Skocz do zawartości

[Rower] Giant Trance X2


PiotrekMJ

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Przymierzam się do kupna jakiegoś lepszego rowerku i przypadł mi do gustu ten oto rower. Będzie mi on służył do jazdy w górach i na szlakach. Oglądałem też inne rowery tj. Specialized, Cube, Cannondale, ale jakoś nie przypadały mi do gustu. Po prostu jak mają jedną rzecz dobrą to druga słaba, cena wyższa a poziom osprzęu podobny jak nie identyczny. I teraz mam pytanie czy to dobry wybór. Sądząc po osprzęcie i amortyzacji to niczego sobie. Jedyne co mnie dręczy to obręcze Gianta - czy są wytrzymałe, bo nigdzie nie moge znaleźć recki o nich - wolałbym by to były DT Swiss, ale cóż. Kolejna sprawa amor - jakiś nietypowy bo jego skok to 125mm, czego nie ma w standardowej ofercie FOX'a - obwawiam się o serwis, czy dostanę części? Ostatnie pytanie o ramę, czy wytrzyma większe skoki i trochę downhill'u?

Jeśli chodzi o inne propozycje to wolałbym amory Fox'a i osprzęt Shimano ew. hample Srama, cena do 9k zł.

 

Link do specyfikacji http://www.giant-bic....2/9161/49268/.

 

Z góry dzięki za odp.

Napisano

Cześć ja znalazłem taką fajną Meridke która jest sporo tańsza od tego Gianta a ma równie dobry osprzęt, nie wiem czy mógłbym powiedzieć że nawet lepszą specyfikację. Tutaj daje Ci link http://rowery-happy.pl/product_info.php?cPath=289_290_291&products_id=1814, myślę że jeśli napiszesz maila do właściciela to coś jeszcze opuści lub dorzuci. Pozdrawiam Krzysztof Cichosz.

Napisano

Wiesz co kolego, ten amor przedni mi się w niej nie podoba,korba i hample, a poza tym ja będe kupował w okolicach czerwca albo i nawet września, więc już wtedy będzie sprzedana. Wydaje mi się jednak że Giant będzie tu najbardziej odpowiedni. Może nawet uda się upolować go z wyprzedaży i 1-1,5k w kieszeni, ale wątpie o rozmiar.

Napisano
czy wytrzyma większe skoki i trochę downhill'u?

Weź od razu coś z większym skokiem :icon_wink: i z "otwartą" geometrią. Na forum (nie tylko tym) jest dużo osób, które brały (na początek) rowery ze skokiem 120- 130mm, a po paru miesiącach zmieniali na coś z większym skokiem.

Napisano

Może reign ? Skoku masz 152mm skoku, jeśli chcesz praktykować downhill to jest to minimum IMHO. Możesz jeszcze złożyć sobie rower na częściach z allegro/ebay który będzie "szyty na miarę". Za 9.000 można już złożyć coś naprawdę ciekawego chociażby na ramie santa cruz albo iron horse.

Napisano

Źle mnie zrozumieliście - nie będę jeździć często DH, tylko sporadycznie i interesuje się czy on poprostu wytrzyma takie obciążenia, ale raczej tak bo to w koncu trail, a trail też czasem jest bardziej stromy i niekoniecznie równy. Nie potrzebuję roweru do DH bo służył by mi tylko i wyłącznie do tego, chcę dobrego trail'a który jest bardziej agresywny i zwinniejszy np. od Reigna nad którym się także zastanawiałem. Czekam na odp. w sprawie amora.

Napisano

Trance to dobry rower, a w dobrych rękach sprawdzi się praktycznie na każdym szlaku.

 

 

Z drugiej strony to 120 mm, a nie każdy dysponuje techniką pozwalającą na bezpieczne pokonywanie trudnych tras z takim skokiem.

 

Trochę więcej nie zaszkodzi, zwłaszcza jeżeli rower zachowa zwinność i zdolności podjazdowe. Do rozważenia wrzucam http://www.katalogrowerowy.pl/kr/rowery/dhfrenduroall-mountaindirt/21740-zesty-314?page=6&pr_subcategory=58

 

Nie zbiera złych ocen.

 

Co do Gianta - niektórzy zwracają uwagę na problemy z realizacją gwarancji. Z tego co się orientuję owszem, mogą się zdarzyć, ale wynika to nie tyle z olewczego stosunku do klienta, co bardzo skrupulatnego przestrzegania warunków gwarancji. Innymi słowy jeżeli dopatrzą się jakichś niezgodności, np. braku przeglądu okresowego czy samodzielnej wymiany jakiegoś osprzętu, trzeba się liczyć że pokażą wała.

 

Durin to niezbyt popularny amortyzator u nas. Nie jeździłem więc się nie wypowiem, ale opinie które znam mówią że jest twardy. Tyle że to dotyczy wersji Race, czy pozostałe są podobne nie wiem.

 

Nie wiem też jak z serwisem, ale o to można popytać dealera, bodaj Banaszek Duda.

Napisano

Na zachodnich forach polecają wstawić jakąś 140 do trance na przód. Podobno wtedy pokazuje pazury. A jeździ się na nim spokojnie, fajne wrażenie dużo większego skoku niż w rzeczywistości i mało bujania.

Napisano

Kolego Sol, pomyliłeś rowery Durin to był w Meridzie zapodanej od merc1011, mi chodzi o Fox'a 32 F125RL Evolution. Mniejsze z tym. Ten Lapierre jest dość ciekawy, ale trochę droższy, według mnie jeszcze lepszy by był model 2012 - (http://www.lapierre-bikes.co.uk/mtb/all-mountain/zesty/zesty-314#onglets), ma on przede wszystkim lepszego dampera i wygląd. Ale czy to 140mm to naprawdę nie za dużo? Nie będzie mi przeszkadzać w normalnej jeździe po równym szlaku, chodniku, asfalcie? Rozumiem że ten większy skok po to bym nie zahaczył o glebe przy większym zjeździe?

Napisano

Jeżeli 2011 są jeszcze na stanie to masz szansę zejść z ceną poniżej 9k - dlatego wrzuciłem.

 

2012 mogą być droższe, przez słabą złotówkę. Pogadaj o tym z dystrybutorem (FHU Poręba).

 

Wygląd to kwestia gustu. Jeżeli chodzi o właściwości użytkowe, 2012 ma bardziej płaski kąt główki i bardziej czułe zawieszenie, przez co zyskał na zdolnościach zjazdowych. O wcześniejszych modelach mówiło się, że mają mocny gen xc.

 

To są dość lekkie rowery, z niebujającym zawieszeniem, więc w codziennej jeździe powinno być ok. Ale HT oczywiście to nie jest.

Napisano

Akurat Poręba nie ma jeszcze na stanie modeli 2012, tylko 29er'y nie wiem dlaczego. A porównując Gianta a tego Lapierre to który by wyszzedł lepiej? Miałem wcześniej na myśli jeszcze Cube AMS 130 PRO 2012, ale on jest na RocxShox Revelation, nie wiem czy warto. Możecie porównać te 3 modele i wybrać winnera?

Napisano

O tym czy rower jest dobry decyduje nie tyle osprzęt, bo ten jest wymienny, ale rama.

 

A tego nikt ci z papieru nie odczyta, bo raz że papier to papier a rzeczywistość to rzeczywistość, a dwa że decydują twoje preferencje, a nie innych.

 

Innymi słowy winner to ten, który najbardziej podpasuje jeźdźcowi - geometrią, pozycją, zachowaniem. Wszystkie trzy powinny być do objechania bez problemu.

 

Dorzuć jeszcze do porównania Fuela EX. Również zbiera bardzo dobre opinie, zwłaszcza za świetną pracę zawieszenia (m.in. dzięki damperowi z DRCV).

 

http://www.ssc.pl/trek2012/FE7.html

Napisano
nie będę jeździć często DH, tylko sporadyczni

Jak to mówią "apetyt rośnie w miarę jedzenia" :icon_wink: . Większy skok na pewno nie będzie przeszkadzać :002: .

Sam jeżdżę na fullu 120mm po górach i jest akurat, ale na rowerze raczej nie skacze (oczywiście jak trafi się hopa to nie ominę :002: ).

Napisano

Czy na pewno nie będzie przeszkadzać? Im większy skok tym mniejsza zwinność, a znowu cały czas po zaje**stych górach nie będę jeździł, wyskoczy się parę razy na sezon i tyle. Zastanawiam się czy Giant czy Lapierre, który nie wiem ile jeszcze będzie kosztował, bo producent nie podał. Po za tym po Lapierre'a musiałbym jechać do Krakowa, bo tam jest jedyny dystrybutor, z Giantem miałbym mniejszy problem jeśli chodzi o to.

Napisano

Ja bym sobie dał spokój ze skokiem 140. Po co Ci tyle skoro jak piszesz w górach będziesz kilka razy na sezon? A męczyć się ze 140mm na płaskim też trochę bez sensu. Na Twoim miejscu to wziąłbym Tranca i jeździł na nim a jeśli faktycznie okazało by się że Ci brakuje skoku (w co wątpię) to możesz mu spokojnie zaaplikować 140mm na przód i 190 zamiast 185 damper z tyłu i masz wtedy 140 fajnie pracującego zawieszenia. Choć jak napisałem wyżej nie sądzę że będzie Ci to potrzebne wcale. A kupisz 140 od razu i sie okaże że to nie to i co wtedy zrobisz? A są tacy na innych forach. Poza Trancem ten EX fajna propozycja też bardzo.

Napisano

A jeśli chodzi o skok dampera to ile on wynosi przypadku Lapierre(?), wiem że Trance ma 45 mm. O co chodzi ze skokiem 185 na tyle jak podał kolega wyżej, w jakiej to jest jednostce, albo czego to jest skok (raczej nie dampera w tym wypadku). Za granicą ten Zesty koszci ok. 9500zł czyli droższy od Trance'a o 1k. Zyskuje większy skok, Formula RX (które nie wiem czy są lepsze od Elixirów 5), lepszą korbę i kasetę oraz parę innych rzeczy. Zobaczę jak z ceną w Polsce, jak będzie dużo droższy to zawitam po Gianta.

Napisano

A Trance będzie się nadawał do Enduro? Z tego co wiem, to ta dziedzina waha się ok. 140mm skoku, więc lepszy tu by był Lapierre, ale nie wiem co w wypadku Gianta. Proszę o odp.

Napisano

Trance to ścieżkowiec idealny do Allmountain czyli jazdy górskiej, małe skoki też wytrzyma ale liniowa charakterystyka zawieszenia nie pozwoli na większe harce bo będziesz tył dobijać. Przy dobrym skillu to mozesz nawet DH na nim śmigać ale to już inna historia(tzn. zawodnicy sponsorowani jeżdżą na nim dość ostro >> ale oni się nie martwią, że coś połamią). Lapierre z pewnością będzie lepszym wyborem, ma więcej skoku, progresję na końcu zawieszenia i jest stabilniejszy.

Btw. jak chcesz się dowiedzieć jaki rower w góry to odsyłam na forum emtb :) Tam mają objeżdżone różne maszyny i lepiej Ci doradzą.

Napisano

Tak jak Kolega wyżej napisał Trance to jeszcze nie enduro i już nie XC. Bardzo dobrze i fajnie sobie radzi w górach. I do tego wygoda bajeczna. Można na nim praktycznie wszystko podjechać i wszystko zjechać (oprócz kamieni wielkości telewizora). Jeśli jednak chcesz jeździć typowe Enduro to faktycznie musisz poszukać czegoś ze skokiem 140. Wszystko kwestia preferencji. Dla mnie Trance to strzał w 10-tke i całkowicie mi wystarcza do tego co jeżdżę. A ze względu na umiejętności i tak mnie potrafią ciągle objechać w dobrym terenie ludzie na HT z Kieleckiego Klubu co tylko utwierdza mnie w przekonaniu że Trance jeszcze duużo więcej zniesie niż to co na nim jeżdżę.

Napisano

heloł, tez jestem na kupnie gianta trance-a x3 lub 4 (juz rok mam na niego apetyt:)) na przełomie marca i kwietnia, teraz mykam na giant - cie yukon- nie, i przypadł mi do gustu własnie trance i mysle ze bedzie ok, zostaje w stajni gianta:) bo przeglądając oferty innych marek to własnie trance x3 ma fajną rame i cały osprzet tez całkiem niezły zawieszenie maestro tez słyszałem ze dobrze pracuje, ale np juz Trance-y typu X Advanced SL 0, juz mi sie ramy niepodobają bo są ''takie wygięte''(fakt ze w tych ramach juz skok większy), no ale to tylko moje zdanie :))

Napisano

heloł, tez jestem na kupnie gianta trance-a x3 lub 4 (juz rok mam na niego apetyt:)) na przełomie marca i kwietnia, teraz mykam na giant - cie yukon- nie, i przypadł mi do gustu własnie trance i mysle ze bedzie ok, zostaje w stajni gianta:) bo przeglądając oferty innych marek to własnie trance x3 ma fajną rame i cały osprzet tez całkiem niezły zawieszenie maestro tez słyszałem ze dobrze pracuje, ale np juz Trance-y typu X Advanced SL 0, juz mi sie ramy niepodobają bo są ''takie wygięte''(fakt ze w tych ramach juz skok większy), no ale to tylko moje zdanie :))

 

Pablo,

do sprzedania kumpel ma ramę TranceX + FOX f125 czy jakoś tak....rozmiar L....gdybyś był zainteresowany...pisz na PW

Napisano

Cześć,

 

Jest może na tym forum ktoś z Wrocławia, kto ma Trance'a 2011 lub 2012 w rozmiarze L i byłby skłonny umówić się na przymiarkę?

Jestem o krok od zakupu L'ki (wysyłkowo). Przymierzałem się do modelu z 2010, również L i mi bardzo mi pasowała, ale nowsze wersje tych ram mają prostą rurę, bez charakterystycznego ugięcia. W związku z tym, jestem ciekaw, czy nie będę obijał wiadomo czym i czy rower nie będzie mniej zwinny.

Mam 183 cm wzrostu i aktualnie jeżdżę na HT 19", ale jest minimalnie za krótka, a oryginalną sztycę wyciągam nieco ponad limit.

Napisano

Cześć,

 

Jest może na tym forum ktoś z Wrocławia, kto ma Trance'a 2011 lub 2012 w rozmiarze L i byłby skłonny umówić się na przymiarkę?

Jestem o krok od zakupu L'ki (wysyłkowo). Przymierzałem się do modelu z 2010, również L i mi bardzo mi pasowała, ale nowsze wersje tych ram mają prostą rurę, bez charakterystycznego ugięcia. W związku z tym, jestem ciekaw, czy nie będę obijał wiadomo czym i czy rower nie będzie mniej zwinny.

Mam 183 cm wzrostu i aktualnie jeżdżę na HT 19", ale jest minimalnie za krótka, a oryginalną sztycę wyciągam nieco ponad limit.

 

Jak już wcześniej napisałem, do sprzedania jest nasz (kumpla) TranceX z 2011 roku w rozmiarze L....pogadaj z Oko50 na PW....na pewno coś ci opowie....on się mierzył długo do tej "L"-ki i zęby zjadł na zmienianiu pozycji i geometrii tego rowerku :)

Do Gliwic daleko nie masz wbrew pozorom....a autostrada jeszcze nie jest płatna....może się zgodzi na przymiarkę....co tam? na pewno się zgodzi ;)

Może nawet będziesz zainteresowany kupnem :w00t: Oko mierzył sobie przekrok ramy, długość rąk, nóg i takie tam.....zanim bym kupił, też wolałbym przymierzyć, nawet jak miałbym 170km w jedną stronę przejechać :) pzdr

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...