Skocz do zawartości

[ Amortyzator ] Fox - regulacja


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Posiadam amortyzator Fox Alps. Chciałbym go wyregulować pod swoją wagę, ale nie wiem jak to zrobić.

O co chodzi z pompowaniem? Słyszałem, że tak się to robi, ale nie wiem dokładnie na czym to polega. Ważę ok 60 kg.

 

Dziękuję za pomoc

Napisano

No ale co? Wogle nie wiesz o co chodzi z pompowanie amortyzatora? Powietrzny amortyzator ma wentl samochodowy i pompujesz do niego powietrze. Mało ale pod wysokim ciśnieniem, stąd potrzebna specjalna pompka do amortyzatorów. Pompujesz tak żeby uzyskać założony SAG, czyli założone wstępne ugięcie widelca po "wsiądnięciu" na rower. Mam nadzieje, że trochę rozjaśniłem sytuacje.

Napisano

Trochę tak, ale niestety nie do końca.

Ile się pompuje, gdzie się pompuje ( i po jednej po drugiej stronie?)

Dziękuje za pomoc

  • Mod Team
Napisano

Nie wiem, bo nie napisałeś jaki konkretnie masz model.

Albo masz tak samo, albo nie masz tego niebieskiego pokrętła na dole goleni i niebieskiego pod blokadą skoku.

 

Alps w ustawianiu i konstrukcji to praktycznie to samo co Float a w internecie jest pełno manuali.

 

Ustawienie pod wagę to tylko kwestia napompowania do odpowiedniego ciśnienia, regulacja odbicia, kompresji, blokada to w zależności od terenu.

Napisano

No przecież i ja i kolega safian Ci powiedzieliśmy co.

"Pompujesz tak żeby uzyskać założony SAG, czyli założone wstępne ugięcie widelca po "wsiądnięciu" na rower."

"Ustawienie pod wagę to tylko kwestia napompowania do odpowiedniego ciśnienia, regulacja odbicia, kompresji, blokada to w zależności od terenu."

Masz pompkę która napompuje ok.100-200PSI?Najlepiej z nakręcaną końcówką.

Napisano

Na prawej goleni masz regulatory tłumienia, niebieską dźwignię do blokowania (obrót zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara) i czerwone pokrętło regulacji szybkosci rozprostu widelca. Na lewej goleni masz niebieską pokrywkę komory powietrznej, którą trzeba odkręcić w lewo, pod znajduje się zawór. Kupujesz lub pożyczasz pompkę do amortyzatorów, pompujesz np 80 psi wg skali na manometrze. Jeśli na goleni widelca jest gumowy oring to zsuwasz go na dół aż do uszczelki (kolor szary), siadasz na rowerze opierając się o coś, najlepiej stając np przy schodku. Po zajęciu odpowiedniej dla siebie pozycji opuszczasz jeszcze raz gumowy oring na dół (przesunął się zapewne w czasie wsiadania na rower), następnie blokujesz widelec tak by nie miał się on szansy uginać i zsiadasz z roweru. Patrzysz ile oring przesunął się na goleni. Widelec ma 80-100 mm skoku, właściwe ugięcie pod twoją masą to ok 25 procent. Mierzysz dystans między uszczelką a oringiem, sprawdzasz ile jest to milimetrów i obliczasz procent z całkowitego skoku. W zaleźności od wyniku pompujesz więcej lub mniej. Czynnikami decydującymi o doborze ciśnienia jest też styl jazdy ew inne odczucia. Do tego testy praktyczne.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...