sztopi17 Napisano 31 Października 2021 Napisano 31 Października 2021 Napatrzyłem się na tego Schwinna i poszedłem budować klunkersa. Chyba przesadziłem ... 5 Cytuj
100lar3k Napisano 1 Listopada 2021 Napisano 1 Listopada 2021 Trochę się już z tymi wątkami pogubiłem. ale chyba stalowy będzie najlepszy. Pojazd objeżdżony chyba w miarę porządnie. Wczoraj dopiero udało mi się zalać opony mlekiem. I dzisiaj mogłem na spokojnie poszaleć dalej od domu :). Pierwsze przejazdy terenowe na oponach jeszcze bez mleka. A tu już opony zalane mlekiem. I wycieczka dalej od domu Nadal pozostała kwestia mostka sztycy i podkładek pod mostek. Cały czas chodzą mi po głowie srebrne komponenty. Ale jest problem z kupieniem kompletu porządnych i w miarę lekkich części. Chodzi mi po głowie sztyca Thomsona masterpiece ale mostki z serii x4 mają kąt tylko 10stopni, Seria X2 nie przemawia do mnie. Ritchey też sprawdzony. Może ktoś podpowie jeszcze jakąś firmę. Albo jakieś konkretne części, które można kupić gdzieś u nas. A z innej beczki czy ktoś już znalazł do kupienia gdzieś blisko Polski Surly cornerbar. Mi się jak na razie nie udało nigdzie w pobliżu znaleźć. 4 Cytuj
tobo Napisano 1 Listopada 2021 Napisano 1 Listopada 2021 Kup stalową wełnę, spoleruj anodę z dowolnego mostka. 1 Cytuj
sztopi17 Napisano 1 Listopada 2021 Napisano 1 Listopada 2021 Jeżeli anoda jest dobrze położona to stalowa wełna na niewiele się zda. Polecam roztwór wody z kretem i szczoteczka do zębów. Kilka sekund roboty i anoda to historia . Trzeba się tylko zaopatrzyć w jakieś rękawice i okulary . Robię tak od lat i zdecydowanie najszybsza opcja ( tak robiłem korbę i rockring w Breezerze) . Aktualnie walczę ze starą korbą Stronglight i anody opiera się nawet papierowi 80ce . Lewe ramie robiłem kretem dosłownie 5 sekund , w prawe niestety jest wprasowany pająk , który musi zostać w kolorze więc zostaje robota ręczna. 1 Cytuj
itr Napisano 1 Listopada 2021 Napisano 1 Listopada 2021 @Sto: bardzo ładnie bez srebrnych komponentów, nie zmieniałbym ,ale pamiętam z Borna, że masz inne widzenie kolorystyczne więc podążaj za wewnętrznym głosem. Alu po zerwaniu anody szybko potrafi pasywować bez sensu i cały błysk zamienia się na kupę szarości nawet z plamami i ciapami . Rozumiem zniszczony komponent, zerwać porysowaną, za-polerować całość i wtedy jest drugie gładkie życie. Ale nowy mostek czy sztycę? Trawić kretem, to boli Cytuj
acid1234 Napisano 1 Listopada 2021 Napisano 1 Listopada 2021 Zmieniłem korbę Race Face Deus (przereklamowana choć piekna była w srebrnej anodzie) na Shimano LX i też trawiłem, a później wypolerowałem. Efek w korbie LX bardzo dobry... ale oryginalna anoda to jednak lepsze rozwiązanie :). Raz na rok ponawiam polerkę. Race Face jednak technicznie miało gorsze rozwiązanie co do mocowania ramion. Na zdjęciu już mocno porysowana - jeździ już z 5lat :). 3 Cytuj
woojj Napisano 2 Listopada 2021 Napisano 2 Listopada 2021 Anoda schodzi ładnie udrażniaczem do rur w stylu kreta ;-)) Potem ręczna robota. Dobre efekty daje również piaskowanie przepracowanym czynnikiem..... 1 Cytuj
Mentos Napisano 2 Listopada 2021 Napisano 2 Listopada 2021 Ten kret taki w proszku czy te żele? Cytuj
woojj Napisano 2 Listopada 2021 Napisano 2 Listopada 2021 Proszek rozpuszczasz we wrzątku i smarujesz pędzelkiem.....to jest mocno żrące. Cytuj
itr Napisano 2 Listopada 2021 Napisano 2 Listopada 2021 ... na świeżym powietrzu lub pod wyciągiem :)))) opary też szkodzą. Cytuj
artoor Napisano 2 Listopada 2021 Napisano 2 Listopada 2021 W dniu 1.11.2021 o 17:50, 100lar3k napisał: A z innej beczki czy ktoś już znalazł do kupienia gdzieś blisko Polski Surly cornerbar. Mi się jak na razie nie udało nigdzie w pobliżu znaleźć. Poszperaj na 455 stronie "Nietypowych", bo tam było pisane o Cornerze Cytuj
Roballinho Napisano 5 Listopada 2021 Napisano 5 Listopada 2021 (edytowane) WTB Vigilante 29 x 2.3 TCS w moim Inbredzie na 24 mm feldze. Z obawami, ale weszło. Edytowane 5 Listopada 2021 przez Roballinho 2 Cytuj
malutki Napisano 5 Listopada 2021 Napisano 5 Listopada 2021 W dniu 2.11.2021 o 10:23, woojj napisał: Proszek rozpuszczasz we wrzątku i smarujesz pędzelkiem.....to jest mocno żrące. można prosić o recepturę? Chciałbym się zabrać za czorne pedały shimano i zrobić je na błysk. Cytuj
itr Napisano 6 Listopada 2021 Napisano 6 Listopada 2021 Kret to ług sodowy, nie generuje błysku. Błysk to ciężka dla zdrowia orka po zdarciu anody lub lakieru, to polerowanie. W przypadku pedałów i trudnym do polerowania kształcie, doliczając czas na pełną rozbiórkę, a potem staranny montaż - chyba lepiej kupić po prostu nowe błyszczące i zabezpieczone anodą. Pedały z wypolerowanego w domu aluminium będą tracić błysk jeszcze szybciej niż np mostek czy kierownica, są bardziej narażone na piasek wodę buty. Fabrycznie srebrne będą starzeć się dużo lepiej. Cytuj
woojj Napisano 6 Listopada 2021 Napisano 6 Listopada 2021 21 godzin temu, malutki napisał: można prosić o recepturę? shimano nie stosuje anody. Tam musisz iść w co zadziała świetny specyfik......;-)) gdzie Kret nie daje rady tam remover . Sam jestem w przededniu walk z pedałami shimano a530. Zobaczę co zadziała. Cytuj
kazafaza Napisano 6 Listopada 2021 Napisano 6 Listopada 2021 ...a gdyby komuś pasował żółty kolor, jak na ramie poniżej to zapraszam na PRIV celem dogadania szczegółów 4 Cytuj
akkwlsk Napisano 7 Listopada 2021 Napisano 7 Listopada 2021 @kazafaza idzie nowe, czy redukcja stajni? Cytuj
kazafaza Napisano 7 Listopada 2021 Napisano 7 Listopada 2021 Redukcja, chociaż z tyłu czachy dymi niecny plan na fula z Peru. Ale najpierw redukcja. Cytuj
Roballinho Napisano 7 Listopada 2021 Napisano 7 Listopada 2021 Coż to za customowe narzędzie? To jest z plexi? Cytuj
woojj Napisano 7 Listopada 2021 Napisano 7 Listopada 2021 2 godziny temu, akkwlsk napisał: Mały śnik-pik ino jak ty teraz te piękne mazy-wzory dorobisz ?? Cytuj
twojastara Napisano 7 Listopada 2021 Napisano 7 Listopada 2021 wyobraź sobie podgrzewanie plexi do 800-900st C... Cytuj
Roballinho Napisano 7 Listopada 2021 Napisano 7 Listopada 2021 Racja, nie pomyślałem o temperaturach. Zatem metal. Reszta pytania pozostaje aktualna. Cytuj
akkwlsk Napisano 7 Listopada 2021 Napisano 7 Listopada 2021 2 godziny temu, Roballinho napisał: Coż to za customowe narzędzie? To jest z plexi? Hehe, dobre xD Nie, to jest stal wycinana laserowo, a narzędzie (a właściwie dwa) to ośka pomocnicza, tzw. "dummy axle" oraz JIG dopasowany do standardu ISO mocowania zacisków współpracujący z ową ośką. Jak kto instagramowy, to polecam zajrzeć tutaj https://www.instagram.com/imonia_cycles/ 2 godziny temu, woojj napisał: ino jak ty teraz te piękne mazy-wzory dorobisz ?? To był największy zgrzyt tej przeróbki, ale nienawiść do hamulców obręczowych była jednak silniejsza No i przy okazji zmieniam rozmiar koła, także piwoty i tak musiałyby zmienić miejsce. Będę myślał czy odtwarzać malowanie, czy zostawić luty na wierzchu i tylko psiknąć klarem, czy w ogóle malować od zera (tego bym nie chciał). 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.