Skocz do zawartości

[piasta] Shimano 105, Tiagra do MTB - tak tak, do MTB

Kamciu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, składam tylne koło 26' i sęk w tym, że ma ono być na piaście szosowej (ze względu na rozstaw widełek - 130mm). Z racji, że na piastach nie znam się, a na szosowych tym bardziej, zwracam się do Was szanowni forumowicze!;D

Tak więc szukam piasty, która spełni poniższe wymagania:

1. Oś 130mm

2. Łatwo dostępne zamienne konusy, uszczelki itp

3. Uszczelnienie na przyzwoitym poziomie

4. Możliwość założenia kasety 7 rzędowej

5. Na 36 szprych

6. Pod V-Brake

7. Waga nie gra roli - cena role gra

Moją uwagę przykuły :Shimano 105 FH-1055 (stara wersja-szukam opinii) oraz Tiagra 4500.

Kaseta 7rz wejdzie na nie? Jakieś inne typy?

Peace

Odpowiem w skrócie. FH-1055 z bębenkiem pod 7 biegów ma raczej rozstaw 126 mm - mam komplet 1055 w kołach, jak jutro będę w garażu, to sprawdzę. Co do Tiagry 4500 to już na pewno ma rozstaw 130mm i jest pod 8/9 biegowe kasety, podobno w takim wypadku odpowiedniej grubości podkładka pod kasetę 7mkę rozwiązuje sprawę z dopasowaniem.

Odpowiem w skrócie. FH-1055 z bębenkiem pod 7 biegów ma raczej rozstaw 126 mm - mam komplet 1055 w kołach, jak jutro będę w garażu, to sprawdzę. Co do Tiagry 4500 to już na pewno ma rozstaw 130mm i jest pod 8/9 biegowe kasety, podobno w takim wypadku odpowiedniej grubości podkładka pod kasetę 7mkę rozwiązuje sprawę z dopasowaniem.

Z mniejszym rozstawem problemu nie będzie, ale jak z uszczelnieniem tych 1055? Daje radę?

Z mniejszym rozstawem problemu nie będzie, ale jak z uszczelnieniem tych 1055? Daje radę?

Uszczelnienie jest dobre. O-ring z wargami nasadzony na konus, posiadający wyfrezowanie, w którym owa uszczelka luźno pracuje - całość wchodząca na wcisk do korpusu piasty. W terenie powinna dobrze służyć, ja mam zamiar trochę w przełaju poużywać kół z kompletem tych piast i myślę, że nawet w porządnym błocie zdadzą bez problemu egzamin.