kazafaza Napisano Wtorek o 08:48 Udostępnij Napisano Wtorek o 08:48 @Roballinho: https://www.sim.works/collections/stems-simworks-by-nitto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano Wtorek o 09:07 Udostępnij Napisano Wtorek o 09:07 https://www.somafab.com/archives/product/crane-crmo-stem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano Wtorek o 09:09 Udostępnij Napisano Wtorek o 09:09 https://www.monebikes.com/store/fillet-brazed-stem Może niekoniecznie od razu SimWorks, ale w EU najłatwiej dostaniesz właśnie Nitto 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano Wtorek o 09:22 Udostępnij Napisano Wtorek o 09:22 https://global.bluelug.com/bicycle/stem/ahead.html?material=Cromo Niestety wysublimowane gusta zmuszają do zakupów u zagranicznych marszandów. Cza byo plebsko roweru montować po somsiadah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano Wtorek o 13:04 Udostępnij Napisano Wtorek o 13:04 (edytowane) Ten rower wygląda jak coś co Sobek82 składa regularnie wieczorem między jednym a drugim piwem w swoim warsztacie. Ot dobry klunkers. Edytowane Wtorek o 13:05 przez rambolbambol 1 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano Wtorek o 14:09 Udostępnij Napisano Wtorek o 14:09 @akkwlsk Mam wrażenie, że Nitto powoli się zwija - z katalogu na katalog ta oferta się kurczy.... a i z tą dostępnością w EU wydaje się średnio. Taki bike-components.de który miał bogatą ofertę Nitto dalej ma dużo pozycji, ale jak się szuka czegoś konkretnego, to coraz częściej po przeklikaniu wychodzi "out of stock". Takiego cromo mostka dla @Roballinho w stylu MCR22-31,8 clamp on albo UI-12 clamp on to byś tam nie znalazł... Rozmaite butikowe sklepo-warsztaty jak francuski lachouetteparis.com też mają pustki... Można ściągać z UK: SimWorksy mają w freshtripe.co.uk a i w SJS Cycles mostki cromo Somy. Tylko, że teraz UK to i tak "zagranica", więc nie widzę specjalnej wygody i jak się babrać z cłem/vatem, to lepiej rzeczywiście z tej Japonii czy USA ściągnąć. Poza BlueLug Global warto zaglądać na alexscycle.com Acha... poprzebierane mostki cromo Somy są tez w berlińskim Goldsprincie... Takie rzeczy to trzeba kupować na gwałt, bo tak szybko odchodzą... 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano Wtorek o 17:16 Udostępnij Napisano Wtorek o 17:16 Wracając do czerwonego roweru, piszecie: A =B gdzie A to stara 26" B to 29 " ad romansum szortum z brodą, coś Wasze zmysły się pogubiły...skołowały w każdym lesie mazowieckim i nie tylko, piaskach nad Zalewem Sulejowski czy innych wyrypach 26 klęka przed 29. Nie było na rynku prawie rowerów górskich pod V braki zdatnych pomieścić koła MTB 29", Stary Gary, Be One, i pewnie jeszcze kilka zapomnianych modeli, Popularność 29 zdobył już w czasach wszechobecnych tarczówek, chyba nawet nie było Reby 29 z piwotami , tylko jakieś Marzoki ? A już z główką ramy bez podniesienia dla amortyzacji to były modele niszowe. Rzadko można spotkać stalowy widelec w aluminiowej ramie... Rower UltraRomansa jest dziwny i prawie nikomu nie potrzebny, ale nie można go porównać do złomków 26, czy nawet pięknych Kleinów 26 które mienią się cudną maligną jak oaza na Saharze. Największa różnica to sam rozmiar koła, patrz grzęznący Karol Zalewski Pod Piotrkowski, kto był ten wie. Czy Inbred albo inna stalówka bez amortyzatora z kołem 29 jedzie jakoś inaczej niż taki dziwoląg? I tak i pewnie nie.... rama Inbrda czy Surli to 3 kilo żywej stali, a czerwonka pewnie jest dużo lżejsza. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano Wtorek o 18:08 Udostępnij Napisano Wtorek o 18:08 W dniu 18.11.2024 o 11:14, BiriaBiria napisał: Czy koledzy widzą, co to za korby? Czarodziej Ron nie mówi niestety o nich w filmie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano Wtorek o 18:44 Udostępnij Napisano Wtorek o 18:44 Mym kaprawym ślipiom wyglądają jak Cook Bros E2 lub nieco mniej na polerowane Middleburn RS2... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano Wtorek o 19:38 Udostępnij Napisano Wtorek o 19:38 2 godziny temu, itr napisał: Wracając do czerwonego roweru, piszecie: A =B gdzie A to stara 26" B to 29 " ad romansum szortum z brodą, coś Wasze zmysły się pogubiły...skołowały w każdym lesie mazowieckim i nie tylko, piaskach nad Zalewem Sulejowski czy innych wyrypach 26 klęka przed 29. Nie było na rynku prawie rowerów górskich pod V braki zdatnych pomieścić koła MTB 29", Stary Gary, Be One, i pewnie jeszcze kilka zapomnianych modeli, Popularność 29 zdobył już w czasach wszechobecnych tarczówek, chyba nawet nie było Reby 29 z piwotami , tylko jakieś Marzoki ? A już z główką ramy bez podniesienia dla amortyzacji to były modele niszowe. Rzadko można spotkać stalowy widelec w aluminiowej ramie... Rower UltraRomansa jest dziwny i prawie nikomu nie potrzebny, ale nie można go porównać do złomków 26, czy nawet pięknych Kleinów 26 które mienią się cudną maligną jak oaza na Saharze. Największa różnica to sam rozmiar koła, patrz grzęznący Karol Zalewski Pod Piotrkowski, kto był ten wie. Czy Inbred albo inna stalówka bez amortyzatora z kołem 29 jedzie jakoś inaczej niż taki dziwoląg? I tak i pewnie nie.... rama Inbrda czy Surli to 3 kilo żywej stali, a czerwonka pewnie jest dużo lżejsza. Ciekawy wywód, ale jakbyś zobaczył na czym podjeżdżała grupa z którą jechałem/pchałem rower w pełnym bikepackingu szlakiem z Krościenka prze Lubań na Turbacz, to może byś zmienił zdanie co do beznadziejności rowerów MTB na kole 26 cali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano Wtorek o 19:52 Udostępnij Napisano Wtorek o 19:52 A gdzie tam napisane jest, że koła 26" są beznadziejne? Inna sprawa, że piszesz o podjeżdżaniu. Zależne jest ono również od przełożenia / biegów. Koło owszem, zapewnia trakcję i takie tam, ale dochodzimy do pewnego punktu gdzie za dużo mocy na małym kole powoduje uślizg. Większe koło zaś ma większą powierzchnię styczności co za tym idzie lepszą trakcję. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano Wtorek o 20:15 Udostępnij Napisano Wtorek o 20:15 2 godziny temu, itr napisał: patrz grzęznący Karol Przyglądałem się Waszym przygodom z boku, kiedy podjarałem się na retro MTB na 26" i też pamiętam, że narzekał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano Wtorek o 20:16 Udostępnij Napisano Wtorek o 20:16 To skoro nie jest to tam napisane, to miejmy to za sobą: koło 26" jest beznadziejne wszędzie, gdzie kończy się utwardzona droga. Ba! nawet na szutrach ssie korbę 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano wczoraj o 01:16 Udostępnij Napisano wczoraj o 01:16 Dobrze, że o tym nie wiedziałem, bo nie przeżyłbym tylu pięknych chwil w terenie na moim stalowym Bianchi 26", także podczas kilkudziesięciu maratonów mtb w ciągu ostatnich 15 lat, jak mam ten rower. 5 godzin temu, kazafaza napisał: Koło owszem, zapewnia trakcję i takie tam, ale dochodzimy do pewnego punktu gdzie za dużo mocy na małym kole powoduje uślizg. Większe koło zaś ma większą powierzchnię styczności co za tym idzie lepszą trakcję. Dlatego na koła 26" zakładam najgrubsze opony, jakie mi się mieszczą. Różnica w trakcji na podjazdach pomiędzy np. oponą Fast Fred 2,25" (realnie 48 mm, wybitne chudziny jak na ten nominalny rozmiar, ale też bardzo lekkie, około 470 g) a Racing Ralph 2,4" (realnie 56 mm, wersja Evo około 570 g) jest ogromna. Amortyzacja również jest dużo lepsza. Gdy pierwszy wyścig jechałem na tych 2,4 z tyłu miałem wrażenie, że złapałem kapcia, a ciśnienie miałem wciąż około 1.8 bara (sprawdziłem na mecie). Duży balon ratuje stare górale i pozwala im jeszcze trochę pożyć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano wczoraj o 09:48 Udostępnij Napisano wczoraj o 09:48 (edytowane) 13 godzin temu, kazafaza napisał: A gdzie tam napisane jest, że koła 26" są beznadziejne? Inna sprawa, że piszesz o podjeżdżaniu. Zależne jest ono również od przełożenia / biegów. Koło owszem, zapewnia trakcję i takie tam, ale dochodzimy do pewnego punktu gdzie za dużo mocy na małym kole powoduje uślizg. Większe koło zaś ma większą powierzchnię styczności co za tym idzie lepszą trakcję. Ja bardziej mówię o takiej teorii ze koło 26 się skończyło, gdy tymczasem masa ludzi jeszcze używa takich rowerów, niekoniecznie do jazdy po bułki po płaskim Generalnie świat rowerów oszalał, pojawiają się jakieś hajpy co chwila które napędzają rynek, ale z punktu widzenia samej jazdy w sumie niewiele wnoszą do tematu dla ludzi którzy po prostu jeżdżą rowerem a nie zajmują się warstwa sprzętową Sam ten temat jest już wystarczająco hajpowy, bo nagle się okazuje ze ludziska po dwóch dekadach jeżdżenia na aluminium i karbonie odkrywają na nowo stal jako jakiś super materiał o wręcz magicznych właściwościach jezdnych Gdy tymczasem jeszcze 10 lat temu wszyscy twierdzili ze stal to syf - ciężkie, toporne i nie nadające się do jazdy. Edytowane wczoraj o 09:51 przez michalr75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano wczoraj o 10:13 Udostępnij Napisano wczoraj o 10:13 Zapraszam do powrotu na stronę 323/325 🫠😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano wczoraj o 10:33 Udostępnij Napisano wczoraj o 10:33 @Sobek82 I na co i po co? U siebie zostawiłem koło 26 i leci to jak dzik https://www.forumrowerowe.org/garage/ve/garage/vehicle/9190-trek-mountaintrack-800/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano wczoraj o 10:37 Udostępnij Napisano wczoraj o 10:37 48 minut temu, michalr75 napisał: nagle się okazuje ze ludziska po dwóch dekadach jeżdżenia na aluminium i karbonie odkrywają na nowo stal jako jakiś super materiał o wręcz magicznych właściwościach jezdnych A gdzie tam, my tu wielbimy stal głównie, o ile nie jedynie, ze względów estetycznych 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano wczoraj o 10:48 Udostępnij Napisano wczoraj o 10:48 50 minut temu, michalr75 napisał: Sam ten temat jest już wystarczająco hajpowy, bo nagle się okazuje ze ludziska po dwóch dekadach jeżdżenia na aluminium i karbonie odkrywają na nowo stal jako jakiś super materiał o wręcz magicznych właściwościach jezdnych Gdy tymczasem jeszcze 10 lat temu wszyscy twierdzili ze stal to syf - ciężkie, toporne i nie nadające się do jazdy. Nie wiem czy zwróciłeś uwagę na fakt, że zaraz stuknie trzynaście lat od powstania tego tematu. Hajpem bym tego nie nazwał. I też niekoniecznie widziałem tu kogoś wieszczącego zmierzch ery 26" - po prostu 29" ma lepsze właściwości terenowe i stąd podjarka. Że jest sprzęt jak onegdaj, ale z poprawiony prowadzeniem. Taki kaszlak ale spełniający normę Euro 5, z pięcioma gwiazdkami EuroNCAP itd. Taka euforia. A że to zakątek dla zapaleńców dlatego jesteśmy podkopceni absolutnie nie negując wyboru osób, które 26 używają jako bułkowóz dopracowniczy. Świetnie, że jeżdżą. Sam mam dwa mtb 26" i jednego 29+. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano wczoraj o 12:07 Udostępnij Napisano wczoraj o 12:07 2 godziny temu, michalr75 napisał: Ja bardziej mówię o takiej teorii ze koło 26 się skończyło, gdy tymczasem masa ludzi jeszcze używa takich rowerów, niekoniecznie do jazdy po bułki po płaskim Koło 26" jak najbardziej się skończyło i nie ma co zaklinać rzeczywistości... Nie ma najmniejszego znaczenia, ile (czy jest to masa) osób używa jeszcze takich rowerów i co z nimi robi... Jako produkt rynkowy - czyli coś, co się wytwarza, sprzedaje w sklepach, oferuje do tego komponenty czy głupie części eksploatacyjne - to jest coraz mniejsza nisza w różnych aspektach całkiem niemal całkiem wymarła, w innych jeszcze dychająca... Ile nowych 26" z różnych kategorii cenowo-jakościowo kupisz w sklepie...? Nawet głupie koła (jako gotowy nowy produkt w sklepie) czy obręcze do ich złożenia, opony... oferta dla 26" stanowi mizerną cząstkę tego co znajdziesz pod 27,5"+29". I tego prostego faktu nie da się ukryć szumnym 26 ain't dead. To, że są ludzie (tak, cała masa), którzy z różnych powodów siedzą dalej na swoich 26", jest zupełnie osobną sprawą, ale ma więcej związków z siłą bezwładu i konotacjami historycznymi (wszak te 26" to było przecież ucieleśnienie mtb), ale właśnie patrzy się na nich w kontekście historii a nie przyszłości - oczywiście do kolejnego "wielkiego przełomu" w branży i wielkiego powrotu zwinnych kółek (w co wątpię). To, że ktoś tam przypomniał sobie młodość i postanowił poczuć retro mtb, albo ktoś czerpie przyjemność ze swojego starzejącego się już 26" dream-bike'a, niewiele zmienia. Tak samo niewiele zmienia garażowa produkcja dla takich pasjonatów rękami innych pasjonatów. I choćby było setki Sobków82 z setkami zadowolonych klientów, to też nic... bo koło 26" się skończyło. Mógłby jeszcze rozważać, że to wszystko tylko u nas -w znaczeniu kraje bogatej północy, w kontraście do biedniejszego południa, gdzie te wszystkie wiekowe technologie doskonale się trzymają o nowinki w rodzaju 29" to tylko dla wybranych... Stąd też pojawiające się w relacjach wyprawowców, globtroterów, co to im ani Andy, ani pustynie, ani dżungle nie straszne, opowieści, że do trzeciego świata na wyprawę bierze się małe kółka, bo gdzie tam znaleźć oponę na jakieś egzotyczne 27,5". Ale od kiedy ci sami globtroterzy zaczęli przebąkiwać, że w sumie pojechali gdzieś na cudach współczesnego marketingu i żadnego problemu z zaopatrzeniem w części nie było, to już nie wiem... Wszak globalizacja rynku to potężna siła! 2 godziny temu, michalr75 napisał: Gdy tymczasem jeszcze 10 lat temu wszyscy twierdzili ze stal to syf - ciężkie, toporne i nie nadające się do jazdy. Będę kontrowersyjny w tym wątku i napiszę, że stal to syf - cięzkie, toporne... Zwłaszcza jak ograniczymy się do jutubowych wywodów rozmaitych influenserów mniejszego bądź większego kalibru bez wnikania w szczegóły, bez niuansów - jaki rower, z czego, jak zbudowany.... Za dobrze pamiętam czasu, gdzie niemal wszystko było stalowe i nie, nie było magicznie, tylko właśnie ciężko i topornie, bo większość tych rowerów nawet nie stała obok wypasionych rur Reynoldsa czy Columbusa, wiec rozciąganie dziś całej tej "magii" na pospolity stalowy złom jest co najmniej nadużyciem. Współcześnie ze stalą jest lepiej, ale nie dlatego, że nastąpił jakiś przewrót kopernikański. Po prostu rynek się skurczył i ci, co zamawiają u lokalnego framebuildera stalówkę, to są świadomi konsumenci. Oni sięgną właśnie po tego Reynoldsa czy Columbusa zamiast rur wodno-kanalizacyjnych i być może doświadczą "magii"... Szkoda tylko, że przy okazji szumu informacyjnego będą też tacy, którzy kupią te wszystkie proste stalowe grawele, wyprawówki cro-mo-4130-nie-wiadomo i będą się dziwić, że wydali kasę, a rower ciężki i toporny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano wczoraj o 12:38 Udostępnij Napisano wczoraj o 12:38 W centrum rowerowym stoi taka fajna stal, wyprawówka, na Mikroszifcie, piękny widelec, nawet oś już przelotowa, w ramie sterczą zapasowe szprychy zapięte sprytnie, cena zaporowa, chyba nikt nie kupuje, to nisza. Czy stalowe krosy się sprzedają - nie wiem, ale też nie namawiałbym nikogo obiecując gruszki na wierzbie. Zawsze - odradzam widelec z aluminium... poza tym jestem wyrozumiały Gadamy tu o stali jako towarzystwo wzajemnej adoracji... znamy jej plusy, minusy, szpanusy. Są rowery stalowe urzekające, są aluminiowe i węglowe też świetne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano wczoraj o 12:56 Udostępnij Napisano wczoraj o 12:56 41 minut temu, HSM napisał: Za dobrze pamiętam czasu, gdzie niemal wszystko było stalowe i nie, nie było magicznie, tylko właśnie ciężko i topornie, bo większość tych rowerów nawet nie stała obok wypasionych rur Reynoldsa czy Columbusa, wiec rozciąganie dziś całej tej "magii" na pospolity stalowy złom jest co najmniej nadużyciem. Współcześnie ze stalą jest lepiej, ale nie dlatego, że nastąpił jakiś przewrót kopernikański. Po prostu rynek się skurczył i ci, co zamawiają u lokalnego framebuildera stalówkę, to są świadomi konsumenci. Oni sięgną właśnie po tego Reynoldsa czy Columbusa zamiast rur wodno-kanalizacyjnych i być może doświadczą "magii"... Szkoda tylko, że przy okazji szumu informacyjnego będą też tacy, którzy kupią te wszystkie proste stalowe grawele, wyprawówki cro-mo-4130-nie-wiadomo i będą się dziwić, że wydali kasę, a rower ciężki i toporny... Ja to bym nawet podyskutował, ale wygląda na to że masz gotową tezę i tak niespecjalnie uważnie śledzisz ten wątek, także odsyłam raczej do lektury niż zachęcam do dalszej dyskusji Ale to nie jest tak jak piszesz, że tylko naklejka z gołąbkiem gwarantuje rurkę nadającą się na rowery, jest to ciutkę bardziej obszerny temat. Tajwan rządzi, najgorętsze nazwiska w tym biznesie zamawiają stalowe ramy w tamtejszych fabrykach i bynajmniej nie na rurkach przez Ciebie wspomnianych. Rynek się skurczył? No to jest farmazon po prostu Rynek stalowy kwitnie jak nigdy. A z tymi walorami estetycznymi to serio pisałem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano wczoraj o 13:35 Udostępnij Napisano wczoraj o 13:35 @akkwlsk Gołąbek nic nie gwarantuje, jak całość nie jest przemyślana i sensownie wykonana. Natomiast stanowczo sprzeciwiam się wytwarzaniu aury tajemniczości, w której każde, ale to każde stalowe jeździdło tylko dlatego, że wykonano je ze stali, jest ósmym cudem świata. Stąd się potem biorą ludzie, którzy nabędą prostego stalowego przysłowiowego eskera i są zdziwieni, że nie jest magicznie, tylko ciężko... Tam, gdzie prowadzą rozmowy koneserzy gatunku, można się zachwycać nad cudownościami. Niestety nie każdy jest koneserem, a zwykli śmiertelnicy oczekują jedynie prostych i szybkich odpowiedzi i rzadko wchodzą w szczegóły. A co do rynku, to wiem, rozumiem, że z bańki takiego wątku, czy innego radavista to wszystko wygląda pięknie, ale to jest tylko rozwój niszy... Na tysiąc tych stalowych ram spawanych na Tajwanie i tak fabryka obok wypluwa setki tysięcy aluminiowych i karbonowych... @itr Jak nie lubię widelców o konstrukcji giętego uncrowna ani też segmented (a ten w Bombtracku ma takie ciągoty przez ciachnięcie lag u góry - takie przynajmniej sprawia na mnie wrażenie), to akurat mi też się podoba. A rower, cóż musi znaleźć swojego amatora. Choć ten paten ze szprychami traktuję jako marketingowy (no dobra - estetyczny) smaczek, a nie realną wartość dodaną. Na wyprawę szprychy to się pakuje w sztycę... Panowie - żebyśmy się dobrze zrozumieli - to było jak najbardziej zaczepne... Sam dopiero co nabyłem stalowy frameset do złożenia przy przychylności niebios i nie było przy tym innych powodów jak tylko estetyczno-nieracjonalne, a i plany wobec kolejnego majaczą na horyzoncie... Ale warto czasami przypomnieć sobie, że trudno patrzeć na coś tak olbrzymiego jak cały rowerowy świat jedynie przez pryzmat własnych wyborów estetyczno-magicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artoor Napisano 5 godzin temu Udostępnij Napisano 5 godzin temu (edytowane) Wydaje się, że lawa przemyśleń nt. stali zastygła na ament, a tu nagle wulkan wybija i lawa znowu leje się strumieniem komentarzy. Przez te 13 lat istnienia wątku wyklarowały się elementarne podstawy, że stal tak, ale nie paździerzowy Hi-ten. Że Tange, Columbus, Reynolds, True Temper i cro-mo małych producentów tak, ale nawet, jeśli materiał zacny, rower może być kijowy. Że nawet kijowość pojazdu nie stanowi, jeśli pan lub pani dobrze się bawi. Kochamy stal (i tytan) za to i tamto (Google podpowie), ale po prostu podoba nam się bardziej od plastiku i alu. To by było na tyle i jedziemy dalej. Edytowane 4 godziny temu przez artoor 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.