tristan1983 Napisano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2011 Czy może ktoś mi powiedzieć jaka jest żywotność sprężyny w amortyzatorze i czy można ją wymienić. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2011 tristan1983 Wszystko zależy od tego jaki masz amor. Sprężyna sprężynie nierówna. Do tanich sprężynowców dadzą byle jaką sprężynę, która nie będzie zbyt trwała. Lepszą natomiast będzie mieć amor wyższej klasy jak np. RS, Fox, Marzocchi itp. Podaj konkretny model amora to coś powiemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MTBike Napisano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2011 Jaka jest żywotność to Ci nie odpowiem pewnie od wagi , stylu jazdy , częstości serwisu ale nic poza tym nie wiem . Natomiast sprężynę można wymienić np. w Dartach żółta z tego co pamiętam najmiękciejsza i jeszcze są chyba 2 twardości i odpowiadający im kolor . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 22 Grudnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2011 Żywotność systemu COIL czyli stalowej sprezyny jest w zasadzie dożywotnia bo bardzo rzadko sie zdarza żeby pękłały czy cos sie z nimi dziłao, natomiast system AIR nie jest juz taki zywotny, trzeba o nią odpowiednio dbać, serwisować czyli wymieniać oringi na czas, dolewać oleju w razie ubytku etc. Natomiast każda sprężynę mozna wymieniać wedle upodobań, znaczy stalową jeżeli chodzi o jej twardość czy charakterystykę, bo powietrzna ma ten plus ze sie ja pompuje uzyskując baaardzo szerokie możliwości ale i ją mozna wymienić jak by sie zepsuła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2011 PKT 2i Jak kiedys pisalem, posiadalem 3 sprezyny do Recona. Kazdorazowo na kazdej po jednym sezonie ubywalo skoku na 3mm, ubijaly sie, tylko tyle i nic wiecej...Z tym, ze ja jestem ciezki. I sprezyna naprawde jest obslugowa, ja sobie w niej grzebalem z nudow i zabawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2011 Każda sprężyna się ubija z czasem, ale jest to bardzo powolny efekt i nie ma żadnego problemu z wymianą na nową. Jedyny zgrzyt to cena u oficjalnego dystrybutora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujeksam Napisano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2011 Spręzyny są dosyć żywotne, RZadko się zdarza by potrzebna była wymiana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Grudnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2011 po jednym sezonie ubywalo skoku na 3mm, ubijaly sie, tylko tyle i nic wiecej.. Nikt ci nie broni wyciągnąć spręzyny i jej naciągnąc, za czasów jak nie było niczego czyli poczatki po PRLowskie naciągaliśmy sprężyny do malucha bo nowych nie było albo były drogie. zrobiliśmy wersje terenowa i tak na nich jeździł naście lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2011 Sprężyna rowerowa ma dużo więcej zwojów i jest bez porównania cieńsza więc naciąganie zazwyczaj kończy się tym, że w jednym miejscu jest bardziej a w innym mniej rozciągnięta. Każda jedna sprężyna zmienia się wraz z przebiegiem, ale naprawdę są to zjawiska marginalne i nie ma co na zapas dramatyzować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Grudnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2011 Czy ja wiem, jeżeli sprężyna jest lita, z jednego materiału i liniowa powinna sie równo naciągnąć ale ten ułamek procenta czyli kilka mm to nie zrobi żadnej szkody. jezeli natomiast nie naciągnie sie równo znaczy ze jest jak by to nazwać, mieszana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2011 Nikt ci nie broni wyciągnąć spręzyny i jej naciągnąc, za czasów jak nie było niczego czyli poczatki po PRLowskie naciągaliśmy sprężyny do malucha bo nowych nie było albo były drogie. zrobiliśmy wersje terenowa i tak na nich jeździł naście lat. Tak zrobilem z oryginalna, czyli czerwona. Nie posiadajac do tego zadnego przyzadu, tylko robiac to lekko "na pałe" uzyskalem okolo 0.5cm wiekszy skok niz oryginalne 130mm, boczne skrzywienie, bo rozciagla sie jak enduro pisal glownie w jednym miejscu i po kilku wyjazdach zostalo cos ciut ponizej 120mm czyli sie ubila . Po ubiciu juz nigdy nie chodzila jak pierwotnie. Dodam tylko dla wyjasnienia, ze byla to wersja u-turn, czyli wiekszy skok zwojow byl tylko na 85mm skoku sprezyny, a na dalsze 45mm skok zwojow sprezyny jest mniejszy i tam tez przy naciaganiu nic sie nie zmienilo - nie wiem czy jasno wytlumaczylem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2011 Od początku było jasno wytłumaczone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.