Skocz do zawartości

[rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali


Wiewiór

Rekomendowane odpowiedzi

@m0d no a czego się spodziewać po temacie-tasiemcu, w którym rowerowi puryści już niemal dekadę utwardzają się w jedynym i słusznym nurcie "Steel is real" a większość rowerów to sztywne konie bez ugięcia?

A kolega Mateusz się nie obrusza, toć to była naturalna reakcja środowiska testosteronowego na jego wypowiedź o lekkim, być może niezamierzonym nasyceniu cwaniackim, jednak bez cienia złośliwości przecież, a jedynie z troski o nie-latanie do chmur samych przez stalowego kolegę ;) 

Sztyce z tyłków raus i tłumimy mikrodrgania! 

A bigdog fajny dog, na porządnej gumie musi to iść jak czołg, nie ma zmiłuj się. Fajnie że łyka 2.6, bo były pewne obawy w światku i u samego Branta zresztą też. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos latania : być może Mateusz pozwoli kiedyś zaprosić się na zlot w górach.Trudniejsze fragmenty będzie leciał,krzycząc nam znad drzew wybór najlepszej linii.

A może nauczy trochę polatać.I będziemy się czuć jak Bogowie,przez chwilę.Kto wie...

A propos wątku : ".........pretekst do dyskusji o stali " :  Sobek,dawaj nowe foty Konia.  (kiedyś bardzo chciałem mieć Honzo (przyznam,AL) albo Big Wiga ).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skok i lot to, to samo ?  Bo kiedyś na płaskiej drodze nie chciałem skakać, a wykonałem 5 metrowy lot przez kierę, a dodam że wagę to mam 3 cyfrową, więc typowy skoczek mógł te 10 metrów spokojnie zrobić na sprzyjającym terenie :).  

Kiedyś miałem takie coś, ale nie jeździło mi się na tym tak dobrze jak wyglądało. 

r.jpg

  • +1 pomógł 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Srebrnej Góry, kwestia na jak długo oderwiemy sie od ziemi zależy od prędkości. Po prostu kolega Mateusz jeździ szybciej od was. 

Niektórzy jadą do Srebrnej, a powinni co najwyżej do Świeradowa :P

Żeby nie było, czekam na części do OctałanaŁana. Kiera już w drodze, a temat klamek sie waży. 

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od paru miesięcy wróciłem na stalową stronę mocy, to czas się pochwalić :D

Serdeczne podziękowania dla @kazafaza za odpowiadanie na niekończące się pytania i pomoc w zakupach ;)

Z researchu na forum wynika, że to Longitude niegdyś należący do @yarr :) Obecnie na XT 2x10, kołach Halo Vapour 35 i oponach Trail Boss 29x2.4. Po kilku latach śmigania po trójmiejskich lasach na przełajkach z oponami 700x38c, w porywach 650x48b tutaj dopiero się czuję jak jeżdżąc czołgiem :D

W planie mam przejście na SS i 29x3.0 i w tym miejscu dwa pytania:

1) ktokolwiek widział, ktokolwiek wie, koronka 19-20t na bębenek HG, najlepiej z szerokim podparciem na bębenku?

2) czy ktoś miał styczność z oponami Vee T-Fatty? Na allegro można je dostać niedrogo, i tak myślę czy ich nie spróbować.

 

IMG_20200925_162418.jpg

  • +1 pomógł 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Prz napisał:

1) ktokolwiek widział, ktokolwiek wie, koronka 19-20t na bębenek HG, najlepiej z szerokim podparciem na bębenku?

2) czy ktoś miał styczność z oponami Vee T-Fatty? Na allegro można je dostać niedrogo, i tak myślę czy ich nie spróbować.

1. Poszukaj "Zębatka REVERSE Single Speed". Są w rozmiarach od 13z do 20z w cenie koło 45zł.

2. Bardzo dobrze trzymająca i szybka opona. Kumpel ma w Kona Unit na przodzie o sobie chwali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, rambolbambol napisał:

1. Poszukaj "Zębatka REVERSE Single Speed". Są w rozmiarach od 13z do 20z w cenie koło 45zł.

Znalazłem ją już wcześniej, ale wszędzie niedostępna 20z, tylko malutkie. Znalazłem tylko w niemieckich sklepach, ale średnio mi się widzi płacić drugie tyle za wysyłkę... Mam nadzieję, że niedługo się pojawi z powrotem.

 

Jeszcze się zastanawiam, mam tu obręcz wewn. 30 mm, warto iść w 29x3.0 czy lepiej zostać przy 29x2.6? Chciałbym nie za dużym kosztem pójść w większą kiszkę, mogę w podobnych kosztach kupić albo używane Rekony 2.6, albo minimalnie używane Chronicle 3.0, albo nowe T-Fatty 3.0. O Vee słyszałem, że są węższe, dlatego myślałem, że lepiej się nadadzą na taką nie za szeroką obręcz, chociaż Chronicle zbierają lepsze recenzje. Macie jakieś doświadczenia z nimi?

Edytowane przez Prz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://zumbistore.pl/zebatki-rowerowe/zebatka-reverse-single-speed-20t-shimano-332.htmlhttps://zumbistore.pl/zebatki-rowerowe/zebatka-reverse-single-speed-20t-shimano-332.html brałbym póki jest. 

Jeśli chodzi o opony - to 29x2.6 jest stosunkowo tanią opcją przejścia na szerszą kiszkę - są na przykład wspomniane Mezcale. Potem robi się drożej. 

Ja w Unicie mam 29x2.6 Bontrager XR2 i na obręczy 35mm mają tyle szerokości co poprzednie opony, Trailblazer 27,5x2.8 (ale nie pamiętam na jakiej obręczy).

Do jazdy po bajorach i podmokłych łąkach wystarczające :D

Edytowane przez MikeSkywalker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Prz napisał:

Jeszcze się zastanawiam, mam tu obręcz wewn. 30 mm, warto iść w 29x3.0 czy lepiej zostać przy 29x2.6? Chciałbym nie za dużym kosztem pójść w większą kiszkę, mogę w podobnych kosztach kupić albo używane Rekony 2.6, albo minimalnie używane Chronicle 3.0, albo nowe T-Fatty 3.0. O Vee słyszałem, że są węższe, dlatego myślałem, że lepiej się nadadzą na taką nie za szeroką obręcz, chociaż Chronicle zbierają lepsze recenzje. Macie jakieś doświadczenia z nimi?

Tak się składa, że jeździłem na wszystkich trzech :D 
Rekon 2.6 - mam założoną z przodu na obręczy 30mm wew., jest dokładnie tej samej szerokości co Aggressor 2.5 WT. Zakładałem ją też na obręcz 45mm wewn. i również nie osiągnęła szeorkości 2.6 cala, a do tego była mocno kwadratowa i od razu ją zdjąłem. Na węższej obręczy sprawdza się całkiem nieźle, mam ją z przodu i jest mocno ciorana. Tak długo jak jest sucho to naprawdę daje radę. Na tył bym jej w rowerze w góry nie założył, trochę za cienkie ścianki, ale na delikatniejsze jeżdżenie w terenie bez mocnego ciorania jak najbardziej. 

Chronicle 3.0 - miałem, lubiłem, bardzo wdzięczna opona, na obręczy 45mm pełne 3 cale szerokości. Dwa sezony przejeździła, pierwszy z przodu, drugi z tyłu. Opona bardzo fajna jako allrounder, idzie rewelacyjnie po wszelkiego rodzaju szutrach i ubitych drogach. Niestety jak robi się mokro lub grząsko to niski bieżnik pokazuje swoje ograniczenia, jest ślisko. W zakrętach całkiem przewidywalna, boczne klocki jakoś tam trzymają (na suchym) . Opona bardzo wytrzymała, odporna na ścieranie i rozcięcia. Miałem wersję 120TPI dual compound. 

Vee T-Fatty - nie trzyma wymiaru, takie mocne 2.8 cala, ale ze wskazaniem w stronę szerszą. Jest za to bardzo wysoka, zupełnie odwrotnie niż Chronicle. Ścianki całkiem mocne i odporne na przecięcia, mieszanka gumy taka nie za twarda nie za miękka, coś pomiędzy maxxisowym dualem a 3c. Dobrze idzie po twardym dzięki gęsto upakowanym środkowym klockom, dobrze hamuje (te same klocki w przeciwnym kierunku, przy hamowaniu wgryzają się w glebę) - pod tym względem lepiej niż kroniki. No ale w zakrętach jest dramat, jak miałem ją z tyłu to każdy zakręt bokiem, serio :D Teraz jeździ z przodu, bo Puffin robi za grawela i zależało mi na niskich oporach więc musiałem czymś zastąpić DHFa :D No i odkąd jeździ z przodu to przestałem skręcać, jeżdżę tylko prosto! Serio, jeżeli chcesz tę oponę zakładać na oba koła, to tylko do spokojnego szwędania. 

No i na koniec kwestia szerokości opon i obręczy. 30mm ID to jest mało dla opony 3.0, będzie srogo pływała niestety. Mam obręcze tej szerokości i 2.6 cala to jest sensowny max dla tej szerokości, wszystko ponadto to będzie rzeźba. Nie że nie będzie się dało jeździć, ale opona będzie się inaczej zachowywała i nie da pełni radości. 

Z drugiej strony jeżeli chcesz zasmakować prawdziwych plusów, to opony 2.6 nie mają startu do prawdziwego 3.0. Jest przepaść - sprawdzałem.  

No na koniec - jak plusy, to tylko z mlekeim, żadnych dętek! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

Właśnie już wcześniej zdążyłem już od nich zamówić, tylko po to żeby dzień później dostać telefon, że "zębatka jeszcze była przedwczoraj, ale już nie mają". Chyba kolejny sklep który lubi sobie poprawiać płynność oferując nieistniejący towar.

13 godzin temu, akkwlsk napisał:

No i na koniec kwestia szerokości opon i obręczy. 30mm ID to jest mało dla opony 3.0, będzie srogo pływała niestety. Mam obręcze tej szerokości i 2.6 cala to jest sensowny max dla tej szerokości, wszystko ponadto to będzie rzeźba. Nie że nie będzie się dało jeździć, ale opona będzie się inaczej zachowywała i nie da pełni radości. 

Z drugiej strony jeżeli chcesz zasmakować prawdziwych plusów, to opony 2.6 nie mają startu do prawdziwego 3.0. Jest przepaść - sprawdzałem.  

No na koniec - jak plusy, to tylko z mlekeim, żadnych dętek! 

Dzięki za tak obszerny opis :yes: Na pewno biorę pod uwagę tylko zalewanie ich, już zresztą zapas Stansa kupiłem ostatnio. Tak myślę, że wezmę te Vee, bo to w sumie niewielki koszt, najwyżej potem odsprzedam, a skoro realnie są węższe od Chronicli to lepiej pewnie się ułożą na wąskiej obręczy, i przynajmniej spróbuję jak to jest z trzema calami. Jak podpasuje to zacznę się rozglądać za kołami już konkretnie pod 29+.

Akurat jakby ktoś się rozglądał, to na olx pojawił się fajny komplet na wypróbowanie plusów: https://www.olx.pl/oferta/kola-surly-rabbit-hole-29-opony-vee-tire-CID767-IDGR3Hq.html obręcze 50 mm to już super pod plusy, ale z tego co czytałem Rabbit Hole tak średnio pod mleko się nadają.

13 godzin temu, Rysz napisał:

To też widziałem, ale wysyłka drugie tyle co zębatka, jeśli nie będzie zamówienia z forum wspólnego w najbliższym czasie to raczej zaczekam aż wróci ten Reverse do sklepów.

Edytowane przez Prz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był sklep w Rudzie Śląskiej, w którym kupowałem zębatki singlowe z szeroką stopką, ale za cholerę nie pamiętam jak się nazywał :( mieli sklep internetowy, to na pewno. Może jakoś ich namierzysz w googlach.

Próbuj z Vee, ale uprzedzam, ta opona mimo że na szerokość nie trzyma trzech cali, to jest bardzo wysoka. Może wyjść z tego sroga żarówa na 30mm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowanie 3 cali na wąskiej  jest lekko bez sensu....  można tak przetestować rower, pozycję ale nie szerokość opony.... opony 2,3 używałem na wąskich obręczach, bardzo. I nie było tragedii ale przy 3 calach jedzie się na flaku który nawet na szerokiej obręczy na początku dostarcza hmmm takiego niepokoju.... flakowe ciśnienie z wąską obręczą mija się z celem, a napompowanie 3 cali na twardawo nie pozwala docenić ich słodyczy.... sam mam tylne koło mleczny  Spank 40 mm zewn.   I chyba to jest minimalne w wymiarze  zaobręczowanie.  Chwilę jeździłem na 30 mm też z  Rangerem  3” plus dętka.... różnica znaczna...

jednym słowem można ale trochę szkoda. Może zostać z tyłu na zwykłym 29, i tylko przód zrobić pełno 3 calowy z innym kołem? Jako pierwszy krok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.10.2020 o 10:42, akkwlsk napisał:

Był sklep w Rudzie Śląskiej, w którym kupowałem zębatki singlowe z szeroką stopką, ale za cholerę nie pamiętam jak się nazywał :( mieli sklep internetowy, to na pewno. Może jakoś ich namierzysz w googlach.

Tu, ale max 18z.

https://rower.com.pl/zebatka-single-speed-18-z--409386

EDYTA: ups, 18 nie ma, jest 17z 

https://rower.com.pl/zebatka-single-speed-17-z--409385

EDYTA 2: @Prz, a weź zagadaj do garbaruka albo banlessa. Mają produkcję w PL, może wytną na zamówienie w ludzkich pieniądzach.

Edytowane przez Rysz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.10.2020 o 10:41, woojj napisał:

Kazik!!!!

Da się u was zakupić coś takiego???

PS.Pocztę masz ino chyba zawaloną ;-))

Genetic AQ Road Stem

https://www.geneticbikes.com/shop/stems/aq-road-stem/

może być Velo orange 

https://velo-orange.com/collections/stems/products/vo-tall-stack-threadless-stem-31-8-rise

Tall stacki są w Berlinie (80 i 100 mm) za 40e plus wysyłka (chyba następne 15e) https://www.goldsprintshop.com/Velo-Orange-Tall-Stack-Stem-silver-80mm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.10.2020 o 21:05, wojtt80 napisał:

U mnie wjechaly tarcze z odzysku. Co myslicie 180 na przodku da radę? Czy to przerost formy...

 

20201017_202602_copy_2064x1548.jpg

Jak Ci pasuje, to tak trzymaj. Gorzej hamować nie będzie, a te naście gramów nadwagi przeżyjesz. Recykling części to dobra rzecz dla ludzkości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, artoor napisał:

Jak Ci pasuje, to tak trzymaj. Gorzej hamować nie będzie, a te naście gramów nadwagi przeżyjesz. Recykling części to dobra rzecz dla ludzkości

Pasuje, najwyżej potworka stworze;)

Dopasowanie zacisku, jest ok, dziala jak należy. Adapter is-pm 180mm.

Śruby będą inne.

 

20201023_205821_copy_1548x2064.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...