Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Panowie kusi mnie ostatnio złożenie sobie jakiegoś budżetowego bike'a na stalowej ramie ze stalowym widłem na kołach 27+, kojarzycie jakaś ramę 29er w budżecie +/- 1000zł w którą by takie koła dało radę upakować ?

Mam jeszcze koła 27,5+ z Marina moge odstapic w dobrej cenie

 

Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Panowie kusi mnie ostatnio złożenie sobie jakiegoś budżetowego bike'a na stalowej ramie ze stalowym widłem na kołach 27+, kojarzycie jakaś ramę 29er w budżecie +/- 1000zł w którą by takie koła dało radę upakować ?

W tym budzecie ciezko bedzie o amelinium nie wspomnianych juz o stali. Tylko uzywki...
Napisano

Znawcy stali - jak wygląda spawanie przelotek do linek w ramie CrMo? Wyczytałem tylko że to nie je zwykła stal i nie pospawasz byle czym ale jak to wygląda w praktyce? Czy jest to duży problem czy większym jest estetyczne zamaskowanie miejsca po ich usunięciu? 

  • Mod Team
Napisano

Jak się umie, to robić to pewnie nie. :) 

Ja sam, nigdy nie próbowałem i nie polecałbym bez doświadczenia się samemu za to zabierać, bo lutując też możesz przegrzać/przepalić rurkę, zwłaszcza w tych bardziej wycieniowanych miejscach.


 

Napisano

Znawcy stali - jak wygląda spawanie przelotek do linek w ramie CrMo? Wyczytałem tylko że to nie je zwykła stal i nie pospawasz byle czym ale jak to wygląda w praktyce? Czy jest to duży problem czy większym jest estetyczne zamaskowanie miejsca po ich usunięciu? 

twardy lut na mosiądz,

na grubszych tańszych cr-mo czasem tigiem w argonie, odpowiednim drutem.

Napisano

Jeżeli rurka ramy jest klasycznej grubości to najfajniej założyć przelotki z wykopalisk kolarskich na obrączkach blaszanych trzy na rurę, i zastosować pełny pancerz.

 

Są również sprytne obrączki blaszane z oporami bez piwotów i baryłek chyba od Sachsa lub Hureta. wtedy założone u góry i na dole mogą pozwolić na wolną linkę, lub przy obrączce ze ślizgami na dole pokierują uciąg linki do przerzutek

Napisano (edytowane)
wracając na moment do ciężkiego tematu stali i pełnej amortyzacji... DarkOwl nadchodzi (podobno już blisko)

 

 

Przecie fuli się ze stali nie robi, a wahaczy to już wcale.

 

 

 

zy w takim razie ich przylutowanie to duży problem?

 

 

Nic nie jest problemem jeśli ma się gdzie, czym i się wie jak:)

 

 

 

na grubszych tańszych cr-mo czasem tigiem w argonie, odpowiednim drutem.

 

 

  :D troche nie tak

 

----

 

Żeby być precyzyjnym. Na upartego to pospawałbym tigiem przelotkę do każdej rurki ale musiałbym  zepsuć kilka. Więc po cholerę kiedy polutować można to za każdym razem.

A i raczej na srebro niż na mosiądz choć od biedy można na mosiądz. Jest jeszcze jedna technika trochę pomiędzy ale jeszcze nie testowałem.

Edytowane przez yarr
Napisano (edytowane)

Nie przeglądnąłem wątku w całości - przyznaję.

Czy jest fajniejsza alternatywa dla Stantona Sherpy (aktualnie się nazywa Sherpa new gen.) ?

Z grubsza wymagania :

Do połykania kilometrów,ścieżka,lasek,bez łomotu (są inne sprzęty),czasem przyczepa,ale też nie wyprawówka,bardziej xc z rozsądną,a nie ścigancką geo.

pod 100- 120mm widła

29,jak wejdą 27+ to jeszcze lepiej,bo mam i okazjonalnie można poprzekładać.

głowa circa 67-68

krótki ogonek

12x142

 

???

 

Ragley,bracia Canfieldy - za grubo i ciężkawo.

Edytowane przez Tomek21001
Napisano (edytowane)

Nie przeglądnąłem wątku w całości - przyznaję.

Czy jest fajniejsza alternatywa dla Stantona Sherpy (aktualnie się nazywa Sherpa new gen.) ?

Z grubsza wymagania :

Do połykania kilometrów,ścieżka,lasek,bez łomotu (są inne sprzęty),czasem przyczepa,ale też nie wyprawówka,bardziej xc z rozsądną,a nie ścigancką geo.

pod 100- 120mm widła

29,jak wejdą 27+ to jeszcze lepiej,bo mam i okazjonalnie można poprzekładać.

głowa circa 67-68

krótki ogonek

12x142

 

???

 

Ragley,bracia Canfieldy - za grubo i ciężkawo.

 

"Fajniejsza" alternatywa to jedynie zamówić ramę w SingleBe. Poza tym będzie trudno o coś bardziej ok od Sherpy, jeśli chodzi o geo, wykonanie i wagę.

Inne, jak Trans Am https://www.merlincycles.com/transition-transam-29er-mountain-bike-frame-2016-87646.html,

będą podobnego miotu co Ragley czy CB. A jak bardziej komfortowe, to znowu kąt i ogon idą wbrew w/w parametrom,

jak moje ulubione leniuchy http://www.pipedreamcycles.co.uk/shop/skookum-29er-r853/ lub http://www.somafab.com/archives/product/juice

 

Edytowane przez artoor
Napisano (edytowane)

Ja nie wiem co wy chcecie od Sherpy.

 

Mi się ta rama podoba, zwłaszcza potwierdzona kompatybilność z 29/650B+ i sztywna oś w next gen. Nawet bym się nie zastnanawiał :)

Edytowane przez ishi

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...