porqy Napisano 17 Grudnia 2011 Napisano 17 Grudnia 2011 Witam, Planuję, korzystając z sezonu zimowego, zamontować w moim Krossie sakwy na tyle, Jednak mam pytanie, czy sądzicie że sprzęt wytrzyma obciążenie sakwami?? Z tego co zauważyłem w innym temacie to ciężar tobołów na tyle można szacować na 25-30 kg, a sam ważę 80 lekko. Czy żeby móc się wybrać na małą wycieczkę z takim ekwipunkiem, bez strachu że sprzęt mi padnie 500 km od domu, czy muszę wzmocnić koło - zmienić zaplot szprych, obręcz itp.? Osprzęt mam fabryczny, dla ludzi chętnych się wypowiedzieć link do opisu http://www.kross.pl/pl/2011/mtb/hexagon-v8
Mod Team Pixon Napisano 17 Grudnia 2011 Mod Team Napisano 17 Grudnia 2011 Zrobiłem 1000 km objeżdżając południową Polskę na chyba możliwie najlżejszym zestawie kół, XTR/DT revo/alu nyple/xc717. Również ważę w okolicach 80 kg. Nie ważyłem sakw, były ciężkie Podczas tej wędrówki nie pękła mi żadna szprycha, koło nie dostało bicia, zupełnie nic się z nim nie działo. W twoim przypadku spokojnie zakładaj sakwy do tego kompletu co masz. Wytrzymają z pewnością.
dovectra Napisano 17 Grudnia 2011 Napisano 17 Grudnia 2011 witam jak przedmówca załóż i patrz czy coś się dzieje. pozdro
Biera Napisano 17 Grudnia 2011 Napisano 17 Grudnia 2011 Ja za to podczas jazdy przez góry z sakwami straciłem dwie szprychy, dlatego na miesiąc przed wyprawą radzę poświęcić trochę czasu na dokładne wycentrowanie kół (przód + tył, bo przednie też dostaje po tyłku kiedy jedziesz z sakwami). Jeśli sam nie jesteś w tej materii wirtuozem to oddaj po prostu do serwisu, nie będzie Cię to dużo kosztować. Później jeszcze na tydzień przed wyprawą sprawdź ponownie czy wszystko w porządku i powinno być ok!
dovectra Napisano 17 Grudnia 2011 Napisano 17 Grudnia 2011 opony też fabryczne? to ja bym radził przed wyprawą w świat oponami się zainteresować pozdro
Mod Team Puklus Napisano 17 Grudnia 2011 Mod Team Napisano 17 Grudnia 2011 Opony to już raczej kwestia przemyslenia, jak masz na wyprawie 90% asfalt to nie ma sensu brać terenowych. jak ładne nie wymagające drogi, sciezki gruntowe to mozna by nawet semislicki załozyć, wszystko zależy gdzie jedziesz i jak jedziesz.
Darek14 Napisano 17 Grudnia 2011 Napisano 17 Grudnia 2011 Czy do tego roweru można zamontować bagażnik? Bo -przynajmniej ten na zdjęciu- nie ma górnego otworu montażowego.
porqy Napisano 17 Grudnia 2011 Autor Napisano 17 Grudnia 2011 Zrobiłem 1000 km objeżdżając południową Polskę na chyba możliwie najlżejszym zestawie kół, XTR/DT revo/alu nyple/xc717. Również ważę w okolicach 80 kg. Nie ważyłem sakw, były ciężkie Podczas tej wędrówki nie pękła mi żadna szprycha, koło nie dostało bicia, zupełnie nic się z nim nie działo. W twoim przypadku spokojnie zakładaj sakwy do tego kompletu co masz. Wytrzymają z pewnością. Dzięki za odpowiedź Zakładam sakwy, przyjdzie wiosna, napycham kamieni i zobaczymy czy coś się będzie działo A tak na marginesie to pierwszy raz nie dość że udało mi się napisać poprawnego posta, który zasłużył na odpowiedź moderatora a nie na usunięcie ;P opony też fabryczne? to ja bym radził przed wyprawą w świat oponami się zainteresować pozdro Nad oponai na pewno będę się jeszcze zastanawiał, jednak przed jakąkolwiek wyprawą to na pewno w pierwszej kolejności pójdzie wymiana przedniej przerzutki, bo ten model to jakiś sen nocy letniej Na widok tego zdjęcia mam ochotę uciekać http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_Przerzutka-przednia-FD-TY10-SHIMANO__P_53045236-53010001__PZTA_1__PD_53010505.html Ja za to podczas jazdy przez góry z sakwami straciłem dwie szprychy, dlatego na miesiąc przed wyprawą radzę poświęcić trochę czasu na dokładne wycentrowanie kół (przód + tył, bo przednie też dostaje po tyłku kiedy jedziesz z sakwami). Jeśli sam nie jesteś w tej materii wirtuozem to oddaj po prostu do serwisu, nie będzie Cię to dużo kosztować. Później jeszcze na tydzień przed wyprawą sprawdź ponownie czy wszystko w porządku i powinno być ok! Wiadomo, nie ma sensu ryzykować i lepiej oddać komuś kto ma większą wprawę, bo akurat przy tym jest duże prawdopodobieństwo spartolenia pracy. Już nawet w ostateczności można szprychy pleść samemu, potem tylko oddać do centrowania Czy do tego roweru można zamontować bagażnik? Bo -przynajmniej ten na zdjęciu- nie ma górnego otworu montażowego. Właśnie otworów nie ma, ale sądzę że jakoś da się coś wykombinować, jak nie samemu to sprzedawcy mają w swoich ofertach specjalne obejmy do mocowania góry bagażnika Wiadomo że lepiej jakby był już otwór, bo obejma może się poluzować i przesuwać, no ale jak nie ma innego wyjścia to trzeba będzie solidnie skręcić i mieć klucz w zapasie http://img14.allegroimg.pl/photos/oryginal/19/83/94/37/1983943791
dovectra Napisano 17 Grudnia 2011 Napisano 17 Grudnia 2011 przednią przerzutkę alivio mam, sprawdż w sprzedam. pozdro
Mod Team Pixon Napisano 17 Grudnia 2011 Mod Team Napisano 17 Grudnia 2011 Tylko że do tego bagażnika który wysłałeś nie przymocujesz sakw. A już na pewno nie sakw firmy Crosso (jedna z najbardziej znanych i cenionych) To że nie masz jak go przykręcić, nie masz się o co martwić. Również tego nie miałem, a poradziłem sobie kupując odpowiedni zestaw, jako pomoc niech będzie ten temat [bagażnik]montaż bagażnika crosso
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.