Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
W dniu 22.08.2024 o 16:10, BiriaBiria napisał:

Zakupiłem przedstawiciela wymarłego gatunku, chyba już ostatniego takiego, klasyka gatunku. Myślę że przy pomyślnych wiatrach coś z tego wyjdzie. Kto zgadnie co to za rower? :)

IMG_20240822_160255_867x547.jpg

IMG_20240822_160154_931x446.jpg

W zgaduj zgadula mili Państwo się nie bawią więc zdradzę tajemnicę ;)

Zakupiłem ramę (stalową!!!) po rowerze produkowanym przez nasz zacny Romet w latach ok. 2009. Były klepane jako budżetowe, marketowe rowerki o znamionach MTB. Jak stoi w opisie jest to rama pod 29 z piwotami pod Vki, waży ok. 3200g. Rower wychodził z fabryki pod nazwą Proximo (Arkus-Romet). W sumie to po za ceną, rama ma jedną jakąś zaletę, mieści oponę MTB ok. 2.3. Kolejną jakąś zaletą być może jest fakt, że jest spawana z rurek tzw. precyzyjnych bezszwowych w odróżnieniu od Warsaw Fixed Gravel którego to posiadam, a jest spawany z rurek z szwem. Czy to jakaś wielka zaleta? W tym przypadku nie warto chyba w to brnąć ;)

Czy w ogóle warto się w to bawić? Będę się bawić.

Dołożę na tyle mocowanie pod tarczowe. Ogumienie planuję z tyłu 2.3 a na przodzie z 2.4, niestety ale na ten czas tylko na widelcu alu. Ciekawostką może być napęd, bo myślę o czymś z znacznie starszym niż rocznik ramy, ale zobaczę jeszcze co i jak "siądzie".

Jedno jest natomiast pewne!

Wlepię na niego przeogromne napisy ROMET gdzie się tylko da ;)

Poniżej tzw. pacjent w swoim fabrycznym stanie

proximo.jpg

  • +1 pomógł 2
Napisano

To może kiedyś przyjdzie stallova okazja żeby wymarłego Rometa zmacać? Jesień, październik, coś się zbliża. Ale, nic nie sugeruję bo jedyna rama na której teraz jeżdżę... mogłaby zostać komisyjnie pocięta :D 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Cięcie ramy to była konkurencja numer dwa.  Najpierw rama musiałaby zostać odpowiednio spreparowana w konkurencji rzut w pisdu. ;)

Ale jesień w odcieniach rdzy się zbliża nieubłaganie, mamma mia posolona herbata, będą dwie Karamby?

@BiriaBiria: fajne malowanie Romka było niecałe czterysta czterdzieści stron temu ;) 

Poszedłbym podobnie po dołożeniu disc tab’a - nowy lakier (śliwkowy lub butelkowa zieleń), dodał naklejki Rometa pod klar i będzie petarda. 

Napisano

Maestro, Twój rzut został oficjalnie uznany jako punkt odniesienia w historii kierpania glinominium w dal  👍

…tudzież rzut nad strumykiem ;)

 

Napisano
W dniu 26.08.2024 o 20:04, kazafaza napisał:

Cięcie ramy to była konkurencja numer dwa.  Najpierw rama musiałaby zostać odpowiednio spreparowana w konkurencji rzut w pisdu. ;)

Ale jesień w odcieniach rdzy się zbliża nieubłaganie, mamma mia posolona herbata, będą dwie Karamby?

@BiriaBiria: fajne malowanie Romka było niecałe czterysta czterdzieści stron temu ;) 

Poszedłbym podobnie po dołożeniu disc tab’a - nowy lakier (śliwkowy lub butelkowa zieleń), dodał naklejki Rometa pod klar i będzie petarda. 

Nadrabiam temat czytając w wolnych chwilach od początku. Niezły tasiemiec, czasami dramat, thriller a nawet romans :D 

Śliwkowy jest jakąś opcją, podoba mi się jeszcze meksykańska czerwień L-614 (z palety kolorów Rometa). Podoba mi się też surowa stal i alu, wideł jest alu ale czarny, można by go wyszczotkować... Ale wtedy nie będzie Rometowo.

Znalazłem jeszcze taką inspirację i są nawet dostępne nalepki identyczne :)

wiking romet.jpg

  • +1 pomógł 1
Napisano
W dniu 26.08.2024 o 21:12, kazafaza napisał:

Zaniedbaliśmy temat, wypadałoby się popastwić nad jakimś alu, to fakt!

Proszę dawać znaj jakby coś, zapakować w pociąg i postawić Karambę do zdjęć mogę, jak trzeba jeździć muszę przyjechać alu :D 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Rower poskładany na stali chińskiej Hi-Ten (rama tzw. Fixed Warsaw Gravel...) sprawuje się wyśmienicie. Nic nie puka i nie stuka, jedyną wadą jest odczuwalne sprężynowanie ramy pod tyłkiem z małym, sztywnym siodłem Belcarra. Niestety na wycieczki 100+ taki zestaw nie współpracuje z moim tyłkiem dobrze. Trzeba przejść na obszerniejsze siodło. Kandydatem jest stare siodło ZZR, stare skórzane siodło zakupione dawno temu na targu za grosze, ale w świetnym stanie. Jestem właśnie w procesie "łamania" go pod swoje 4 litery. Rower ma obecnie już zamontowany uginacz Rockshox Paragon o skoku ok. 60mm (bez zmian skoku jak wstępnie zakładałem) no i dość fajnie to pracuje. Na fotach jeszcze z starym widelcem Suntoura NRX oraz z chwytami robionymi na szybko, byle były. Jestem pocieszony tą konstrukcją :)

IMG_20240901_082419-1----1.jpg

IMG_20240901_082348-1.jpg

IMG_20240901_082437-1.jpg

IMG_20240901_082419-1.jpg

  • +1 pomógł 6
Napisano

Offset siodła wygląda na duży, może to taka dziwna rama, i geo, ale czy nie sprężynuje siodło obciążone " daleko". ? Kolano  i goleń idą w pionie na pedał? 

  • +1 pomógł 1
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Moja Surla Preambla nie objawia żadnych magicznych mocy stali NATCH spawenej TIG. Może to się okaże na trasach 200+?

Na razie rundki 30-60.

W każdym razie następny rower też złoże stalowy, fajnie mijać te wszystkie Treki, Cannon... coś tam na rowerze przypominającym rower, a nie na płaskownikach aluminiowych hehe.

  • +1 pomógł 4

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...