kuba12345 Napisano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2011 Jako iż jest to mój pierwszy post na tym forum to witam wszystkich serdecznie Problem jest mianowicie taki: Zaczęły mi ostro ciec tłoki w Code (rocznik bodajże 2008) - ten z galwanizowanym zaciskiem. Kupiłem uszczelki, zacisk rozkręciłem i tu pojawiły się schodki. Pod jedną część podłączyłem pompkę do amortyzatora. Przy ciśnieniu prawie 16(!) atmosfer wystrzeliły oba tłoczki na raz. Huk porównywalny z otwarciem szampana. Taką operację zastosowałem z drugą połową. Wystrzelił tylko jeden tłoczek (ten bliżej bango). Drugi siedzi jak zły. Psikałem już wd40 czy innym syfem, które by coś pomogło i nic. Włożyłem ten tłoczek z powrotem, aby nie uciekało wpompowane ciśnienie. Założyłem na niego zipa i dodatkowo go dociskałem. Nabijałem 13-14atm i tłoczek albo rozciągał zipa, albo nie dałem rady go utrzymać. Dalej wypadał, a ten drugi nawet nie drgnął. Moje pytanie jest dość oczywiste: Jak wyciągnąć ten jeden tłoczek? Pisałem już na 3 forach i nikt nie potrafił mi pomóc - liczę na waszą litość. Pozdrawiam i czekam na sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 26 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2011 próbowałeś go najpierw wcisnąć do oporu żeby go ruszyć, drugi tłoczek musisz czymś mocniejszym złapać może jakiś drut albo klucz zaciskowy lub nastawny, powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba12345 Napisano 26 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2011 Próbowałem najpierw ciśnieniem samego Dota. Tłok się nie wciska, ani nie wychodzi. Zostawiłbym go tak gdybym miał pewność, że ten akurat nie cieknie, a z niego lało się najbardziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2011 wychodzi na to że jest zatarty u musisz go obruszać, najpierw wcisnąć go w zacisk a potem próbować wypchnąć ciśnieniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2011 Złóż wszystko do kupy, zalej prowizorycznie system i zablokuj sprawny tłok kluczem imbusowym. Robisz to po to aby ciśnienie płynu ruszyło zatarty tłok. Metoda sprawdzona. Uwaga na przyszłość: przed jakimkolwiek rozbieraniem zacisku trzeba wyjąć klocki i naciskać klamkę tak żeby sprawdzić czy tłoczki chodzą. Jeżeli jeden nie chodzi to blokujesz ten ruchomy aby wypchnąć ten zastany. Tłoczki powinny wyjść aż do granicy wypadnięcia - wtedy wyciąga się je bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
royalek Napisano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2011 Najlepiej zanieś hamulec do pobliskiego serwisu i może za piwo Ci wyciągną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2011 Serwis zastosuje jedną z powyższych metod, albo użyje siły a wtedy oprócz uszczelek trzeba będzie kupić nowe tłoczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mixchris Napisano 31 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2011 Tu jest dokładnie opisany sposób wyjmowania tłoczków jaki polecił ci enduroriderPL http://www.rowerowepodhale.eu/index.php/warsztatmenu/145-serwis-tarczowek-shimano-br-m535 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.