Wiewiór Napisano 10 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 (edytowane) Kupiliście te ramki? A gdzie? Do tego są w kilku kolorach? Szczegóły proszę Mnie rama wyszła meeeeeega tanio. Kupiłem cały rower i zacząłem rozsprzedawać. To co zostało użyję w rowerze a bilans jest taki: Rama Romet 29er opony Schwalbe Racing Ralph Evo 3c kevlar 2,25 dętki 29 stery FSA Orbit zacisk sztycy za to wszystko wyszło mi 244zł do tego wiele części udało się chwycić na mega okazjach.Czekam jeszcze na pedały - też Time (uwielbiam ten system), chwyty ESI (muszę się przekonać co to jest), zębatkę 18stkę na tył (bo z tyłu będę miał 2 zębatki i zmieniarkę ręczną). Edytowane 10 Lutego 2012 przez Wiewiór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grabarz Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 No to cenowo nas powaliłeś, choć udało się nam jeszcze za dwie sztuki utargować trochę ceny: http://allegro.pl/rama-rowerowa-romet-29-er-promocja-i2092262548.html Kolor jest jeden, ale w rzeczywistości jest paskudny jak kupa, a poza tym lakier jest raczej kiepskiej jakości - ramki mają kilka odprysków od samego przebywania w kartonach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wiewiór Napisano 10 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Hm, moja była w idealnym stanie brałem od tego samego gościa co Wy. Swoją malowałem w lakierni proszkowej gdzie zwykle malują felgi samochodowe www.deloch.pl.pl polecam. Ostatnio coraz więcej Sosnowiczan maluje tam rowery Malowanie ramy to tylko 80zł, w moim przypadku 100zł, ale zamówiłem lakier niestandardowy, z palety RAL Effect i trzeba było szukać u hurtownika. Ramkę pomalowali mi ślicznie, do tego tak jak chciałem - cienko, żeby lakier dużo nie ważył. Mój kumpel z którym razem oddawaliśmy ramy ma grubą warstwę i wygląda jakby miał szlifowane spawy Co do ramy, to chyba jeszcze przerobię trochę haki, żeby skrócić długość wideł. Mam nawet pomysł na ekstremalne skrócenie przy równoczesnym poprawieniu geometrii... ale muszę w to wciągnąć znajomego tokarza, który swoją droga mi już usunął przelotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grabarz Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Mam nawet pomysł na ekstremalne skrócenie przy równoczesnym poprawieniu geometrii Ryzykowne, ale jak dorobisz nowe haki, a stare w rezerwie zostaną, to całkiem ciekawe może być. Mam swojego lakiernika, może nie mistrza nad mistrze, ale proszkiem pokrył mi już chyba 10 ram A przelotki można palnikiem do rur miedzianych pięknie usunąć, przynajmniej w starych szosówkach mi się to udawało. Nasze nieprędko staną na kołach, ale warto chyba temat utrzymywać. Ivan zaproponował przyozdobienie sterówki: http://allegro.pl/ro...2107968452.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wiewiór Napisano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 Nasze nieprędko staną na kołach, ale warto chyba temat utrzymywać. Ivan zaproponował przyozdobienie sterówki: http://allegro.pl/ro...2107968452.html Świetne! Tylko jakie to duże? Biedna rama - cięta, szlifowana, piaskowana, malowana... teraz jeszcze wiertarka i dwie dziury w główce, bo inaczej się tego chyba nie zamontuje. p.s.: ja w koncu sie zdecydowalem na ramke Genesis Fortitude Adventure O, pięknie. Sam taką chciałem ale za długo zwlekali, poza tym 460 Funtów? Równe przegięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 to, co robisz - rispekt, ale obawiam sie, jak kolorystycznie to wyjdzie i czy detale nie przejma uwagi z ramy, ktora powinna byc w centrum...nie taniej bylo montowac rower customowo od 0? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grabarz Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 Z takim kolorem ta rama nie ma szans nie być w centrum, ginęła by za detalami w oryginalnej rdzy. Ma sporo srebra, odrobinę błękitu, to nie będzie się rzucać w oczy raczej. Będzie piękny. Zobaczymy, na jakie kolory z Ivanem postawimy, będzie szansa porównać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 (edytowane) 460 Funtów? Równe przegięcie. Nieeee, £379.99 za ramke, £79.99 za widelec(ewentualnie), ja wybralem nieco dluzszy widelec Salsy, wyminielem kilka emaili z projektantem Genesis, napisal ze widel dluzszy o dwa centy nie powinien sprawic ze rower sie bedzie prowadzic jak kobyla po blocie, postawilem na ta ramke ze wzgledu na zrelaksowany kat glowki ramy i mozliwosc montazu bagaznika - bede zabierac mojego szkraba juz na wiosne na przejazdzki! EDIT: Nie moge sie doczekac Waszego "konkursu" Romet'ow, ja nadal bede polowac na sama ramke, ewentualnie moge sie wymienic na Kone Unit 2-9(patrz: moj garaz) POZDRo-:ver Edytowane 11 Lutego 2012 przez kazafaza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wiewiór Napisano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 Zobaczymy co wyjdzie, najwyżej za rok znowu przemaluję W grę wchodził jeszcze kolor RAL 1026 ale jest niedostępny w małych ilościach Od zera taniej? Za nową ramę, opony, zacisk, stery zapłaciłem 244zł a został mi jeszcze łańcuch na 9tkę (dam do fulla), chwyty skręcane (dałem kumplowi), dętki i kompletne zestawy linek i pancerzy. Składając od zera zapłacił bym za te części około 1355zł (rama 770 + stery 100 + opony 320 + 15 zacisk + 30 dętki +20 chwyty +50 łańcuch 9s oraz koszty wysyłek ~50zł) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 huh, wiecej takich biznesow zycze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wiewiór Napisano 13 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 Chłopaki, jak dacie ramy do malowania (chyba ze juz daliscie), zróbcie proszę fotkę gdy będzie bez lakieru. Ja nie widziałem swojej ramki "gołej", po piaskowaniu i żałuję, bo może kiedys będę chciał ja zrobić w stylu raw. Ciekawy jestem jak wygląda, czy spawy nie są przypadkiem w kolorze bronzu etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grabarz Napisano 14 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 Ni dy rydy - ramę oddajesz w wersji początkowej, odbierasz w końcowej. Ale ale... Brązów nie będzie - rama jest spawana (a nie lutowana) na łączeniach rur, będą więc co najwyżej "poświaty" charakterystyczne dla spawania - od błękitu przy samym spawie, do czerni dalej od niego. Rama jest lutowana na mosiądz tylko w miejscach połączenia z przelotkami linek, co widać na Twoich fotkach. To niestety nie jest sprzęt wykonywany tradycyjną metodą lutowania na mosiądz. Inna rzecz - zastanawiałeś się nad nagwintowaniem otworów w hakach, by ze śruby zrobić napinacze kół? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wiewiór Napisano 14 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 Ale moje haki są tam nagwintowane wsadzałem tam śrubę, ale nie wiem czy jest sens, te 4 wielkie śruby dadzą radę utrzymać koło Kółka się dziś złożyły. Obręcze tak się błyszczą, że odbija się w nich telewizor. Wagi: przednie koło 889g tylne koło 1046g opaski + 21g na koło śruby + 24g na koło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rmn1 Napisano 14 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 Robi się coraz ciekawiej, trzeba śledzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej83 Napisano 14 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 szybciej bo się człowiek niecierpliwi:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grabarz Napisano 14 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 Ale moje haki są tam nagwintowane wsadzałem tam śrubę, ale nie wiem czy jest sens, te 4 wielkie śruby dadzą radę utrzymać koło Nie chodzi o utrzymanie koła, ale o precyzyjne napinanie łańcucha. U mnie gwintów nie widzę, ale zaraz zejdę do warsztatu obaczyć, czy mi już oko ze starości nie szwankuje... szybciej bo się człowiek niecierpliwi:D No tutaj to tylko Wiewiór będzie szybki;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wiewiór Napisano 14 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 (edytowane) Oj jeszcze parę gratów. Poszło by szybciej gdyby tylko ten widelec już był. Takie napinanie masz na myśli? U mnie serio jest tam gwint. PS. nie sądzę, że by miało napinać łańcuch, prędzej unieruchomi haki żeby się nie przesuwały do tyłu, ale nie zabezpieczy przed przesunięciem do przodu. Nakrętka musiała by być po drugiej stronie ramy, albo przy hakach. Edytowane 14 Lutego 2012 przez Wiewiór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobbudowniczy Napisano 14 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 (edytowane) Przyznam, że to najciekawszy temat na forum aktualnie Nie ubliżając nikomu już uszami wychodzi mi aluminium i karbon. Sam zastanawiałem się nad tym rometem ale dla mnie jest za mały Będę celował w kone unit w najbliższym czasie, ale niestety pozostanie seryjna (chyba że ktoś z forumowiczów ma unita w rozmiarze 20", całego lub samą ramkę z widłem). Wiewiór to jest właśnie do napinania. luzujesz te śruby trzymające haki w ramie wkręcasz śruby regulacyjne i odsuwasz oś koła od osi suportu wkręcając tę długą śrubę, napinasz tym samym łańcuch. Edytowane 14 Lutego 2012 przez bobbudowniczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 14 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 Hej bobbudowniczy mam stara(07') kone unit 2-9, ale w 19"...i poki co nie jest w Polsce niestety, ale pod koniec miecha powinienem dostac Genesis'a i Kona bedzie prawdopodobnie na sprzedaz(jesli mi nowa ramka podpasuje). Ja mam 189cm, noge 86cm i katam na niej z 105mm mostkiem i siodlem wysunietym na max do tylu, kiera 15* stopni plaska i jest calkiem wygodnie! Mam w galerii jesli chcesz rzucic okiem... Wiewior skladaj szybciej tego bajka bo sie nie moge doczekac jak wiekszosc osob tutaj POZDRo-:ver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wiewiór Napisano 14 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 (edytowane) Nie sądzę, żeby to miało napinać (naciągać) łańcuch. Tak, wiem, że nie dałem nakrętki, ale ona nie zapobiegła by "opadaniu" (cofaniu się) haków jak na filmiku. Te śrubki z nakrętkami są chyba po to, żeby w miarę ustalić pozycje haków, a nie napiąć łańcuch. Włączcie HD to zobaczycie, że mój lakier to na serio metalik na fotkach ciężki to dostrzec. Edytowane 14 Lutego 2012 przez Wiewiór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grabarz Napisano 14 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 Przyznam, że to najciekawszy temat na forum aktualnie Nie ubliżając nikomu już uszami wychodzi mi aluminium i karbon. Sam zastanawiałem się nad tym rometem ale dla mnie jest za mały Będę celował w kone unit w najbliższym czasie, ale niestety pozostanie seryjna (chyba że ktoś z forumowiczów ma unita w rozmiarze 20", całego lub samą ramkę z widłem). Wiewiór to jest właśnie do napinania. luzujesz te śruby trzymające haki w ramie wkręcasz śruby regulacyjne i odsuwasz oś koła od osi suportu wkręcając tę długą śrubę, napinasz tym samym łańcuch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 14 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 Mhm, te sruby sa bardziej po to zeby wstepnie ustawic polozenie hakow i naprezenie lancucha a potem docisnac to wszystko duzymi srubami...swoja droga te sruby napinajace wygladaj dosyc dobrze w Romecie, w Genesis iO to zwykle srubki bez "lepka" w ktore wciska sie 2mm imbus - porazka tym bardziej ze po stronie hamulca jest element usztywniajacy rame i dostac sie tam bez wyginania sruby lub imbusa chyba tylko Kunta Kinte potrafi, zobaczymy czy wyglada to lepiej w Fortitude juz niebawem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wiewiór Napisano 14 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 HA! wiem jak to zrobię żeby działało. Tak jak jest przedstawione na fotkach serio nie działa. Mam tu przy sobie nakrętkę i śrubkę i nie napina to haków. Tą długą śrubą nie da się kręcić. Ona wchodzi jedynie na 3 zwoje gwintu w te czarne haki. Dalej się kręcić nie da, jedynie nakrętką, co tylko zabezpiecza przed przemieszczeniem się haków do tyłu co nas nie urządza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grabarz Napisano 14 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 Kurcze... nie mogę zedytowanego posta zamieścić.... Generalnie w tych ramach nie tu jest gwint - powinien być w otworze w elemencie stalowym, wówczas wkręcanie śruby napina łańcuch. Celowości tu prezentowanego rozwiązania (zastosowanego też we wspomnianej Konie Unit) kompletnie nie rozumiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wiewiór Napisano 14 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 (edytowane) Kurcze... nie mogę zedytowanego posta zamieścić.... Generalnie w tych ramach nie tu jest gwint - powinien być w otworze w elemencie stalowym, wówczas wkręcanie śruby napina łańcuch. Celowości tu prezentowanego rozwiązania (zastosowanego też we wspomnianej Konie Unit) kompletnie nie rozumiem... Właśnie tak! Trzeba by to nagwintować, albo wsadzić tą nakrętkę między aluminiowe haki a stalową ramę, a nie poza ramę koło łba śruby. (jak na fotkach) I ten sposób działa, tylko trzeba dać grubsza śrubę niż ta co pasuje do tego gwintu w hakach, bo podczas kręcenia nią wkręci się w haki zamiast je odepchnąć. O tak: PS. ja bym jakoś nie przeceniał roli napięcia. Sądzę, że jak zaprę się butem o podsiodłówkę a ręką odciągnę koło to skręcenie na te 4 wielkie śruby M8 wystarczy. Blokowanie tymi śrubkami to raczej tylko taka asekuracja jak już skręcę te duże. W trialówce wystarczały 2śruby a siły były dużo większe. Rotor (ten od owalnych zębatek) też nie widzi problemu z napięciem łańcucha podczas stosowania ich zębatek w singlach. Przy takich zębatkach łańcuch wręcz nie może być na sztywni napięty, bo zębatka się nie obróci, łańcuch musi być wręcz nieco luźny. Sam nie raz śmigałem na w miarę luźnym i nic się nie działo. Mam zębatki z wyższymi zębami dedykowane własnie do singla, łańcuch podobnie, do tego rzekomo na ficzer do tytułem "anti drop". Napięciem łańcucha bardziej bym się martwił mając zębatki z rozebranej kasety i zwykły łańcuch 8 czy 9 speed. Edytowane 14 Lutego 2012 przez Wiewiór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.