mibajk Napisano 28 Stycznia 2021 Napisano 28 Stycznia 2021 49 minut temu, epon napisał: Decathlon to coś na tytanowej ramie szykuje chyba. Na stronie już jest. Cena 11tys. Tylko niedostepny. 8 godzin temu, trendyfendi napisał: po zmianie z Tiagry na GRX podrożał... BTW. znacie jakieś stalówki w rozsądnych cenach dla przeciętnego kowalskiego ? Fuji Jari Cytuj
Grizzli Napisano 28 Stycznia 2021 Napisano 28 Stycznia 2021 kross esker i kona rove jeszcze. Jest z czego wybierac Cytuj
kazafaza Napisano 28 Stycznia 2021 Napisano 28 Stycznia 2021 Ciekawe rzeczy się dzieją z geometrią/tabelą geo tego Tribana GRVL900. Chciałbym zobaczyć kogoś 195cm na XLce Cytuj
Grizzli Napisano 29 Stycznia 2021 Napisano 29 Stycznia 2021 530ST to bedzie spory slope ale stack/reach 633/396 to takie dolne granice standardu XLkowego Cytuj
kazafaza Napisano 29 Stycznia 2021 Napisano 29 Stycznia 2021 No niewielka różnica w riczu między L a XL, nie pamiętam ile mam w Rustyfarie ale górurka 595mm / główka 185mm i z mostkiem 10cm mam baardzo komfortowo, gdybym robił poprawkę to bym sobie dodał z centa. A mam poniżej 1,9m więc jestem ciekaw jak szympanse rozciągnięte by sobie na tej XL poradziły... Cytuj
seczuan Napisano 29 Stycznia 2021 Napisano 29 Stycznia 2021 12 godzin temu, kazafaza napisał: Chciałbym zobaczyć kogoś 195cm na XLce dobrze będzie jak wogóle zobaczysz ten rower 1 Cytuj
rambolbambol Napisano 2 Lutego 2021 Napisano 2 Lutego 2021 https://www.olx.pl/oferta/jamis-dragon-29-hardtail-reynolds-853-mtb-enduro-xc-projekt-27-5-CID767-IDGTpck.html#357180d148 1500zł za fajną ramę na Reynolds 853 z wszystkimi klamotami i sztućcem ... hmmm Cytuj
Grizzli Napisano 2 Lutego 2021 Napisano 2 Lutego 2021 zobacz jaki dziwny standard ma tylna piasta Cytuj
KurczakNorris Napisano 2 Lutego 2021 Napisano 2 Lutego 2021 Już nie taki dziwny, bo stosuje go Trek, zresztą koła w tym projekcie są z Bontragedii, piasty to pewnie "sławne" Formula. Można też kupić przyzwoitą piastę shimano pod boost141. Cytuj
kazafaza Napisano 2 Lutego 2021 Napisano 2 Lutego 2021 W marinowskim Pine Mountain chyba też taki fikołek zastosowali? Te same koła miałem w St.Anton'ie z dropami singlowymi - zapewne znajdą się mądre głowy z gotowymi obliczeniami materiałoznawczymi sugerujące że to zdrada ale według mnie stalowa rama wytrzyma rozgięcie piór po 3mm na stronę. Twardo stoję na tym stanowisku po tym jak kiedyś zakupiona Kona Unit okazała się mieć ok. 90mm między tylnymi hakami dzięki braku wyobraźni pakującego a smarowałem na niej po fizolskim wyprostowaniu na zimno półtora roku, potem dwóch innych ją deptało jeszcze ładnych kilka lat... Cytuj
MikeSkywalker Napisano 2 Lutego 2021 Napisano 2 Lutego 2021 Bontragedia to wspaniałe określenie, nie znałem Z tego co pamiętam to był patent żeby piasty DT zdegradować do tego standardu, ale też nie tyczyło się to najtańszych modeli. Jak jest piasta którą można tam pakować to tym lepiej, na nich się jeszcze nie zawiodłem, a piasty Treka lepiej przemilczeć... Cytuj
akkwlsk Napisano 3 Lutego 2021 Napisano 3 Lutego 2021 A nie jest przypadkiem tak, że to jest odpowiednik QR dla boosta ze sztywną osią? 148 - 7 = 141, tak samo jako 142 - 7 = 135. Z tego co wiem w Treku da się niedużym wysiłkiem taką ramę na zwykłego boosta przerobić, oczywiście wkładając też inną piastę. Co do rozginania stalówek - kuwahara rocznik'88 została potraktowana ze 126 na 135 i też nic jej nie dolega Cytuj
KurczakNorris Napisano 3 Lutego 2021 Napisano 3 Lutego 2021 8 godzin temu, MikeSkywalker napisał: Bontragedia to wspaniałe określenie, nie znałem Bontrager ma w porządku siodła, sztyce, mostki itp, obrzydliwie drogie ale dobre lampki. Za to koła w rowerach Treka mających cenę "dla ludu" czyli tak do 5-6k PLN są słabe, to fakt, przez piasty głównie. Skoro o stali, to ciekawe, czy w takim Treku 520, który jest dość drogi, coś poprawili. 25 minut temu, akkwlsk napisał: A nie jest przypadkiem tak, że to jest odpowiednik QR dla boosta ze sztywną osią? 148 - 7 = 141, tak samo jako 142 - 7 = 135. Tak jest. Shimano robi takie piasty już z bębenkiem MSpline. Cytuj
sztopi17 Napisano 3 Lutego 2021 Napisano 3 Lutego 2021 Dziwne standardy kół ...hmm wyskoczcie do tej ramy . Kupiłem ją parę miesięcy temu . Rozstaw tylnej piasty 120 . Znajdzie mi teraz piastę z mocowaniem pod tarcze i kasetą/wolnobiegiem Cytuj
MikeSkywalker Napisano 3 Lutego 2021 Napisano 3 Lutego 2021 28 minut temu, KurczakNorris napisał: Bontrager ma w porządku siodła, sztyce, mostki itp, obrzydliwie drogie ale dobre lampki. Za to koła w rowerach Treka mających cenę "dla ludu" czyli tak do 5-6k PLN są słabe, to fakt, przez piasty głównie. Miałem na myśli piasty, wiadomo Reszta jak najbardziej na plus. Cena czasem naprawdę mocno przegięta ale z jakimś lekkim rabatem ma się świetny produkt w znośnej cenie. Cytuj
sztopi17 Napisano 3 Lutego 2021 Napisano 3 Lutego 2021 Budowniczy wzmocnił ramę w okolicach suportu , że rama nawet nie drgnie . Najlepsze że ta ramka jest pod koło 24" i chyba był to sprzęt dla dzieciaka. Cytuj
itr Napisano 3 Lutego 2021 Napisano 3 Lutego 2021 Ale to szosa przecież ? pytanie jak zawadzanie butem o przednie koło. Dzieci mają małe stopy a co dorosły? Czy nie ma piast wielobiegowych 120 pod tarcze? mam adapter do nakrecenia na piastę typu flip flop tzn będzie tarcza będzie mocowana na gwint jak zębatka , jednak prawdopodobnie pogryzie się to z szansą na przerzutki więcej niż 4 biegi. Albo będzie miejsce tylko na wolnobieg 1 s nawet. Może zastosowanie tarczy 140 pozwoli coś ugrać . albo zrobić hamulec Obręczowy i tarczę wielobiegową 120 mm to chyba najlepsze rozwiązanie, z napinaczem oczywiście. Cytuj
twojastara Napisano 3 Lutego 2021 Napisano 3 Lutego 2021 3 godziny temu, KurczakNorris napisał: Bontrager ma w porządku siodła, sztyce, mostki itp, obrzydliwie drogie ale dobre lampki. Za to koła w rowerach Treka mających cenę "dla ludu" czyli tak do 5-6k PLN są słabe, to fakt, przez piasty głównie. Skoro o stali, to ciekawe, czy w takim Treku 520, który jest dość drogi, coś poprawili. kiedyś piasty dla Bontragera robiło i DT i CK 2 godziny temu, sztopi17 napisał: Dziwne standardy kół ...hmm wyskoczcie do tej ramy . Kupiłem ją parę miesięcy temu . Rozstaw tylnej piasty 120 . Znajdzie mi teraz piastę z mocowaniem pod tarcze i kasetą/wolnobiegiem A nie było tak, że to rama singlowa/fixie? Do nich standardowo wchodzą piasty 118-120mm, czyli ew. przekładasz podkładki i ośkę (którą też trzeba będzie dociąć) - modele shimano M475 czy M525 idealnie do tego się nadają Cytuj
itr Napisano 3 Lutego 2021 Napisano 3 Lutego 2021 Ale pozycji tarczy i bębenka nie da się pogodzić w 120 mm, to nie takie proste kołnierz od bębenka też nie może wypadać na prawie środku piasty. to dziwna rama, pod ostre nie robi się takich haków z mocowaniem przerzutki hamulca tarczowego. Rowery szosowe puchły z tyłu wraz z wolnobiegiem i kasetą, 120, 126, dla 8/9 s -130mm i wciąż więcej biegów Cytuj
twojastara Napisano 3 Lutego 2021 Napisano 3 Lutego 2021 (edytowane) fakt - to m525 i m475 to zły przykład; Ale są takie piasty (albo były na alle) z jednej strony gwint, z drugiej zwykłe mocowanie tarczy is 6 śrub. Takie na pewno "się przerabiało" bo sam to kiedyś robiłem;) singiel albo poklejone druciarsko ostre + tarcza; korpus piasty jest stosunkowo wąski. Edytowane 3 Lutego 2021 przez bogus92 Nie cytujemy poprzedzającego posta w całości. Cytuj
itr Napisano 3 Lutego 2021 Napisano 3 Lutego 2021 Tak masz rację, pamiętam te dziwne korpusy. pytanie jak z ich kalibracja żeby tarcza trafiała w zacisk... mam też piastę pod wolnobieg Reborn Grind z mocowaniem pod tarczę!!! ha ha sprawdzę i napiszę jak ona wygląda ( to 135 mm) Moja piasta ma szeroko łożyska i nie nadaje się do skrócenia ale można poszukać np w bikerstudio tych ostrokołowych, na 6 otworów, albo poszukam adaptera na gwint zębatkowy do zwykłego Flipa flopa Piasta nowa czeka na nowego właściciela w razie potrzeby Cytuj
yapabaka Napisano 3 Lutego 2021 Napisano 3 Lutego 2021 Zaskakująco (dla mnie) piasty pod wolnobieg i hamulec tarczowy są dostępne, choćby na allegro: https://bit.ly/39IAkmu ale rozstaw to nadal 135mm, a opcja "zwężenia go" wchodziłaby w grę chyba tylko przy zrezygnowaniu z przerzutek i zastosowaniu pojedynczego wolnobiegu. Cytuj
itr Napisano 3 Lutego 2021 Napisano 3 Lutego 2021 o jakie piękne, tylko w tych cenach mogą być ... jednorazowe, oś przy męskim depnięciu może się giąć jak masło ale spokojnie da się założyć na to np 4 biegi a może nawet pięć i skrócić do 120 kłopoty z takimi biegami są takie że nie ma na rynku dobrych uszczelnionych wolnobiegów... Trzeba szukać archiwalnych i to porządnych. ( ze starymi szosowymi kołami ) 4 biegi to są lata 40/50 !!! były w Huraganach Diamantach ... ale to np 14/15/16/17 takie buty piękna 5s ale jaka cena 4 s gdzieś w Holandii Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.