Skocz do zawartości

[Hamulce hydr.] Jakie są objawy zapowietrzenia?


Putek

Rekomendowane odpowiedzi

Spadek skutecznosci hamowania i tyle - normalnie naciskajac klamke sciskasz plyn w przewodach a on wypycha okladzine hamulca - w zapowietrzonym sciskasz najpierw powietrze - zeby zaczac sciskac plyn musisz mocniej scisnac klamke - musi ona wykonac wiekszy skok. Czasem maksymalne wychylenie klamki to bedzie za malo zeby mocno przycisnac okladzine hamulca do tarczy - hamulec bedzie slabiej hamowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna zapowietrzenia generalnie jest zle zalanie hamulca, ewentualnie jakies nieszczelnosci ale to chyba bardzo rzadko sie zdarza.

A troche szkoda wydawac 40zl w serwisie ehh, mozna samemu latwo to zrobic jest na ten temat chyba nascie tematow na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna zapowietrzenia generalnie jest zle zalanie hamulca, ewentualnie jakies nieszczelnosci ale to chyba bardzo rzadko sie zdarza.

nic nie jest uszczelnione idealnie i zapowietrzanie sie hamulca "z czasem" jest w gruncie rzeczy naturalne. jesli jednak powtarza sie czesto to albo zle wykonywane jest odpowietrzanie albo hampel jest uszkodzony.

teoretycznie mozesz miec tez zuzyty plyn hamulcowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dczesta exploatacja hamulca wkoncu doprowadza kiedys do zapowietrzenia, raz na pół roku warto odpowietrzyć hamulec, ja to robie czasem po miesiącu..trial :033:

nie ma duzej filozofi w odpowietrzaniu, wystarczy wejsc na strone producenta tarczówek i sciągnac PDFa jak odpowietrzyc, kupić sobie albo zdobyć z jakiegos rozwalonego hamulca koncówkę gwintowana przewodu hydraulicznego z gwintem M4, rurkę gumowa np. taka co sie stosuje do akwarium i strzykawke... no i do dzieła.

Najczesciej odpowietrzanie odbywa sie w sposób nastepujacy:

bierzesz płyn, ładujesz w strzykawkę i przykrecasz ją do zacisku hamulca na dole, potem odkrecasz klapke ze zbiornika wyrównawczego, ale pamietać trzeba by nie robic tego na odwrót i nie otwierać całego obwodu naraz bo bedzie kupa :). nastepnie przetaczasz troche płynu tak zeby nie przelac poziomu max w zbiorniczku, cofasz strzykawke z płynem i dalej przetaczasz i tak po kilka razy lub do skutku kiedy w zbiorniczku przestana w czasie przetaczania wylatywac bąble powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

http://pl.youtube.com/watch?v=6mg6NbIjmOM

Chyba najprostszy przykład jak odpowietrzyć hamulce avid'a działa doskonale :] stworzyłem swój własny zestaw do odpowietrzania z dwóch przewierconych śrubek M5 bo takie stosowane są Avidach.

Ale w moim przypadku odpowietrzanie nie pomogło. Mam jakieś wewnętrzne uszkodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżu, słyszałem juz, że odpowietrzanie Avidów wymaga drogich spec narzędzii (chodź to tanie kawałki plastiku jak widać), i nie jest tak proste jak sh*tmano, ale teraz już widzę jak coś prostego można pokomplikować do imentu. A już po fajnych odczuciach co do działania miałem zmieniając LX'y na coś mocniejszego kupić Juicy7. Teraz widzę jednak, że dobrze, iż kupiłem jednak nowego Sainta ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zestaw do odpowietrzania nic nie kosztował :whistling: siostra pracuje w szpitalu wiec strzykawki gratis . ja pracuje w fabryce pociągów wiec śrubki tez gratis :D plus locktite do uszczelnienia tez gratis :D generalnie wszystko gratis a spisuje się całkiem dobrze :] pozdrowionka a co do zakupu avidów nie bedę sie jeszcze wypowiadał bo na razie nie jestem z nich zadowolony bo są uszkodzone :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem hamulec hydrauliczny- niestety dopiero go zacznę używać jakoś na wiosnę. Co mógłbym robić aby się nie zapowietrzył w jakiś sposób- nie wiem, naciskać klamkę kilka razy dziennie?

 

 

Nawet nie próbuj robić takich rzeczy! Najlepiej unikać naciskania klamki "na sucho" jeśli nie masz takiej potrzeby (np. czyszczenie tłoczków, czy ustawianie prześwitu w strokerach ;) ).

 

Jeśli między okładzinkami nie ma tarczy albo przekładki, to w większosci modeli przy kazdym naciśnięciu na klamkę tłoczki wypychają się coraz bardziej, zmniejszajac dystans pomiędzy okładzinami. Do pewnego momentu mozna je rozsunąć wpychając przekładkę w prześwit, ale jak przegapisz moment i zaciśniesz hebelek, to jedynym wyjściem jest otworzenie układu, rozepchnięcie i ponowne zalanie - niepotrzebny kłopot i ryzyko uszkodzenia okładzinek jeśli ich wcześniej nie wyjąłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Raczej trudno wyjąć klocki z zaciśniętego hamulca :) ...choć 0.8mm to spory luz.

 

Spróbuj wcisnąć między nie nóż i ruszając nim na boki rozpychać tłoczki (ostrożnie żeby nie pokancerować okładzin). Jak już zrobi ci się większy prześwit spróbuj wpychać przekładkę, albo cos innego w kształcie klina (drewienko - byle nie swieże -> żywica, kawałek plastiku, gruby nóż zaostrzony z jednej strony itp )

Powinno się udać jeśli masz jeszcze jakikolwiek prześwit.

 

Jeśli nie to pozostaje ci otworzyć układ (od góry najpierw) i w ten sam sposób rozepchnąć tłoczki, które będą duzo "miększe" i łatwiej się poddadzą.

Potem standardowa procedura odpowietrzania: strzykawka z DOTem, albo co tam masz w swiom hebelku, i adapterkiem do zacisku i miseczka pod klamką z przedłużką z przezroczystej rurki (takiej jak do akwarium) do momentu aż skończą się bombelki w rurce.

 

Powodzenia! :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...