Skocz do zawartości

[rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali


Wiewiór

Rekomendowane odpowiedzi

Rozważając problemy egzystencjonalne wielu czytelników tego szacownego forum, chciałbym udzielić jasnej odpowiedzi na jakże palące pytanie:

Ile gumy pomieści Marin Muirwoods 2017 z obręczami 25mm wewnętrznie?

 

Przód: Maxxis Grifter 29x2.5

Jest ok 1cm zapasu z każdej strony. Opona ma 63-64mm szerokości. Spokojnie wcisnę tam jeszcze błotnik. Gruba kiszka z przodu Muirwoodsa to zbawienie, bo widelec jaki tam zapodali może rywalizować sztywnością z aluminiowymi kowadłami. Definitywnie jest to najtwardszy stalowy sztuciec jaki przeszedł przez moje ręce.

pzud.jpg.ac0cfb07bdd6d5fa16f36ed9b27e81cb.jpg

Tył: Schwalbe Big Apple 28x2.35

Ciasnawo,  aczkolwiek śmigałem już z ciaśniejszymi konfiguracjami. Big Apple 2.35 ma równe 60mm szerokości. W ogonie jest około 5mm na błoto. Opona będzie musiała przejść depilację. Przypuszczam, że oczko mniejsza opona weszła by już bez problemu

tyl2.thumb.jpg.bc73621adee5a312156169d84b179034.jpgtyl.jpg.4f5bdc85d3f3149c01542fae7964908e.jpg

Edytowane przez rambolbambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ tani widelec Hi-Ten Accenta trzepie po łapach, a do tego ma A-C 450 uznałem że czas się go pozbyć w mieszczuchu. Chodzi mi po głowie custom, bo chyba nie ma opcji kupić wyższego widelca tego typu jak w Somach? 

IMG-7748.PNG

Taki miałem w retro mtb i za takim tęsknię. To że taka konstrukcja widelca wpływa na tłumienie drgań to efekt placebo czy faktycznie tak jest? Bo jeśli placebo to pewnie prosty widelec z cieniowanych rurek cromo powinien załatwić sprawę. 

Ktoś korzysta może z Salsy Cromoto? 

Konstrukcja nie taka jak mi się marzy, ale to stosunkowo niedrogi widelec z lepszego stopu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widelec Surly Straggler przychodzi mi do głowy, jakie A-C mają te od Somy?

info ze strony Surly:

650b

Axle-to-crown: 380mm
Offset: 44mm
Steerer: 360mm, 1-1/8˝ straight
Tire Clearance: 650b x 50mm (650b x 42mm w/fender)
Weight: 2.4lb (1.1kg) uncut

700c

Axle-to-crown: 400mm
Offset: 44mm
Steerer: 300mm, 1-1/8˝ straight (42-58cm); 350mm, 1-1/8˝ straight (60-62cm)
Tire Clearance: 700 x 50mm (700 x 42mm w/fender)
Weight: 2.5lb (1.15kg) uncut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie help planuję Staszka Switch9er., a że może Sherpa pójdzie na sell ... do końca łysini mam 180cm a według ich tabeli jestem na granicy między dwoma rozmiarami.🤔 Aktualnie mam 17" i mam wrażenie że za mało 🤭 Mają też Sherpe w promo gen3 i jest dylemat

Edytowane przez KryMar1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to rozegrałem w ten sposób - blaszka z nierdzewki na kierownicę, do tego przedłużka z blachy aluminiowej, do tego rurka do niej przykręcona na której można zamocować manetkę. Gdzieś pewnie jest więcej zdjęć na forum, ale trzeba szukać z datą 2016 bo wtedy mój Cotic jeździł w takiej konfiguracji :D

alfine.jpg

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...