Skocz do zawartości

[rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali


Wiewiór

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze w 2007 roku jeździłem na sztywniaku z amorem 130mm

ale kąt 69 ci nie przeszkadzał ??? no bo jak amorek go podniósł to się zrobiło 67 ...no a baza???

Każdy odbiera to po swojemu. Dla jednego skrajność u innego najbardziej naturalnie. 

Edytowane przez woojj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wooyek, ale chyba widzisz różnicę między Eccentriciem na średnim kole ze 140 skokiem   a 29er 68,6glowka i 120 skoku z rzeczą którą równiez pomijasz, jak wyprzedzenie widelca (G2 Treka)?

 

Nie twierdzę że Twoje wywody wymagają doktoratu, ale rzucasz dość odważnie hasłami "zróbmy 64 główkę" jakby to był jedyny czynnik. Skoro tak narzekasz że rowerów takich nie ma, to czekam co tam zamówiłeś na grudzień.

 

Druga sprawa to szerokość kierownicy. Naprawdę zmiana z 72cm na 76cm ma wpłynąć negatywnie na podjeżdżanie ścianek? Ciekawi mnie to bo właśnie taką operację przeprowadzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

pomijając fakt, że to nie temat do rozwijania dialogów geometrycznych.... ;)
 

 

Druga sprawa to szerokość kierownicy. Naprawdę zmiana z 72cm na 76cm ma wpłynąć negatywnie na podjeżdżanie ścianek?

 
To tylko moje subiektywne odczucie ale przy swoich wąskich ramionach (wielki byk pewnie inaczej to odbierze) na podjazdach (ale mam na myśli ścianki które ledwo na 22-32/32-42 itp robisz) gdzie mocno pyskiem jestem nachylony nad mostkiem dla utrzymania równomiernego nacisku obu opon i unikania myszkowania (ciągle siedząc w siodle) nagle okazało się, że dłonie mam cholernie daleko od siebie a łokcie w mocno zgiętych rękach wyszły gdzieś po za garba..
bardzo dziwne. Da się owszem, ale było na tyle odczuwalne że zapadło w pamięć.

Podobnie (z innej monsterowej beczki) - podnoszenie barana skończyło się na pewnej wysokości (około 1cm poniżej siodła) ponieważ wyżej - dłonie (tym razem bardzo blisko siebie) zaczynały być zbyt blisko klatki piersiowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

@Wooyek

Z tym zamawianiem customa, to Ty jeszcze poczekaj, bo już w się takie geometrie pojawiają. Na przykład Vantage R od Mondraker'a w zeszłym roku, a tym także na plusie. A wspomniany dwie strony wstecz, On One 45650B (z tego co pamiętam coś ok. 65*), jak został wypuszczony, to co poniektórzy się tutaj w czoło stukali. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Zgadza się, przegięcie z kątem i długością prowadzi do zbytniego odciążenia przedniego koła i wymaga dostosowania techniki jazdy.

Pomyślałem jeszcze o jednym w kwestii geo progresywnego (z tych na granicy absurdu 700mm). 

Skoro ustawiamy SAG jak ustawiamy a koło przednie jest odciążone w stosunku do tylnego koła czy "klasycznej" geo to czy nadal powinno się ustalać SAG 20-30%? Bo może okazać się, że jak odciążone koło jest na 3,5cm to dociążone zbyt szybko dobije. Czy ktoś w swoich rozważaniach wziął to pod uwagę?

Bo już na pierwszy rzut oka są dwa wyjścia:

- albo myślenie w ten sposób jest błędne, tzn przy kącie 64 i 700mm rurze - SAG powinien wynosić... 10-15 mm co znów... nie wyostrza kąta do żądanych 69! czyli problem nie istnieje

- albo należało by zmienić zatem charakterystykę widelców z progresją kompresji gdzieś w przedziale.... między 30 a 60mm skoku :D

 

Ejże - jak słusznie wspomniał Wojtas - chyba nie można sobie w tym przypadku tak lekko żonglować geometrią będąc święcie przekonanym, że oto odkryto rozwiązanie na wszelkie bolączki w tym zatwardzenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wooyek, ale chyba widzisz różnicę między Eccentriciem na średnim kole ze 140 skokiem   a 29er 68,6glowka i 120 skoku z rzeczą którą równiez pomijasz, jak wyprzedzenie widelca (G2 Treka)?

 

Jak pokazuje przykład udanych ram progresywnych (jak Geometron czy Last), nie ma aż tak dużej różnicy między geometrią 650b i 29". Między innymi przez wspomniany przez Ciebie trail/offset, którym można wpływać na "lekkość kierownicy" i m.in. zachowanie w zakręcie.

 

Wbrew temu, co się niektórym tu chyba wydaje, celem tego artykułu NIE było opublikowanie prawidłowej geometrii i specyfikacji idealnego hardtaila do każdego zastosowania :) A jedynie wskazanie najbardziej oczywistego błędu myślowego projektantów, który jest dość łatwy do naprawienia z użyciem dostępnych rozwiązań - jeszcze niedawno nie było widelców z różnym offsetem, sztywnych osi, różnych rozmiarów kół itd. Teraz to wszystko jest dostępne, fulle dzięki temu rozwijają się w tempie błyskawicznym, a hardtaile ciągle mają te smutne 67 stopni i 400 mm reacha w M-ce.

 

 

Z tym zamawianiem customa, to Ty jeszcze poczekaj, bo już w się takie geometrie pojawiają. Na przykład Vantage R od Mondraker'a w zeszłym roku, a tym także na plusie. A wspomniany dwie strony wstecz, On One 45650B

 

Vantage  - owszem, długi, ale główka 67 (w "plusie" 68!).

45650b - owszem, kłówka 65,7, ale reach absurdalnie krótki, głównie przez zbyt płaski kąt podsiodłówki.

 

Uwierz mi, że dokładnie przeanalizowałem wszystkie opcje i nie ma żadnego roweru z dobrą geometrią w cenie, w której sensownie jest myśleć o HT (<6000 zł, a może nawet <7000 zł). Do głowy przychodzi mi dopiero Whyte 901, który geometrią kosi wszystkie testy porównawcze.

 

 

Skoro ustawiamy SAG jak ustawiamy a koło przednie jest odciążone w stosunku do tylnego koła czy "klasycznej" geo to czy nadal powinno się ustalać SAG 20-30%?

 

SAG widelca ustawiamy w pozycji "atak" vel "tygrys", więc procentowo tak samo. Ciśnienie będzie ciut niższe, ale wątpię żeby powodowało to problemy z dobijaniem, bo obciążenia też inaczej się rozłożą. Innymi słowy, pompując według SAG-u zawsze masz ciśnienie dobrane do rozłożenia masy na rowerze.

Edytowane przez Wooyek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałeś http://www.ghost-bikes.com/bikes-2016/bike-detail/5336/ ?  I cały szereg nowych Mondraker z +, Scott z +, Diamondback też ma nowego HT.

 

edit, doczytałem że przejrzałeś całly rynek.

 

Mam pytanko co sądzisz o geo Trek Stache 8 ?

 

http://dirtragmag.com/review-trek-stache-8/

 

  • Top Tube: 24.4-inches, 630mm
  • Wheelbase: 44.84-inches, 1,139mm
  • Head Angle: 68.6 degrees
  • Seat Tube Angle: 72.0 degrees
  • Bottom Bracket: 12.44-inches, 316mm
  • Chainstay Length: 17.52-inches, 445mm
Edytowane przez wojtas7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja też się wypowiem nt artykułu Wooyka ,gdyż trochę latek w ht latanych siedzę(ponad dekade)

 

teza główna=podpisuję się wszystkimi członkami ciała i duszy pod tym co napisał. okreslił dokładnie te problemy ktore targają ht od lat.

mechanika amortyzacji ht jest kompletnie inna niż fulla i trwanie w archaicznych kątach powoduje niepopularność ht do hardkoru

zapadanie się przodu przy niezmiennym tyle przy mocnym pochyleniu terenu+ostre kąty  =OTB ready.

dlatego tez miedzy innymi bmx nie mają amortyzatora i tez służą do latania oraz  skakania z róznych przeszkód.

wiele rowerów typu fat miało brak amortyzacji ktore kompresowały monstrualne opony.   

dlatego ja po połamaniu ramy horneta następną kupilem uzywaną ns bikes surge evo która ma kąt główki 65' co przy 140 mm daje max funu .

uważam że producenci zamiast wymyslać jakies idiotycznie boost ,taper czy 4xxxx zębatki z tyłu ,powinny zrobic ht na miarę ery.

czyli główka 64,odpowiednia baza kół ,geometria progresywna,mozliwosci wsadzenia 27,5 +,masywną konstrukcję ,mozliwość wsadzenia osi 12 mm x135 w kazdym ht

mozliwosc odsuwania haków jak w surge do napedu ss itp

pozdrawiam

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam kompletne odmienne zdanie na temat tych niby "nowoczesnych" kątów a z HT nigdy nie zsiadłem - może to nie poruszona kwestia jakiej wielkości koła to dotyczy bo może 65 stopniów dla małej kichy to jest jakieś rozwiązanie ale dla 29 to gruuuuuba przesada, rower też musi skręcać a i w moim Tall Boy LTC kąt 69 uważam za max dla dużego koła i tym rowerem po górach mi się wyśmienicie lata

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Panowie, tylko weźmy też pod uwagę, co, i jeszcze ważniejsze z jakimi prędkościami kiedyś jeździło się na HT, a jak jeździ się teraz.

Pomijając już fakt, że teraz coraz częściej tego typu rowery mają służyć głównie do zabawy na przygotowanych zjazdach i w bike-parkach.

Specjalizacja postępuje.

Wrzucam jeszcze tylko takie fajne dwa eksperymentalne porównania i znikam, bo mnie zaraz Dr Greenthumb jakimś ostrzeżeniem poczęstuje. ;)





______________________________________

 

A Teraz dawać stal!


Proszzz...

12353973_1109859485721074_549469004_n.jp


 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...