Skocz do zawartości

[opona] różnica między slickami 1.25 a 1.5


kubzys

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na wiosnę będę się rozglądał za jak najtańszą oponą do mojego mieszczucha (stary góral na stalowej ramie ze sztywnym widelcem). Będzie on służył do codziennego transportu (szkoła, sklep itp) ale również do treningów na szosie. Dlatego chciałbym jakieś oponki z bardzo małymi oporami toczenia. Będę wybierał między kendą kontender a kendą kwest (szkoda mi kasy na coś lepszego i nie piszcie żebym dołożył, bo nie zamierzam dokładać ^_^ ). Opona ma być na koło 26.

 

I nie wiem czy wybrać wersję 1.25 :

http://allegro.pl/opona-kenda-26-x-1-25-k-193-kwest-slick-opony-k193-i2009276533.html

 

czy 1.5 :

http://allegro.pl/opona-kenda-26-x-1-50-kwest-30tpi-slick-opony-k193-i1999564704.html

 

Czy jest jakaś różnica między 1.5 a 1.25 ? Wiem, że niby jest, bo 1.25 węższe, ale czy ta różnica jest wyczuwalna? Czy ktos jeździł na obydwu oponach (o szerokość chodzi) i ma porównanie?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierz 1,25 różnica wagowa prawie 50%. W jeździe nie wiem czy odczujesz ale 1,25 nie jest jeszcze taka cienka da radę jeździć.Sam takie kupię. Jeździłem na 1,5 ale krótko i nie odczuwałem jakichś różnic w porównaniu do normalnej opony górskiej(1,9-2,0) ale i nie miałem wtedy dobrej kondycji może to i to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znane są opinie (ktoś przytaczał twierdzenia fachmanów ze Schwalbe), że różnice w oporach tocznych między slickami wąskimi i szerokimi są szczątkowe. Pewną zaletą opon 1,5" jest to, że "trawią" dętki z obydwóch rozmiarówek (np. 1,25...1,5 lub 1,5...2,2). Do opon 1,25" trzeba stosować dętki wąskie...

Osobiście używam Sch. Speed Cruiser 1,5" (bardzo podobne do wspomnianych Kend) i nie widzę potrzeby korzystania z węższych w uniwersalnych zastosowaniach (zwłaszcza, że daje się na nich jeździć także po twardych drogach gruntowych). Dla mnie 4...5 barów, do jakich je pompuje, to już jest beton :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 1.5calowych slickach nie tylko można jeździć po twardych drogach gruntowych. Mi zdarza się również śmigać na nich w terenie. Wiadomo, że komfort mniejszy, ale poza słabą trakcją w piasku i na bardziej stromych podjazdach z luźniejszym podłożem jest całkiem fajnie :D Później po założeniu 2.0 przejedziesz wszystko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

 

Szczerze mówiąc, na początku myślałem o wrzuceniu kendy kontender 1.0 ^_^ Ale raz, że mogłaby być za wąska jak na obręcz 19mm, dwa, że to już chyba przesada ładować slicka 1.0 do mieszczucho-szosy, a trzy, że taki slick 1.0 mógłby nie wytrzymać jazdy po mieście (porozbijane szkło, dziury itp). Wezmę oczywiście 1.25, ale tak z czystej ciekawości.. jeździł ktoś na 1.0 po mieście ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja żeby dostać się z domu do miasta (mieszkam 1km za miastem) mam jakieś 500m pięknego asfaltu i 500m takiej ziemnej ubitej drogi wysypanej małymi kamieniami (teraz kamienie wbiły się w ziemie). Opony na tym nie przebiję, ale trochę potelepie :)

 

A tak ogólnie to jak jest z przyczepnością na takim slicku 1.25 ? Ogólnie jak w deszczu, na suchym, wilgotnym asfalcie, średnio suchym, pół suchym itp :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam slicka conti 1,6 i 1,25. Różnica rozmiaru a przez to komfortu jest olbrzymia. Na 1,6 da się jechać na ciśnieniu bardzo niskim i zachowując rozsądek nie dobijać na przeszkodach. Oczywiście awaryjnie takie ciśnienia nie bardzo mają sens dla tego typu opon. Do jazdy po jakościowo wątpliwych drogach nie założyłbym 1,25.

 

Ostatnio czytałem artykuł, w którym wypowiadali się szefowie szosowych działów opon geaxa, conti, vredesteina i michelina - wg nich opony węższe nie dają mniejszych oporów toczenia niż opony szersze, przy założeniu że różnią się tylko rozmiarem a nie profilem czy składem gumy. To rynek wymusza pęd za mikrymi oponami szosowymi - pytanie dziennikarza dotyczyło stosowania minimalistycznych opon na szosę rzędu 21/22 mm. Czynniki takie jak bezpieczeństwo czy komfort są oczywiste na korzyść opon szerszych i wyższych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi się, by różnica w przyczepności była istotna (dla slicków różnej szerokości, ale o podobnym profilu). Jak na ciasnym, asfaltowym łuku wjedziesz ostro w plamę oleju, luźnego piasku czy innego paskudztwa, to efekty będą takie same - uaaaaaa... :-). W każdym razie nie pamiętam, bym miał problemy z przyczepnością na łukach jeżdżąc po "deszczowym" asfalcie na półtoracalowych slickach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na ciasnym, asfaltowym łuku wjedziesz ostro w plamę oleju

 

To akurat mało sensowne porównanie bo nawet jak oponą terenową na prostej drodze rozpędzony wjedziesz w plamę oleju to małe szanse na przejechanie, raczej czeka Cię kilkumetrowy ślizg po asfalcie (sprawdzone) :) Ścina od razu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym razie nie pamiętam, bym miał problemy z przyczepnością na łukach jeżdżąc po "deszczowym" asfalcie na półtoracalowych slickach...

A ja się kiedyś na slickach 26x1,5 na mokrym asfalcie (nie w kałuży, po prostu mokro) ładnie położyłem. Nie zdążyłem nawet ogarnąć co się dzieje, a już sunąłem bokiem po asfalcie, dobrze, że prędkość była mała (skręt na skrzyżowaniu) i nic nie jechało za mną. O tego momentu wszystkie manewry na slickach na mokrym asfalcie wykonuję bardziej asekuracyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko ja bym się kwestią przyczepności slicków na asfalcie nie przejmował, bo i tak najważniejszy rozsądek na drodze... Czyli: jeśli potrzeba większego komfortu na wielu naszych wertepiastych asfaltówkach czy "śmieszkach", kupić szersze slicki i pompować mniej, a jeśli jazda będzie głównie po przyzwoitych hajłejach, na których ręce po kilku kilometrach nie odpadają, to węższe i walić powietrza na beton :-). Ja wybrałem właśnie półtoracalówki, bo daje się na nich w miarę sensownie także po twardych gruntówkach jeździć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...