wynikało że znasz tylko jeden przypadek. Ja znam kilka połamanych ram ważących po 3 i więcej kilogramów. Ba! sam taką połamałem. I czego to dowodzi? W sumie nic, chyba tylko że wytrzymałość to cecha względna. ;)

 

 

Koniec OT, sorry.

 

Edytowane przez kadargo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytrzymalosci ramy nie mozecie oceniac miarą "połamalności/łamliwości" ,bo różne są warunki uzytkowania. Mnie by tam wgniotki nie przeszkadzały;p Aby sie trzymała kupy;) Cienka blacha musi byc mniej odporna na wgnioty jak grubsza blacha (o ile ten sam material jest uzyty) taka już jej natura. Kto chce miec rower na lata kupuje cos ciezejszego ;) A ten,kto chce sie scigac,bierze cos lekkiego;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mała aktualizacja

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Shimano xt m739 160g na Avid sd7 180g

Total:11791g

Klamki to eksperyment zobaczymy jak się sprawdzą.Do tego muszę napisać, że jeśli przerzutkowe kable unexa są naprawdę dobre, o tyle hamulcowe to porażka, więc zostaną zmienione na coś innego.Tak się ostatnio rozglądałem przednią przerzutką, ale nie ma nic ciekawego.Amortyzatorów jest sporo i cały czas je śledzę miałem nawet upatrzonego r7 niestety za krótka sterówka, więc przy okazji jeśli ktoś ma namiary na lekki widelec pod v-ki ze sterówką min 20cm i w dobrej cenie proszę o kontakt.Byłbym zapomniał macie jakieś propozycję lekkiego koszyka w rozsądnej cenie?

Edytowane przez Piksel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdj%25C4%2599cie-0035.jpg

Zdj%25C4%2599cie-0037.jpg

Eksperymentuje ze skokiem i wymyśliłem sobie, żeby ustawić 90mm, co w teorii powinno poprawić geo oraz dać ciut więcej cennego skoku.Pierwsze zdjęcie przedstawia skok 80mm, a drugie 90mm.Na 90mm geo jest ciut zaburzone, ale i tak mniej niż w przypadku 100mm(foto w pierwszym poście), jak na razie skłaniam się ku zmianie na 90mm co myślicie?Wie ktoś gdzie można obejrzeć film przedstawiający zmianę skoku?Znalazłem manuale, ale obrazek to nie film i boje się, że jak go rozbiorę to już nie złożę ;) .Koszyczek na razie zostaje, ponieważ miałem ostatnio trochę wydatków.Bardzo mi się Smud spodobał, cena już mniej no, ale nie ma tragedii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena smuda mimo wszystko jest imo korzystna.

Co do amorka, to jak Ci wystarcza te 80mm, co w większości przypadków w XC wystarcza, to zostawiłbym 80mm. Dlaczego? Ponieważ wygląda dużo lepiej, a jak Ci skoku wystarcza, to po co psuć geometrię i wygląd? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę przestawić skok i wtedy się okaże, bo te próby były robione na sucho, bez powietrza.Na razie szukam filmu, bo jestem prawie pewien, że jak tylko z manuala go rozbiorę to już nie złożę.No i muszę podjechać do zaprzyjaźnionego serwisu po te podkładki do zmiany skoku, bo z tego co wiem, aby zmniejszyć skok trzeba dodać podkładkę.BTW obejrzałem dzisiaj środkową koronkę korby to się przeraziłem w jakim jest stanie, katastrofa po 5tys. :icon_confused: na wiosnę czeka mnie zmiana napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/sid-race-2000-najlzejszy-produkowany-rarytas-i2100448697.html o rany :wub: kupiłbym już za sam kolor, niestety cena moim zdaniem przesadzona, gdyby nie miał zdartego teflonu to co innego.No cóż pomarzyć zawsze można.Postanowiłem zmianę skoku na 80mm myślę, że na jurę spokojnie wystarczy, zresztą rama była projektowana pod wyścigi, a nie "sztywne enduro".Klęka mi napęd, więc pora zastanowić się nad czymś nowym.Łańcuch tu jestem zdecydowany na campę c9.Kaseta myślałem nad slxem 11-32, ale ihmo nie jest zbyt lekki.Środkową koronkę chyba wezmę od lasco tania i lekka, zastanawiam się też nad zmianą najmniejszej koronki na alu.Jak myślicie Dobry zestaw czy coś można kupić lepszego do 300zł za wszystko?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał kupować ramę alu, nawet znanego producenta, o wadze mniejszej lub równej 1500 gram to bym się dobrze zastanowił. Tym bardziej że taka rama tania nie będzie. Za mniej można kupić "ciężki' karbon i cieszyć się jego bezproblemowym użytkowaniem.

Gratuluję desperackiego uporu urywania każdego grama :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko widzisz można zyskać to na czymś innym. Jednak napęd to nie jest rzecz która sobie kupimy i już trzymamy. Trzeba go wymieniać więc trzeba wybrać między ceną a wagą/jakością. Oczywiscie nie zmuszam nikogo do takiego toku myślenia, każdy zrobi jak uważa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...