Skocz do zawartości

[rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali


Wiewiór

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Zimny, ale ja ten rower znam, sam go chyba zapodawałem z miesiąc temu tu na wątek. Części jak części - trochę złomu, trochę złomu retro. Ale istotą jest fakt -jest mała dobra firmowa rama i wideł. Ciężko jest dostać taką krótką ramę ale już pod 26". A tu za 3 i pół stówki masz gotowy rower dla syna albo córki. W dodatku ładny! Wg mnie (ojca 3 synów) jest okazja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

Się cały czas zastanawiam czy dla Żonki nie wziąć ale nie wiem, jak te incze na wzrost/nogę przeliczyć (istota 158cm wzrostu) i w sumie wyprztykałem się z kasy na zabawki :) Musiałbym jaki nóż z kolekcji pchnąć... a to boli :) Przynajmniej bym stuff zdjęty z explosifa sensownie zagospodarował :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

jeśli koniak 17,5 (piszę z pamięci) miał 57,5cm długości (jeżdżone przez kobitkę 167cm) to te 14 będzie miało? 52cm górnej rury? 158cm-kiedyś znajomej o podobnym wzroście budowałem na marinie 15" i było ok.
Ja myślałem o tej konie (ale mam ten sam defekt w portfelu ostatnio) dla syna - 145-150cm wzrostu.
Bierz - a jak się okaże za mała zamienię się z Tobą moją koną, która jest za duża dla syna teraz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawie kazda rure gorna zredukujesz krotkim mostkiem i odpowiednia kierownica - poczawszy od "porterowych", przez "kwadraty" (dodatkowo podnosza pozycje), jaskolki z "rajsem", az po cruiserowe "ksiezyce" itp.  

dlatego nie ma jakiegos duzego strachu kupic kobiecie rame nawet pod 17", bo przekrok niemal zawsze bedzie miala odpowiedni (dluzsze nogi)

 

oczywiscie wszystko z wyczuciem;)

Edytowane przez twojastara
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

Jakbym mu machnął ładną pochwę, to może by spłacił rower ;)

 

Royal H Cycles było?

Sporo rowerów na parówkach => http://royalhcycles.com/#work ale to nie moja broszka ;)

Ale taki Nazgul już tak: http://royalhcycles.com/category/bikes/mountain/

Pete’s Mountain

A Royal H first in many regards- first mountain bike, first fully fillet brazed frame, first matte black color scheme, first use of an eternally butted seat tube, etc., etc. This bike was built up around 650B tires- the perfect solution for medium height mountain bikers who want to get rad. I think it will look good with a topcoat of mud as well. (Pre-mud) paint by Circle A Cycles, photography by Eric Baumann.

 

MG_2677.jpg

 

MG_2723.jpg

 

Spawy chyba ładne ;)

MG_2736.jpg

 

MG_2755.jpg

 

W sumie żadne hupsadupsa ale całość mi się podoba :)

MG_2696.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wszystko ładnie, ale to 650b.

 

 

POZDRo-:ver 

 

 

I gripy ma fe! ;)  ...a oprócz tego iż ramka w istocie rzeczy pikna jest i nawet trzecim kaskOkiem widzę ją wLardżuWjelkoKiszkowym to skasztaniona okrutnie napędem została  :sick:

 

 

Co innego natomiast z ich stajni przułapało mnie w gałe - TO singlowe cacko! 

 

old school & njusQL too

MG_9739.jpg

 

Schludnie się prezentuje

MG_9677.jpg

 

Mmmiodnie!

MG_9732.jpg

 

Classico MODERNOMG_9695.jpg

 

 

POZDRo-:ver

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

no tak, ale jeżeli to ta o której stan pytał tu właściciel to wole stanąć z boku i popatrzeć spokojnie, mnie rączki się nie spocą a i Wam polecę spacer na świeżym powietrzy ;)
Bo to wybrzuszenie ( o czym chyba pisałem) wygląda jak naprężenia po walnięciu przednim kołem (zresztą chyba coś takiego właściciel nam tu wspomniał) a wtedy jeździsz na własne ryzyk-fizyk, bardziej ryzyk.
A znów wymiana takiej rurki to pewnie od 300 wzwyż (przy malowaniu proszkowym)
No i nagle robi się 800 :D


ps: ....a za 800 to ja np mam w pięknym stanie i bez zmarszczek romecika na wydanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rowerów fairdale chyba tu jeszcze nie było - http://fairdalebikes.com/bikes/

ładne, nie odstraszają ceną, w polszy niedostępne, ale PNT coś tam kombinuje z nimi. 

fairdale-bikes-weekender-drop-bars.jpg

 

ten szczgólnie mi przypadł do gustu. :wub:

 

i całkiem przyjemny film od fairdale 

 

edit: ajeje, te tansze z hi-tenu. :( 

Edytowane przez zawoduwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

3000-3200 złociszy za w pełni chromowego, pocienianego, z klamkomanetkami, bb7 i wyglądem. Czyli da się. (oczywista jeden będzie narzekał na górną rurę, inny na brak poziomych haków a jeszcze inny,no ja - na linki puszczone dołem nago) 
Co prawda wiele pozostawia do życzenia ale gdybym postawił obok siebie powyższy i pewien "polski" wymysł "Działu Radosnej Twórczości"....


... no i jeszcze taki detalik, to to ja rozumiem ;)

fairdale-bikes-weekender-parser-057.jpg


ps: a tak w ogóle - nie zapominajmy - w tym wątku "terenówki" z żelaza, a reszta w wątku "monsterowym" co byśmy sobie bałaganu nie robili ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

"FAIRDALE BIKES - prawdziwy sklep i dystrybucja niebawem, jeżeli chcecie rower już piszcie na maila."


Nigdzie nie odnajduję tej informacji, poza tym na samej www-stronie Fairdale, też brak informacji o dilerce ich rowerów Polsce, chociaż są już w Europie. No ale zobaczymy, może coś się w końcu ruszy.

Poza tym, atrakcyjne co poniektóre foto ;) na tym PNT.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

!!UWAGA!!
Nie odbierajcie proszę tego postu jako trolling. To co jest napisałem, wg mnie jest mało wiarygodne, bo tylko 30 minut jazdy miałem a to stanowczo za mało, żeby wyrobić sobie pewną opinię. Fotek nie porobiłem, bo wszystko na szybko się działo i wieczorem. Szkoda, bo mogła by z tego wyjść fajna recenzja.

 

Niemniej jednak pierwsze wrażenie było jakie było i pokrywa się z tym co lord kazafaza rzekł mi na temat jego przejść z NS Eccentric:
Co mi nie przypasiło w eks-centryku? Otóż nie potrzeba mi roweru sztywnego niczym Alu o wadze szlachetnej wanny wiktoriańskiej, z farbą która rysuje się od spotkania z aparatem szparkowo-gębowym każdej napotkanej muszki... A że geometria mi nie podpasiła to inna bajka!

@kazafaza
Nie obraź się, że bez pozwolenia cytuję, ale tak krótko i trafnie ująłeś sedno sprawy, na które ja potrzebowałem ponad 700 słów.


---------------
Tak więc z początkiem listopada byłem o krok od zakupu ramy NS Eccentric. Dlaczego akurat NS Eccentric? Z dwóch powodów:

  • stan jak nówka za 800zł - normalnie by poszła za więcej, ale sprzedający wisi mi przysługę
  • kolor biało czarny - "Kochanie ... zobacz, pomalowałem w Cobii górną rurę na czarno. - Co to jest górna rura? - To tutaj. - O, rzeczywiście wygląda inaczej".

3 letnia córeczka zauważa zmiany takie jak inna koronka w kasecie. Żona nie zauważyła zmiany opon, altbara i wymiany siodełka na skórzane. Wymiana ramy z białej na białą przeszła by bez blitzkreiegu w domu.

Specjalnie nawet po nią jechałem do Włocławka z pełnym szpejtem z Cobii ściągniętym i pożyczonymi kołami 650B. Złożyłem u człowieka rower do kupy i po 30 minutach jazdy muszę przyznać, że ten, kto zaprojektował tę geometrię musiał albo za długo na cruiserach jeździć albo napatrzył się na ramy trialowe, bo wyszło mu wszystko nie tak, jak powinno. Widząc moją minę sprzedający sam przyznał, że ramę sprzedaje, bo jakoś tak dziwnie się na niej jeździ i nawet się nie wkurzał, jak czekał, aż zdemontuję cały szpejt. Kolejne marzenie upadło. Inbred jest taki sobie, NS Eccentric ssie niewyobrażalny wolumen pały, Nimble 9 chce cię zabić od pierwszego ruchu pedałem ... albo w ciemno stali kupić się nie da albo ja jestem jakoś fizjologicznie uodporniony na chemochromatozę.

 

Minusy - budowa:

  • Cholernie ciężka rama. Rama Cobii ma, co prawda 2kg z gramami, więc lekka nie jest, ale nagi Eccentric z suportem i sterami w łapie to jakieś 3-3,5kg. I niestety tę wagę bardzo czuć, bo mimo krótkiego ogona, zarzucenie tyłem i podskoki wychodzą jakoś tak słabo względem Cobii. Szybki hop z SPD grozi wyrwaniem łydek z kolan.
  • Opona Nobby Nic 650B 2.3 wlazła z tyłu na styk ... bardzo na styk. Jakakolwiek ponadnormatywna ilość błota wyszczotkuje lakier na widełkach.
  • Montaż tylnego koła to totalny niestandard, ale NS dodaje adapter pod 135x10 i pod grubą oś. Hak też niestandard i nie do kupienia jak się urwie.
  • Niby da się wstawić 2x10, ale jakoś nie wierzę, żeby blat większy niż 36z wlazł
  • Lakier z ramy odłazi, praktycznie płatkami w newralgicznych punktach np. mocowanie koła.
  • Jedno mocowanie na bidon - czepiam się
  • BAAARDZO wysoko powieszony suport - pewnie byłby dobry dla 26 cali.

Minusy - jazda:

  • Wszelkie zalety stali - te legendarne tłumenie drgań idą się czochrać z powodu gruboskórności rur. Nie dosiadam stali na codzień, ale wiem jak sie zachowuje Inbred Maciejasowy i mój Wagant na szutrze. Na Eccentricu nie czuć zasadniczej różnicy względem aluminium.
  • Wysoki suport powoduje, że środek ciężkości jest znacznie wyżej niż w Cobii i w rezultacie rower jest mocno niestabilny.
  • Rower nie skręca... absolutnie i wcale nie da się na nim szybko skręcić ani pochylić podczas skrętu bez ryzyka wywrotki.
  • Pozycja na rowerze jest mimo wielokrotnych poprawek dziwna. Siedząc masz wrażenie, że cała waga jest na tylnym kole, przód podrywa się wybornie, ale podczas zjazu jak wychylisz się w tył, przód po prostu nie trzyma się trasy. Na podjazdach też nie sposób odpowiednio rozłożyć wagi. Szkoda że mostka dłuższego niż 60mm nie miałem pod ręką. Pozycja ani to sportowa, ani enduro... taka jakaś Cruiserowa (mimo największego rozmiaru ramy). Chociaż to ja może niewymiarowy jestem.
  • Ciężki ogon kasuje wszelkie zalety jego długości. Podrywalność doopy zerowa.
  • Powyższe minusy były odczuwalne na przednim kole 650b i 29er. Aktualny właściciel tego NS Eccentrica właśnie z tych powodów pozbywa się ramy i chce kupić Dartmoor Hornet w zamian. Podobno nawet jakiś tam serwis rowerowy we Włocławku mu za gratis taką wymianę zrobi i dołoży jakiegoś myk-myka od siebie.

Plusy, bo jednak jakieś tam były:

  • Widelec zalecany to 130-160mm pod 650B. Mój sztywny charge jest tak jakby odpowiednikiem 120mm dla 29era. Z kołem 29 cali z przodu jako 279er wyglądał rasowo i prowadził się odrobinę lepiej niż z 650B (nos był za nisko). Stery mieliśmy te same FSA, więc nie musiałem nawet bieżni zmieniać.
  • Masywna rama jako zaleta, ale na innych forach piszą o szybkopowstających wgniotach.
  • Rozmiar L 19.5 cala mimo, że największy, to wydaje się względnie mały i kompaktowy. Absolutnie nie widzę siebie na M-ce z półmetrową sztycą a taką ramę musiałbym niby mieć pod 182cm wzrostu.
  • Fenomenalnie się na nim podrywa przód i robi manuala!

Zapytałem się czy i za ile by puścił ramkę nie po znajomości. Cena 1200pln i nie zejdzie niżej, bo ramiak kupiony w te wakacje. Według mnie za tę kasę (jak i za 800pln) naprawdę nie warto. Fajnie, że niby polska rama, ale czuć „made in China”. Jest niby super stalowy ścieżkowiec-enduro-hardtail i miksuje to wszystko, ale bez żadnych wyczuwalnych zalet a do ambitniejszej jazdy to on się nie nadaje z powodu swoich wad.

 

Zapachniało trollem ode mnie, przepraszam. Lecę się podmyć.
 

Edytowane przez rambolbambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...