PiotrekMJ Napisano 26 Grudnia 2011 Napisano 26 Grudnia 2011 Witam, Przymierzam się do kupna jakiegoś lepszego rowerku i przypadł mi do gustu ten oto rower. Będzie mi on służył do jazdy w górach i na szlakach. Oglądałem też inne rowery tj. Specialized, Cube, Cannondale, ale jakoś nie przypadały mi do gustu. Po prostu jak mają jedną rzecz dobrą to druga słaba, cena wyższa a poziom osprzęu podobny jak nie identyczny. I teraz mam pytanie czy to dobry wybór. Sądząc po osprzęcie i amortyzacji to niczego sobie. Jedyne co mnie dręczy to obręcze Gianta - czy są wytrzymałe, bo nigdzie nie moge znaleźć recki o nich - wolałbym by to były DT Swiss, ale cóż. Kolejna sprawa amor - jakiś nietypowy bo jego skok to 125mm, czego nie ma w standardowej ofercie FOX'a - obwawiam się o serwis, czy dostanę części? Ostatnie pytanie o ramę, czy wytrzyma większe skoki i trochę downhill'u? Jeśli chodzi o inne propozycje to wolałbym amory Fox'a i osprzęt Shimano ew. hample Srama, cena do 9k zł. Link do specyfikacji http://www.giant-bic....2/9161/49268/. Z góry dzięki za odp.
merc1011 Napisano 26 Grudnia 2011 Napisano 26 Grudnia 2011 Cześć ja znalazłem taką fajną Meridke która jest sporo tańsza od tego Gianta a ma równie dobry osprzęt, nie wiem czy mógłbym powiedzieć że nawet lepszą specyfikację. Tutaj daje Ci link http://rowery-happy.pl/product_info.php?cPath=289_290_291&products_id=1814, myślę że jeśli napiszesz maila do właściciela to coś jeszcze opuści lub dorzuci. Pozdrawiam Krzysztof Cichosz.
PiotrekMJ Napisano 26 Grudnia 2011 Autor Napisano 26 Grudnia 2011 Wiesz co kolego, ten amor przedni mi się w niej nie podoba,korba i hample, a poza tym ja będe kupował w okolicach czerwca albo i nawet września, więc już wtedy będzie sprzedana. Wydaje mi się jednak że Giant będzie tu najbardziej odpowiedni. Może nawet uda się upolować go z wyprzedaży i 1-1,5k w kieszeni, ale wątpie o rozmiar.
Peterp079 Napisano 27 Grudnia 2011 Napisano 27 Grudnia 2011 Jeśli chodzi o koła Gianta to są nie do zarżnięcia tylko ciężkie trochę. Ale wytrzymałościowo dają radę bardzo.
kudlatty Napisano 27 Grudnia 2011 Napisano 27 Grudnia 2011 czy wytrzyma większe skoki i trochę downhill'u? Weź od razu coś z większym skokiem i z "otwartą" geometrią. Na forum (nie tylko tym) jest dużo osób, które brały (na początek) rowery ze skokiem 120- 130mm, a po paru miesiącach zmieniali na coś z większym skokiem.
tobik2010 Napisano 27 Grudnia 2011 Napisano 27 Grudnia 2011 Może reign ? Skoku masz 152mm skoku, jeśli chcesz praktykować downhill to jest to minimum IMHO. Możesz jeszcze złożyć sobie rower na częściach z allegro/ebay który będzie "szyty na miarę". Za 9.000 można już złożyć coś naprawdę ciekawego chociażby na ramie santa cruz albo iron horse.
PiotrekMJ Napisano 27 Grudnia 2011 Autor Napisano 27 Grudnia 2011 Źle mnie zrozumieliście - nie będę jeździć często DH, tylko sporadycznie i interesuje się czy on poprostu wytrzyma takie obciążenia, ale raczej tak bo to w koncu trail, a trail też czasem jest bardziej stromy i niekoniecznie równy. Nie potrzebuję roweru do DH bo służył by mi tylko i wyłącznie do tego, chcę dobrego trail'a który jest bardziej agresywny i zwinniejszy np. od Reigna nad którym się także zastanawiałem. Czekam na odp. w sprawie amora.
Sol Napisano 27 Grudnia 2011 Napisano 27 Grudnia 2011 Trance to dobry rower, a w dobrych rękach sprawdzi się praktycznie na każdym szlaku. Z drugiej strony to 120 mm, a nie każdy dysponuje techniką pozwalającą na bezpieczne pokonywanie trudnych tras z takim skokiem. Trochę więcej nie zaszkodzi, zwłaszcza jeżeli rower zachowa zwinność i zdolności podjazdowe. Do rozważenia wrzucam http://www.katalogrowerowy.pl/kr/rowery/dhfrenduroall-mountaindirt/21740-zesty-314?page=6&pr_subcategory=58 Nie zbiera złych ocen. Co do Gianta - niektórzy zwracają uwagę na problemy z realizacją gwarancji. Z tego co się orientuję owszem, mogą się zdarzyć, ale wynika to nie tyle z olewczego stosunku do klienta, co bardzo skrupulatnego przestrzegania warunków gwarancji. Innymi słowy jeżeli dopatrzą się jakichś niezgodności, np. braku przeglądu okresowego czy samodzielnej wymiany jakiegoś osprzętu, trzeba się liczyć że pokażą wała. Durin to niezbyt popularny amortyzator u nas. Nie jeździłem więc się nie wypowiem, ale opinie które znam mówią że jest twardy. Tyle że to dotyczy wersji Race, czy pozostałe są podobne nie wiem. Nie wiem też jak z serwisem, ale o to można popytać dealera, bodaj Banaszek Duda.
skjaatel Napisano 27 Grudnia 2011 Napisano 27 Grudnia 2011 Na zachodnich forach polecają wstawić jakąś 140 do trance na przód. Podobno wtedy pokazuje pazury. A jeździ się na nim spokojnie, fajne wrażenie dużo większego skoku niż w rzeczywistości i mało bujania.
PiotrekMJ Napisano 27 Grudnia 2011 Autor Napisano 27 Grudnia 2011 Kolego Sol, pomyliłeś rowery Durin to był w Meridzie zapodanej od merc1011, mi chodzi o Fox'a 32 F125RL Evolution. Mniejsze z tym. Ten Lapierre jest dość ciekawy, ale trochę droższy, według mnie jeszcze lepszy by był model 2012 - (http://www.lapierre-bikes.co.uk/mtb/all-mountain/zesty/zesty-314#onglets), ma on przede wszystkim lepszego dampera i wygląd. Ale czy to 140mm to naprawdę nie za dużo? Nie będzie mi przeszkadzać w normalnej jeździe po równym szlaku, chodniku, asfalcie? Rozumiem że ten większy skok po to bym nie zahaczył o glebe przy większym zjeździe?
Sol Napisano 27 Grudnia 2011 Napisano 27 Grudnia 2011 Jeżeli 2011 są jeszcze na stanie to masz szansę zejść z ceną poniżej 9k - dlatego wrzuciłem. 2012 mogą być droższe, przez słabą złotówkę. Pogadaj o tym z dystrybutorem (FHU Poręba). Wygląd to kwestia gustu. Jeżeli chodzi o właściwości użytkowe, 2012 ma bardziej płaski kąt główki i bardziej czułe zawieszenie, przez co zyskał na zdolnościach zjazdowych. O wcześniejszych modelach mówiło się, że mają mocny gen xc. To są dość lekkie rowery, z niebujającym zawieszeniem, więc w codziennej jeździe powinno być ok. Ale HT oczywiście to nie jest.
PiotrekMJ Napisano 27 Grudnia 2011 Autor Napisano 27 Grudnia 2011 Akurat Poręba nie ma jeszcze na stanie modeli 2012, tylko 29er'y nie wiem dlaczego. A porównując Gianta a tego Lapierre to który by wyszzedł lepiej? Miałem wcześniej na myśli jeszcze Cube AMS 130 PRO 2012, ale on jest na RocxShox Revelation, nie wiem czy warto. Możecie porównać te 3 modele i wybrać winnera?
Sol Napisano 27 Grudnia 2011 Napisano 27 Grudnia 2011 O tym czy rower jest dobry decyduje nie tyle osprzęt, bo ten jest wymienny, ale rama. A tego nikt ci z papieru nie odczyta, bo raz że papier to papier a rzeczywistość to rzeczywistość, a dwa że decydują twoje preferencje, a nie innych. Innymi słowy winner to ten, który najbardziej podpasuje jeźdźcowi - geometrią, pozycją, zachowaniem. Wszystkie trzy powinny być do objechania bez problemu. Dorzuć jeszcze do porównania Fuela EX. Również zbiera bardzo dobre opinie, zwłaszcza za świetną pracę zawieszenia (m.in. dzięki damperowi z DRCV). http://www.ssc.pl/trek2012/FE7.html
kudlatty Napisano 27 Grudnia 2011 Napisano 27 Grudnia 2011 nie będę jeździć często DH, tylko sporadyczni Jak to mówią "apetyt rośnie w miarę jedzenia" . Większy skok na pewno nie będzie przeszkadzać . Sam jeżdżę na fullu 120mm po górach i jest akurat, ale na rowerze raczej nie skacze (oczywiście jak trafi się hopa to nie ominę ).
PiotrekMJ Napisano 27 Grudnia 2011 Autor Napisano 27 Grudnia 2011 Czy na pewno nie będzie przeszkadzać? Im większy skok tym mniejsza zwinność, a znowu cały czas po zaje**stych górach nie będę jeździł, wyskoczy się parę razy na sezon i tyle. Zastanawiam się czy Giant czy Lapierre, który nie wiem ile jeszcze będzie kosztował, bo producent nie podał. Po za tym po Lapierre'a musiałbym jechać do Krakowa, bo tam jest jedyny dystrybutor, z Giantem miałbym mniejszy problem jeśli chodzi o to.
Peterp079 Napisano 28 Grudnia 2011 Napisano 28 Grudnia 2011 Ja bym sobie dał spokój ze skokiem 140. Po co Ci tyle skoro jak piszesz w górach będziesz kilka razy na sezon? A męczyć się ze 140mm na płaskim też trochę bez sensu. Na Twoim miejscu to wziąłbym Tranca i jeździł na nim a jeśli faktycznie okazało by się że Ci brakuje skoku (w co wątpię) to możesz mu spokojnie zaaplikować 140mm na przód i 190 zamiast 185 damper z tyłu i masz wtedy 140 fajnie pracującego zawieszenia. Choć jak napisałem wyżej nie sądzę że będzie Ci to potrzebne wcale. A kupisz 140 od razu i sie okaże że to nie to i co wtedy zrobisz? A są tacy na innych forach. Poza Trancem ten EX fajna propozycja też bardzo.
PiotrekMJ Napisano 30 Grudnia 2011 Autor Napisano 30 Grudnia 2011 A jeśli chodzi o skok dampera to ile on wynosi przypadku Lapierre(?), wiem że Trance ma 45 mm. O co chodzi ze skokiem 185 na tyle jak podał kolega wyżej, w jakiej to jest jednostce, albo czego to jest skok (raczej nie dampera w tym wypadku). Za granicą ten Zesty koszci ok. 9500zł czyli droższy od Trance'a o 1k. Zyskuje większy skok, Formula RX (które nie wiem czy są lepsze od Elixirów 5), lepszą korbę i kasetę oraz parę innych rzeczy. Zobaczę jak z ceną w Polsce, jak będzie dużo droższy to zawitam po Gianta.
Peterp079 Napisano 30 Grudnia 2011 Napisano 30 Grudnia 2011 To chodzi o całkowitą długość dampera. Skok dampera 185mm to ok 45mm. Notmiast tego dłuższego czyli 190mm to będzie gdzieś ok. 50mm
PiotrekMJ Napisano 30 Grudnia 2011 Autor Napisano 30 Grudnia 2011 A Trance będzie się nadawał do Enduro? Z tego co wiem, to ta dziedzina waha się ok. 140mm skoku, więc lepszy tu by był Lapierre, ale nie wiem co w wypadku Gianta. Proszę o odp.
DAMIAN24 Napisano 30 Grudnia 2011 Napisano 30 Grudnia 2011 Trance to ścieżkowiec idealny do Allmountain czyli jazdy górskiej, małe skoki też wytrzyma ale liniowa charakterystyka zawieszenia nie pozwoli na większe harce bo będziesz tył dobijać. Przy dobrym skillu to mozesz nawet DH na nim śmigać ale to już inna historia(tzn. zawodnicy sponsorowani jeżdżą na nim dość ostro >> ale oni się nie martwią, że coś połamią). Lapierre z pewnością będzie lepszym wyborem, ma więcej skoku, progresję na końcu zawieszenia i jest stabilniejszy. Btw. jak chcesz się dowiedzieć jaki rower w góry to odsyłam na forum emtb Tam mają objeżdżone różne maszyny i lepiej Ci doradzą.
Peterp079 Napisano 31 Grudnia 2011 Napisano 31 Grudnia 2011 Tak jak Kolega wyżej napisał Trance to jeszcze nie enduro i już nie XC. Bardzo dobrze i fajnie sobie radzi w górach. I do tego wygoda bajeczna. Można na nim praktycznie wszystko podjechać i wszystko zjechać (oprócz kamieni wielkości telewizora). Jeśli jednak chcesz jeździć typowe Enduro to faktycznie musisz poszukać czegoś ze skokiem 140. Wszystko kwestia preferencji. Dla mnie Trance to strzał w 10-tke i całkowicie mi wystarcza do tego co jeżdżę. A ze względu na umiejętności i tak mnie potrafią ciągle objechać w dobrym terenie ludzie na HT z Kieleckiego Klubu co tylko utwierdza mnie w przekonaniu że Trance jeszcze duużo więcej zniesie niż to co na nim jeżdżę.
pablo111 Napisano 1 Stycznia 2012 Napisano 1 Stycznia 2012 heloł, tez jestem na kupnie gianta trance-a x3 lub 4 (juz rok mam na niego apetyt:)) na przełomie marca i kwietnia, teraz mykam na giant - cie yukon- nie, i przypadł mi do gustu własnie trance i mysle ze bedzie ok, zostaje w stajni gianta:) bo przeglądając oferty innych marek to własnie trance x3 ma fajną rame i cały osprzet tez całkiem niezły zawieszenie maestro tez słyszałem ze dobrze pracuje, ale np juz Trance-y typu X Advanced SL 0, juz mi sie ramy niepodobają bo są ''takie wygięte''(fakt ze w tych ramach juz skok większy), no ale to tylko moje zdanie )
qdlaty123 Napisano 3 Stycznia 2012 Napisano 3 Stycznia 2012 heloł, tez jestem na kupnie gianta trance-a x3 lub 4 (juz rok mam na niego apetyt:)) na przełomie marca i kwietnia, teraz mykam na giant - cie yukon- nie, i przypadł mi do gustu własnie trance i mysle ze bedzie ok, zostaje w stajni gianta:) bo przeglądając oferty innych marek to własnie trance x3 ma fajną rame i cały osprzet tez całkiem niezły zawieszenie maestro tez słyszałem ze dobrze pracuje, ale np juz Trance-y typu X Advanced SL 0, juz mi sie ramy niepodobają bo są ''takie wygięte''(fakt ze w tych ramach juz skok większy), no ale to tylko moje zdanie ) Pablo, do sprzedania kumpel ma ramę TranceX + FOX f125 czy jakoś tak....rozmiar L....gdybyś był zainteresowany...pisz na PW
Powsinoga Napisano 10 Stycznia 2012 Napisano 10 Stycznia 2012 Cześć, Jest może na tym forum ktoś z Wrocławia, kto ma Trance'a 2011 lub 2012 w rozmiarze L i byłby skłonny umówić się na przymiarkę? Jestem o krok od zakupu L'ki (wysyłkowo). Przymierzałem się do modelu z 2010, również L i mi bardzo mi pasowała, ale nowsze wersje tych ram mają prostą rurę, bez charakterystycznego ugięcia. W związku z tym, jestem ciekaw, czy nie będę obijał wiadomo czym i czy rower nie będzie mniej zwinny. Mam 183 cm wzrostu i aktualnie jeżdżę na HT 19", ale jest minimalnie za krótka, a oryginalną sztycę wyciągam nieco ponad limit.
qdlaty123 Napisano 10 Stycznia 2012 Napisano 10 Stycznia 2012 Cześć, Jest może na tym forum ktoś z Wrocławia, kto ma Trance'a 2011 lub 2012 w rozmiarze L i byłby skłonny umówić się na przymiarkę? Jestem o krok od zakupu L'ki (wysyłkowo). Przymierzałem się do modelu z 2010, również L i mi bardzo mi pasowała, ale nowsze wersje tych ram mają prostą rurę, bez charakterystycznego ugięcia. W związku z tym, jestem ciekaw, czy nie będę obijał wiadomo czym i czy rower nie będzie mniej zwinny. Mam 183 cm wzrostu i aktualnie jeżdżę na HT 19", ale jest minimalnie za krótka, a oryginalną sztycę wyciągam nieco ponad limit. Jak już wcześniej napisałem, do sprzedania jest nasz (kumpla) TranceX z 2011 roku w rozmiarze L....pogadaj z Oko50 na PW....na pewno coś ci opowie....on się mierzył długo do tej "L"-ki i zęby zjadł na zmienianiu pozycji i geometrii tego rowerku Do Gliwic daleko nie masz wbrew pozorom....a autostrada jeszcze nie jest płatna....może się zgodzi na przymiarkę....co tam? na pewno się zgodzi Może nawet będziesz zainteresowany kupnem Oko mierzył sobie przekrok ramy, długość rąk, nóg i takie tam.....zanim bym kupił, też wolałbym przymierzyć, nawet jak miałbym 170km w jedną stronę przejechać pzdr
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.