Skocz do zawartości

[rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali


Wiewiór

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

... jak by była w sajzie to bym nie wrzucał tutaj tylko kombinował czy budzet sie dopnie...

 

BTW... Gość ma kilka innych gratów wystawionych, miedzy innymi tytaniczne koszyki...

 

http://www.ebay.co.uk/itm/elite-titanium-bottle-cages-/142037414776?hash=item211216f378:g:xDMAAOSwNuxXcAFO

 

Może komuś podejdą...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może podjadę obejrzeć ale pytanie najważniejsze - wejdzie tam więcej niż 32C? Na oko mnie się zdawa że to nie ten typ roweru którego szukam :)

 

:)

W żaden sposób nie wejdzie 32, jeżeli ta rama ma identyczne prześwity jak moja to na styk wejdzie 28, na pewno 25.

To wcale nie jest rower jakiego szukałeś, to jest rower jaki sam mam i jaki polecam przetestować, to piękna stalowa szosówka z czasu gdzie stal była już na szczycie kolarskiej popularności i zaczęła przegrywać z alu. jazda na takiej ramie może być majestatycznym poczuciem zjednoczenia się z rowerem, pandemonicznym poczuciem jedności mitochondrialnej z porami biutmicznej powierzchni asfaltu, ekstatycznym stacatto  z brukami Rzeszowa, zajęczym skokiem na  wolność krawężników....  Po przerobieniu na ostre dodatkowo wydaje się być rowerem sprzedawalnym bez strat... Ale w pierwszych dniach tygodniach do jazdy tak jak jest, jako szosa, po zmianie gum na 28 michelin dynamic, lub 25 Detonator ( fajna ale może nie być super wytrzymała w używaniu codziennym, vitoria Zafiro - cięższa ale ma dość dobre trzymanie i bieżnik gdy piasek na asfalcie- dobry, albo najekskluzywniej coś ze schwalbe maratonów cięzko ale z wkładką i biezniczkiem.... opony 28 trzeba sprawdzić pod hamulcami, tam jest najciaśniej i albo ocierają, albo będzie to zbawiawienne 3-4 mm luzu.

 

To widać nad napompowaną oponą 23, jak jest ok10mm luzu nad nią dobrze, jak 5-6 mm  to wejdzie tylko 622-25

 

taka szosa na miasto jest fajna, nawet gdy trzeba patentem do niej przyczepiać bagażniol z sakwami, chociaż zakrawa to o barbapapa sadyzm estetyczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jazda na takiej ramie może być majestatycznym poczuciem zjednoczenia się z rowerem, pandemonicznym poczuciem jedności mitochondrialnej z porami biutmicznej powierzchni asfaltu, ekstatycznym stacatto  z brukami Rzeszowa, zajęczym skokiem na  wolność krawężników....

Ten poetycki tekst to szantaż :P Ale podobne choć nieco mniej bijące po nadgarstkach odczucia towarzyszą mi odkąd przesiadłem się na singla także rozumiem. Podjadę, pomierzę, zobaczymy.

 

Jedno jest pewne - przekonujesz mnie do węższych kiszek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ożesz w pysk jeżyka...no i to jest promocja, szkoda że kasy i miejsca w garażu brak. POZDRo-:ver

 

A myślałem, że ci przeszła ta szkarada.  

 

Ja bym nie brał, nie wiadomo co Charlie z nim robił to zwyrol jest.

Edytowane przez yarr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogłoszenia parafialne - Cotic idzie w kierunku fuli na dużych kołach - 29" oraz 27.5"+:

- Flare MAX - skok 120 mm

- Rocket MAX  - skok 140 mm

 

Główny trójkąt - Reynolds 853. Wahacz - alu.

 

Obydwie ramy dzielą podobną geometrię (są chyba tymi samymi ramami) - za wyjątkiem skoku i liczb z niego wynikających. Dla konfiguracji 140/140 - 66.5 stopnia na przedzie, 448 mm na tyle i niecałe 74 stopnie pod zadem. 

 

droplink_7784.jpg

http://cotic.co.uk/product/droplink

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zaraz napiszo, że jednak nie koszerne

Bo fulle robi się z ALU albo KARBĄ!

Tak tak zaraz mi wkleicie jakiegoś obrzygańca (serio fulle w stali to jakiś Kwazimodo po kastracji) i napiszecie, że można. Tylko po co, jak z innego materiały wychodzi lepiej? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cotic'om nic nie brakuje

Pewnie przez stal właśnie brakuje mu wagi do brykania i targania go pod góre korbami a nie z buta czy na plecach przez dobrze zarabiających 40-latków.

No i wygląd spartański. Akurat HT w stali ma swój urok, a FS jest taki jak ogolony woskiem drwal, który właśnie skończył 10-letni kontrakt w norweskim lesie. Brak mu muskuł i męskości - takie cieńkie rureczki. A wiesz kto nosi teraz rureczki? 

http://i2.pinger.pl/pgr417/335174c20023bf6f4ef4f392

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

No i wygląd spartański.

 

Mnie to akurat pasuje. Dlatego tak bardzo podobał mi się 5Spot bo miał czyste, proste linie bez żądnych gejowatych gięć i napompowanych rur...

 

Kwestia estetyki która do Ciebie przemawia...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii stali i wagi - to bym był nie demonizował jej wpływy na podjeżdżalność roweru zbudowanego nań. Po pierwsze primo - w przypadku fuli większe znaczenie ma konstrukcja zawieszenia a po drugie primo - różnica wagi w fulach między ramkami w różnych materiałach (alu, karbą, stal) nie ma aż takiej znaczącej rozpiętości. Coś tam na ten temat zaniedługo napiszę ;)

 

Jeszcze takie dla Skwarka - DM Bolt (Long)

 

aHR0cDovL2ZzdGF0aWMzLm10Yi1uZXdzLmRlL2Yz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...