rambolbambol Napisano 15 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 (edytowane) @kazafaza Żeś kurde pokazał fotkę. Pół sutka zza krzaka normalnie. Pokaż całą rudą [no chyba, że te bike-fap fotki na Łacapie to były "for my eyes only"] Edytowane 15 Listopada 2017 przez rambolbambol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 15 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 ...a czym się chwalić? Żeby to był Sick na Pinionie to bym ćwierkał. Ok, zakupiony jako rower do poszaleństw w przeciwieństwie do bardziej bajkpakowego Zżółtka ze złyyym kątem główki 70*. Sztywna oś na zadzie a rama jest o wiele bardziej komfortowa niż Longienek (kwestia profilowanych odpowiednio piór), zabezpieczona fabrycznie przed rudomzochom a największa radocha to łagodniejsza główka. Czekam na EBB od Onzy pod PressFit’a i będę singlować. Kiera i gripy też do kosza, ale to jest drugorzędna kwestia. Docelowo amor też ulegnie podmiance, dumam jeszcze nad mykmykiem bo mi się zad rozleniwił ale szczerze nie brakuje mi tu windowanej kanapy zbytnio. Sama rama ciężka jak dowcip niemca ale po złożeniu rower skoczniejszy i zwinniejszy niż Zżółtek. No i w końcu mogę próbować skakać z garażu https://onza.com/collections/mtb-bikes/payoff-frames Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 15 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 Ramka wygląda jak ładniejsza siostra Genesis High Latitude SS. Zacny rowerek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcelanowy Napisano 15 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 PowitołBardzo rączo bez przedniej zmieniarki wygląda. Tego mi w Romecie brakuje. Klasa Natomiast kolor... Taka bardziej blingowa biegunka Romana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kovaldesign Napisano 15 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 Kurde, ta sterowka pod zero-stack headset jest jak kowadlo. Kolor ramiaka i pierwsze wrazenie zupelnie jak powyzej kolega zauwazyl. Generalnie spoko napie*dalacz i co wazne - rare Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 15 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 Nom, sterówka filigranowa jak duupa słonia i to jedyny estetyczny paw jeśli o mię chodzi. No jeszcze może tylko bym inaczej kable puszczał, ale to szczygół. Nie ukrywam, że kolor singlatego HaeLa nawiedzał mnie w mokrych snach i to jeden z powodów dla których przyOnziłem. Tak, wybierałem ramę „bo kolor” (między innymi) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 15 Listopada 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 Dobry dzikun jest. A kolorem kto by się przejmował. Wszak mężczyzna tylko trzy kolory. Obviously ten tutaj został juz zakwalifikowany Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 15 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 (edytowane) Tak czytam ten wątek i coraz częściej myślę o stali. Myślę o czymś ścieżkowym - a tu jak nie full to stal. Czy ktoś pokusiłby się o porównanie ram: http://www.ninerbikes.com/MY18-SIR-9-Frame?sc=38 i https://www.kross.pl/pl/2017/trail/pure-trail ? Wydaje się, że Kross jest nieco dłuższy. Jeżdzę na raczej długiej ramie i SIR wydaje mi się relaksacyjny. W tym roku w Krossie ma dojść mocowanie pod bagażnik. Suport na gwint, taper, sztywne osie, 27.5 i 29 cali - właściwie nic mu nie brakuje. SIR ładniejszy ale Kross tez niebrzydki. Co sądzicie ? Edytowane 15 Listopada 2017 przez wkg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 15 Listopada 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 Ile masz wzrostu i ku czemu rower będzie służył? I czy kupując krossa myślisz zostawić go w takiej formie jak jest?Kross na pewno wyjdzie taniej ale jak do turystyki to nadal poskąpili bidonów, ale fakt - oczka pod bagażnik w 2018 roku są (tylko po co?). Kross ma większy trójkąt i prostą dolną rurę - wszelkie framebagi lepiej siądą, i mogą być większe.Niner na pewno ma piękniej wykonane detale (haki, dolny most przy mufie) ale to tylko detale. Kross jest starannie pospawany, ma rzeczywiście sporo miejsca na oponę z tyłu. I jest długi rzeczywiście - znam takiego co ma ponad 180 i jeździ na eMce bez narzekania na kolana przy kierownicy (sam mam 175/6 i ujeżdżałem też eMkę)Jako ciekawostka - nasz Koval w swojej chorobie dotarł kiedyś do SIRa9... po to by pozbyć się go i wrócić do starej sprawdzonej salsy ps: co do legendarnej elastyczności stali.. przy tych średnicach i profilach nie liczyłbym zbyt na nią - bardziej licz na opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 15 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 (edytowane) Ile masz wzrostu 176 cm, 89kg, 82 cm przekrok. XC jeżdzę na Kellys Gate 50 M - efektywna górna rama 625mm, mostek 80mm, główka 115 cm, skok amortyzatora 100mm, siodełko przesunięte 10mm do przodu i jest OK. W górach może trzeba inaczej. ku czemu rower będzie służył? Wypady w góry, singletracki (stad ścieżkowiec), okazjonalnie, zupełnie od święta kilkudniowy wypad z sakwami. I czy kupując krossa myślisz zostawić go w takiej formie jak jest? Częściowo : ) Pytałem o ramę bo nie przemyślałem jeszcze całościowo osprzetu. RockShox o skoku 120 i goleniach 32mm powinien wystarczyć, nie planuję skoków o ile nie wyjdą samoistnie ; ) Napęd na pewno do modyfikacji - albo dołożenie przedniej przerzutki albo SRAM 10-50. Hamulce pewnie Guidy albo Sainty ale to do decyzji na później. Koła pewnie zostaną jakie będa w rowerze, raczej myślałbym o kupnie roweru z kołami 27,5 cala. Edytowane 15 Listopada 2017 przez wkg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 15 Listopada 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 Czyli rozmiar bardzo podobny - powinienieś poczuć się na eMce dobrze. O osprzęt pytałem bo rower jest dość specyficzny i w zależności od potrzeb niektóre rzeczy bym zmienił - np odchudził obręcze, wyrzucił dętki, i tak jak piszesz - napęd. Napędu na pewno brakuje, sami to poczuliśmy z bagażami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 15 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 Smootny na rok 2018 zostanie dosyć mocno ograbiony z osprzętu (napęd i amor) na rzecz o 500zł niższej ceny, więc jeśli te oczka pod bagażnik to nie jest jakiś game changer dla Ciebie, to szukałbym tegoroczniaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grizzli Napisano 15 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 porownujesz Ninera, ktory w EU kosztuje 2999Eur z Krossem ktorego mozna "wyrwac" za 7200pln? Roznica kolosalna na korzysc tego drugiego. Niewatpliwa zaleta Ninera jest mozliwosc pozyskania samej ramy, czko w krossie nie uswiadczysz, a uzywek jak na lekarstwo. Niestety rama ninera w takiej cenie, ze mozna sobie sprawic za to customa na pelnej k.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 15 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 Czyli rozmiar bardzo podobny - powinienieś poczuć się na eMce dobrze. Tak też myślałem, L byłaby już za duża, raczej w SIRze myślałbym o L z może krótszym mostkiem ale skok wagi między L a M jest tu spory a dodatkowo byłbym gdzieś po środku. O osprzęt pytałem bo rower jest dość specyficzny i w zależności od potrzeb niektóre rzeczy bym zmienił - np odchudził obręcze, wyrzucił dętki, Tak, ale to już mniej - rzekłbym - strategiczne ruchy. Rama, amor i napęd. Zacząłem od ramy - cała reszta to tylko suwak na skali jakość - cena ; ) No, jeszcze napęd : ) Napędu na pewno brakuje, sami to poczuliśmy z bagażami. Oczywiście. Może na przygotowane singletracki byłby OK albo podwarszawskie lasy - choć tu też się zdarzaja kwiatki. Żal by było wyrzucać tyłu więc chyba z przodu dwa blaty ale po prawdzie to ja dwa blaty uważam za dziwoląg. Albo porządnie, prawie nie ciężej i tanio 40-30-22 SLX z 10-kowego napędu albo Eagle. Ale to dygresja .... Kross ma większy trójkąt i prostą dolną rurę - wszelkie framebagi lepiej siądą, i mogą być większe. O framebagach to akurat nie myślalem, raczej sakwy ale do tego etapu jeszcze nie doszedłem ; ) Zreszta podstawowa funkcja to ma być trail. Na ten mniejszy trójkąt trochę liczyłem po cichu, teraz mam jak w Krossie 440 i mógłby być troszkę bardziej zwrotny. Czyli - podsumowując - zrozumiałem, że z lekkim żalem ale jednak głos na Krossa. Żal o urodę i detale ale geo przemawia za Krossem, BB dla mnie też a i wykonanie solidne. Dobrze wiedzieć, bo nie wiem, gdzie go mógłbym przetestować. Smootny na rok 2018 zostanie dosyć mocno ograbiony z osprzętu (napęd i amor) na rzecz o 500zł niższej ceny, więc jeśli te oczka pod bagażnik to nie jest jakiś game changer dla Ciebie, to szukałbym tegoroczniaka. Tak, ale zależy mi i tak na ramie. porownujesz Ninera, ktory w EU kosztuje 2999Eur z Krossem ktorego mozna "wyrwac" za 7200pln? Właściwie tak, taka była istota pytania ; ) Rama od Ninera 1200$ = 4200 PLN, rama od Krossa po sprzedaży gratów pewnie niewiele mniej lub więcej. Jak najbardziej porównywalne i - jak widać z powyższego - ze wskazaniem na Krossa. Niestety rama ninera w takiej cenie, ze mozna sobie sprawic za to customa na pelnej k.... No z customem na pełnej k... to mam dwa problemy: 1) Nie mam zbyt wiele doświadczenia w budowie ram, więc mógłby powstać potworek. I to nie tylko o geo chodzi ale o możliwość prowadzenia linek, zmieszczenie napędu, jakies sprawy o których by mi się przypomniało już po odbiorze. Nie ma to jak się przejechac przed zakupem. 2) Wcale nie musiałoby to wyjść tanio. Przyglądałem sie kiedyś http://www.singlebe.com/en/produkt/singlebe-digi-camo-29er/ I jestem wyczulony na przedmioty przy których zamiast ceny widnieje telefon. http://www.singlebe.com/en/produkt/singlebe-qom-29er/ - taki się spodobał pewnej Pani. No nie dostała ; ))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 15 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 A Unit to dla kolegi zbyt ubogi rower? Pytam bo jest szansa że na Prymasa Tysiąclecia/Ursynowie mają jeszcze jakąś sztukę do przymiarki. Można na plusach, można na 29. Singlowy rower na prostym osprzęcie jest (był) za 3tysiące - a baza do modyfikacji wspaniała. Na początku hak przerzutki i jakikolwiek napęd 1xX żeby zyskać na uniwersalności, do tego amor, nawet używany ze średniej półki. 100mm może na początek wystarczy. Dlaczego to piszę? Bo jednak sztywniak, nawet z wciśniętym amortyzatorem to ciągle sztywniak. Jest toto uniwersalne, toczy się po płaskim czy na dojazdowym asfalcie fajnie, ale full to trochę inna przyjemność z jazdy. A Unit to relatywnie tania opcja na spróbowanie stali. Ja po jazdach testowych na Smooth/Pure Trailu wiedziałem że tym czego chcę jest duże koło. Kupiłem Konę - bo różnica w cenie jest spora. I nie chciałbym faworyzować ale to jeden z moich ulubionych rowerów. Nawet widelec poszedł w świat bo okazało się że i bez niego jest dobrze. Bardzo dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 15 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 A Unit to dla kolegi zbyt ubogi rower? Oj, to zupełnie nie te kategorie ... chyba, że ubogi w sensie rozpiętości przełożeń ; )) No ale to zupełnie nie ścieżkowiec : (( Przecież to typowy 29-er o tradycyjnej geometrii, z kątem główki 70, wysoko poprowadzoną poziomą rura (dla 19 cali przekrok 814 - w góry stanowczo za dużo).Rower z amortyzatorem 100mm już mam, myślę że chciałbym 140 ale 120 tez może byc. Jeżeli już to bliżej Honzo ale tu z kolei nawet w 17 calach przekrok 814. No i kilka takich drobnych rzeczy - po kazdej rozmowie z Koną jakoś mi pozostawał niesmak, czułem sie troche jak natręt, czy to pytałem o rozmiary, wage czy dostępność do testów, ale może to mylne pierwsze wrażenie. No i na końcu - wygląd ma znaczenie ; ) Dlaczego to piszę? Bo jednak sztywniak, nawet z wciśniętym amortyzatorem to ciągle sztywniak. Jest toto uniwersalne, toczy się po płaskim czy na dojazdowym asfalcie fajnie, Do czego innego służy po prostu. full to trochę inna przyjemność z jazdy. No ale na fulla to już mam plan. Tylko nie mam kasy. No i zastosowanie to już tylko w góry, w lasach nie ma sensu imho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 15 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 To jak w grę wchodzą dwie zabawki to nie mam więcej pytań Pozostaje życzyć powodzenia! Nie wiem jak pilny jest temat ale jeśli Kross powtórzy (skądinąd świetną) akcję Kross Test Days to warto spróbować i stali i fulla, najlepiej na tej samej lokalnej trasie/górkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 15 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 No powoli się przymierzam do czegoś bardziej pancernego na ścieżki - na pewno nie będą to dwa rowery - albo właśnie coś stalowego z płaskim katem i możliwością wrzucenia grubej opony albo full. Więc jedna zabawka. Porządny full jednak kosztuje sporo i chyba nie będzie tak pancerny. Temat nie jest pilny i na pewno się przejadę, gdybym tego nie zrobił to teraz bym przeklinał napęd 1x 11-40 : D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 15 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2017 Ale problem w tym że full nie musi być pancerny. Ba, aluminiowy jest z tego co wiem nawet lepszy z racji sztywności samej ramy. I myślę że składając go samodzielnie/kupując w całości w dobrej cenie w 5-6tysiącach idzie się zamknąć za przyzwoity sprzęt. Teraz na przykład na PlanetX wisi On One Codeine za tysiąc funtów. Ale w wersji 29. https://www.planetx.co.uk/c/q/bikes/mountain-bikes/codeine To tak bardziej jako przykład że się da. Owszem, aluminium po iluś latach ulegnie zmęczeniu ale jestem prawie pewien że w tym czasie wyjdzie inna, ciekawa rama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 16 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2017 (edytowane) Ale problem w tym że full nie musi być pancerny. Full nie ale trail tak ; ) To Ty mnie na stalowym wątku namawiasz na aluminiowego fula ? : )) Nie mam nic przeciwko 29 calom, w fulu nie potrzeba grubych, plusowych opon. Ta Codeine to juz chyba bliżej enduro ... i tak by trzeba napęd wymienić, amortyzator ... zresztą żeby pójść w fulla to musiałbym się najpierw doktoryzowac z zawieszeń a potem pojeździć na kilku. Rzecz w tym, że stalowych rowerów nie kupuje się z rozsądku : D Jak widzę tego SIRa czy SmoothTraila to nie moge wzroku oderwac, cos jak od Kony Sutry czy Ronina. Tyle, że dla Sutry ani Ronina nie mogę u siebie znaleźć zastosowania : ( Prędzej bym znalazł dla fittnesa. Ale stalowy fitness ? : ))) Owszem, aluminium po iluś latach ulegnie zmęczeniu ale jestem prawie pewien że w tym czasie wyjdzie inna, ciekawa rama. To nawet nie chodzi o zmęczenie ale serwisować ten pumper ? Lubie rzeczy proste a Reba jest też prosta więc z Reba może być : D Ale sa granice : D Edytowane 16 Listopada 2017 przez wkg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 16 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2017 ...a czym się chwalić? Żeby to był Sick na Pinionie to bym ćwierkał. Ok, zakupiony jako rower do poszaleństw ....ale dzik, ładny ale dzik. Tym to można drwa rąbać i mury burzyć ;-))) W całości wygląda fajnie. Z innej baczki - nie przypuszczałem że kultowa Onza od jerzyka takie rzeczy robi !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 16 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2017 (edytowane) @wkg może i bluźnię w stalowym wątku ale jak widzę sztywne ramy za kilka tysięcy to zawsze myślę o tym że niewiadomo jak wspaniałe rurki nie dadzą na zjeździe tego co full. Ale tego trzeba spróbować - jeden się uzależni, drugi powie że to nie to. Powiem Ci że sam biłem się z myślami i w sumie nadal biję patrząc na stalowe ramy HT pod większy skok. Ale wiem że po pierwszym zjeździe/skoku/locie nie będę żałował fulla. A fitness - codzienna miejsko-szosowa poniewierka to wręcz idealne miejsce na stal. Co lepsze relatywnie tanie bo skrojony na miarę rower można mieć w cenie średniej klasy crossa. Zerknij chociażby na Cotic Roadrat, Genesis Day One, Kaffenback 2 z PlanetX czy naszego rodzimego Octane One Kode, a jak tarcz nie trzeba to On One Pompino czy Charge Plug. Edytowane 16 Listopada 2017 przez MikeSkywalker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 16 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2017 Ale ja chcę ścieżkowca a nie fitnessa : DDD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wooyek Napisano 16 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2017 Ale ja chcę ścieżkowca a nie fitnessa : DDD Nie pie**ol, kupuj gravela, to jest teraz na topie Rzecz w tym, że stalowych rowerów nie kupuje się z rozsądku Mam dokładnie takie same wnioski po sezonie na Smooth Trailu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcelanowy Napisano 16 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2017 Powitoł Mike, powinieneś dostać czasowego bana na pisanie za glin w stalowym wątku Prędzej bym znalazł dla fittnesa. Ale stalowy fitness ? : ))) Chodzi mi od jakiegoś czasu po głowie taki speeder na starej szosowej ramie na miasto. Coś jak poniższe tylko z biegami i na ciut grubszej gumie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.