skwarek2 Napisano 17 Lutego 2019 Napisano 17 Lutego 2019 14 godzin temu, kazafaza napisał: No obaczmy czy widać...a z góry podźwiękował za poradę Co to za Maniek? Jak go oceniasz? Cytuj
kazafaza Napisano 17 Lutego 2019 Napisano 17 Lutego 2019 Maniek Maczeta z biustem na wiatr. Zawsze wolałem twardo nafukane amory a tutaj niespodzianka - pracuje fajowo przy zalecanej wadze dla osobnika 20kg lżejszego. Żadnych fajerwerków nie posiada a ugina się jak należy, sztywny na tyle że nie mam wątpliwości przy hamowaniu na wertepach, w koleinach czy na schodach. Mało się jeszcze znamy, ale pierwsze wrażenie jak najbardziej pozytywne. 1 Cytuj
Kalmarzec Napisano 17 Lutego 2019 Napisano 17 Lutego 2019 (edytowane) Z uwagi na najważniejsze wydarzenie w moim życiu /nie licząc narodzin/-po ok. 5 latach jęczenia, wzdychania i płaczu dostałem permicje na zakup rdzewiaka. Już zasuwa do mnie ramka surly ogre. Czym ją wysmarować w środku aby zabezpieczyć przed rdzą. Wiem, że taki temat kiedyś był ale nie mogę za bardzo znaleźć /wyszukiwarki też używałem/. Nie wiem czy zalać ją gotowanym olejem lnianym lub zwykłym olejem silnikowym czy też może środki typu app czy boll są lepsze? Jakie są Wasze spostrzeżenia na ten temat. Z góry dziękuję za porady. P.S. Jeśli napisałem w złym temacie to przepraszam. Edytowane 17 Lutego 2019 przez Kalmarzec Cytuj
rambolbambol Napisano 17 Lutego 2019 Napisano 17 Lutego 2019 Jedną puszką spokojnie wypsikasz 4-5 ram. 1 Cytuj
KryMar1983 Napisano 17 Lutego 2019 Napisano 17 Lutego 2019 Ja użyłem Tectyl ML od Valvoline. Po prostu wlany do wnętrza z puszki 1L, rozprowadzony i reszta zlana. Cytuj
Kalmarzec Napisano 17 Lutego 2019 Napisano 17 Lutego 2019 Ciekawy jestem jeszcze co sądzicie o oleju lnianym? Na stronie surly jest napisane, żeby ramę zabezpieczyć jakimś amerykańskim środkiem do konserwacji ram, czymś co po ichniemu nazywa się motor foggy oil /nie mam pojęcia co to jest / oraz właśnie olejem lnianym. Cytuj
rzezniol Napisano 17 Lutego 2019 Napisano 17 Lutego 2019 Wosk do profili zamkniętych ... Dobrze sie aplikuje, tani i skuteczny. W sumie bez różnicy czy bedzie to BOLL czy inny K2 ... @rambolbambol w moim przypadku wystarczyło na 5-krotne wypsikanie 1 ramy Pozdro Cytuj
Kalmarzec Napisano 17 Lutego 2019 Napisano 17 Lutego 2019 Cyt. 5-krotne wypsikanie 1 ramy ? Czy to znaczy, że to trzeba powtarzać co jakiś czas ? Cytuj
Mentos Napisano 17 Lutego 2019 Napisano 17 Lutego 2019 (edytowane) Właśnie, odnośnie zabezpieczenia wewnątrz mam pytanie. Dziwne bo Sherpa ma wnętrza rur czarne? Tak jakby przed malowaniem a po spawaniu była jakoś oksydowana czy cuś takiego? Jedynie podsiodłówka jest i to nie na całej długości srebrna/goła pewnie frezowana dokładnie na wymiar. I teraz nie wiem czy wnętrza rur zabezpieczać czy już jest zabezpieczone? tak na marginesie, przekładałem stery Krzyśka. Wciąż się gładko kręciły choć miały prawie 50tys km i 5 lat a pierwszy raz je otworzyłem by wyczyścić/nasmarować. I co? I nic ! czyste, gładko się kręcące, nienaruszone. Wypłukane/nasmarowane mimo to ale jednak Chris King to król i warto się było wykosztować. Edytowane 17 Lutego 2019 przez Mentos Cytuj
rzezniol Napisano 17 Lutego 2019 Napisano 17 Lutego 2019 Tak dla pewności że środek dobrze spenetrował wnętrze ramy ... Słowem psiknięte raz odczekałem aż nieco przeschnie i powtórka do momentu kiedy uznałem że powinno być OK. @Mentos, nie zaszkodzisz a zyskasz pewność Pozdro Cytuj
MikeSkywalker Napisano 17 Lutego 2019 Napisano 17 Lutego 2019 Ja bym aż tak nie przesadzał. Też mam dwie ramy Cotica zakonserwowane w środku czarnym czymś i wygląda to naprawdę nieźle i tworzy na tyle jednolitą powłokę że raczej ciężko coś w niej poprawić. Cytuj
woojj Napisano 18 Lutego 2019 Napisano 18 Lutego 2019 Ja bym olał.Tzn składał jak jest a przy następnym serwisie przelał za 2-3 lata olejem (np lnianym) - po staremu. Zresztą przepłukanie olejem przed składaniem też nie jest jakimś dużym wyzwaniem. Każdy tu działa po swojemu. W moim Gienku po 3 latch ciorania nic nie było (używana rama z 2013), ale przy okazji pełnego serwisu przepłukałem rury olejem. Cytuj
rambolbambol Napisano 18 Lutego 2019 Napisano 18 Lutego 2019 Ja w tym roku zabrałem się za rozpsikanie Bolla w ramie. Nie powiem, że mój Genesis HL był bez rudy, bo nie był. Jestem zasowolony z efektu, bo Boll taki film zostawia co to trudno palcem zeskrobać nawet. Author Ronin (nówka) aż się prosił o zapsikanie czymś w środku, bo tam fabrycznie rudawo było. Teraz śpię spokojnie. Cytuj
Roballinho Napisano 18 Lutego 2019 Napisano 18 Lutego 2019 Jaki największy balon i na jakiej obręczy udało Wam się zmieścić w tylnych widłach 29" Inbreda? Haki pionowe. Czy ktoś próbował wrzucić w tą ramę 27,5" koło z malutkim plusem? Chętnie zobaczyłbym zdjęcia. Cytuj
Mentos Napisano 18 Lutego 2019 Napisano 18 Lutego 2019 Dzięki za rady, kupiłem to: https://www.flexol.pl/glowna/31-flexol-olej-do-konserwacji-stali-naturalny-1-litr.html Faktycznie zalanie gołej ramy będzie najłatwiejsze i pomimo jakiegoś tam zabezpieczenia fabrycznego se podmucham w ten sposób na zimne . Te woskowe do aut są problematyczne o tyle, że więcej tego w środku zostaje i płynie jak latem rower się nagrzeje. No i nie ma jak tej plastikowej rułki wsadzić do tylnych górnych widłów bo dużych dziur w podsiodłówce nie mają a jedynie dziureczki przy hakach do ujścia gazów spawalniczych. Cytuj
rambolbambol Napisano 18 Lutego 2019 Napisano 18 Lutego 2019 (edytowane) Zalanie olejem gołej ramy kończy się tym, że ty, pomieszczenie, rama i wszyscy wkoło będzięcie upi37do1eni olejem przeokutnie. Dodatkowo dobry olej lniany gotowany jest sporo droższy i niekoniecznie tak skuteczny, jak sie okazuje (zaprzyjaźniony lakiernik potwierdził). W woskowych do aut dają zwykle rurkę giętką, która główny trójkat ogarnie a tylne widełki ogarniesz zwykłą nasadką od WD40 z cienką rureczką, która wepchniesz w dowolny otworek. Boll po pryśnięciu mocno się pieni i spokonie pokrywa wszystko w środku. Edytowane 18 Lutego 2019 przez rambolbambol Cytuj
rzezniol Napisano 18 Lutego 2019 Napisano 18 Lutego 2019 U mnie wosk latem nie "leje" ... ramę mam czarną wiec sie solidnie nagrzewa i to powinno być obiektywne ;). Z aplikacja nie miałem żadnego problemu zmieściłem standardowy aplikator w każdej rurce przez otwory technologiczne. Pozdrawiam Cytuj
Mentos Napisano 18 Lutego 2019 Napisano 18 Lutego 2019 (edytowane) Hmm, może są różne te woski w sprayach? Mnie lał jak pionowo rower wieszałem w garażu po jeździe w upał. Tymi dziurkami małymi przy hakach leciał. W aucie z progów podobnie. Wiadomo że to nie szkodzi, co ma się wylać to się wyleje, ale syfiło mi to to trochę rower i np kostkę na podjeździe. Edytowane 18 Lutego 2019 przez Mentos Cytuj
Mentos Napisano 18 Lutego 2019 Napisano 18 Lutego 2019 (edytowane) "Yes the frame is coated inside and out with a rust inhibitor! Thats the black you can see!" - a tak w temacie zabezpieczenia info od Stantona Edytowane 18 Lutego 2019 przez Mentos Cytuj
bladawiec Napisano 18 Lutego 2019 Napisano 18 Lutego 2019 Teraz, Mentos napisał: "Yes the frame is coated inside and out with a rust inhibitor! Thats the black you can see!" - a tak w temacie zabezpieczenia info od Stantona No i masz sprawę po temacie. Cytuj
Kalmarzec Napisano 18 Lutego 2019 Napisano 18 Lutego 2019 To jeszcze na koniec. Czy olej lniany lub to co kupił Mentos jest tak samo skuteczny jak boll tylko bardziej kłopotliwy w zastosowaniu? Bo jeśli tak /a tym bardziej jeśli jest gorszy/,to kupię boll'a. Cytuj
MikeSkywalker Napisano 18 Lutego 2019 Napisano 18 Lutego 2019 Nie konserwowałem ramy olejem ale uważam że jest niewiele wart. Używałem go za to do konserwacji drewna. To tylko olej - takiej samej konsystencji jak słonecznikowy do smażenia - owszem, pokryje tzw. filmem rurki ale zaraz po tym spłynie i tyle będą go widzieli. Nie wejdzie w żadną reakcję ze stalą - a środki do konserwacji zastygają na powierzchni rurek, ot jak zwykła farba. Cytuj
Mentos Napisano 19 Lutego 2019 Napisano 19 Lutego 2019 (edytowane) No nie wiem, może zastygają, ale nawet ich producenci twierdzą, że co roku czy tam co dwa należy powłokę odtwarzać, więc przypuszczam, że też pod wpływem ciepła np. odparowuje. No chyba że mowa o jakiś bitexach i inszych smołach. Notabene jak kupowałem ten olej do stali to jak szukałem po lnianych to zasze się podpowiadały właśnie jako środki do konserwacji drewna a nie stali. Edytowane 19 Lutego 2019 przez Mentos Cytuj
woojj Napisano 19 Lutego 2019 Napisano 19 Lutego 2019 ......starzy kolarze konserwowali ramy zwykłym olejem silnikowym......takie czasy były. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.