Mentos Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 (edytowane) Wiem co mówię bo mam na myśli doświadczenia własne. Miałem 3 Unity - 26ka nic się nie działo, kwestia chyba mniejszego koła/dźwigni. Potem miałem dwie 29ki i w jednej ostrzej jeżdżonej mi po prostu hak "standardowo" pękł. W drugiej nic się nie podziało, ale była mało jeżdżona i głównie miasto bo na Alfinie11 złożona do takiej jazdy (a Alfine11 więcej w serwisie niż rowerze). Wg mnie górne/tylne rurki widełek dochodziły do tej blachy na której są mocowane haki niejako "zbyt wcześnie" i tam powstają duże naprężenia, tym większe im bardziej się przesunie koło do tyłu. Nie wiem, wygląda na to że patent został nadal ten sam, ale z tego co widzę jest przekonstruowany, nie bez powodu zapewne. Kiedyś sporo na ten temat korespondowałem z innymi userami tej ramy z zagramanicy i się wówczas dowiedziałem, że mój przypadek nie był jakoś odosobniony i Kona ponoć sporo tych ram na gwarancji wymieniała. A pękały zawsze tak samo, o tak: http://forums.mtbr.com/29er-bikes/cracked-dropout-kona-unit-29-a-865340.html No i moje Kony. Niestety fotki haka już po spawaniu tylko znalazłem, ale tak samo był pęknięty jak te pokazane na MTBR. Sam to Migomatem heftnąłem i sprzedałem ją - bez malowania oczywista. Nie wiem też czy nie zalałem spawem tych ulżeniowych zagłębień? Już nie pamiętam czy na prawym takie były w tych starszych modelach które miałem. Notabene rama popękała mi też przy wzmocnieniach główki. Edytowane 7 Sierpnia 2017 przez Mentos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 No to kiepska sprawa, dobrze wiedzieć. Mój Unit dostał teraz przerzutki to ma lżej ale oby nic się z nim nie podziało, bo też duże koło. Kona ma tendencję do trzymania się latami tych samych rozwiązań (vide geometria w fullach, której archaiczność objaśniał mi kiedyś sprzedawca w jakimś sklepie) więc kto wie, może i haki skopiowali jak szło z mniejszych ram i faktycznie nie wytrzymują. Ale na pewno tegoroczne są grubsze od tych ze zdjęcia. Zdjęcia może wrzucę kiedyś bo nie chce mi się rozkręcać roweru ale są na pewno inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 7 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 Cracked dropout Kona Unit 29- Mtbr.com Temat sprzed 4 lat z 2 zdjęciami pęknietych haków... Ja bym sie raczej Majk nie przejmował tylko dwała do pieca. A jak walnie to masz przeca gwarę na lajftajma Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peseriusz Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 Mentos Co by nie patrzeć, nowe haki są inne od Twoich (i czy rama Unit == Explosif?). Mam nadzieję, iż wieczna gwarancja na te nowsze ramy wynika z tego iż wzmocnili te haki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 7 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2017 A jak walnie to masz przeca gwarę na lajftajma Tja, lajftajma. Kupiłem cały rower a jakiekolwiek zmiany osprzętu powodują utratę gwarancji Póki co fabryczny osprzęt jeszcze mam ale liczę że lada dzień pójdzie w świat. I po gwarancji. Dziwna polityka ale nie tylko Kona tak ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 8 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2017 No to masz problem Powiesić na ścianie, nie dotykać, tylko raz w tygodniu delikatnie odkurzać. Powinno służyć przez długie lata Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 8 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2017 A czy ja gdziekolwiek pisałem że zależy mi na jakieś gwarancji? Gdyby tak było powiesiłbym na ścianie w ramce kartę gwarancyjną, żeby jej przypadkiem nie zgubić. Tak tylko mówię jeśli ktoś połasiłby się na obiecanki macanki producentów o lajftajmie. Ja od początku miałem to w nosie więc ewentualne wady produktu są niepokojące Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yarr Napisano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2017 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2017 Mentos Co by nie patrzeć, nowe haki są inne od Twoich (i czy rama Unit == Explosif?). Mam nadzieję, iż wieczna gwarancja na te nowsze ramy wynika z tego iż wzmocnili te haki. I to właśnie napisałem - że przekonstruowali. Żadnej Kony też od 4 lat nie mam bo jak napisałem posprzedawałem. No i stąd podałem link do tematu sprzed 4 lat - był wówczas dla mnie aktualny ;-) A Unit 2-9 i Explosif 29 to było to samo. No i najważniejsze - w Salsie El Mariaci tego problemu już nie mam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2017 Ramka Starling SWOOP 2017 (M) https://www.pinkbike.com/buysell/2208949/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rysz Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 W sumie info z czerwca, ale nie widziałem jeszcze tego tutaj, zatem: Ronin w 2018 oprócz znanej wersji wyjdzie też jako "SL" na Ryjnoldsie 725, Apexie i Aksiumach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Ciekawy, ale tarcze 140mm będą się smażyć, no i blat na korbie wygląda na spory, 42-44. Poszli w bardziej szosową stronę jak na moje oko, ciągle zostawiając opony przełajowe no i dość ograniczony jak na szosę napęd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 (edytowane) Szosową ? Dotychczas było 50-34 to teraz chyba odszosowili ? Czy widzisz jakies inne cechy szosowe ? Edytowane 14 Sierpnia 2017 przez wkg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 (edytowane) No przecież masz wyżej - mniejsze tarcze, gdzie według mnie tylko przy odciążaniu szosy zmiana ze 160 na 140 ma sens. No i twardsze najmniejsze przełożenie, chyba że jest tam kaseta 11-42 z blatem 42T czyli dalej 1:1, po zdjęciach ciężko ocenić. Edytowane 14 Sierpnia 2017 przez MikeSkywalker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psobol Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Jak apex to kaseta 11-42. Może ostatecznie na korbie siądzie coś mniejszego, np. 38T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Chyba się pogubiłem ... piszę o napędzie, hamulców to pewnie jak nie miał tak nie ma ; ) Stary Ronin http://en.author.eu/adventure/gravel-bike/author-ronin-2017-ua42882901-4757#!technicka-specifikace mial blat 50 Ten SL na Reynoldsie 42 lub 44 - jak piszesz. To chyba mniejszy jest, bardziej miękki ... czyli mniej szosowy. Coś pokręciłem ? Drążę, bo jest to jeden z rowerów spośród których wybieram. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 W Roninie była korba 34-50. Więc najmniejsze przełożenie to 34/34. Teraz, jeśli dali kasetę 11-42 to blat 42 zapewni takie samo. Ale wizualnie wydaje się jakiś taki większy niż zwykle w przełajkach, więc jest to albo 42 albo 44 zęby. I wbrew pozorom jeśli są tam te 2 zęby więcej będzie to robiło różnicę. A co do hamulców - hydraulika na 140mm działa jak mechaniki na 160, więc nierozsądnym wydaje mi się zmiana tarcz na lepsze, skoro można by tym poprawić nieco hamowanie z którego Ronin nie słynął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Ano jasne, to 1x, blat=młynek )))) Gravel bez młynka z tak rozstrzelonym stopniowaniem to już nie dla mnie ; ( Wydaje się, że https://www.evanscycles.com/en-pl/genesis-croix-de-fer-20-2017-adventure-road-bike-EV289582 jest niegłupią alternatywą, tylko chyba bardziej turystyczna geometria. I mechaniczno - hydrauliczne hamulce - czym to sie je ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Z tym się je że masz hydrauliczny zacisk aktywowany linką. Na pewno jest mniejsza ilość płynu w układzie co może pogarszać jego właściwości termiczne, na pewno są minimalnie ale jednak wyciągające się linki, niemniej jednak z tego co mi wiadomo jest to lepsze rozwiązanie niż zaciski mechaniczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Dzieki. Budowę doczytałem .. Ten płyn hmmm ... to jak w aucie - nie cyrkuluje w przewodzie więc pogorszenie odprowadzenia ciepłą chyba minimalne. Linke podciągnąć żaden problem. Pytanie czy dostanie się części do tych hamulców, albo nowe hamulce za kilka lat. To chyba niezbyt popularne rozwiązanie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 15 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2017 Nie wiem jak te konkretne i jak na szosie, ale patent stary jak świat i faktycznie tego typu hample jak poniżej mi się grzały w połowie lat 90tych na zjazdach pomimo tarczy jak w motorze, no ale to było MTB. Ceramiczne tłoczki, radiatorki na klockach, użebrowanie zacisków, tarcze warstwowe - w sumie inne mamy teraz czasy No i z opisu się uśmiałem - "Umożliwi to m.in. instalację systemu w ramach wyposażonych w wewnętrzne prowadzenie pancerzy", przecież są firmy "geniusze" które potrafią i hydraulikę pociągnąć wewnątrz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 15 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2017 Ekhem... A po kij chybac i gdybac jak mozna poczytac opinie wlascicieli hybryd chocby na STW? Generalny odbior jest baaardzo pozytywny, z zaznaczeniem ze lepsz jest tylko pelna hydraulika. Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 15 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2017 siur, ale tylko ta ciągnięta po zewnątrz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raff_pl Napisano 20 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2017 Jakies sto lat temu wspominalem o zakupie i planowanych modach, ale w koncu sie nie pochwalilem, co przy okazji czynie. Commencal Uptown, w zasadzie stock poza napedem. Korby Claris, Gates Carbon Drive + Sram Automatix. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 21 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2017 BFM - Bardzo Fajny Mieszczuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.