mlodyy Napisano 18 Grudnia 2011 Napisano 18 Grudnia 2011 Witam, nie za bardzo sie znam na rowerach wiec prosil bym o normalne odpowiedzi i uzywalem juz opcji ''szukaj'' Wiec tak posiadam rower CLAUD BUTLER ALPINA z jakims amortyzatorem z przodu lecz nie jestem z niego zadowolony jest bardzo miekki i regulacja juz nie dziala, lecz blokada dziala, poszukuje amortyaztora ktory bedzie mial regulacje i blokade,waga mi nie robi bardzo roznicy poniewaz roweru uzywam do jezdzenia do pracy jezdzenia na jednym kole i mam zamiar raz na jakis czas jedzic po lesie i po skakac, kiedys czytalem o skoku amortyzatora ze ma znaczenie (podobno zmienia geometrie ramy).
mlodyy Napisano 18 Grudnia 2011 Autor Napisano 18 Grudnia 2011 budzet to ciezko powiedziec bo bede chcial kupic w UK ale tak ok 100£ chyba ze warto poczekac i dozbierac wiecej.moze kilka propozycji cenowych?
Nrv Napisano 18 Grudnia 2011 Napisano 18 Grudnia 2011 kiedys czytalem o skoku amortyzatora ze ma znaczenie (podobno zmienia geometrie ramy). Prawda, im większy skok tym kierownica będzie wyżej. Brakuje tutaj Twojej wagi i kwoty którą chcesz przeznaczyć
kubzys Napisano 18 Grudnia 2011 Napisano 18 Grudnia 2011 Suntour Raidon chodzi po ~450 zł. Jest powietrzny więc dmuchniesz pod siebie ile będziesz uważał. http://allegro.pl/sr-suntour-raidon-x3-2012-i1978750614.html tu masz wersję 2012, regulacja ciśnienia w komorze powietrznej (wtedy będzie twardszy lub miększy), masz regulację odbica (ustawiasz czy amorek po ugięciu ma wracać szybko czy wolno) i blokadę z manetki. I cena dosyć okazyjna (ja dałem więcej za wersję 2011 bez manetki). Ja na twoim miejscu bym go brał. Na pewno będzie pracował lepiej niż twój XCM i ustawisz jego twardość pod siebie - to jest największa zaleta. A używane wchodzą w grę?
mlodyy Napisano 18 Grudnia 2011 Autor Napisano 18 Grudnia 2011 W gre rowniez wchodzi uzywany tylko wtedy zeby to byl w miare dobrej firmy zeby potem nie bylo problemow z serwisem. a moja waga to sie waha teraz jest to ok 74kg lecz potrafi dojsc do ok 80kg. kubzys ta propozycja jest interesujaca
kubzys Napisano 18 Grudnia 2011 Napisano 18 Grudnia 2011 Właśnie najlepszym rozwiązaniem byłby powietrzny amortyzator. Jeśli jedziesz do pracy po mieście możesz go sobie zablokować. Jeśli jedziesz na jakąś wycieczkę z sakwami czy z cięższym plecakiem możesz sobie go dopompować, żeby nie był za miękki. Powietrze jest dla każdego. Jeśli mógłbyś trochę dopłacić, to tutaj okazyjnie masz Epicona za 540 zł. Epicon też jest powietrzny, ma regulację tłumienia, tylko blokadę skoku na goleni a nie z manetki (i tak rzadko będziesz go blokował). http://allegro.pl/sr-suntour-epicon-lod-blok-skoku-100mm-i1987436935.html Epicon ma też większą kulturę pracy niż Raidon. I Raidon i Epicon będą o wiele lepsze niż twój obecny XCM i na żadnym z nich się raczej nie zawiedziesz, ale Epicon jednak jest trochę lepszy niż Raidon. Jeśli mógłbyś dopłacić i wziąć tego Epicona za 540 zł na pewno będzie ci długooo służył. Raidon zapewne też, ale Epicon ma szersze golenie górne i jest o ponad pół kilograma lżejszy. Ja rozglądałbym się na Twoim miejscu za Raidonem lub Epiconem. Teraz ceny obydwu są dość niskie. Później może zrobić się drożej. A Epicon za 540 zł to naprawdę okazja. Z używkami jest różnie, nie wiadomo co naprawdę siedzi w środku, a nowy jest jednak na gwarancji. To jest ten plus. Pozdrawiam
mlodyy Napisano 19 Grudnia 2011 Autor Napisano 19 Grudnia 2011 dziekuje za podpowiedz czy sa jeszcze jakies propozycje?
anielski Napisano 21 Grudnia 2011 Napisano 21 Grudnia 2011 Witam, ja też proszę o pomoc z dobraniem amortyzatora przedniego, składam rower i jest tyle opcji, że bardzo ciężko mi się zdecydować a nie jeździłem jeszcze z amortyzatorem. Potrzebuję amortyzatora w cenie do 400 zł, mój wzrost to 180 mm a waga 95 kg. Przejeżdżam rocznie około 4000 km. Trasa wygląda mniej więcej w ten sposób: 70% asfalt, 20% szuter i 10% drogi leśne. Blokada z manetki też by była dobrą opcją bo jak wpadam w rytm to nie lubię się zatrzymywać. Proszę o radę i z góry dziękuję.
Mod Team michuuu Napisano 21 Grudnia 2011 Mod Team Napisano 21 Grudnia 2011 Pytanie czy przy takich proporcjach nie lepszy sztywniak?
anielski Napisano 21 Grudnia 2011 Napisano 21 Grudnia 2011 No tak ale jak już wspominałem nie jeździłem nigdy z amortyzatorem a powodem tego, że zacząłem się nad nim zastanawiać jest to, że jak jeżdżę w trasy dłuższe tzn tak od 50 km to po powrocie strasznie bolą mnie stawy w nadgarstkach. Miałem i mam nadzieję, że amortyzator pomógłby mi ten problem rozwiązać.
timex550 Napisano 21 Grudnia 2011 Napisano 21 Grudnia 2011 anielski Za 400 zł to może być Suntour Raidon Air. Jest powietrzny i ustawisz go idealnie pod siebie. Ze starszych roczników może trafisz w tej cenie wersję z manetką. To najlepsza propozycja w tej cenie. Za 400 zł nie znajdziesz nic z lepszą kulturą pracy. No chyba, że jakaś używka czegoś lepszego po dobrej okazji. Jeśli masz czas, to regularnie odwiedzaj Allegro. Może coś trafisz. Podaję kilka fajnych okazji: - Rock Shox Tora SL - jeżeli to faktycznie jest powietrzna Tora, to naprawdę warto w tej cenie; disc only - Suntour Raidon - najtańsze powietrze na rynku; piwoty - Suntour Epicon - lepszy i lżejszy niż Raidon, tylko w tym Epiconie musiałbyś wymienić uszkodzoną uszczelkę (ok 50zł za naprawę), poza tym dobra okazja; piwoty Wszystkie te amorki, które wymieniłem są powietrzne. Żaden nie ma chyba blokady z manetki. Ale przy jeździe na asfalcie nie stanowi problemu schylenie się i zablokowanie amora (nie musisz się przecież zatrzymywać).
partyzant Napisano 21 Grudnia 2011 Napisano 21 Grudnia 2011 ...Jeśli mógłbyś trochę dopłacić, to tutaj okazyjnie masz Epicona za 540 zł. Epicon też jest powietrzny, ma regulację tłumienia, tylko blokadę skoku na goleni a nie z manetki (i tak rzadko będziesz go blokował). http://allegro.pl/sr...1987436935.html W aukcji jest błąd, albo sprzedają rocznik 09 i wciskają ludziom kit (wersja bardziej prawdopodobna) albo sprzedają 11 i "zupełnie przypadkiem" wkleili zdjęcie modelu 09.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.