Skocz do zawartości

[rower] do 2000zł dla ciężkiej osoby


Abaddon

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Na wstępie chciałem zaznaczyć, że szukałem podobnych tematów, ale te, które znalazłem były zamknięte, poza tym muszę mieć pewność co do zakupu*.

Dane podstawowe:

- waga 130 kg

- wzrost 190 cm

- kwota do wydania 2000 zł

- typ roweru, który chce kupić: "górski"

- dodatki: kłódka, oświetlenie

 

Co porządnego (co nie załamie sie pode mną) mogę za to kupić? Jaki rozmiar ramy itp- chciałem zaznaczyć, że jestem laikiem, chociaż czytałem, że ma byc z 5 cm poniżej krocza. Jedną ramę już złamałem (pocieszam się tym, że to był "makrokesz", więc każdemu mogło się to przytrafić ;) ) i nie chciałbym tego powtórzyć. Chciałbym, żeby w kwocie (stówką w dół czy w górę nie robi różnicy) znalazła się jeszcze dobra kłódka oraz oświetlenie.

Prosiłbym o jakieś propozycje sklepów w pasie Rzeszów- Kraków (przede wszystkim ten pierwszy), gdzie mógłbym zaproponowany rower kupić- internet odpada, chyba, że składają rower na miejscu, bo nie mam zaufania do lokalnego sprzedawcy/ serwisanta.

 

*jak dla mnie wydatek jest spory, a nie chcę, żeby okazało się po pół roku, że jestem za ciężki na rower, który kupiłem i długo nie pociągnie...

 

Będę wdzięczny za każdą pomoc. Pozdrawiam.

Napisano

Popatrz na mój rower, ważę 120-125kg i wytrzymuje, zrobiłem nim już jakiś 1000km i nie oszczędzam go.

Z tym, że ja rower składałem, nie kupowałem gotowego, priorytetem były przede wszystkim mocne koła.

Na etapie składania roweru, w jakimś sklepie we Wrocławiu gość na moją wagę polecał mi Unibike Evolution,

nie skusiłem się, nie pamiętam już dlaczego.

Napisano

Uważam, że dla ciężkich osób lepiej składać rowery niż kupować. Najczęściej są problemy z kołami więc jeżeli zapodasz sobie obręcz FR/DH, dobre szprychy to będzie spokój. Poza tym poszukaj na forum bo takie tematy już były i to nawet całkiem nie dawno i głupio w kółko pisać o tym samym.

 

Podrzucę Ci mój zestaw, który naprawdę daje rade a wcale nie kosztował nie wiadomo ile.

 

Szukaj mocnej ramy, nie cieniowanej (rury na całej długości mają te samą grubość ścianek) - Merida MATTS 90 | Endurorider.pl i tym podobne.

Amortyzator - SR Suntour Duro | Endurorider.pl

Koła: obręcze Veulta Excalibur DH Vuelta - Excalibur DH 26" albo Alexrims - Obręcz DM24

Szprychy: DT Champion

Piasty 36 szprych, tylna Shimano 525 bądź wyższy model, niżej nie schodź. Przód bez znaczenia, ale idealnie byłoby gdybyś miał oś 20mm i do tego odpowiedni widelec np Duro (http://www.eurobike....y-przednie/duro) z system Q-LOC.

Kierownica: Truvativ Hussefelt Wagownia

Wspornik kierownicy: Truvativ XR Wagownia

 

Możesz zaoszczędzić na osprzęcie, kupując napęd Alivio etc. Na początek spokojnie dadzą radę tanie i całkiem dobre opony CST takie jak Chen shin tyre CST C-1232 2,1" | Endurorider.pl bądź CST (Chen shin tyre) C-1380 2,35" | Endurorider.pl

 

Powyższa specyfikacja jest taka żeby rower był możliwie najmocniejszy w newralgicznych miejscach takich jak koła, rama, amor oraz kokpit a do tego nie był przesadnie drogi więc reszta rzeczy może być z niższej półki. Do tego naprawdę polecam opcję szukaj bo jest tam dużo różnych propozycji dla takich tematów ;)

Napisano

No właśnie tego się bałem... Sam tego nie złożę, a "konowałom" z mojego miasta tego nie dam. Nie da się jakiegoś gotowego kupić- pal lich koła, później bym wymienił ?

Napisano

Każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Twoją największą bronią jest wiedza, którą możesz zdobyć czytając forum dzięki czemu będziesz wiedział na co konkretnie zwracać uwagę w czasie zakupów. Jak dotąd to nie przypominam sobie seryjnego roweru, który miałby tak mocne koła abyś nie miał z nimi problemów a wymiana to też są pieniądze i to nie małe.

 

Poczytaj forum przez tydzień albo dwa - to jest najlepsza rzecz jaką możesz zrobić bo dzięki temu unikniesz problemów w przyszłości.

Napisano

OK. Dzięki za radę. Poczytać, poczytam. Rower chciałem kupić mniej więcej teraz, bo są (ponoć) promocje na taki sprzęt.

Poza tym i tak do początku sezonu (powiedzmy kwiecień) z pewnością dałbym radę uzbierać na wymianę kół. Ja przede wszystkim boję się o ramę ;)

Poczytam forum i zagłębię się również w warunki wieczystych gwarancji na ramy (chyba Merida taką dawała) :)

Dzieki i pozdrawiam.

Napisano

Abaddon wieczysta gwarancja na ramę to przede wszystkim marketing. Takie gwary były tylko na pierwszego właściciela a w międzyczasie zmieniał się dystrybutor etc.więc jak przyszło co do czego to była lekka lipa z tą gwarancją albo trwało to miesiącami.

 

Markowa rama nie strzeli tak łatwo więc nie bój się na zapas ;) Niestety ciężkie osoby muszą brać pod uwagę więcej aspektów niż chuderlaki i dlatego pokazałem Ci moje części, które dają radę. Od lat.

 

Jeszcze raz podkreślę abyś interesował się markowymi ramami, ale z DOŁU kolekcji czyli cięższymi bo one mają grubsze rury i to jest dla Ciebie ważne. Widzę na alleprowizji nowe ramy w rozmiarach od 20" za jakieś 300 zeta więc nie jest aż tak źle. Nawet taka za 275 wygląda całkiem całkiem :)

 

Gdybyś miał dokładać na nowe koła za parę miesięcy to lepiej po kolei kupować wszystko i sukcesywnie składać w całość. Proponuję markową ramę, mocny amor, koła i kokpit. Jak dobrze poszukasz to powinieneś dać radę z kasą tyle, że rower będzie ciężki, ale to naprawdę nie jest problem według mnie.

 

Uważam, że na pierwsze lato można złożyć napęd po mega taniości i potem go wymienić natomiast rama, koła, amor, kokpit powinny być od razu tak jak trzeba. Gdybyś chciał składać to czeka Cię zdrowe kombinowanie, ale za to powinieneś mieć od razu rower w większości szyty na miarę.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...