Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
W dniu 5.12.2020 o 23:32, malutki napisał:

żę ja też tego wcześniej nie zobaczyłem! rozumiem że zostaje w "forumowych rękach"?

 

Na olx jest w tej samej cenie od tego samego sprzedawcy, z tym że odbiór osobisty.

Napisano

Ja nie miałem wyboru, dostałem na komunię stalową kolarkę.

Jeżdżąc na tym stalowym rowerze zawsze patrzyłem na rówieśników z góry....bo był sporo za duży :devil:

Napisano

Przecież to rdzewieje, co za baran by to kupował?  Waży miljonpińćsetstodziewięćset i generalnie towar z zeszłego millenium...

:033:

Napisano
36 minut temu, trendyfendi napisał:

Dlaczego wybraliście akurat stal ? gdy wszyscy dążą do jak najlżejszych konstrukcji?

To ciężko wyjaśnić dlaczego stal, dopóki się na stali nie pojeździ. Jeśli pamiętasz stal jako stare Rometowskie rowery i tani marketowy złom, to dobra stal to coś zupełnie innego.

Wagowo dobra rama stalowa jest porównywalna z aluminiową. W przeciwieństwie do aluminium jednak o wiele więcej wybacza i "pracuje" pod jeźdźcem. Jazdę na stali można by porównać do fechtunku szablą, a jazda na aluminium to jak fechtunek aluminiowym prętem. Aluminium jest nieprzyjemnie "sztywne" z zasady.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
Teraz, trendyfendi napisał:

A co powiecie o stali crmo z której jest zbudowany marin nicasio (muirwoods de facto tez)

W tym wątku raczej o ramach z tej własnie stali Cr Mo się tu rozwodzi każdy jej miłośnik. Myślę, że mało kto albo nikt z nas nie jest tu metalurgiem, co by się znał na rodzajach stali. Bardziej się nad tym wszyscy ślizgają i przechodzą do zalet i cech już gotowych produktów. Stal Cr Mo to raczej taki zabieg (hasło) marketingowy, bo stal jakiej używa się do budowy ram  tak naprawdę ma więcej dodatków w stopie. ale jak już wspomniałem ja się na stali nie znam na tyle by się o niej wypowiadać. A ramy stalowe cenię sobie i dlatego lubię ten wątek.

Edytowane przez bladawiec
Napisano (edytowane)

Jednak uznałem, że raz się żyje, a mogąc za niecałe 200 zł kupić komplet Chronicle 29x3.0 to grzech nie spróbować nawet na obręczach 30 mm :D

Przed Państwem Longitude w nowym, singlowo-plusowym wcieleniu :icon_wink: Na 32x20 jest super, na płaskim oczywiście jest młynek, ale po górkach dużo bardziej znośnie niż Singlecross, na którym śmigałem wiosną w tym samym terenie na 38x19. Rollover 29+ jest genialny, to po prostu idzie do przodu, niezależnie od gałęzi, dziur, dopiero na śliskim czy w błocie niski bieżnik ogranicza.

Ponownie wielkie dzięki dla @kazafaza, za wsparcie wiedzą i doświadczeniem, a także pomoc z przemytem drugiego Gienka, dzięki której ten zmienił swoją rolę w stajni, ale nie wiem czy się tu chwalić bo w tym wątku szos nie widywałem, chyba że nierdzewki są tu mile widziane nawet na wąskich gumach :icon_wink:

Mam tylko problem z tylnym kołem przesuwającym się w hakach przy ostrym deptaniu pod górę. Oś niestety QR 5 mm, mam Tuggnuta po stronie napędu, zacisk jest zamykany na imbus, ale od strony nie-imbusa jest zaokrąglony (bez spłaszczonej powierzchni), i przy mocnym dokręcaniu zaczyna się obracać nawet trzymając go przez szmatkę. Dokupić drugi napinacz czy szukać innych zacisków?

Longitude.jpg

Edytowane przez Prz
  • +1 pomógł 8
Napisano (edytowane)

A na Kulturze film o złu gatunku ludzkiego: Antropocen...   generalnie pasożytujemy, samo zło... czy utopią jest mieć kilka parę spodni przez 10 lat i np jedną ramę szosową na całe życie? W przypadku stali może się to udać. Tytan, aluminium, karbon często szyje się na wyczyn, na wagę. Pęka z Czasem.

Stary męski rower jedzie po wsi jeszcze od przed wojny.  Generalnie w zwariowanym świecie można małymi decyzjami nie napędzać konsumpcji.  

Edytowane przez itr
Napisano

Hola, hola panowie, życia mamy jedno, kobietę można mieć jedną, a z nią dzieci, ale rower, jeden? Nazwałbym to kagańcem, ograniczeniem. Konsumpcjonizm jest pyszny a zbieractwo wisienką na torcie, nie przekonuje mnie argumentacja ludzi mieszkających w domach z wielkiej płyty, ściany w blokach to idealne miejsce żeby powiesić kolejny rower  ;) 

Napisano
W dniu 9.12.2020 o 12:17, trendyfendi napisał:

Dlaczego wybraliście akurat stal ? gdy wszyscy dążą do jak najlżejszych konstrukcji?

Poza powodami "głębokimi", jakie można znaleźć w poważnych tekstach, mnie do stali przywiodły powody "płytkie" jak wygląd (cienkie, elegancko pospawane rurki vs. grube rury alu pospawane jakby gilami z nosa [z wyjątkiem Nicolai'a i Liteville'a] i profil psychologiczny właścicieli (pobądź tutaj lub na innym stalowym forum, a pojmiesz). Alu to pospolity materiał, z którego robi się rowerową masówkę. Można na tym jeździć i mieć moc radochy, ale osobiście kijem nie trącę. Jest jeszcze karbą, który ma od pyty zalet technicznych i estetycznych, jednakowoż to ciągle plastik, bezduszna masa, która po latach zamieni się w kłopotliwy do utylizacji szmelc. Zostaje jego wysokość tytan, godny materiał, acz sporo droższy, co eliminuje gołodupców w typie piszącego. Dlatego stal - ponadczasowy surowiec dla oldskulowych cyklistów.     

  • +1 pomógł 7
Napisano

Ja próbowałem zamówić Breezera z www.bike-gears.com i zrezygnowałem jak się okazało jaki to koszt.

Cały problem rozbija się o koszty sprowadzenia tej ramy do Polski. Musisz się liczyć z kosztem MINIMUM +60% do ceny za ramę (TAX 48,5% +VAT). Ram nie przepuszczą na cle.

Firma bike-gears.com nie jest rejestrowana i jak sami o sobie piszą to 6 osobowy zespół robiący drop-shipping z Chin. 

  • +1 pomógł 1
Napisano
8 minut temu, rambolbambol napisał:

Ja próbowałem zamówić Breezera z www.bike-gears.com i zrezygnowałem jak się okazało jaki to koszt.

Cały problem rozbija się o koszty sprowadzenia tej ramy do Polski. Musisz się liczyć z kosztem MINIMUM +60% do ceny za ramę (TAX 48,5% +VAT). Ram nie przepuszczą na cle.

Firma bike-gears.com nie jest rejestrowana i jak sami o sobie piszą to 6 osobowy zespół robiący drop-shipping z Chin. 

Podziękowania !

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...