Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Darwin utył o kilogram z plusem stali w postaci kierownika Surly Corner i bagażnika Tubusa. Doszło trochę błękitu z nowym siodłem i owijką Brooksa, zębatką Garbaruka, dynamem i lampką SONa. I niech ktoś powie, że św. Mikołaj nie istnieje...

51796890170_c30478d948_c.jpg51796900695_8490d5f81d_c.jpg51795212562_3c6946f775.jpg51796288338_9f0b0db07e.jpg51796163506_9bf5a4488d.jpg51796166406_623bfc62dd.jpg51795226427_6a5762ce86_c.jpg

  • +1 pomógł 9
Napisano

Ty lepiej mów jak się na tym wynalazku jeździ, i wpisuj na listę najbliższego forumowego spotkania, bo aż się prosi o testy! :D

PS. Też praktykuję podobne rozwiązanie w Marianie, czyli dynamo+lampeczka na kierownicy, coby w krytycznych momentach sobie doświetlić. 

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Po primo, na normalnych i alt-baranach prawie nie jeździłem. Corner to zatem dziewicze zetknięcie.

Ten powyżej ma 46cm między "wypustkami" i 67cm między końcówkami. Drop to ledwie 9cm, choć to o cały 1cm więcej od takiego Ritcheya Beacona.

Ramiak to Mka dla człowieka wyrosłego na 175cm, mostek 80mm, a poprzednia kierka miała 70cm szer. i gięcie 'do kierowcy' 9stopni. Taki jest punkt odniesienia.

Jestem po pierwszej pojazdce, dlatego wyłuszczę tylko swoje pierwsze impresje.

Jak Szanowne Koleżeństwo widzi, zmieniarka i klamki są zamontowane na krótkich wypustkach/rogach. Niektórzy montują je na dolnym

chwycie lub hamulec na dole, a zmieniarkę na górze, lub odwrotnie. Mi przypasowało mocowanie na rogach. Mam przez to więcej miejsca na łapki na dolnym chwycie,

a hamowanie i przerzucanie na szymanowskim XTRze jest łatwe. 

Rower najwygodniej prowadzi się z dłońmi na dolnym chwycie, blisko rogów. Bliżej końca kiery robi się nienaturalnie, bo za blisko tułowia.

W pozycji na dole przy rogach sprawnie się skręca. Prawie lub tak samo jak przy "prostej" kierownicy. Za to pomykanie na długich prostych

jest o niebo fajniejsze, bo wiatr tak nie dmie od frontu, no i jest szybciej, bo aerodynamika.

Trzymanie dłoni na wypustkach/rogach upstrzonych klamkami mi zupełnie nie wychodzi. Tutaj plus dla klasycznych baranków.

Górny chwyt sprawdza się na prostych odcinkach, bo to zawsze jakaś odmiana. Ponieważ jednak przyzwyczaiłem się do kierownic 70+, trochę

mi za wąsko. Może wersje 50, 54 cm byłyby lepsze, a może potrzebuję czasu, żeby się przyzwyczaić. Za wcześnie, by głębsze wnioski wyciągać.

Pokatam się więcej, to więcej napiszę. Dzisiaj wiem tylko, że są widoki na długi, ciepły związek.

Jeśli przyjdzie się spotkać na jakimś zlocie lub ktoś z Braci Stalowców zawita w okolicę Warszawy (że o zasiedziałych nie wspomnę),

Darwina udostępnię i sami drapcie się po głowach, co napisać...

Edytowane przez artoor
  • +1 pomógł 2
Napisano

MikeSkywalker ->Słowo się rzekło, kobyłka u płotu. Usprawiedliwień w razie nieprzyjazdu nie przyjmuję.

17 godzin temu, vincek napisał:

@artoor mega dobrze to wyszło i super wygląda. Wielkie dzięki za wrażenia z użytkowania.

Podziękował. Swoją drogą, wróbliki świerkają, że i Pan Szanowny wkrótce Cornera posiądzie. Niech koniecznie wtedy pokaże.

Napisano
3 godziny temu, vincek napisał:

Dobrze te wrobliki śpiewają :)Niderlandy potwierdzają nadanie przesyłki. Zobaczymy jak Corner stanie się elementem Muirwoodsa. 

Mój (m)Jurek włącza bota-obserwatora. Dziwnie mnie ciągnie do tej kierownicy, ale koszt mnie nieco odstrasza, póki co. 

Napisano

Potrzebuję pomocy !

Pany/Panie co autor miał na myśli. Kupiłem 2 lata temu takie frameset. Rama i widelec ze stali nierdzewnej  w teorii  pod koło 24" . I tu zaczynają się schodki a właściwie "Co autor miał na myśli ?" 

3 pierwsze zdjęcie za budżetowym kołem 24". Zmieści się jakaś opona szosowa ? 

Jak założyłem koło od bmx (4 fotka) tył w miare ok , ale z przodu obręcz jest tragicznie nisko . 

I w końcu z ciekawości założyłem koło 26 i przód jest ok 😂

WTF ?!?!

 

20220109_093358.jpg

20220109_093443.jpg

20220109_093451.jpg

20220109_093618.jpg

20220109_094008.jpg

Napisano (edytowane)

Dzisiaj w końcu zważyłem swojego stalowego Gravela. 

Wyszło 11.03 kg. Zdecydowanie mniej niż się spodziewałem, po rowerze na framesecie Esker 4.0. 

Edytowane przez skom25
Napisano
W dniu 9.01.2022 o 17:32, panSocjolog napisał:

@skom25pochwalisz się co zmienialeś? 

A czego to ja nie zmieniłem? Został frameset, zacisk sztycy, stery, przednia przerzutka, hamulce, manetki i chyba tyle.

Napisano

Na pożegnanie mogli go wypuścić w kolorze ecru...

Ciekawe czy i Ogre wygonią spod dachu?  Jakiś czas temu dumałem czy pozbyć się Krampuśniaka ale doszedłem do wniosku że to prekursor i legenda a więc zostaje.  Na razie ;)

 

79A04DCD-8E3F-4A11-8207-94AC84FEB5B4.jpeg

  • +1 pomógł 2
Napisano

Rama z możliwością montażu 3" to nisza, jak nie będą ich produkować to wiadomka 2,6" nie wejdzie do większości ram 29" chyba że na przód przy sztywnym widelcu, ale najwięcej jest krosiarzy XC co potrzebują amor i styka im 2,25 ", z resztą, reszta to są wariacje jednostek, szukających ideału, ideału który leży gdzieś na dnie rowu mariańskiego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...