Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

 

 

- jaka w praktyce wejdzie tam opona tył/przód (jak zrozumiałem z wpisu @Anarchy  to  były jakieś poprzednie wersje gdzie było więcej miejsca?)   - jaki masz rozmiar ramy  i  wzrost / długość nogi   - bo zakładam ze uznajesz że masz dopasowany rozmiar ramy     

- czy masz porównanie do innych ram CrMo - w sensie jak ta wypada pod względem sztywności w okolicach suportu?  ...  

 

No więc tak :

Ja taki niewielki jestem :unsure: wzrost 163 noga 69 - praktycznie prześwitu między mną a nią nie ma - rama jest dobierana głównie do turystyki, więc w ogóle nie zwracam na to uwagi. Wolałbym jednak by była 2-3 cm niższa. Mogłem poczekać na kolejny rocznik tu by była, ale z kołem 650b, a tego chciałem uniknąć. Jednak jest to bardzo wygodny rower, jeżdżę nim na codzień jak i na przejażdżki krótsze i dłuższe (50 -200 km) po nawierzchni przeróżnej od szutrów przez lasy, gliny, błota, i różnego rodzaju łąki i asfalty. Jeśli chodzi o ogon, o którym raczył wspomnieć Anarchy to w odpowiedzi na moje pytanie do dystrybutora w Polsce otrzymałem taką odpowiedź :

"My przypuszczamy, że może to być Sanko gdyż większość ram bmx jest z tej stali robione - no a Fairdale wywodzi się z bmxów ;)

Max opony -producent nie podaje , z tyłu szerokość między rurkami na wysokości opony to ok.49mm więc opona 45 powinna wejść (oryginalnie są 42c)"

i ja myślę, że te 42c to jest to co można max wsadzić w ten tył (ja używam conti speed ride 700x42c). Za to przód daje duże możliwości (zamieszczam linki do albumów - popatrz sobie)

https://goo.gl/photos/uhr4xAtP6DurvpQE7

https://goo.gl/photos/SBKnabBbfc3Q9XRe9

 

- jeśli chodzi o suport i jego sztywność. Nie mam zdania. Jedyny rower na 4130 jakim jeździłem to stare MTB Wheeler 3800. Może MikeSkywalker coś powie jechał na nim chwilę (choć myślę, że to był zbyt krótki kontakt)

 

Reasumując jestem zadowolony. Ciorałem rowerem już w różnych miejscach. Teraz czeka go prawdziwy test Beskid N. Jeśli coś mogę Ci na jego temat napisać to daj znać. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Mod Team
Napisano

 

 

Po co toto robić chromowane i świecące jak psu jajca  

 

Chromy są fajne. Ale po po słabiutkich doświadczeniach z Canfield'em nie zdecyduję się na współczesnie chromowaną ramę. Za duzo stresu jak ruda zjada go od zewnątrz a sam chrom obłazi jak skórka pomarańczy...

 

Niestety, ekologiczne chromowanie jest do pupy  :down:  

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

To tak jak "ekologiczny" Rohloff. Daleko mu do tego gęstego jak klej oleju sprzed raptem paru lat. 

 

Ja świecidełek ogólnie nie lubię ale jednak w przypadku gravela szukam takich ram które nie rzucają się zbytnio w oczy rzucone gdzieś w krzaki obok namiotu. 

Napisano

 

 

Holdswortha
Dla mnie mają one specyficzny design (nie trafia w moje gusta). Póki co chyba najbliżej mi do Ronina. Boję się, że składając przekroczę budżet :D
Napisano (edytowane)

Jeśli poprawili jakość lakierowania w porównaniu do pierwszej generacji to na pewno  tak :) Jeśli nie - to radzę zachować klamoty które chcesz zmienić i możesz potrzebować przy wymianie w ramach gwarancji. Aczkolwiek na forum dwóch użytkowników miało odrębne sytuacje - jednemu zmienili ramę, od drugiego chcą rower. 

 

Podstawą w budowie roweru za 3650zł jest tanio kupić ramę. Podejrzewam że największe szanse na to są w UK. Nam udało się dla kolegi kupić Cotica Escapade (wprawdzie z widelcem osobno i do przemalowania) w okolicach 800 zł, wliczając szmugiel do Polski. Ale będzie na tym składany nieco inny sprzęt niż gravel więc ciężko mi szacować koszt. Ale na pewno w zakładanym budżecie dałoby się. 

 

Jest jeszcze Accent Furious, z równie dobrym rabatem u dystrybutora Velo można by kombinować. No ale to frameset z materiałów gorszego sortu.

 

Kode jakością lakieru pewnie nie będzie powalał, z rowerach NSa od zawsze był z tym problem, no chyba że coś w ostatnich latach poprawili bo ostatnią ramę mam z 2014. 

 

Popytaj o tą gwarancję bo jak wspomniałem w Roninie problem z lakierem wystąpił i później rozważ przejście na 1x10, do wymiany może być korba (ale nie musi), kaseta, przerzutka.

Ewentualnie całość napędu jakbyś chciał przejść na SRAMa (w wielu opiniach śmiga lepiej w konfiguracji 1xX). Niedługo będę kończył swoją Eskapadę w takiej opcji więc jak chcesz to mogę podliczyć Ci koszt ściąganych z UK/kupowanych w Polsce części, też z założeniem żeby wyszło jak najtaniej (u mnie to SRAM Rival + GX + kaseta Sunrace). A czy 1x10 jest wystarczające okaże się pewnie po kolejnym sezonie. Manetka tak czy inaczej jest "biegowa" więc jak coś dołożę biegów. Ale ostatnio wystarczał mi zakres ośmiobiegowej Alfine i nie z jego powodu dokonałem zmiany. 

 

Koła - no cóż, jeślibyś sprzedał te z Ronina to czeka Cię tylko dopłata do lżejszych/lepszych. Jeśli mają być tylko lepsze i troszkę lżejsze to coś na piastach Novateca D041/D042, jeśli jeśli bardziej lżejsze to na D771+D772/882/362.

 

Edytowane przez MikeSkywalker
Napisano

 

 

Jeśli poprawili jakość lakierowania w porównaniu do pierwszej generacji to na pewno  tak Jeśli nie - to radzę zachować klamoty które chcesz zmienić i możesz potrzebować przy wymianie w ramach gwarancji. Aczkolwiek na forum dwóch użytkowników miało odrębne sytuacje - jednemu zmienili ramę, od drugiego chcą rower. 
Podobno poprawili jakość w tym obszarze. Rower i tak dogaduje, ze znajomym ze sklepu więc od razu ustalę z nim na wszelki wypadek jakby wyglądały kwestie gwarancji.

 

Furious odpada ponieważ nie podoba mi się :)

 

 

 

Popytaj o tą gwarancję bo jak wspomniałem w Roninie problem z lakierem wystąpił i później rozważ przejście na 1x10, do wymiany może być korba (ale nie musi), kaseta, przerzutka.
1x10 to napęd optymalny dla mnie więc w przypadku ronina chciałbym iść w tym kierunku. Aczkolwiek jak w tym przypadku wyglądają kwestie związane z klamokomanetką ? Odłączam od niej przewód przedniej przerzutki i mogę używać czy trzeba kupować osobną klamkę hamulcową ?

 

 

Napisano

Dobra Ronin zamówiony. Jak dotrze to podzielę się wrażeniami. 

 

Ps. rower kupuje głównie na moje miejsko-leśne okolice, aczkolwiek ponieważ chwilowo będzie to mój jedyny rower to czy da się nim pobawić na trasach typu twister w Bielsku ?

Napisano

Wszystko się da, pytanie czy warto i czy starczy odwagi ;) 

 

A tak na serio, nie byłem na Twisterze, ale byłem na trasach w Srebrnej Górze na mojej Kuwaharze. Część zjechałem, część sprowadziłem - generalnie da się, tylko nie jestem pewny czy nazwałbym to "zabawą", momentami była raczej walka o życie ;) 

 

Ale z tego co kojarzę bielski Twister nie ma dropów, hopek, korzeni i rockgardenów więc możesz spróbować. 

 

Pozdrawiam

Napisano

To tylko luźnie dywagacje z mojej strony. Wiem, że brak: hydrauliki, xxx mm skoku amortyzatora, szerokiej kierownicy z normalnymi klamkami, szerokich opon itd. będzie mocno ograniczał. 

Napisano

Powtarzam: wszystko się da, a nie będziesz wiedział czy Ci się podoba, jeśli nie spróbujesz. Jednemu w górach wystarcza przełajka, a inny po mieście jeździ fullem bo krawężniki ;) 

Napisano

Vulcan Bicycle Works. Mam przyjemnosc pracowac z panem ktory lutuje ramy, mysli nieszablonowo i jest gotow podjac sie zwariowanych projektow.

 

Oto Jego ostatnia kreacja - rower terenowy, naped typu "dingle" z opcja ubiegowienia, jakze modne ostatnio gumy w plusie i kilka innych smaczkow...

 

 

yrKM0P-qA2K5XHrg5nntaBueqFPz1XHhIdiKIyWJ

 

WKZITD3KlCJ6dPL_EvwoY1kzvBQeUnr4Z82Df1R4

 

IJvqi1bqiyDMuAPlWyDaWkaeISri8LiQRSsRYs6M

 

PoDGqXqxpzhl5ZHfee6V-sXmtBHGDMXKCZvNv-e_

 

rMronl-3SKA162wmqEBkN692M0P8OiK1WvkMHpQ7

 

 

@Rambol: tak prezentuje sie "nowa" scianka. Cegiel brak. Wybacz! :D

Napisano

rower elektryzuje myśli, gdyby w gniazda bidonowe wkręcić porcelanowe izolatory mogła by powstać intrygująca łącznica telegraficzna na trzy wioski, dizajnerski szacun ten model powinien nazywać się Telegraf :)

 

 

  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

o jakie bezsensowne i paskudy, tak linki praktycznie i logicznie ciągnąć po zewnątrz ;-)

a bez żartów szkoda że Unit tylko 27,5 chyba że 29 wlezie?

no i wg mnie czas na przekonstruowanie/wzmocnienie tego patentu tylnych haków

Edytowane przez Mentos
Napisano

o jakie bezsensowne i paskudy, tak linki praktycznie i logicznie ciągnąć po zewnątrz ;-)

a bez żartów szkoda że Unit tylko 27,5 chyba że 29 wlezie?

no i wg mnie czas na przekonstruowanie/wzmocnienie tego patentu tylnych haków

 

Co masz do tylnych haków w Unicie??? Nie mam z nimi żadnych problemów. 

  • Mod Team
Napisano

Kłaniam,

 

Kolega widać świeżynka, bo nie wiedziaty, że nieraz juz tutaj takowe haki wysyłano do piekła, ludzi ich posiadajacych posądzano o, delikatnie mówiąc, ociężałość umysłową i jeszcze kilka takich.

 

Wszystko przez wygmerane w interenetach kilka zdjęć pęknietych łaczęń hak-pióra tylnego trójkata.

 

Mam takie w Romku, nic nie połamałem i dobrze mi z Hakami Dla Idiotów :P

 

Jedyne rowery które nie pękaja to takie którte stoją na stojaku i odkurza sie je raz w miesiącu...

 

Jak by to był taki ciulowy i nagminnie pekający detal Kona zrobiła by akcje odwoławczo-wycofawczą i zmieniłaby system suwania. 

 

Nie widziałem, nie słyszałem   :P

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

Słyszałem o pękających hakach w Unicie, w tym czarnym modelu. Z tego co wiem to to poprawili. Także nie wiem, jestem ciekaw, co @Mentos miał konkretnie na myśli. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...