Eazy Napisano 31 Października 2018 Udostępnij Napisano 31 Października 2018 1 minutę temu, mpac napisał: Rozumiem że ten Breezer flat bar różni się geometrią ramy od wersji drop bar? Rama raczej taka sama, ale przejście na drop bar to spory koszt (o ile nie masz gratów na przekładkę). Co do tego Eskera to pytałem o ten frameset tydzień temu, ale nie dostałem od sprzedającego żadnej odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpac Napisano 1 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 Ja dostałem po tygodniu ale tak mało komunikatywnie było. Co do Breezera to mam graty z obecnego roweru, ale nie mam pojęcia czy moje klamkomanetki , chyba Ultegra 6500 w ogóle obsłużą te hamulce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 1 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 5 godzin temu, mpac napisał: nie mam pojęcia czy moje klamkomanetki , chyba Ultegra 6500 w ogóle obsłużą te hamulce. W tym Breezer'ze flat bar są jakieś budżetowe hydrauliki. Tą Ultegrę masz hydrauliczną, czy mechaniczną? Jeżeli mechaniczną to musiałbyś zaciski hamulcowe dokupić. Co do tego Esker'a - udało Ci się dowiedzieć jaki to rozmiar? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpac Napisano 1 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 Godzinę temu, Eazy napisał: Co do tego Esker'a - udało Ci się dowiedzieć jaki to rozmiar? Nie, odpowiedzi były bardzo skąpe i rozmowa raczej nie szła :-) Mam stare mechaniki, więc koszty transformacji rosną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 1 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 Mam nadzieję, że mnie admini nie pogonią... trochę prywaty Mam ramę L-kę Smooth Trail na wydaniu (niebieska) Rurki Reynolds 853 (najwyższy model przed stalą nierdzewną u Reynoldsa) Tylne mocowanie koła boost 12x148mm (w zestawie ośka Maxle Light od Rockshox'a 12x150mm) Rura podsiodłowa 31,6mm (w zestawie zacisk sztycy) Stery FSA Orbit ITA (pod widelec ze stożkową sterówką) Suport gwintowany BSA pod korbę boost Wewnętrzne prowadzenie linki do dropper'a w podsiodłówce Rama przyjmuje koła 27,5 x 3,0 albo 29x2,35 Wymienny hak przerzutki Rama w świetnym stanie. Bez odprysków i zadrapań (z dokumentami). Cena za ramę ze sterami, osią i zaciskiem sztycy to 2000zł. Wysyłka kurierem w cenie. Cena niestety nie podlega negocjacji Możliwy odbiór osobisty (dowiozę na terenie Warszawy i okolic). Dla zainteresowanych możliwość dokupienia szpeju do ramy w atrakcyjnej cenie (np. Reverb'a). W weekend postaram się ogarnąć zdjęcia i wrzucić ogłoszenie na forumową giełdę. W międzyczasie gdyby ktoś był zainteresowany to zapraszam na PW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 1 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 To ja też dorzucę ogłoszenie, ale znajomego. Pozbywa się On Gienka Tarn w Lardżu w stanie nieskalanym konkretnym terenem. Szczegóły jak niżej: https://singletrackworld.com/forum/topic/genesis-tarn-10-2017-large-immaculate-condition-595/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Simba Napisano 1 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 Eazy, rozmiar nie trafiony czy inny powód sprzedaży? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 2 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 @Simba historia jest trochę bardziej złożona Obecnie mam dwie ramy - jedną L i jedną M, która wpadła mi w ręce w ostatnich dniach. Cały czas mam w głowie projekt 'monster gravel', ale L-ka jest trochę za długa. Patrząc w tabelki z geometrią okazało się, że stack i wysokość główki ramy dla wszystkich rozmiarów tych ram są identyczne, natomiast M-ka jest 20mm krótsza. Będzie to lepsza baza pod ten projekt, aczkolwiek obawiam się trochę krótkiej podsiodłówki... Czas pokaże. W każdym razie, żeby ruszyć z projektem jedną ramę muszę sprzedać. Padło na L-kę. Rama jest w idealnym stanie, z papierami i gwarancją do połowy przyszłego roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
popio Napisano 2 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 W dniu 31.10.2018 o 22:48, mpac napisał: Rozumiem że ten Breezer flat bar różni się geometrią ramy od wersji drop bar? nie rózni się , geometria radarów jest taka sama. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maklakiewicz Napisano 4 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2018 W dniu 2.11.2018 o 07:29, Eazy napisał: Obecnie mam dwie ramy - jedną L i jedną M.. Ile ważą te ramy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 4 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2018 Chwilowo nie mam jak tego dokładnie sprawdzić. Ramy były / są 'uzbrojone' (zamontowane Reverb'y, suporty, etc.). Jak będę miał L-kę 'ogołoconą' ze szpeju to postaram się wrzucić na wagę Sam jestem ciekaw ile waży, aczkolwiek nie uśmiecha mi się 'wydłubywanie' przewodu od Reverb'a tylko po to, żeby wsadzić ramę na wagę Wcześniej napisałem 'były', gdyż rozstałem się w piątek wieczorem z M-ką (miałem chętnego na nią zanim jeszcze dostałem ją w swoje ręce). Okazało się, że 457mm podsiodłowej przy wzroście 190cm to jednak był trochę strzał w kolano Wróciłem do punktu wyjścia - nadal chodzi mi po głowie drop bar, ale L-ka jest trochę za długa a M-ka miała za niską podsiodłówkę. Muszę poszukać innego rodzaju ramy. Zacząłem też na nowo myśleć o zakupie Ronina, jako drugiego roweru po tym, jak projekt z M-ką spalił na panewce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpac Napisano 10 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2018 Mam pytanie do użytkowników Croix De Fer, mam 185 cm wzrostu, rama L byłaby ok? Zastanawiam sie nad kupnem rocznika 2015, choć trochę boję się przejścia z roweru 9.5-10 kg (Cube Sl Road fitness) na stalowego 11,5 kg. Czy to będzie bardzo szokujące ? Czy warto iść w ten rocznik 2015 (Tiagra, Alexrims, hamulce hybrydowe) czy może jednak rozejrzeć się za czymś nowszym. Mój Cube ma założonego baranka i bardzo lubię na nim jeździć, ale rama jest za długa i za niska w główce sterowej dla tego rozwiązania, stąd chęć wymiany, chciałbym jeździć trochę bardziej komfortowo. Jeżdżę głownie po mieście, czasami chciałbym zjechać w teren. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 10 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2018 Dzisiaj w końcu miałem chwilę, żeby 'wybebeszyć' ramę Smooth Traila i postawić ją na wagę. Rama w rozmiarze 'L' Mocowania linek przykręcone do ramy Tylna oś 12x150mm wkręcona w ramę (mocowanie osi i hak przerzutki też na miejscu) Dolna miska sterów (ciasno siedzi i nie chciałem jej na siłę wybijać) Taki setup pokazał na wadze 2780g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maklakiewicz Napisano 11 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2018 Podoba mi się ta rama, ale wagowo chyba mogłoby być lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 11 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2018 Trzeba pamiętać, że to jednak stal Do tego dosyć solidna konstrukcja przeznaczona do wycieczek po górach. Dartmoor Hornet waży tyle samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maklakiewicz Napisano 11 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2018 Ale to jest Reynolds 853, to nie jest po prostu stal. Hornet to aluminiowe kowadło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 11 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2018 6 godzin temu, Eazy napisał: Trzeba pamiętać, że to jednak stal Gienek HL w XL na Reynoldsie 520 waży 2300 - wychodzi na to że to bardzo dobra waga jak na pospolitą ramę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 11 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2018 Ze 200g na opisane przyległości (z osią może nawet więcej) i trzeba pamiętać, że te 853 to zapewne tylko główny trójkąt jak to przeważnie bywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 11 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2018 (edytowane) Akurat w górskiej ramie wydmuszka ze stali może się zemścić przy niewielkim dzwonie, i nie należy wpadać w wagową panikę. Inbred jest cięższy bez sztywnej osi No i stal w mtb nie może być za wiotka także wolałbym super lekkie koła niż chorobliwie lekką ramę, albo sięgnijmy po karbon z dożywotnią gwarancją.... Edytowane 11 Listopada 2018 przez itr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 11 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2018 Otóż to, a jako, że przezorny zawsze ubezpieczony ja mam ciężki stalowy frameset, ciężkie koła i ciężkie opony 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 11 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2018 Eeeee, wydmuszki. Onza Payoff - 3.2 kg z ośką! Ale trzeba przyznać że poskładana wcale nie urywała bicepsa czy łydki, ba, nawet wyśmienicie podskakiwała! Kwestia geo oraz rozkładu wagi zapewne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 11 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2018 (edytowane) Pany... rozmawiamy o ramie trail'owej (a może nawet z ukłonem w stronę lekkiego enduro), która jest w standardzie boost 148mm i przyjmie kapcie o szerokości do 3.0. Tak, jak wspomniałem - wagowo wychodzi tyle co Hornet z alu. Owszem, jest to Reynolds 853, ale jest to naprawdę kawał solidnej ramy z wzmocnieniami i gwintowanym suportem. To też robi wagę Nie jest to wylajtowany XC, czy przełaj. Myślę, że po wyjęciu ośki, odkręceniu haków (wymienne z obu stron) i bizuterii (uchwyty do linek + śruby uchwytów) oraz dolnej miski pewnie rozmawialibyśmy o wadze około 2500-2600g To rama podobna do przytoczonej powyżej Onzy, która z ośką (czyli podobny setup) waży ponad 400g więcej. Moim zdaniem (i to nie dla tego, że tą ramę posiadam) jest to przyzwoity wynik biorąc pod uwagę solidność konstrukcji. Edytowane 11 Listopada 2018 przez Eazy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 14 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2018 ...oraz Onza to 4130 a nie 853. Nie ma co ryczeć że kowadło tylko rzeźbić łydę należy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarajek Napisano 14 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2018 W dniu 11 listopada 2018 o 19:17, woojj napisał: Gienek HL w XL na Reynoldsie 520 waży 2300 - wychodzi na to że to bardzo dobra waga jak na pospolitą ramę. Dragonslayer w L ogołocony prawie do zera (została tylko dolna miska sterów) również na 520 - 3 kg :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 14 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2018 Prawda jest taka, że kluczowe w tym wszystkim są lekkie koła. Rower z ramą 3kg i kołami 1500g (bez opon) będzie dużo bardziej dynamiczny i będzie lepiej przyspieszać niż podobny rower (geo) z ramą 2kg i kołami 2500g To koła są decydującym elementem w kwestii dynamiki. Jedna rama będzie mieć 2 bidony a druga 1 i już 500g oszczędności. Tylko na dynamikę nijak się to nie przełoży 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.