Mod Team IvanMTB Napisano 14 Lipca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lipca 2016 To ja chcę się dowiedzieć Dlaczego materiał A jest lepszy wg was niż materiał S. Bo ja nie znam się na tym, opieram swoją opinę jedynie na obserwacjach, a te mówią mi że nie widzę specjalnie duże ilości stalowych wahaczy. Specjalnie mądrościowycm i nieznoszącym sprzeciwu tonem tego bym nie nazwał, ale niech Ci będie Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 14 Lipca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lipca 2016 Yarr, gracias, ale no wiesz, ja o sztywności stali vs alu może w książkach też czytałem, ale wystarczy mi do dziś to co usłyszałem od p. Rychtarskiego i Orłowskiego.A jak by nie mówić - nabudowali trochę torowego sprzętu gdzie sztywność to podstawa istnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yarr Napisano 14 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2016 (edytowane) Stal podda sie odksztalceniom i dostanie luzow wahacz ,rozsypia sie lozyska jak w makrokeshu za 60000 groszy. Pewnie dlatego łożyska w obrabiarkach są montowane w stalowych odlewach. Rozmowy o materiałach nie mogą być tak jednostronne i pozbawione szczegółów. Bo Nie możemy porównywać stali nieuspokojonej ST4 z której można uspawać furtkę do stali maraging czy Hadfielda. Błagam was. Można, pewnie, że można, ale nie ma się co czarować, że stal jest tak superowym materiałem na wahacze... Przedni trójkąt, czemu nie, wahacz to już raczej sztuka dla sztuki... Szacunek... I. Myślałem bardziej o tej wypowiedzi Ivan :* ale wystarczy mi do dziś to co usłyszałem od p. Rychtarskiego i Orłowskiego. Podziel się. Chętnie się dowiem. ---- Jeszcze takie małe oświadczenie. Nie walczę z rzeczywistością. Nie twierdze że cały świat zgłupiał i buduje rowery z alu. Buduje, bo tak jest łatwiej, taniej, szybciej. Chciałbym tylko nie czytać takich jednostronnych opinii o materiałach bez uzasadnienia i zgłębiania tematu. W ten sposób skończy się na tym, że będziemy coś robili lub nie robili tylko dlatego że tak się robi, bo tak robią to wszyscy. Takich zagadnień jest masa. Ramy stalowe produkowane masowo są spawane tigiem głównie dlatego, że po takim spawainu nie potrzebna jest dodatkowa obróbka. Czas to kasa. Co nie znaczy że rama lutowana jest gorsza czy słabsza. Edytowane 14 Lipca 2016 przez yarr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 14 Lipca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lipca 2016 W sumie nic wielkiego i ponad to co tu było powiedziane. aaa i że stalówki w klubach bo dłużej jeździły a "po" mogły jeszcze służyć młodzikom. Dziś sztywność można załatwić cabrąłnem bo projektując każdy centymetr ramy pod względem sztywności, elastyczności itd itdTylko Panowie, Koledzy Drodzy.... ja myślałem, że historie na temat wyższości BożegoNarodzenia nad WielkieNocy mamy już dawno za sobą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yarr Napisano 14 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2016 (edytowane) U mnie leje jak z cebra a w czasie deszczu dzieci się nudzą karbon karbon hmm.. a taka ciekawostka z chin mi się przypomniala Edytowane 14 Lipca 2016 przez yarr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejas Napisano 14 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2016 To jest magazyn? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 14 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2016 To jest śmietnik a dokładnie sortownia jak mniemam. Mnóstwo z tych ram jest połamanych i pociętych i to nie są te same ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yarr Napisano 14 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2016 Pewnie śmietnik poprodukcyjny. Przerobienie tego na cokolwiek jest raczej niemożliwe. Ekologiczny rower? Raczej nie karbonowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panSocjolog Napisano 14 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2016 Cokolwiek ekologicznego? Raczej nie z Chin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarek2 Napisano 14 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2016 karbon karbon hmm.. a taka ciekawostka z chin mi się przypomniala Dobra tylko nie było nigdy opisu dokłądnego co to i gdzie ta hałada. Ja podejrzewam że puścił to Spec czy inny Scott by odstraszyć ludzi od ram chińskich na Ali. Słaby przykład. Dlaczego ALU/Karbon? Bo jest dla mnie to po prostu ładniejsze. Po 2 tańsze, dużo tańsze. 3 - lżejsze. Podjeźdzałem FS 18kg w górach i takim 15kg i 12kg. Wie o czym pisze ten co rower w górach pchał i niusł na plecach...nic fajnego, żadna przyjemność. 4 - łatwo dostępne i popularne. Czyli łatwiej jeśli chodzi o gwarancję/jakąś zmianę w rowerze. Nie napiszę o materiałach od lutowania, spawania, czy innego lepienia - nie znam się na tym. I Ivan i Prez mają FS w Alu, ja pod choinkę sobie sprawię. Świat jeździ na ALU i Wunglu i ja będę. Nie ma sensu iść pod prąd na siłę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yarr Napisano 14 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2016 (edytowane) Dobra tylko nie było nigdy opisu dokłądnego co to i gdzie ta hałada. Ja podejrzewam że puścił to Spec czy inny Scott by odstraszyć ludzi od ram chińskich na Ali. Słaby przykład. Ta bo u nich wszytko wychodzi 100 na 100. A to co piszesz to już teoria spiskowa dopisana do teorii spiskowej. Jakie to ma znaczenie gdzie to jest? Nie rozumiem. Poza tym to nie był przykład. Bo niby czego? O drugiej połowie wypowiedzi już nie mam siły pisać. I Ivan i Prez mają FS w Alu Hm ... Taka mała prowokacja. Panowie. Wzielibyśta customowe fule w stali? Dajmy na to Dark owl jak już powstaną? Edytowane 14 Lipca 2016 przez yarr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 14 Lipca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lipca 2016 Wzielibyśta customowe fule w stali? No przecie już w Kobarid żeśmy o tym gadali Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yarr Napisano 14 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2016 (edytowane) Skwarze jeden. Tata zawsze mi mówił że mam rozmawiać z ludźmi ich językiem żeby mnie rozumieli. Co niniejszym czynię. Zastosuję przykład z twojego podwórka. Kiedyś widziałem materiał o tym panu co robi narty z drewna na zamówienie. Robi je ręcznie i nie robi ich tanio a mimo to ma spora kolejkę oczekujących. Cały świat jak wiesz jeździ na nartach dużo tańszych i z innych materiałów. Ale ja jakbym jeździł na nartach, czym się brzydzę, to chciałbym jeździć na takich od tego pana. I powiem ci tak jak ty mnie. Nie znam się na produkcji nart ale właśnie dlatego że cały świat jeździ na tych plastikowych to ja chciałbym na drewnianych bo mi się podobają. Edytowane 14 Lipca 2016 przez yarr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 14 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2016 (edytowane) Ja bym wziął gdyby dawali Bo już cena "masówek" które i tak wychodzą na sztuki trochę przeraża. No i póki co na glinianego fulla też nie narzekam. Stal kusi ale tylko po to żeby mieć cienkie rurki i stal - tak dla zasady. Więc z punktu widzenia praktycznego nie ma to żadnego sensu, z punktu ideologicznego pewnie ma. W sumie o tym napisał @yarr. Chyba że trzeba punkt widzenia zweryfikować i stwierdzić że alu nie nadaje się wyłącznie na puszki do piwa Ale co to za frajda. Edytowane 14 Lipca 2016 przez MikeSkywalker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 14 Lipca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lipca 2016 Panowie. Wzielibyśta customowe fule w stali? Dajmy na to Dark owl jak już powstaną? .. na kolanach bym poszedł.....choćby za samą blaszkę na sterówie a co do Skwarkowego ad3. bzdura lub różnica tak mało istotna, że nie warta przytaczania. O czym pisałem kilka postów wcześniej. Moja sarna była lżejsza niż niejeden paździeż z glinu. W fulach potrafiąramy do roweró tej samej grupy ważyć międzye 2,3 a 3,5kg To tylko dowód na to, że nie tylko materiał jest istotny ale i konstrukcja. ad3b. niech przykładem będzie nasz Koval co singlową stalą ostatnio pozamiatał u siebie w okolicy na zawodach. PARWDZIWYM mocarzom nie przeszkadza czy jadą na "cięższej" stali No ale Skwarek to młoda niewyżyta krew - swoje jeszcze musi przejść, nacieszyć fulem (pierwszym w życiu?), najarać carbąłnem. Może za lat 5/10 zmieni mu się optyka aaaa i jeszcze odnośnie tej legendarnej sztywności alu.. zróbcie ramę z alu o takich średnicach jak stalówka (najlepiej szosowa!) to pogadamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarek2 Napisano 15 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2016 (edytowane) Cały świat jak wiesz jeździ na nartach dużo tańszych i z innych materiałów. Ale ja jakbym jeździł na nartach, czym się brzydzę, to chciałbym jeździć na takich od tego pana. I powiem ci tak jak ty mnie. Nie znam się na produkcji nart ale właśnie dlatego że cały świat jeździ na tych plastikowych to ja chciałbym na drewnianych bo mi się podobają. Ja tam śmigam na polskich nartach karbonowych z własnej stajni. Tam jest troichę inaczej. Generalnie narty z rdzeniem drewnianym różnią się tylko wagą porównując do wunglowych. A Muncok tzn Szymon, którego znam osobiści robi manufakture custom, w kategorii Premium. Powiem Ci że narty tak się nie różnią jak rowery. Generalnie trzeba być ekspertem by wyczuć różnicę w natach podobnych do siebie geometrycznie. ad3. bzdura lub różnica tak mało istotna No taaa...to czmu odchodzamy rowery? Czemu cały świat jak kogoś styać jeździ na FS jak najlżejszych? Przykłąd Kovala który ma nogę poza skalą i kasy władował w rower masę chyba nie? Tylko trzeba mieć tą kasę. Ja Was nie potrzebuje przekonywać. Tak sobie dumam i tak mi się wydaje. A na forumowe dyskusje przy klawiaturze to ja nie mam tyle czasu. Odczucia co do FS czerpałem 2 miechy temu na włoszkich szlakach. No ale Skwarek to młoda niewyżyta piczka - weź sobie wlep ostrzeżenie? Bo ja nie mam 18 lat i to taka słowna gierka nastolatka. Żartobliwie, wiem ale publicznie. Zmień to. Bo Ci Panie Anarchy wyznacze solo trasę na Stallovym i nie będzie przyjemnie A Wy to Starszyzna Mędrców Stali? Ale Was inna opinia gryzie... Edytowane 15 Lipca 2016 przez skwarek2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 15 Lipca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Lipca 2016 Zmienione Mariuszu. Jeżeli uraziłem - publicznie - przepraszam.. . . Napisąłem tu jeszcze "trochę mądrości" ale usunąłem to bo to nie ma sensu. Nikt tu nikogo nie chce nawracać na jakąkolwiek stronę, wmawiać, że blondynki są ładniejsze od brunetek a cienkie bardziej wysublimowane od grubego. Czy wciskać i tak praktycznie nie dostępnych fuli ze stali.Chodziło tylko o odrobinę większą rzetelność w tym co niektórzy piszą.|Ale, że rozmowa zaczyna parzyć w palce na klawiaturze ja mówię pas. Albo lepiej - peace. I ściski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 15 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2016 No taaa...to czmu odchodzamy rowery? Czemu cały świat jak kogoś styać jeździ na FS jak najlżejszych? Z tym odchudzaniem szczególnie w fiulach to jest paranoja- większość po 2-3 latach to szrot. Pękające wahacze, śruby, ............. z innej bajki waga końcowa roweru to suma i oszczędność 0,5 kg na ramie daje mały ułamek w wadze końcowej bajka. Od dawna wiadomo że w tej branży solidnie nie oznacza wcale lekko. Chyba że stać nas na wymianę tajli co rok (sezon).Stal to po prostu dobry, długowieczny i sprawdzony materiał i cieszy że nie odszedł w zapomnienie wśród masowego zalewu glinu i wungla. Większość stalowych rowerów to świadomy wybór dla kogoś kto te wszystkie materiały już objeździł. Ja wróciłem do stali (tak naprawdę zawsze jeden z moich rowerów zawsze był stalowy) po latach jazdy na wszelkiej maści rowerach głównie aluminiowych.( Zmieniałem ramy 2 razy do roku.) W moim odczuciu to odkrycie roweru na nowo (stal). Trochę to jak z modą zatacza kręgi. Ja to nawet mam radochę że 98% ludzi śmiga na glinie. A większość awarii ram to niestety Karbą i Alu... może to efekt skali, ale nie w wunglu. Dla ludzi walczących o wynik często każdy gram pod nogami jak i nad ramą ma znaczenie... dla nich karbą to idealny materiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarek2 Napisano 15 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2016 Zmieniałem ramy 2 razy do roku. O chłopie to ja nie wiem co ty robisz z rowerami? Ile miałeś przebiegu w roku 30k km? Czy to były ALU markeciaki. . A większość awarii ram to niestety Karbą i Alu... A pomyślałeś o skali? Powiedzmy jak na 1000 rowerów alu/car jest jeden stalowy to chyba proste, że więcej rowerów uszkodzonych to te 2 pierwsze materiały? Większość stalowych rowerów to świadomy wybór dla kogoś kto te wszystkie materiały już objeździł. Ja tam mam stal, bo taki rower dostałem od Ivana jak byłem w kiszce finansowej po kradzieży poprzedniego roweru. I marzy mi się wunglowy full trail. I na wyścigach pod górę mnie wyprzedzają lżejsze rowery mimo, że noga podobna jak nie lepsza. Więc pieniczycie, że waga nie jest ważna... Dobra ja też PAS w dyskusji i w temacie. Generalnie zawracacie kijem Wisłę. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kovaldesign Napisano 15 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2016 (edytowane) O zaletach Fe chyba nie musimy sie rospisywac, skoro watek ma wiecej stron niz 'Janko Muzykant'.Ja tylko dodam od siebie z obserwacji, ze to rzecz raczej dla luda wiedzacego czego sie chce, po przejsciach, niejednokrotnie z sentymentami do Wigry czy Pelikana, a nawej ruskiej 'bramy' Z duma dodam, ze zostalem nawrocony do Fe-tyszu w roku 2009 bodajrze (przez kogo, to chyba mozna sie domyslic) i osobiscie zarazilem stalowymi 29-erami 5-ciu kolegow na ojczystej ziemi. Kazdy chwali. ave stal, koval Edytowane 15 Lipca 2016 przez kovaldesign Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BulletTime Napisano 15 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2016 (edytowane) Ahves. Naszla mnie taka rozterka ..czemu tansze scigalki szosowe i cx giant spec scott cannondale,nawt nowa scigalka ns bikes sa glownie dostepne na alu a nie na stali? Co z tego ze alu jest (niby) tansze? Czy mi sie wydaje czy 1 t aluminium aby zaistniec materialnie pochlania 100 k kwh energy 4 ton boksytu i 100 000 l wody? Teraz przecie zarowki sa eko odkurzacze a rowery? Ile pochlania dobr 1 t stali?. Zatem czy nie fajnie zrobic wybor w 3 materialach stal wyngiel i allu? Nie mam zabardzo floty na wungiel zatem fajnie by bylo miec w stacjonarce na wystawie jakiegos sciganta w stali by potem moc go kupic i miec na miejscu serwis. Owszem istnieja takie marki jak kona single be marin surly salsa czy inne ale ich prozno szukach w sklepach... a polski ziom kupi w stacjonarnym sklepie.. Chcialbym sie przymierzyc do takiej np kony zeby zbadac czy geo i position ok , a tu super sprzedawca mi mowi ze kony nie ma bo to stalowe ciezkie i slabe.... rece opadajo...a jechac 500 km do sklepu to tak slabo= to samo co internet. 80 km jeszcze by uszlo Edytowane 15 Lipca 2016 przez BulletTime Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 15 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2016 Jest popyt na coś, to jest podaż. Kross Unplugged zalegał na magazynach w sklepach wiele lat po jego wyprodukowaniu, bo po prostu nie było na niego popytu. Dopóki ludzie będą kupować aluminiowe rowery chętniej, dopóty duzi producenci będą się w większości na nich skupiać a tym samym cena stalowych ram będzie znacznie wyższa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 15 Lipca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Lipca 2016 Nie Rambolu, popyt został stworzony przez producentów. A czemu alu? Po części na początku wierzyli w jego cudowną moc, le potem poszło o kasę, tylko i wyłącznie o kasę.Dlaczego nagle takie szpece wracają ze sztalą? Bo jest modna, bo się OPŁACA być w tej grupie wiedzących co dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yarr Napisano 15 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2016 (edytowane) Ja tam mam stal, bo taki rower dostałem od Ivana jak byłem w kiszce finansowej po kradzieży poprzedniego roweru. I marzy mi się wunglowy full trail. I na wyścigach pod górę mnie wyprzedzają lżejsze rowery mimo, że noga podobna jak nie lepsza. Więc pieniczycie, że waga nie jest ważna... Powiedział Skwarek organizator stalowego 2016. BTW nie rozmawialiśmy tutaj o wyższości alu nad stalą czy odwrotnie. Cały ambaras zaczął się od wypowiedzi z cyklu nie znam się ale się wypowiem pt. fule się robi tylko z alu i wungla. Edytowane 15 Lipca 2016 przez yarr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BulletTime Napisano 15 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2016 Anarchy pewnie widziales cene tego speca? Dlaczego nikt nie czyta moich postow dokladnie? Tak mocno nieczytelnie pisze? Przeciez napisalem o TANICH cx i kolarkach tak do 5000 zl. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.