Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
8 godzin temu, itr napisał:

kłopoty z takimi biegami są takie że nie ma na rynku dobrych uszczelnionych wolnobiegów... Trzeba szukać archiwalnych i to porządnych. ( ze starymi szosowymi kołami ) 4 biegi to są lata 40/50 !!! były w Huraganach Diamantach ... ale to np 14/15/16/17  takie buty

prawdę powiedziawszy stare wolnobiegi które wspominasz (czy te Suntoury z lat 70/80 czy francuskie Atom/Maillard itp.) nie mają jakiegoś specjalnego uszczelnienia. Nawet takie droższe zabawki jakie oferuje dajmy na to BLB są właściwie bez specjalnych uszczelnień. Jedyne co mi przychodzi teraz na myśl to White Industries - wolnobiegi ENO faktycznie mają jakieś uszczelki itd.... co generalnie nie zmienia faktu, iż te zwykłe wolnobiegi świetnie sobie radzą bez specjalnych systemów labiryntowych czy oringów; Po prostu te tańsze są miększe i mniej precyzyjnie złożone.

 

Napisano

Bywały jakieś sachsy z uszczelką od tyłu ale nie do 4-5 biegów... stare rowery miały przeciąg we wszystkich łożyskach , ale stal na bieżnie kulki i konusy w tych lepszych rowerach sportowych  była dobrej jakości... To dziś żyjemy w czasach zużycia i ciągłej wymiany na nowe. W wolnobiegach nie ładuje się lepkiego , gęstego smaru i a ma szosie po prostu nie ulegają aż tak zapychaniu piachobłotem...Pewnie nie przypadkowy był zwyczaj w śnieżnej Polsce  trenowania zimą na ostrym kole...

Napisano
9 godzin temu, itr napisał:

Pewnie nie przypadkowy był zwyczaj w śnieżnej Polsce  trenowania zimą na ostrym kole...

oj niewielu jeszcze zostało wyznawców tej szkoły, pewnie motywów było wiele - niedobory części, ale też "trenowanie charakteru";) to nie byli zawodowcy wyspecjalizowani w wąskim zakresie, a za to bardzo uniwersalni cykliści obiegani na nartach itd.

 

9 godzin temu, itr napisał:

To dziś żyjemy w czasach zużycia i ciągłej wymiany na nowe.

no i co ważne - wolnobiegi były w pełni rozbieralne, a koronki jako tako dostępne; do tego stopnia, że dało się zbudować wolnobieg 5kowy "mega range" że się tak wyrażę...

Napisano

To może zgnieciona po prostu :(  albo dziecięce koła z tuńczyka takie są ... w sumie mniejsza obręcz i szprychy idą pod innym kątem to może tak się robi, musisz wyśledzić

trialowa to chyba jednak nie :)

 

  • Mod Team
Napisano

Dzień Dobry albo Dobry Wieczór.

Mam pytanie do Stalowników. Znalazłem taką naklejkę przyczepioną do jakiejś rurki. Mam tak zostawić? Czy zerwać? Bo co może oznaczać napis Logiczna Rura?

 

 

 

IMG_4632.jpeg

  • +1 pomógł 2
Napisano (edytowane)

@durnykot: ja Ci dam zerwać, ogon sobie zerwij :P  Nielogiczne to, żeby usuwać świadectwo zajefajności ramy no chyba że ma to być bułkomuter i potrzeba Ci go oczyścić ze znaków szczególnych.  Już lepiej pacnij na to wlepkę typu I LOVE ROMET czy cuś w tym stajlu.  No i dajże fotę po całości do pocmokania. 

Edytowane przez kazafaza
...bo ten tego, że jep przez B użyłem
  • +1 pomógł 1
Napisano

Z części zalegających w mojej pieczarze , chciałem zmontować jakiś rower. Wszystko szło pięknie do czasu montażu kierownicy. Chciałbym coś z poprzeczką :( a niestety kierownica z bmx'a wygląda słabo. Znalazłem jeszcze kierownice NS Pure 4130 ale jest tak ciężka , że przeważa cały rower i wizualnie też **** nie urywa. Fajnie wygląda kokpit z motocykli , ale waga z opakowaniem 3kg trochę przeraża. Pisałem do sprzedawcy czy może wrzucić samą kierownicę na wagę , ale niestety nie odpisał. Może ktoś przerabiał podobny temat i coś doradzi. 

Screenshot_2021-02-06-10-16-47-285_com.android.chrome.jpg

IMG_20210206_081444.jpg

IMG_20210206_081831.jpg

  • +1 pomógł 1
Napisano

Ja wyrwałem Tommaselli 213 na alegrono i waży jak dobrze pamiętam 1,13kg.  Niestety, kawał stali musi swoje ważyć, Stooge’owy Junker chyba ma nieco ponad 800g...w GemBum’ie mam jakąś retro kierę Bontragera (Crow Bar DH) i pomimo iż wąska i lekkawa to jednak alu cholernie sztywne.  

Kupuj imadło i napchaj przednią gumę helem :teehee:

  • Mod Team
Napisano
16 godzin temu, Eziemniak napisał:

@durnykot to Swiss cross?

Nie, Logic Road Disc. Swiss Cross był na tapecie, ale w sumie do ewentualnego gravelowania mam GT.

16 godzin temu, kazafaza napisał:

No i dajże fotę po całości do pocmokania. 

Riczej jest jeszcze w stanie określanym jako " in progress" ,więc za bardzo nie ma nad czym cmokać. Ale muszę napisać ,że zapowiada się nieźle.

  • +1 pomógł 1
Napisano
5 godzin temu, sztopi17 napisał:

Z części zalegających w mojej pieczarze , chciałem zmontować jakiś rower. Wszystko szło pięknie do czasu montażu kierownicy. Chciałbym coś z poprzeczką :( a niestety kierownica z bmx'a wygląda słabo. Znalazłem jeszcze kierownice NS Pure 4130 ale jest tak ciężka , że przeważa cały rower i wizualnie też **** nie urywa. Fajnie wygląda kokpit z motocykli , ale waga z opakowaniem 3kg trochę przeraża. Pisałem do sprzedawcy czy może wrzucić samą kierownicę na wagę , ale niestety nie odpisał. Może ktoś przerabiał podobny temat i coś doradzi. 

Screenshot_2021-02-06-10-16-47-285_com.android.chrome.jpg

IMG_20210206_081444.jpg

IMG_20210206_081831.jpg

Przerabiałem temat z kierownicami od motocykli, tyle że aluminiowymi.  One nie są tak strasznie ciężkie (jak na mój gust) bo ważą około 500 -600 gramów. rowerowe są sporo lżejsze i jak nie zależy ci na wadze to polecam, duży wybór gięć szerokości itp, sporo  więcej niż w rowerowych. 

Napisano
17 godzin temu, Eziemniak napisał:

Ostatnio szukałem jakiegoś zamiennika dla brakeaway'a i Gorilla Monsoon wpadł mi w oko, ten widelec jest całkiem spoko B)

 

Szkoda że dostępność i ceny w Europie są 2xUSA

https://bikepacking.com/news/2021-all-city-gorilla-monsoon/

2019-all-city-gorilla-monsoon_7.jpg

Jedne z najfajniejszych nie-customowych stalówek, ale niestety w trendzie radykalnie rosnących cen. Kilka roków temu taki Space Horse chodził po 600 elżbiet, a teraz straszy 1100! Nic tylko ściągać zdjęcia, popatrzeć i zapomnieć :(

  • Mod Team
Napisano
Teraz, artoor napisał:

Kilka roków temu taki Space Horse chodził po 600 elżbiet, a teraz straszy 1100! Nic tylko ściągać zdjęcia, popatrzeć i zapomnieć :(

Niestety ten trend rosnących cen nie ma końca. Pomijając brexitowe problemy ,które powodują wzrost cen brytolskich produkcji , ceny wytwórców europejskich też zaczynają być nienormalne. Niemcy życzą sobie od 900 ojro za set pospawany na Tajwanie i malowany w DE poprzez manufaktury typu Cicli Bonano ( 2.5k EUR za Italo Disco- piękna rzecz ) do 5k EUR za ramę Battaglin. 

W przypadku tego ostatniego mój Chcętomierz osiąga koniec skali.

  • +1 pomógł 1
Napisano
2 godziny temu, durnykot napisał:

(...) " in progress" ,więc za bardzo nie ma nad czym cmokać. Ale muszę napisać ,że zapowiada się nieźle.

Nie zapomnij zapodać nim tutaj jak skończysz.  Powodzenia oraz znacznych rabatów na drodze do zamknięcia projektu :thumbsup:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...