akkwlsk Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 Dej najpierw skończyć! Za godzinę odbieram ramę od chłopaków z Imonia Cycles, widziałem już fotki po obróbce pilnikami i papierkami - jest, mówiąc delikatnie, nieźle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 ...ino te ciapki, mazki trza odtworzyć ;-))) Może czarny proszek....potem pędzelek, patyczek....esy/floresy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twojastara Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 Godzinę temu, akkwlsk napisał: Jak już wspominałem, ten rower powstał jako alternatywa dla czegoś pomiędzy Marinem Kentfieldem a Larkspurem. Kosztowo wyjdzie gdzieś w okolicy Kentfielda ST1, jak dla mnie czysty biznes i no-brainer albo nawet Rivendell Gus Boots Wilson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 @twojastara tak po prawdzie to Soma Buena Vista Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 15 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2021 Piwoty przód mogą być mocowaniem dla bagażnika na zakupy, a tu kilka pomysłów na przydasie w rurach środka na nowej starej ramie Adamo: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jareczek Napisano 22 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 Drodzy forumowicze - jakieś propozycje nowej ramy dla dwumetrowca? Stal oczywiście preferowana, MTB (ewentualnie odpowiednik np Canyona Pathlite, jako że na góry nie ma czasu), pod amortyzator i oldskulową przednią przerzutkę Przeglądam to co na rynku, problemem bywa długość podsiodłówki (w alu mierzyłem ramy Treka 23 cale, sztyca wędrowała wysoko). W załączniku rower aktualny, rozmiarów jak widać monstrualnych. Czyżby czekał mnie custom, tudzież jakiś Zinn? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 22 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 Ja to bym Cię widział na 29er’ze na dzińdybry, taki np. Inbred w XLu był za długi na moje 189cm i długie łapy/tułów. Jak mi coś wpadnie „za dużego” na Olce/Alle to Ci zapoślę priv’a. A kastom to najlepsza droga, choć nieco ryzykowna jeśli nie masz dużego doświadczenia z różnymi ramami/kołami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jareczek Napisano 22 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 (edytowane) Zdecydowanie myślę o 29 Łap i tułowia się nie boję, martwią mnie krótkie podsiodłówki i wizja długaśnej sztycy W tym rowerze podsiodłówka ma 60 cm od środka mufy suportu. Ideałem byłby nieprodukowany już chyba Cotic Roadrat, gdyby był w rozmiarze XXL Edytowane 22 Listopada 2021 przez Jareczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twojastara Napisano 22 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 a może coś z zupełnie innej beczki? https://truebikes.eu/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grizzli Napisano 22 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 (edytowane) problem z ramami dla wysokich - skad ja to znam? Znalezc dużą rame stalową w uzywce graniczy niemal z cudem. Ja jeszcze jakos XL-ki ogarniam ale przy 2.00m wzrostu to nawet XL nie styknie. Jakby tego było mało to w "nowoczesnych" ramach jeszcze specjalnie skracają te podsiodłowki po to zeby weszła sztyca regulowana. Powiem szczerze ze ramy MTB 29 z podsiodlowka w okolicach 60cm to raczej nie znajdziesz. Soma robi ramy turystyczno/przełajowe w rozmiarach 60,62,66cm ale nie MTB. Stare wypusty Surly Karate Monkey mialy podsiodłówki 22'' ale za to niskie glowki: Edytowane 22 Listopada 2021 przez Grizzli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yapabaka Napisano 22 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 A Marin Pine Mountain w rozmiarze XXL? Na wyspiarskim ebayu wisi akurat coś takiego: https://www.ebay.co.uk/itm/334218985936?hash=item4dd10101d0:g:yXUAAOSwpABhh5vk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 22 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 ...albo 32”: https://bikeclydesdale.com/bfg/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 22 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 (edytowane) Godzinę temu, yapabaka napisał: A Marin Pine Mountain w rozmiarze XXL? Na wyspiarskim ebayu wisi akurat coś takiego: https://www.ebay.co.uk/itm/334218985936?hash=item4dd10101d0:g:yXUAAOSwpABhh5vk Kierownica mi jakoś nie pasuje poza tym piękny. 😍 Edytowane 22 Listopada 2021 przez keltu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bladawiec Napisano 22 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 1 godzinę temu, kazafaza napisał: ...albo 32”: https://bikeclydesdale.com/bfg/ Jak temat został wrzucony i ktoś zaproponował rower na kołach 36 cali to sobie popatrzyłem na te rowery i pomyślałem, że 36 to trochę przesada, ale jak by taki miał koła 32 cale to by nie było złe. I patrz już i takie są. ciekawe czy są na kołach 30 albo 31 cali??? Pewnie są a jak nie to zaraz ktoś to wymyśli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 22 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 Baardzo jestem ciekaw komfortu w Pine Mountain’ach, jakiś czas temu posiadłem glinowego Nail Trail’a i byłem wielce zaskoczony jak fajnie to-to wiozło. Może kwestia braku mostków między dolnymi i górnymi piórami, ale po przesiadce ze Slackline 853 nie było powodów do narzekań! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bladawiec Napisano 22 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 Wygląda na dużą: https://www.olx.pl/d/oferta/rama-nowa-29-mtb-CID767-IDLU7RN.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 22 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 .....ale to gliniany szmelc ;-((( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 22 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 Pewnie ktoś wielki tego świata to kiedyś powiedział to zacytuję: Cytat Przy odpowiednim rozmiarze gumy rodzaj rurki przestaje mieć znaczenie Czy jakoś tak 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 22 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2021 Ale to chyba z niemieckich filmów przyrodniczych Ten ramiak raczej za mały będzie - to tylko 20,5”, górurka też krótka...mam wincyj w przełajce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malutki Napisano 26 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2021 na łoeliksie sa mariny xxl na srednim kole. wprawdzie całe rowery ale jakbym szukał dla siebie to brałbym pod uwagę. aktualnie ujeżdżam Peak-a TA w rozmiarze XL i daje radę (203 cm i 97cm noga) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
homzal Napisano 26 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2021 (edytowane) Jednej rzeczy nie rozumiem z ramach L+. Wszystko rośnie proporcjonalnie, tylko nie główka ramy i w większości zostaje tak krótka jak w mniejszych rozmiarach. I czemu? I po co? Edytowane 26 Listopada 2021 przez homzal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 26 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2021 (edytowane) Bo dopiero od dwóch-trzech sezonów ludzie zwracają uwagę na geometrię ram w rozumieniu innym niż długość podsiodłówki jako uniwersalny wskaźnik rozmiaru ramy, więc geometria nabrała wartości marketingowej i producenci zaczęli się bardziej przykładać. Wcześniej się to po prostu nieopłacało Główki główkami, mnie zawsze rozwalał jeden wymiar długości chainstaya od XS do XL Przyjemny Koniaczek do wzięcia https://www.olx.pl/d/oferta/rama-kona-explosif-CID767-IDMHah7.html#876ff0907c Edytowane 26 Listopada 2021 przez akkwlsk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 28 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2021 Jeden wymiar długości czejnsteja żeby ciąć koszty, chromolić gigantów co robią biedronę na podjazdach i chrzanić karłów co nigdy nosa nie zadrą. Z hedtjubami podobnie... 🤡 Koniaczek śliczny, w jednym z mych ulubionych kolorów (Gienek HaeL, Onza Payoff, Raleigh Esquire). A na singlu Karate Małpa w iXeLu...tylko trzeba do Preston się karnąć...mmmm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 28 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2021 Cytat dluzszy chainstay ma swoje minusy, jak i jakies tam plusy, ale zupelnie nie wplywa na pozycje na rowerze To działa niejako w drugą stronę - jak ktoś ma półtora metra i śmiga na eSce to środek ciężkości ma, dajmy na to, cal za suportem. Rower z tą samą geometrią (tzn. z takim samym tylnym trójkątem) w iXeLu z gościem 195cm i środek ciężkości wychadza, dajmy na to, dziesięć centów za suportem. Według mnie większe znaczenie dla tego jak rower skręca ma rejk widła, kąt główki, długość mostka (może niekoniecznie w tej kolejności) a dopiero potem długość zada. Dla niektórych wiotkość kupra wiąże się z komfortem, dla innych jego ekstradługość pozwala wrzucić sakwy i nie pilingować o nie piętaszkami. A co do krótkiego tyłu w szosach to nie do końca rozumiem - przecież tam chodzi o stabilność, jaką daje dłuższa baza kół. To nie rower do slalomu, nie trzeba chować tylnej gumy w podsiodłówce. Raczej chadza o wagomirstwo 🤡 Chociaż, krótszy tył jest sztywniejszy - na pewno straty energii w sprincie są mniejsze no i rower prze do przodu zamiast kluczyć miedzy krawężnikami... Jeśli zaś brać pod uwagę "zmieszczenie odpowiedniej wielkosci gumy na tyle z odpowiednim zapasem" to ja mam swoje zdanie i się go będę trzymieć 😈 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 28 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2021 Po pierwsze, rozpatrywanie geometrii po jednym parametrze na raz jest kompletnie bez sensu, ale poniekąd sam zacząłem, więc pociągnę o co mi chodziło. Po drugie w tym temacie jakoś domyślnie piszemy o rowerach MTB i do takich rowerów się odnosiłem, co może nie do końca było oczywiste dla wszystkich Jeżeli cały rower jest ze swej natury zwarty i jego głównym celem jest zwinność to wiadomo, że CS ma być jak najkrótszy. Mam na myśli np. rowery torowe, czy wszelkie trikowe dirtówki, trialówki itp. Jeżeli chodzi o szosę, o której piszesz, to kompletnie nie trafia do mnie argument o lepszym skręcaniu. Kaman, na szosie można przejechać kilkaset kilometrów bez skręcania ale zgadzam się, w takim rowerze długość CS raczej też nie wpływa znacząco na wrażenia z jazdy, więc niech sobie będzie jeden dla wszystkich rozmiarów. Natomiast jestem prawie pewien, że kwestia wycinania podsiodłówki żeby zmieścić oponę ma na celu tylko i wyłącznie możliwość napisania w broszurce marketingowej "hurr durr paczcie jaka areło konstrukcja, pół watta na kilometr!". Wracając do rowerów MTB, czyli meritum tej dyskusji - odkąd świat oszalał na punkcie "long low slack" gdzie aktualne rozmiary "M" wielu modeli osiągają reach odpowiadający rozmiarom XL sprzed 5-7 lat (oczywiście generalizuję, ale w wielu przypadkach tak jest), długość chainstaya została taka sama. Doszliśmy więc do sytuacji, gdzie przód roweru urósł o dobre 5cm, a tył został bez zmian. Na podjazdach sytuację ratuje trochę większy kąt podsiodłówki (słynne "dociążanie przedniego koła"), ale jadąc w dół już niekoniecznie. Rozumiem, rower musi być zabawowy, zwinny itp. Tyle że w zasadzie wyborem domyślnym w MTB już od dwóch sezonów są koła 29" i waga roweru mało kiedy spadająca poniżej 15kg, nawet w sztywniakach. Nie widzę w tym nic złego, bo zwłaszcza dla "dużych" zawodników płyną z tego same korzyści, ale to nie jest raczej definicja zabawowości Jednocześnie cieszę się, że sporo firm wreszcie zaczęło dostrzegać, że pierniczenie o tym jak to ich rama jest wyważona, zbalansowana i stabilna, podczas gdy w tabelkach jasno widać, że rozkład masy pomiędzy osiami wynikający z potężnych różnic w proporcji odległości środek-przód/środek-tył ma się do tego... średnio Podsumowując - długość CS w rowerach MTB dla dużych ludzi, gdzie siodło wędruje wysoko i daleko w stronę tylnej osi, powinna rosnąć proporcjonalnie do rozmiaru, bo ma to wpływ na stabilność zarówno na podjazdach, jak i na zjazdach, a im cięższy teren tym większy. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.