merc1011 Napisano 24 Grudnia 2011 Napisano 24 Grudnia 2011 Cześć mam pewien problem wczoraj zafundowałem swojemu łańcuchowi szejka w benzynie, oraz umyłem szczoteczką kasetę i korbę. Potem nasmarowałem łańcuch olejem wazelinowym po kropelce do każdej komory łańcucha. Kiedy łańcuch przesechł wytarłem bo suchą szmatką. Spróbowałem pokręcić korbą i zaczęła hałasować przerzutka tylna. Wcześniej przerzutka była regulowana. Jakbyście mogli pomużcie mi w rozwiązaniu tego problemu. Z góry dziękuje.
mklos1 Napisano 24 Grudnia 2011 Napisano 24 Grudnia 2011 Kiedy smarowałem łańcuch smarem mokrym zwykle zbierał tyle brudu, że napęd pracował cichutko, a po wyczyszczeniu głośniej, szczególnie, gdy był niedomyty. Jeżeli nie umyłeś kółek w przerzutce, brud, który na nich pozostał powoduje hałas. Ponowne dokładne czyszczenie całego napędu - nie da się tego zrobić inaczej. Ewentualnie brud w samych kółkach lub środek czyszczący dostał się do wnętrza piasty, jeżeli myłeś kasetę na kole. Dodatkowo brud zmienia nieco mechanikę łańcucha. Być może trzeba podregulować nieco przerzutkę.
kubek20 Napisano 24 Grudnia 2011 Napisano 24 Grudnia 2011 Pokręć jeszcze pedałami do przodu żeby się upewnić że na manetce masz wrzucone to samo przełożenie (mogło nie wskoczyć). Po za tym nasmaruj łańcuch np. olejem silnikowym bo i tak jest lepszy od oleju wazelinowego do łańcucha
doms Napisano 24 Grudnia 2011 Napisano 24 Grudnia 2011 Sprawdź czy łańcuch jest dobrze założony. Miedzy dwoma kółkami tylnej przerzutki jest blaszka, łańcuch należy przełożyć między nią a górne kółko przerzutki. Widziałem już nie jeden raz jak ludzie po czyszczeniu łańcucha źle zakładali łańcuch w tym miejscu. Objawy = takie same jak u ciebie, czyli metaliczny hałas łańcucha. Pozdrawiam
mklos1 Napisano 24 Grudnia 2011 Napisano 24 Grudnia 2011 Po za tym nasmaruj łańcuch np. olejem silnikowym bo i tak jest lepszy od oleju wazelinowego do łańcucha Smarów silikonowych nie stosuje się do smarowania połączeń metal-metal. Polecam Finish Line Kry Tech Wax (zachowuje wysoką czystość, ale nietrwały) lub Finish Line Ceramic Wax.
sosna119 Napisano 24 Grudnia 2011 Napisano 24 Grudnia 2011 Smarów silikonowych nie stosuje się do smarowania połączeń metal-metal. Polecam Finish Line Kry Tech Wax (zachowuje wysoką czystość, ale nietrwały) lub Finish Line Ceramic Wax. Ale kolega nie pisał nic o smarach silikonowych, tylko o oleju silnikowym
rmn1 Napisano 24 Grudnia 2011 Napisano 24 Grudnia 2011 Dokładnie, sprawdź czy dobrze poprowadziłeś łańcuch. A od siebie dodam jeszcze, że używany łańcuch xt (nie wiem jak inne, wątpię żeby z nowym tak było) trzeba zakładać odpowiednią stroną bo inaczej mi strzelał/charczał na ciężkich przełożeniach.
dovectra Napisano 24 Grudnia 2011 Napisano 24 Grudnia 2011 może spinka nie teges? źle załóżona sprawdź jeśli masz takową/lu za mocno sklepałeś łańcuch pozdr
merc1011 Napisano 24 Grudnia 2011 Autor Napisano 24 Grudnia 2011 Regulamin forum, pkt 2i Nie już wszystko w porządku po świętach jadę do serwisu aby wyregulowali mi przerzutkę tylną. A do łańcucha używam zazwyczaj finish line wet. Ale nie wiem czy nie kupić jakiegoś lepszego smaru do łańcucha. Jaki byście polecili?
mklos1 Napisano 24 Grudnia 2011 Napisano 24 Grudnia 2011 Ale kolega nie pisał nic o smarach silikonowych, tylko o oleju silnikowym Każdy olej jest smarem, ale nie każdy smar jest olejem... A do łańcucha używam zazwyczaj finish line wet. Próbowałem smaru mokrego kilka razy. Jestem nieco zdegustowany. Jest ok na szosę, ale według mnie np do lasu się nie nadaje. Proponuję przetestować Wax (Ceramic).
Peterp079 Napisano 4 Stycznia 2012 Napisano 4 Stycznia 2012 Daj sobie spokój z innymi smarami. Zielony Finish Line jest bardzo dobry i po nasmarowaniu łańcucha długo na nim zostaje. Nie to co np. czerwony którym trzeba smarować łańcuch co drugi wyjazd. Co prawda trochę brudzi ten zielony no i w czasie pierwszej jazdy po smarowaniu lubi łańcuch postrzelać jak się go dobrze nie wytrze ale i tak jest najlepszy.
Gość Napisano 8 Stycznia 2012 Napisano 8 Stycznia 2012 Próbowałem smaru mokrego kilka razy. Jestem nieco zdegustowany. Jest ok na szosę, ale według mnie np do lasu się nie nadaje. Proponuję przetestować Wax (Ceramic). Witam ja mam kompletnie odmienne zdanie ponieważ przez pewien czas uzywałem Wax (Ceramic) i byłem bardzo rozczarowany nadaje on się głównie na szosę ponieważ jak dostanie trochę syfu to znika z napędu w mig. Co do Wet'a faktycznie łapie syf ale przynajmniej pomimo tego nadal pozostaje na napędzie. Takie moje spostrzeżenia i dużo bardziej do górala polecam Wet chyba, że ktoś lubi co wyjazd / dwa wyjazdy smarować napęd i go czyścić to Ceramic
mklos1 Napisano 8 Stycznia 2012 Napisano 8 Stycznia 2012 Wax odpada, ale odpada razem z brudem, który się do niego przyczepił. A tak jak coś się przyczepi do Wet'a, to już tam zostaje i łańcuch smarowany jest nie smarem, tylko pastą polerską z oleju, pyłu i piasku. Wet wyłącznie na czystą szosę, w teren jedynie smar suchy.
Peterp079 Napisano 23 Stycznia 2012 Napisano 23 Stycznia 2012 w teren jedynie smar suchy. Taa... I smarowanie co wyjazd z domu. Sredniawo...
mklos1 Napisano 23 Stycznia 2012 Napisano 23 Stycznia 2012 Wedle życzenia. Albo czysty napęd, albo wygoda. Ostatnio jeżdżę na FL Ceramic Wax. Jest zupełnie inny niż Kry Tech Wax. Jest znacznie trwalszy. Trudniej się go nakłada (niezwykle bardzo rzadki), długo schnie (warto zostawić na noc).
Peterp079 Napisano 23 Stycznia 2012 Napisano 23 Stycznia 2012 Ja zamowilem dzisiaj Rolhoffa jako ze duzo dobrego o nim slyszalem i zobacze jak sie bedzie sprawowal. Tez podobno ze ma byc trwaly i nie lapac syfu tyle co FL Wet. Zobaczymy w praktyce jak bedzie. Choc jak FL zielony dobrze wytre po smarowaniu i jeszcze powtorze ta czynnosc po pierwszych kilku km. to nie ma duzego problemu z piachem i kurzem w napedzie a starcza na dlugo.
Andrew Napisano 24 Stycznia 2012 Napisano 24 Stycznia 2012 rohloff nie złapie wiele syfu pod warunkiem, że po smarowaniu wytrzesz każde ogniwko i każdą rolkę czystą szmatą, następnie przejedziesz się wokół domu i znowu go wytrzesz. Inaczej niestety będzie zbierać. Ja teraz przeszedłem z rohloffa na Finish Line Ceramic Wet i ten akurat łapie sporo mniej brudu, a i napęd pracuje na nim lepiej. Ale jakby nie było, rolhoff to baaardzo dobry smar, zwłaszcza na zimę.
Crazyk Napisano 24 Stycznia 2012 Napisano 24 Stycznia 2012 Taa... I smarowanie co wyjazd z domu. Sredniawo... Ale zwróć uwagę na to, że smarowanie takim smarem zajmuje kilkanaście/kilkadziesiąt sekund i możesz zrobić to nawet 10min przed wyjściem na rower nie myjąc napędu. Jak jest sucho to można napęd myć nawet raz na 1000km albo i więcej dolewając tylko smaru na łańcuch co jakiś czas. Przy Twoim zielonym FL natomiast robisz z 200km i musisz myć cały napęd, bo w przypadku nałożenia kolejnej warstwy bez mycia tylko pogorszysz sprawę. Właśnie dlatego używam głównie czerwonego FL - szybciej i wygodniej.
Peterp079 Napisano 24 Stycznia 2012 Napisano 24 Stycznia 2012 Mnie wkurza czerwony tym ze jak nie smaruje przed kazdym wyjazdem to najczesciej po 15-20km od wyjazdu z domu naped zaczyna wydawac dzwieki przesuszonego lancucha i pasowalo by wrocic do domu i nasmarowac. A naped i tak caly czyszcze co ok 400 - 500km czy to po czerwonym czy po zielonym. natomiast nie widze koniecznosci czyszczenia go przed kazdym kolejnym smarowaniem bo jak dobrze wytre lancuch po przesmarowaniu zielonym to nie ma wcale takiej tragedii z lapaniem syfu.
mklos1 Napisano 24 Stycznia 2012 Napisano 24 Stycznia 2012 Należy zrócić uwagę, że w przypadku robienia 400-500 km na smarze mokrym, napęd wyciszony jest nie przez smar, ale przez brud. Zatem cicha praca napędu, to tylko pozory dobrego smarowania.
Crazyk Napisano 24 Stycznia 2012 Napisano 24 Stycznia 2012 Piotrek, faktycznie łańcuch jest głośniejszy nawet od razu po smarowaniu, musiałem się do tego przyzwyczaić. Po około 100-150 jest już bardzo suchy i wtedy bezwzględnie już wypadałoby go przesmarować bo chodzi dużo głośniej...
premier2 Napisano 24 Stycznia 2012 Napisano 24 Stycznia 2012 Proszę Państwa, ja tylko przypominam, że istnieją tematy o smarowaniu łańcucha, nawet 2 i do tego są podpięte: [smarowanie] Zalety i wady olejów do łańcucha [konserwacja] czyszczenie łańcucha - sposoby Autor tematu już rozwiązał swój problem, więc zamykam temat...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.