Skocz do zawartości

[amortyzator] Usunięcie zaślepki plastikowej z dolnej części rury sterowej


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

w ubiegłym tygodniu wymieniłem swojego Darta 3 na Rebę SL 2010. Jako, że mamy sezon mokry i zimny to chciałem zastosować swoje błotniki by chociaż błoto i fontanna na twarz nie latały - wiem, że wyglądać tak jest sexy ale mało praktyczne przy dłuższych eskapadach w terenie.

 

Do rzeczy:

posiadam zestaw błotników SKS. Przedni jest montowany na hak, który zaś jest umieszczony za pomocą kołka rozporowego w dolnej części rury sterowej. Moja nowa reba w tym miejscu (w dolnej części rury sterowej) posiada piękny panel ochronny wykonany z plastiku. Umieszczony jest on tam celem uniknięcia pakowania błota od dołu w rurę sterową - patent super, ale obecnie niepożądany.

 

Przyznam się bez bicia, że przyglądałem się tylko temu bez żadnych działań bo ciągnęło mnie by przestestować zakup.

 

Czy zna ktoś jakiś niedestruktywny i odwracalny sposób na usunięcie tego plastiku, który uniemożliwia zamocowanie czegokolwiek w dnie rury sterowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam na zdjęciach z google nie widzę żadnej zaślepki. Może jak kupiłeś używany to ktoś na własną rękę ją tam dał. Poza tym tak zaślepka według mnie to nie jest dobry pomysł. Może się wtedy w rurze sterowej zbierać wilgoć i powodować korozje. :whistling:

 

http://www.extreme-shop.nazwa.pl/allegro/FOTY/AMORY/BIKE_ARENA/rock-shox-reba-sl-2010-c_1711.jpg

http://www.extreme-shop.nazwa.pl/allegro/FOTY/AMORY/BIKE_ARENA/rock-shox-reba-sl-2010-c_1709.jpg

http://bikescale.com/images/foto/f9uz2p_img_5935.jpg

 

Zapodaj zdjęcia jak to u Ciebie wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia będę mógł wrzucić dopiero za 1,5 tygodnia bo jestem w delegacji służbowej :/

 

Wykonanie tej zaślepki - tzn. jego perfekcjonizm sprawił, że nie pomyślałem nawet, że to nie jest stockowe i nie przyszło od producenta. Jest idealnie gładkie, cieniutkie, twarde i tylko lekko przeźroczyste.

Na tyle ile się temu przypatrywałem wyglądało to tak jakby mocowanie tego było między koroną a rurą sterową choć nie mam pojęcia jak... można nawet na klej.

 

Reba jeździła dosyć intensywnie po maratonach jednakże jej właścicielowi brakowało pojęcia technicznego - np. sprzedał mi widły z obniżką ceny bo 'moment maksymalnej blokady tłumienia był przesunięty o kilka stopni na regulatorze' a tak naprawdę wystarczyło wyjąć tłumik i ustawić sprężynę regulatora poprawnie i w zasadzie to było jedyne co mu dolegało. Amor w stanie technicznym idealny. Stąd brak podejrzeń o jego osobistą ingerencję w sprzęt.

 

Czyli nikt do tej pory nie miał czegoś takiego u siebie?

 

Argument z wodą zastaną jak najbardziej poprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, jest alumioniowa, ale aluminium także ulega korozji jeśli chodzi o zastaną wodę:

 

Aluminium w wodzie. Korozja metali w wodzie zależy od jej składu. Na odporność aluminium wpływają głównie chlorki i metale ciężkie. Jeżeli powierzchnia aluminium jest regularnie osuszana i oczyszczana, istnieje małe ryzyko wystąpienia korozji (aluminiowe garnki mogą być używane przez wiele lat). W przypadku dłuższego kontaktu z wodą stojącą lub wilgocią może wystąpić zniszczenie korozyjne. Korozji wżerowej zapobiega się przez:

 

rozwiązania konstrukcyjne zmniejszające ryzyko gromadzenia wody,

zastosowanie ochrony katodowej,

zastosowanie domieszek chemicznych, inhibitorów korozji hamujących ją.

W wodzie morskiej dobrą odporność na korozję wykazują stopy AlMg zawierające powyżej 2,5% Mg oraz stopy AlMgSi. Stopy z miedzianie powinny być tu stosowane lub należy im zapewnić ochronę antykorozyjną. Jeśli uwzględni się odpowiednie warunki konstrukcyjne, szczególnie w zakresie łączenia aluminium z innymi materiałami (ryzyko korozji elektrochemicznej), aluminium stanowi doskonały materiał do stosowania w warunkach morskich (np. stosowane jest powszechnie przy budowie łodzi). Korozja na granicy zanurzenia polega na tym, że aluminium zanurzone w wodzie stojącej może ulegać zniszczeniu tylko tuż pod powierzchnią wody. Można temu zapobiec malując powierzchnie metalu po obu stronach linii wodnej.

 

Rura sterowa nie jest ani anodowana ani malowana - jest to gołe aluminium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taką zaślepkę w Piku SL :) tyle, że czarną. Ona ma gwintowany otwór na środku więc zobacz czy nie da się przykręcić błotnika do tej zaślepki za pomocą śrubki, ale bez kołka rozporowego. BTW: miałem kiedyś błotnik montowany w sten sposób i nie mam z nim za dobrych wspomnień.

 

UWAŻAJ na booster (podkowe) widelca! Mi błotnik zdarł lakier i podkład do gołego alu ( w RST Delta TL | Endurorider.pl ) bo sięgał tam krawędzią :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Dartem błotnik wyglądał tak:

IMG_20101212_120558.jpg

 

Nie ma opcji nawet przy maksymalnym dobiciu by porysowało się cokolwiek i to jest właśnie zaleta tego błotnika.

 

Kołek rozporowy tez by się przydał ponieważ on trzyma hak do błotnika. Błotnik sam w sobie można założyć mając hak w 3sek i to jest moim celem. Kiedy jest sucho lub będę jeździł w terenie umiarkowanym wolę jeździć bez błotnika. Zakładam go tylko kiedy trzeba i nie mam zamiaru z nim walczyć.

 

W sumie to za tydzień jak sprzęt będę miał w rękach sprawdzę dokładnie. Porobię zdjęcia i podsumuję. Dzięki póki co za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej Panowie,

 

dziś wreszcie znalazłem chwilkę ponad czas jaki mogłem pojeździć więc udało mi się załatwić sprawę zaślepki i przy okazji zrobić parę zdjęć z tego procesu :)

 

1. Tak wyglądało to co próbowałem opisać w poprzednich postach.

Muszę przyznać przed sobą że precyzja wykonania + wygląd sprawiały wrażenie jakby to było robione seryjnie.

DSCN2320.JPG

 

2. Po krótkich oględzinach zaślepki i ilości błota w terenie stwierdziłem, że ja i ona nie możemy być związani z tym samym rowerem. Musiałem się jej pozbyć. Kilka stuknięć i okazało się, że jest bardzo cienka - postanowiłem ją ZAMORDOWAĆ:

Użyłem do tego ostrego śrubokręta

DSCN2326.JPG

 

Zdjęcia brak - ale rura sterowa mimo 2 sezonów ostrego katowania na maratonach była w stanie idealnym. Nawet grama kurzu nie było. Podkładka spełniała swoje zadanie znakomicie - niestety musiała odejść...

 

3. Wkręciłem wkręt rozporowy od błotnika SKS:

DSCN2328.JPG

 

4. Rower był gotowy walczyć z wielką ilością błota chroniąć rurę dolną ramy i moją twarz przed błotem:

DSCN2329.JPG

 

Kilka zdjęć więcej znajduje się w albumie https://picasaweb.go...CO-4_7X32fisTQ#

 

 

Dziękuję wszystkim za pomoc i chęć pomocy, a także za dyskusję!

 

 

EDIT:

Błotnik ma ok 10mm luzu przy maksymalnym dobiciu wzgędem boostera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...